Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
KL:n uutisoinnit on kyllä jotain ihan uskomatonta. Olishan se hienoa jos tuo pitäis oikeasti paikkansa, mutta kun kattoo lähteet niin tuossa on oikeasti kyse Intiasta, eikä jenkeistä.

Tässä siis alkuperäinen uutinen: http://www.vuclip.com/about-vuclip/news/94-news-articles/2011/141

Ei ainuttakaan mainintaa USA:sta tai amerikasta...

Eipä tullut luettua alkuperäistä aiemmin, mutta sekava on sekin, siellä mm. tälläinen kohta:
The survey took into account close to 1.45 lakh respondents from India with a whopping 88% respondents being males. The majority of votes came from 18-25 year age bracket (44%), followed by teenagers less than 18 years of age (28%) and another 18% votes contributed by respondents in the age group 26-35, highlighting the fact that Nokia is a favorite brand among the youngsters in the country. Globally, close to 5.6 lakh people participated in the survey from more than 20 countries including US, Canada, UK, Mexico, Brazil, Saudi Arabia, UAE, South Africa, Russia, Pakistan, Malaysia & Indonesia.

edit:
sama uutinen, paitsi, että sisältö oikein nyt :D
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uu...helin+on+todennakoisimmin+nokialainen/a792017

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt 2 vuotta iphonea näpytelty ja oon ajatellut et muutos erilaiseen käyttöliittymään pitää kokeilla. Vielä puoli vuottakin sitte sanoin, ettei koskaan enää nokiaa mutta nyt oon ajatellu antaa mahiksen noksulle. Lumia 800 siis lähtee hankintaan muutaman viikon kulues ku kytky iluurista loppuu. Ainut miinus siis iphonea vastaan on akunkesto? En voi ymmärtää kuinka joku ihminen on nii kiireinen ettei pystyisi illalla laittaa puhelinta lataukseen ja ottaa aamulla pois?

Nyt 2 vuotta iphonea näpytelty ja oon ajatellut et muutos erilaiseen käyttöliittymään pitää kokeilla. Vielä puoli vuottakin sitte sanoin, ettei koskaan enää nokiaa mutta nyt oon ajatellu antaa mahiksen noksulle. Lumia 800 siis lähtee hankintaan muutaman viikon kulues ku kytky iluurista loppuu. Ainut miinus siis iphonea vastaan on akunkesto? En voi ymmärtää kuinka joku ihminen on nii kiireinen ettei pystyisi illalla laittaa puhelinta lataukseen ja ottaa aamulla pois?
Mä päädyin myös vaihtamaan iPhonen firmalta saatavaan 710:een.

iPhonessa mua nyppi uuden firmiksen myötä tullut akun totaalinen feilaaminen ja vaikka tilanne on parantunut, niin edelleenkään ei pysy luuri hengissä koko päivää. On toi "normi" päivän akunkesto myös mun mielestä liian lyhyt - on se vaan näppärämpää kun latauksia tarvii harvemmin eikä reissussa akku mene finaaliin yllättäen.

Lumia 800 akku parani kerta heitolla ton päivityksen myötä. Tänään aamulla otin latauksesta, 3 sähköpostia synccaa koko ajan ja nettiä tullu käytettyä jonkun verran + pari puhelua soittanu, akku näyttää varaukseks 81%. Oon kyllä nyt ollu tyytyväinen luuriin.

Mä oon kans ollu tyytyväinen, tosin olisin varmaan tyytyväinen mihin tahansa tän hetken puhelimeen joka maksaa yli 200e.:D Kestävältä tuntuu, 2 kertaa on tippunut melkein 1,5m korkeudelta, kerran kulma edeltä eikä puhelin ees sammunu. Ei oo normikäyttäjällä mitään ongelmia ollu.

Nii ja akkukin kestää nyt siedettävän pitkään. Ennen päivitystä valitettavasti tuli joka toinen päivä huomattua et akku on taas tyhjä.

Ennen päivitystä valitettavasti tuli joka toinen päivä huomattua et akku on taas tyhjä.

Jo tuo on ns. älypuhelimilla hyvä akunkesto ;)
Monia joutuu lataamaan päivittäin.
Omassa käytössä Lumia 800 menee usein 3 päivää lataamatta, kun N900:lla ei koskaan selvinnyt kuin max 1,5 päivää.

Olikin tarkotus jatkaa tota että akku loppui aina liikenteessä kun on syvästi iskostunut se ettei akkuja latailla kun niissä on viellä enempi virtaa jotta käyttöikä olisi mahdollisimman pitkä.
Nytkun ajattelee niin onko sillä käytännössä mitään merkitystä, lataako sen akun silloin kun virtaa on jäljellä 30% tai 5%?

Kuinka "huono" tuo 710 tft-näyttö on? 800 AMOLEDiin verrattuna ilmeisesti surkea, mutta noin niinkun ylipäätään jos ei ole noin hienoja luureja aikasemmin omistanut?

En huomannut eroa kasisataseen, en ole tosin sillä silmällä katsellut. On se kuitenkin clearblack.
Käy kaupassa vertaamassa.

Kuinka "huono" tuo 710 tft-näyttö on? 800 AMOLEDiin verrattuna ilmeisesti surkea, mutta noin niinkun ylipäätään jos ei ole noin hienoja luureja aikasemmin omistanut?

Mulla on itsellä 800 ja avovaimolla on 710. Kyllä niissä pienen eron huomaa, jos vierekkäin katsoo, mutta ei tuo 710 näyttö mitenkään huono ole.
Olettaisin, että suurin ero tulee aurinkoisella kelillä ulkona, mutta en ole vielä käytännössä testaillut molempia vierekkäin ko. olosuhteissa.

Ja kun ottaa tavaksi pitää puhelinta öisin laturissa niin ei tarvi menettää hermojaan sen akunkeston kanssa. Harvemmin sitä nukkuu teltassa, tai muualla missä ei ole sähköä ulottuvilla niin ei pitäisi olla kovinkaan suuri ongelma kenellekkään. Mielellään kuitenkin käyttää älypuhelimen kaikkia ominaisuuksia, ilman että tarvi sulkea synkkauksia ja dataa vaan sen akkukeston takia.

Tohon saa iskettyä päälle virransäästötilan joka aktivoituu kun akkua on jäljellä 20%. Oli 19% jäljellä kun menin nukkumaan ja 10h yöunien jälkeen oli 18%, joten hyvin näyttäis toimivan. Muistaakseni virransäästötilassa sulkeutuu kaikki synkkaukset ja pushit sun muut sellaiset.

Nyt jonkun aikaa Lumia 710:llä tullut touhuttua ja olis pari kyssäriä...

-onko navigaattori tosiaan niin karvalakki mitä vaikuttaa (esim. vrt Nokian E7)? Tuntuu ettei juuri mitään pysty säätämään asetuksista ja esim. reitin suunnittelut / parhaista reiteistä valitseminen vaikutti paljon paremmalta E7:ssa? Lisäksi navigoitaessa eteneminen on pätkivää (sama myös lumia 710:n esittelyvideossa youtubessa) - wtf? Mulla oli muinoin 6630:ssäkin vai missä lieniköön navigaattori joka eteni sulavasti eteenpäin.
-saako akuntilaa tms näkyviin aloitusnäkymän yläreunaan? Nyt ne vain käväisevät siellä näppäinlukon pois ottaessa.
-saako aloitusvalikossa oikeassa reunassa olevaa nuolta millään pois? Riittäisi kun viereiseen näyttöön pääsisi vaan pyyhkäisemällä - nuolen varaamassa sarakkeessa ei ole mitään järkeä.

Käyttöliittymä sinänsä on ihan mieluisa yms, mutta hiukan oudoksuttaa asetusten vähyys (tai sitten en ole vaan eksynyt oikeisiin valikoihin). Virtuaalinäppis on huonompi kuin iphonessa ja outoa on että esim. vaakatilassa ei käytetä koko ruudun leveyttä näppiksellä, vaan vasempaan reunaan jää pari senttiä tyhjää. Toivon mukaan en vaan osaa ja näihin löytyy järjelliset peliliikkeet.

Käyttääkö noku endomondo nimistä ohjelmaa? Kumma kun ne on erillaisia eri käyttöjärjestelmissä. Symbian luurissa huomattavan vähän urheilulajeja verrattuna androidin versioon. Symbianista puuttuu urheilulajeista kuntosali, kun se taas androdissa on. Lisäksi androidissa on mahdollisuus lisätä treeni käsin. Symbianilla tuo mahdollisuus puuttuu. Miten on windows luureissa tuo kyseinen ohjelma? Onko siinä treenivaihtoehtona se kuntosali ollenkaan + käsin lisäys vaihtoehto?

Endomondo vaikuttaa ihan pätevältä, en oo käytössä vielä testannut mutta näyttäisi löytävän satelliitin nopeasti ym. Ja sun kysymykseen, niin kyllä, treenin voi lisätä käsin ja myös Weight training löytyy valikosta.

Sport tracker on ehkä vielä parempi ja samalla tukee suomalaista softateollisuutta.

Hyvä muuten tää uusin bugifiksi: akunkesto parani roimasti ja bassot rokkaa hyvin.

Sport tracker on ehkä vielä parempi ja samalla tukee suomalaista softateollisuutta.

Hyvä muuten tää uusin bugifiksi: akunkesto parani roimasti ja bassot rokkaa hyvin.
Juu, bugifiksi on ihan hyvä - itse tosin kaipaan tulevilta päivityksiltä roimasti parannuksia ennenkuin viittii tätä jättää käyttöpuhelimeksi. IMO valitettava fakta näissä windows phoneissa on se, että jos on vertailukohtaa esim. iPhonesta, niin aika pahasti jää jalkoihin. Varsinkin kun monet heikkoudet liittyvät käytettävyyteen, joka nyt alkaa ekana vituttamaan jos ei toimi halutulla tavalla; exploderin linkkejä saa välillä sihdata oikein tosissaan (vrt iLuuri), virtuaalinäppiksen kirjoitustuntuma (vrt iLuuri), navigaattorin tökkiminen jne...

Tässä on varmaan käynyt taas niin, että on joillekin perusinsinööreille lyöty pari iPhonea käteen ja siitä sitten kerätty käyttökokemuksia - kun olisi voitu värvätä testiporukkaan apple / android -käyttäjiä ja tehdä heidän kokemusten pohjalta luuri vähintäänkin saman tasoiseksi käytettävyydeltään.

Molemmissa on puolensa, mutta kyllä itse lumiaa ennemmin käyttelee kuin iponea. Uusinta 4s:ää en paljon ole näpertänyt, mutta nelosta sitäkin enemmän.

HDMI-liittimen olisin tähän mielellään ottanut, ehkä eniten sitä kaivannut. Muuten on kyllä 800 hyvä luuri ollu. Ja näppikseen nuolinäppäimet pitäis saada:P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom