Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan vielä käynyt ostamassa Lumia 710? Itse laitoin tänään tilaukseen, saa nähdä millainen peli on, mutta ilmeisesti ihan onnistunut tuotos(?).

Toinen mitä voi kokeilla on se ns. factory reset, josta tuolla ylempänä mainitsin.

Latasin täyteen, palautin alkuperäiset asetukset ihan valikoiden kautta ja irrotin laturin joskus kolmelta taas. Nyt on akkua jäljellä 72 %, vaikuttaa järkevämmältä :) Pidän kyllä puhelimen käyttöliittymästä, mutta siihen ei saa vielä työpaikan sähköpostia (Lotus Traveler), niin eipä tuollaista voi ottaa käyttöön. :(

Onko kellään mitään todellista tietoa Lumioitten mekaanisesta kestävyydestä? Menevätkö heti palasiksi, jos putoavat lattialle ja mahtavatko kestää yhtään vettä? Ajattelin antaa Nokialle vielä yhden mahdollisuuden.

Onko kellään mitään todellista tietoa Lumioitten mekaanisesta kestävyydestä? Menevätkö heti palasiksi, jos putoavat lattialle ja mahtavatko kestää yhtään vettä? Ajattelin antaa Nokialle vielä yhden mahdollisuuden.

Itse en ole käytännössä testannut, mutta työkaverilta oli tippunut Lumia 800 näyttö edellä laattalattialle. Ei naarmuakaan puhelimessa ja toimii täysin :D
Voi olla, että oli tuuria tai sitten tuo on kestävä.

Mulla on puhelin ulkotöissä taskussa, ja aina tauolle sisälle mentäessä vetää näytön niin huuruun että ei läpi pyyhkimättä nää. Oon oottanu että millon tuo sammuu eikä käynnisty enää :D Lisävarusteena pitäis olla näytönpyyhkijät :D

On tuo muutaman kerran pystyasennossa tippunu maahan kädestä tippumalla, mutta ei silti ongelmia. Kaverilla tippu sohvalta N8 pystyssä maahan ja heti keskimmäinen näyttö (kosketus) hajalla.

Fedit. Ai kysyttiin Lumiaa, mulla on Ännä :david:

On kyllä ihan positiivisesti yllättänyt, viihteellä on lentänyt lukemattomia kertoja lattialle näyttö edellä ja muutenkin ottanut osumaa. En ole hirveän tarkka mitä taskussa on luurin kanssa, mutta silti näytössä ei ole yhtään naarmua. Yksi kulma on, todella tarkaan kun katsoo, vähän rytyssä asfaltille lentämisen johdosta. Lenkillä puhelin on aina taskussa(=eli hiestä aivan märkänä), mutta silti ei näytä siitä olevan moksiskaan. Tosin saattaa hikisessä taskussa itsestään painella musanäppäimiä, mutta se taitaa johtua enemmän kapasitiivisen näytön ominaisuuksista.

Lumia 800 lainattu kaverilta joksikin aikaan ja hyvältä puhelimelta vaikuttaa. Tekniikka, käyttöliittymä ja ulkonäkö miellyttää ainakin itseä. Vielä kun saadaan ennakkoluulot Nokiaa ja Windowssia kohtaan laskettua alemmas. Saa nähdä miten käy kovassa kilpailussa. Toivottavasti saavat markkinoinnin, sovellukset, päivytykset jne.. kuntoon niin hieno homma.
Lumia 900 lähtee ostoon, kun saapuu.

Itse en ole käytännössä testannut, mutta työkaverilta oli tippunut Lumia 800 näyttö edellä laattalattialle. Ei naarmuakaan puhelimessa ja toimii täysin :D
Voi olla, että oli tuuria tai sitten tuo on kestävä.
Itselläni on N9, joka on kuoren ja lasin osalta identtinen lumian kanssa. Kerran tippui kädestä lattialle ja näyttöön tuli säröjä.
Meinasin korjata sen, mutta lasi maksaa noin 140€ ja korjaus suomessa maksaa 220 euroa lasin kanssa. Jäi korjaamatta. Kyllähän noihin säröihin tottui kun hinnan kuuli.
Naarmuja toi näyttö tuntuisi myös ottavan, varsinkin avaimista. Mutta samapa se noille, ei noita ole tarkoitettukaan kuin max 2v pidettäviksi.

En itse osta enää tuolla muotilla olevaa puhelinta. Yksi kriteeri tuon puhelimen hommaamiseen oli se, että luulin sitä kestävämmäksi ja lasia myös mainostettiin kestäväksi. Seuraava puhelin on ip-luokiteltu ja N9:iin pettyneenä sanoisinpa ettei ole Nokia.

Itselläni on N9, joka on kuoren ja lasin osalta identtinen lumian kanssa. Kerran tippui kädestä lattialle ja näyttöön tuli säröjä.
Meinasin korjata sen, mutta lasi maksaa noin 140€ ja korjaus suomessa maksaa 220 euroa lasin kanssa. Jäi korjaamatta. Kyllähän noihin säröihin tottui kun hinnan kuuli.

Kaveri korjailee luureja työkseen. Kannattaa ottaa yhteyttä ja kysyä, onnistuuko n9 lasin vaihto. Et ainakaan menetä mitään:

http://www.huoltokukko.fi/

No jopas. Mulla on molemmat N9 ja Lumia 800 (jälkimmäinen työpuhelin) ja oon varsinkin ensiksi mainittua onnistunu tiputtelemaan useaan kertaan, eikä ainakaan toistaseks ole vielä mitään sen kummempaa säröä/kolhua/naarmua. Siinä on tosin näytönsuojakalvo, josta muutama skraidu löytyy, mutta niitä ei vissiin lasketa. Lumia tippu heti ekana päivänä näyttö edellä lattialle, eikä siinäkään näyttäis olevan sen kummempia.

Jee, sain vihdoin puhelimen takas huollosta. Ei menny ku kolme viikkoa ja lopputuloksena uusi laite. Mikä siinä kestää noin pirun kauan jos kerta uuden antavat kuitenkin?

Joko toi päivitys on virallisessa jakelussa vai onko se joku muun maan virittelyä vaativa päivitys minkä voi nyt jo asentaa?

No jopas. Mulla on molemmat N9 ja Lumia 800 (jälkimmäinen työpuhelin) ja oon varsinkin ensiksi mainittua onnistunu tiputtelemaan useaan kertaan, eikä ainakaan toistaseks ole vielä mitään sen kummempaa säröä/kolhua/naarmua. Siinä on tosin näytönsuojakalvo, josta muutama skraidu löytyy, mutta niitä ei vissiin lasketa. Lumia tippu heti ekana päivänä näyttö edellä lattialle, eikä siinäkään näyttäis olevan sen kummempia.

Mulla on kans N9 ja jostain syystä se ei tahdo pysyä käsissä millään :). Useampaan otteeseen tipahtanut käsistä asfaltille ja viimeksi viime viikolla lomareissulla allasalueen kivilaatalle shortsien taskusta näyttö alaspäin. Kolme kulmaa on nykyään mukavan pyöristetyt mutta näytössä ei ole naarmuakaan. Ainoat naarmut on kiiltävässä kamerakehyksessä. Ilmeisesti on ollut tuuriakin matkassa mutta vaikuttaa aika kestävälle laitteelle.

Kyllä pitäis Lumian olla kestävä puhelin kun on polykarbonaattia ja millin(1mm) paksuisesta karbonaattilevystäkin voi vaikka taitella origamin ilman vaurioita :D

Vaikka mulla ei Lumiasta muutamaa testi kertaa enempää kokemusta ole, niin sanon että ännä hakkaa tuon mennen tullen. Ainoat miinukset on että galleriaan ei saa kansioita mihin järjestellä kuvia ja fyysisen kameranäppäimen puute. Tosin, saahan sen ovi storesta hintaan 1 € :)

Onko muuten kellään muulla ollut hankaluuksia saada puhelinta päälle kun virrat on käytetty pois? Mulla on ollut pari kertaa. Kerran meni vartti saada päälle. Vai onko tuossa joku logiikka jota en tajua?

Edit. Sanoin kuukausi sitten että Nokian seuraava askel pitäisi olla tablet + puhelin, ja niinhän nuo onneksi näkyy tekevän.

Nyt ku puhelin toimii niinku pitää, niin en voi muuta sanoo ku et oon tyytyväinen. Akkukin kestää aika tasan kaks päivää, kun käyttö koostuu lähinnä puheluista, netin käytöstä. Kuvia tulee otettua myös jonkun verran. Mulle toi akun kesto riittää ihan hyvin. Saa nähä sitten kun tarttee taas enemmän navigointia.. Onko olemassa mitään ilmasta sovellusta joka osais käyttää maanmittauslaitoksen maastokarttoja (kuten mappero n900:lle)? Karttaselain taitaa sisältää ne ominaisuudet mitä tarttisin, mut on törkeen hintanen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom