Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Mä kävin tänään kans hommaas tän, sinisenä. Aiempi puhelin oli n86 8mp, aivan susi puhelin. Tän takii tää uus puhelin tuntuukin todella kivalta, siihen kun riittää että puhelut ei katkee kesken kaiken.:D

Mut joo, ihan mukavalta ja melko helppokäyttöiseltä vaikuttaa. Nopeesti tuli kyl vastaan nettiä selatessa, puhelimella, miten paljon enempi/helpommin softaa saa iossälle tai androidille.

En oo ennen mitään suojakuoria/kumeja :D tykännyt käyttää mutta tämän mukana tuleva kumi istuu kyllä hyvin, eihän tota ees periaatteessa huomaa tossa mitenkään. Tosin vaikea oli venyttää päälle, tosi naftin kokonen.
Eli ei oo silläkään niin kovasti väliä minkä värisen puhelimen valkkaa kun kumeja varmaan löytyy sit vaikka minkä värisenä.

//edit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onks tää vaan windows puhelinten linja vai onko tätä samaa paskaa nykyään kaikissa uudemmissa puhelimissa, siis että joka hiton sovellukselle pitäisi antaa lupa sun paikantamiseen?

//edit
Tottakai tää on sovellus kohtaista mutta jotenkin huvittaa että et voi asentaa jotain imdb:tä ilman että annat sille luvan tohon..joo joo tietty on mahdollisuus normaalisti puhelimen selaimella käydä imdb:n sivuilla mutta se nyt ei ollut pointtina.

Onks tää vaan windows puhelinten linja vai onko tätä samaa paskaa nykyään kaikissa uudemmissa puhelimissa, siis että joka hiton sovellukselle pitäisi antaa lupa sun paikantamiseen?

//edit
Tottakai tää on sovellus kohtaista mutta jotenkin huvittaa että et voi asentaa jotain imdb:tä ilman että annat sille luvan tohon..joo joo tietty on mahdollisuus normaalisti puhelimen selaimella käydä imdb:n sivuilla mutta se nyt ei ollut pointtina.

Ei läheskään kaikki softat sitä lupaa tarvitse. Lisäksi paikannuksen voi kytkeä asetuksista pois, jos tulee paranoidi olo ;)

ps. itsehän olen kytkenyt sen pois päältä... :D

Onkohan tossa akunkeston kannalta mitään eroo onko se päällä vai ei? Jos se gps:n avulla määrittää sen paikan niin luulis vievän enemmän virtaa.

Onkohan tossa akunkeston kannalta mitään eroo onko se päällä vai ei? Jos se gps:n avulla määrittää sen paikan niin luulis vievän enemmän virtaa.

Kyllä se varmaan jonkin verran kuluttaa, mutta mitään tarkempaa tietoa ei vaikutuksista ole.

Ihan yleisellä tasolla tietämättä mitään WP toteutuksesta: GPS paikannus kestää kauan ja ei ole edes mahdollinen kuin kohtuullisella signaalin etenemisreitillä satelliiteista puhelimeen, eli käytännössä joko ulkona tai keveyen rakenteen sisällä. Eli sitä GPS:ää olisi aika typerä pitää tuon takia päällä koko ajan, sillä se vie oikeasti aika paljon virtaa.

Paikannus tehdään yleensä kännyverkon tukiasematunnisteiden tai WLAN tunnisteiden perusteella, jos näitä ei teitokannasta löydy, koitetaan GPS:ää ja jos paikannus onnistuu, päivitetään tuota tietokantaa. Patteria siis lähinnä kuluttaa tuon verkossa olevan tietokannan kanssa keskustelu. Puhutaan aika pienistä datamääristä, joten vaikutuksen akunkestoon pitäisi olla marginaalinen.

Ihan yleisellä tasolla tietämättä mitään WP toteutuksesta: GPS paikannus kestää kauan ja ei ole edes mahdollinen kuin kohtuullisella signaalin etenemisreitillä satelliiteista puhelimeen, eli käytännössä joko ulkona tai keveyen rakenteen sisällä. Eli sitä GPS:ää olisi aika typerä pitää tuon takia päällä koko ajan, sillä se vie oikeasti aika paljon virtaa.

Paikannus tehdään yleensä kännyverkon tukiasematunnisteiden tai WLAN tunnisteiden perusteella, jos näitä ei teitokannasta löydy, koitetaan GPS:ää ja jos paikannus onnistuu, päivitetään tuota tietokantaa. Patteria siis lähinnä kuluttaa tuon verkossa olevan tietokannan kanssa keskustelu. Puhutaan aika pienistä datamääristä, joten vaikutuksen akunkestoon pitäisi olla marginaalinen.

Ok, kuulostaa järkevältä.

Nyt oon laittanu noi wlanit ja 3g:t manuaalisesti pois päältä ja akkua tuntuu menevän huomattavasti vähemmän. About 1-2% tunnissa kun puhelinta ei käytä.. käytön aikana tietenki vaihtelee, mut helposti menee päivä ettei tartte pelätä akun loppumista, vaikka nyt alkuun tota räpeltää vähän väliä ja kokeilee kaikenlaista. Sinänsä aika surillisen vähän kestää nää akut nykyään. N900:ssa kesti sentään vielä useemman päivän..

Itseasiassa toi WP ilmoittaa siinä vaiheessa, kun pyytää lupaa paikannukseen, että käyttää nimenomaan tuota tukiasematietoa hyväksi.

pistäkää virransäästö päälle. Mulla kestää akku 2-3 päivää.

Mitäs kaikkee toi virransäästö ottaa pois käytöstä? Voishan noinkin tehä jos sen saa yhestä napista päälle ja takasin normitilaan. Kunhan herätys/muistutukset toimii, sekä viestit ja puhelut tulee perille.

Mitäs kaikkee toi virransäästö ottaa pois käytöstä? Voishan noinkin tehä jos sen saa yhestä napista päälle ja takasin normitilaan. Kunhan herätys/muistutukset toimii, sekä viestit ja puhelut tulee perille.

"tällöin et esimerkiksi saa sähköposteja automaattisesti ja sovelluksia ei suoriteta taustalla"

Mulla pitäis olla kaikki synkkaukset manuaalilla yms mutta ei silti päivää kauempaa kestä. No jos koittais tuota virransäästöä, ehkä se ottaa esim wlanin kokonaan offille tai jättää jotain livesynkkauksia tekemättä jne.

Toimiiko teillä bluetooth HF:t Lumian kanssa? Itselläni Nokian BH-900, ja se toimii kun itse soittelen, mutta jos joku soittelee minulle niin pitää käyttää luuria, HF:sta ei tulee mitään äänia vaikka se on puhelimeen kytketty.

Mulla ei ole windows phonesta kokemusta, mutta olethan kokeillut vastata puheluihin painamalla handsfreen nappia? Ainakin iphone ja android-puhelimet käyttäytyvät noiden kanssa niin, että puhelimen napista vastaamalla ei tule handsfree käyttöön.

Jos uusimman päivityksen jälkeen ei akku tunnu kestävän, niin kannattaa kokeilla ns. hard resettiä (ilmeisesti joissain tapauksissa on jäänyt jotain prosesseja taustalle tms, jotka eivät jostain syystä kuole automaattisesti):
http://www.ukmobilereview.com/manufacturers/m-nokia/reset-nokia-lumia-800/

Mulla kestää akku 2-4 päivää käytöstä riippuen ja ei ole virransäästö käytössä.

edit:
se kannattaa huomioida, että tuo vetää puhelimen softaa lukuunottamatta alkuperäiseen tehdaskuosiin, joten backup suositeltava ;)

edit2:
##634# koodilla saa diagnostiikkamoodin ohjelmalistaan. Sieltä battery details ja akun kapasiteetti. Pitäisi olla luokkaa 1300-1450mAh. Jos ei ole, niin kannattaa kokeilla tuota resettiä.

Puhelin toimii todella sujuvasti, mutta itselle tärkeitä käyttöominaisuuksia on karsittu pois.

- Ei erilaisia ääni / käyttöprofiileita. Olisi nyt edes yleinen äänetön ja kokoustila esim, niin että itse saa asettaa asetukset.
- Ei resurssienhallintanäkymää.
- Ei mahdollisuutta liittää koneeseen massamuistina.
- Viestit näkyy ketjussa... noh, tämä on enemmän tottumiskysymys

Olen aika noobie näissä sovellusjutuissa, joten jos jollain on hyviä ehdotuksia näiden ongelmien ratkaisuun niin olen todella kiitollinen. Työkäytössä nuo olisivat erittäin käteviä ominaisuuksia.

Vihjettä siitä, mitä MWC:ssä julkaistaan ensi maanantaina:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuli duuniin testiin Lumia 800. Eilen irrotin laturin akku täynnä klo 15 ja jätin työpöydälle. Aamulla klo 8 katsoin niin akkua jäljellä 15%. Puhelimella ei siis tehty mitään koko aikana, oli näyttö pimeänä liittymä sisällä ja wlan käytössä. Miten akkukesto voi olla noin surkea?

Tuli duuniin testiin Lumia 800. Eilen irrotin laturin akku täynnä klo 15 ja jätin työpöydälle. Aamulla klo 8 katsoin niin akkua jäljellä 15%. Puhelimella ei siis tehty mitään koko aikana, oli näyttö pimeänä liittymä sisällä ja wlan käytössä. Miten akkukesto voi olla noin surkea?

Ei se olekaan, mulla kestää vähintään 48h joka latauksen jälkeen ja siinä on käyttöäkin mukana.
Onhan uusin softa sisällä?

Zune ei ehdottanut päivitystä, versio 1600.2483.8107.11501.

Noi versiot vähän vaihtelee sen mukaan, että mitä kautta on päivitetty.
Kokeilepa sellaista, että lataa se täyteen ja boottaa puhelin sen jälkeen. Toi on joillain ainakin auttanut akun kestoon...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom