Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Homma selkis. Syystä X luurissa oli VPN päällä. Aika hyvään jumiin sai kapulan vedettyä.

...eihän tässä tullut kuin yksi viikonloppu asian kanssa tapeltua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ongelma.
Lumia 930 (Windows 8.1) alkanut jumittamaan pahasti. Avatessa minkä tahansa sovelluksen, luuri ei suostu palaamaan edelliselle sivulle / päänäytölle. Näyttöön ilmestyy muutamaksi minuutiksi teksti "Jatketaan...", jonka jälkeen palataan sovellukseen, josta olen yrittänyt lähteä mäkeen. Uudelleenkäynnistys ainoa vaihtoehto palata päänäytölle. WLAN -yhteyden saa päälle mutta nettisivut tai muukaan dataliikenne ei pelaa. Tarkoituksena olisi ottaa luurista varmuuskopio usb-piuhan kautta ja palauttaa tehdasasetukset. Latasin läppärille (Win7) Zunen, mutta kone ei suostu tunnistamaan luuria (joltain foorumilta luin, että win 8.1 ei enää tukisi Zunea vaan tulisi käyttää Windows phone app -sovellusta). Windows phone app -sovellus löytää luurin ja kuvien / videoiden siirto onnistuu luurin ja koneen välillä. Mutta varmuuskopiointiominaisuutta en ole Windows phone appsista löytänyt. Wat to do?[/QUOTE

Jos siis haluat varmuuskopioida puhelimen, niin konetta ei tarvita vaan: Asetukset - varmuuskopiointi - valitse mitä haluat kopioida. Menee siis pilveen. Tehdasasetukset saa (epäloogisesti) palautettua: Asetukset - tietoja - palauta puhelimen oletusasetukset. Kun otat käyttöön uudelleen, niin kysyy palautetaanko varmuuskopio, vai otetaanko uutena käytöön. Voi olla että ymmärsin tarkoituksesti väärin, mutta tämä on se "helpoin" tapa

Iltaa. Oisko jollain wintoosa gurulla vinkkiä erikoiseen ropleemaan? Tykkään lenkillä kuunnella nokian 735 luurilla puheohjelmia ja musiikkia youtubesta, ja mielestäni joku asetus on muuttunut joko päivityksen tai oman räpellyksen myötä. Eli itse ongelma: kun kuuntelee em.videoita niin näytön on oltava auki, mikä tietysti syö akkua ja taskussa saattaa hipaista vahingossa johonkin niin toisto keskeytyy. Kun painaa näytön lukkoon niin toisto menee pauselle. Mielestäni ennen ei mennyt, vaan lukitusnäyttöön tuli pikanäppäimiä videolle kun painoi lukitusnäppäintä.
Eli oisko jollain vinkkiä miten kuunnella noita näytön ollessa lukittuna? Jossain lie joku asetus mutta ei vaan osu silmään.
P.S. Tuo luurin here drive-sovellus on ihan luokaton, navigoi kymmenien kilometrien lenkkien kautta jostain syystä vaikka päivittänyt sitä.

@Colbert.
Mulla teki tota kun olin ottanut pois oikeudet taustakäytöltä akun säästämiseksi.
Olisko siellä mistä voi katsoa paljonko mikäkin appi on käyttänyt virtaa?

Microsoftilta tais loppua Heren käyttö kokonaan et ei nimenomaan pitäis enää tulla päivityksiä?

Tattis vinkistä J.Jake, renasin sieltä virransäästöstä taustalla sallittu aina kohdat päälle muttei vaikutusta. Tiiä ratkaisko joku playeri appi tän homman.
Aa, en muista koska viimeksi päivitystä hereen tullu, ei siitä minusta kauan ole mutta tuo navigointi sillä ajaessa on kyllä ihan hanurista.

Tattis vinkistä J.Jake, renasin sieltä virransäästöstä taustalla sallittu aina kohdat päälle muttei vaikutusta. Tiiä ratkaisko joku playeri appi tän homman.
Aa, en muista koska viimeksi päivitystä hereen tullu, ei siitä minusta kauan ole mutta tuo navigointi sillä ajaessa on kyllä ihan hanurista.
Kokeile esim. Tubecast - nimistä, pystyy toistamaan näyttö lukittuna. Sulla on ilmeisesti käyttiksenä 8.1, WP10:lle löytyy noita navigointiohjelmia ihan hyvin, mutta se ei järjestelmänä ole yhtä vakaa kuin 8.1

Ottaa kyllä kupoliin, kun Microsoft ajaa koko WP -alustan käytännössä alas. Kun nykyisestä 950 Lumiasta aika jättää, niin täytyy varmaan pakosta sitten siirtyä käyttämään Androidia.

Lumia 1020 oli ilmestymisestä asti käytössä. Kameran takia sen hommasin enkä ollut pettynyt!

Usb portin korjautin kerran, hajosi uudestaan mutta meni korjauksen takuuna.
Ei se sit enää kestänyt niin piti vaihtaa. Fatboylla olis toki voinu katailla mutta äh...
Nokia6 olisin ottanu mutta oli vasta toimitukset ennakkotilaajille aloitettu enkä sit jaksanu mitään välipuhelinta ostaa.

Huomasin vaan android on windowsiin verrattuna melko samanlainen apple jutun kanssa.

Ihan mielenkiinnosta, niin minkälainen?
Niin siis mikä se Applen käyttis nyt on iOS tai joku semmoinen. iPadia tulee kotona
käytettyä. Nyt kun vaihdoin Android puhelimeen niin lähempänä se on sitä Applea kuin Lumian Windows 8.1 käyttistä.
En nyt ole ihan varma mitä tarkoitat?
Lumiassa oli parempi whatsappi. Enemmän vaihtoehtoja muutella juttuja.
Mutta en mä nyt voi sanoa että Androidi huonompi olis...

Juu, siis sitä vaan kyselin että miten samanlaisia. Onhan ne joo samanlaisia kun vertaa WP, kun se on taas jotain ihan muuta.

Vuonna 2014 ostettu Nokia Lumia 930 edelleen ainaoana luurina ja hyvin pelittää ja akku kestää. Windows 10 päivitin insiderin kautta silloin heti kun tuli mahdolliseksi. Tietoturvapäivitykset tulee edelleen nopeammin kuin yhteenkään iphoneen saati android luureihin.
Harmi jos joutuu tästä lupumaan sitten joskus kun ei enää tietoturvapäivityksiä tehdä. Noh ainakin ensi vuoden puoleen väliin tehdään ja veikkaampa että varmaan pari vuotta tulee vielä siitäkin jatkumaan.

Tosiaan, todella harmi, että Windows Phone -alustalle kävi miten kävi :-(. Työkalutkin WP10 -alustalle olisivat olleet (tai ovat edelleen) todella hyvät. Tai onhan netissä huhuja Surface Phone :sta, mutta se on enempikin tabletin ja puhelimen hybridi (ja arvatenkin kallis, jos sellainen tulee).

Olen käytellyt peruspuhelimia, Symbiania, Androidia ja Windows Phonea. Omasta mielestäni Windows Phone, etenkin Windows 10 :llä varustettuna on alustana ja käyttöliittymältään paras mitä olen käyttänyt.
Androidia olen käyttänyt myös, mutta se ei vaan itselle iske, vaikka olen sitä sitkeästi koettanut käyttää, mutta ei vain valitettavasti sytytä (en mene yksityiskohtiin sen tarkemmin).
Jos Androidin käyttöliittymää vertaisi johonkin toiseen mobiilikäyttikseen, tulee itselle mieleen lähinnä Symbianin viimeisimmät iteraatiot (Symbian toki oli oikeasti moniajava käyttis). Symbiania aikanaan moitittiin käyttöliittymästä, mutta eipä tuo nyt niin kaukana Androidista loppujen lopuksi ole (ottamatta kantaa kehitystyökaluihin).

Nyt, kun joutuu puhelinta vaihtamaan, melkeinpä on siirryttävä Iphone -leiriin. Jotenkin Ipadia käyttäneenä iOS toimii mukavasti.

Joka tapauksessa, omasta mielestäni Windows Phonen käyttöliittymä ja tapahtumaruudut olivat erittäin toimivia - paljon havainnollisempaa kuin muissa mobiilikäyttiksissä. Todella sääli, että alustalle kävi huonosti, sillä siinä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin ja työkalutkin olivat hyvät.

Itselle Windows Phone > iPhone/iOS > muut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom