Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
No joo...osan tiedoista sain siirretty, kaikkia se ei edes tunnistanut tai ei ollut sopivassa muodossa...blaah...

onko niin että ei voi valita omia ääniä soitto ääniksi ja ei ole kun yksi ainoa profiili profiili jolle voi määrittää soitto äänet ja muut äänet??
Vanhoissa noksuissahan noit profiileja oli 5 mihin pysty määrittelemään eri soitto äänet sun muut...

Omia soittoääniä voi tehdä ja ladata, mutta profiileja ei ole kuin yksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan tän lumia 800 mallin kalenteri mistään kotosin? Exchange synkka ilmeisesti toimii, mutta kuinka hyvin?

Jostain myös luin että tossa ois myös Office softat mukana, onko ne edelleen jotain lukemista varten olevat vai voiko niillä ihan muokatakin tiedostoja?

Onkohan tän lumia 800 mallin kalenteri mistään kotosin? Exchange synkka ilmeisesti toimii, mutta kuinka hyvin?
Mulla on Outlook synkkaamassa exchangen kautta ja todella hyvin toimii. Eli kaikki päivittyy ilman ongelmia.
Kalenteriin saa useammankin kalenterin samanaikaisesti, mulla pelkkä duunikalenteri (Outlook), mutta mm. facebook tai windows live kalenteri voidaan myös laittaa näkyviin (omat värit eri lähteiden merkinnöille).
Kalenterista puuttuu tällä hetkellä viikkonäkymä (eli on vain päivä/kuukausi), mutta eiköhän sekin sinne joskus saada.

Jostain myös luin että tossa ois myös Office softat mukana, onko ne edelleen jotain lukemista varten olevat vai voiko niillä ihan muokatakin tiedostoja?

Ainakin wordillä ja excelillä pystyy myös luomaan/muokkaamaan. Powerpointista en ole varma, se saattaa olla pelkkää lukemista varten. Hankala se tosin olisi kännykällä mitään ppt dokumentteja luodakaan :D

edit:
Myös gmail on mulla liitettynä tuohon ja sekin päivittyy todella hienosti, eli yhtä luotettavasti kuin Outlook.

Osaako joku kertoa miksi Lumiassa on selkeästi parempi kamera kuin N9:ssä? Sama rautahan niissä on. Vai tekeekö prossun ero sen? Aika jännä että N9:ssä on luonnollisemmat värit, mutta silti rakeisempi kuva.

Kyllä toi N9 on silti parempi, voi sentään lähettää kuvat BT:llä koneelle :D

Edit. Onko jotain kikkaa millä Lumiasta saa ne helvetin meseosotteet pois, mutta puhelinnumerot olis kuitenki?

Mulla on Outlook synkkaamassa exchangen kautta ja todella hyvin toimii. Eli kaikki päivittyy ilman ongelmia.
Kalenteriin saa useammankin kalenterin samanaikaisesti, mulla pelkkä duunikalenteri (Outlook), mutta mm. facebook tai windows live kalenteri voidaan myös laittaa näkyviin (omat värit eri lähteiden merkinnöille).
Kalenterista puuttuu tällä hetkellä viikkonäkymä (eli on vain päivä/kuukausi), mutta eiköhän sekin sinne joskus saada.

Ainakin wordillä ja excelillä pystyy myös luomaan/muokkaamaan. Powerpointista en ole varma, se saattaa olla pelkkää lukemista varten. Hankala se tosin olisi kännykällä mitään ppt dokumentteja luodakaan :D

edit:
Myös gmail on mulla liitettynä tuohon ja sekin päivittyy todella hienosti, eli yhtä luotettavasti kuin Outlook.

Kuulostaa hyvältä, pääasiassa noi wordit ja excelit oiskin lukemiseen, mutta hirveen usein sitä joutuu jotain kohtaa vähän muuttamaan. Osaakohan toi näyttää kuvaa langattoman videotykin kautta? powerpointeille olis kyllä kätevä.

Tuleeko sulle mitään pahoja miinuksia mieleen, jos ajattelee duunikäyttöö? Varmaan eniten käytetyt ominaisuudet omalla kohalla siis nää: Kalenteri, kontaktit, linkedin käyttö (korvannu käyntikortit), tiedostojen jako (skydrive ilmeisesti vakiona?), muistiinpanojen tekeminen, muistutukset, tehtävälistat, navigaattori, kevyt web selailu jne?

Pitää käydä ens viikolla kyllä testaamassa jossain..

edit.. niin ja tiedostojen siirto koneeseen/koneesta piuhalla tai bluetoothilla jos ei oo wlania käytössä?

Kuulostaa hyvältä, pääasiassa noi wordit ja excelit oiskin lukemiseen, mutta hirveen usein sitä joutuu jotain kohtaa vähän muuttamaan. Osaakohan toi näyttää kuvaa langattoman videotykin kautta? powerpointeille olis kyllä kätevä.

Tuleeko sulle mitään pahoja miinuksia mieleen, jos ajattelee duunikäyttöö? Varmaan eniten käytetyt ominaisuudet omalla kohalla siis nää: Kalenteri, kontaktit, linkedin käyttö (korvannu käyntikortit), tiedostojen jako (skydrive ilmeisesti vakiona?), muistiinpanojen tekeminen, muistutukset, tehtävälistat, navigaattori, kevyt web selailu jne?

Pitää käydä ens viikolla kyllä testaamassa jossain..

edit.. niin ja tiedostojen siirto koneeseen/koneesta piuhalla tai bluetoothilla jos ei oo wlania käytössä?

Videotykkiasiaan en osaa kommentoida, kun en ole testannut.

Mulle ei duunikäyttöä ajatellen ole tullut vielä vastaan mitään sellaista, jota en tällä olisi saanut tehtyä, mutta tottakai se on kiinni käyttötarkoituksesta. Itsellä tärkeimmät on sähköposti, kalenteri ja dokumentit.

Ymmärtääkseni tukee kuitenkin aika laajalla skaalalla yrityskäyttöön tarkoitettuja palveluja, etenkin MS:n sellaisia.

Skydrive on vakiona, 25Gb tilaa siellä.

Laturi on sellainen, johon jonka johto on samalla USB piuha (eli irrotettava), samalla piuhalla onnistuu tiedostojen siirto.

Bluetoothia en ole testannut kuin auton handsfree sarjan kanssa, se ainakin toimii hyvin.

Web selailu sujuu hyvin ja helposti, samoin Facebook yms. Noi sosiaaliset mediat on tässä aika fiksusti integroitu imo. Eli kaikki löytyy samasta paikasta.

Videotykkiasiaan en osaa kommentoida, kun en ole testannut.

Mulle ei duunikäyttöä ajatellen ole tullut vielä vastaan mitään sellaista, jota en tällä olisi saanut tehtyä, mutta tottakai se on kiinni käyttötarkoituksesta. Itsellä tärkeimmät on sähköposti, kalenteri ja dokumentit.

Ymmärtääkseni tukee kuitenkin aika laajalla skaalalla yrityskäyttöön tarkoitettuja palveluja, etenkin MS:n sellaisia.

Skydrive on vakiona, 25Gb tilaa siellä.

Laturi on sellainen, johon jonka johto on samalla USB piuha (eli irrotettava), samalla piuhalla onnistuu tiedostojen siirto.

Bluetoothia en ole testannut kuin auton handsfree sarjan kanssa, se ainakin toimii hyvin.

Web selailu sujuu hyvin ja helposti, samoin Facebook yms. Noi sosiaaliset mediat on tässä aika fiksusti integroitu imo. Eli kaikki löytyy samasta paikasta.

Kiitos näistä, pitää käydä heti huomenna räpläämässä jossain. Nokian osakkeenomistajana kun ei oo paljoo muita vaihtoehtoja :D

MTM1977, osaatko vastata noihin mun kysymyksiin?

Valitettavasti en.
Mä olen ollut siinä luulossa, että N9 kamera on parempi, mutta itse en ole testannut kuin Lumian kameraa ja se on mulle ihan riittävä vaikka varmasti parempiakin löytyy.
Meseä en käytä lainkaan, joten ei ole siitäkään kokemuksia.
Meseosoitteet on varmaan kuitenkin kytketty Windows Liveen, joten ehkä jostain sen asetuksista?

edit:
Tai sama kamerahan noissa on, mutta tarkoitin siis sitä, että N9:n kamerasofta olisi parempi. Omakohtaista vertailua en tosiaan ole tehnyt, joten kuulopuheisiin perustuu tuo.

Kun kyseessä on Windows puhelin niin eiköhän kaikki Windowsiin liittyvät softat ja muut toimi vähintäänkin erittäin hyvin. Exchange mukaanlukien.

Mulla on toi N9 ja kaverilla Lumia. Testailin kameraa samasta paikasta. N9:ssä on paremmat värit hehkulampun valossa, mutta kuva on selkeästi rakeisempi.

Kaveri painii tuon osoitekirjan kanssa. Siinä on pakko olla se synkronointi päällä, jos tahtoo numeroita tallentaa muistiin. Ja silloin ne meseosotteet tulee mukana. Ainut mahdollisuus olisi tyhjentää hotmailista/windows livestä ne meseosotteet. Perin inhottavaa, kun niitä osoitteita on yli 100 :D

Kaveri painii tuon osoitekirjan kanssa. Siinä on pakko olla se synkronointi päällä, jos tahtoo numeroita tallentaa muistiin. Ja silloin ne meseosotteet tulee mukana. Ainut mahdollisuus olisi tyhjentää hotmailista/windows livestä ne meseosotteet. Perin inhottavaa, kun niitä osoitteita on yli 100 :D

Se on varmaan tarkoituksella niin, että synkkaa kaiken.
Mullakin, kun on Facebook ja Outlook tuossa, niin mukavasti saa yhdistettyä kontaktit niin, että samassa listassa on kaikki kontaktit. Sieltä sitten, kun klikkaa yhden nimen auki, niin (riippuen mistä palveluista kaveri löytyy) pystyy valitsemaan, että soittaako, laitteleeko tekstaria tai sähköpostia tai pistääkö vaikka viestiä facebook seinälle jne.
Vaatii totuttelua, mutta aika hauska systeemi, kun sen käytön ns. sisäistää :D

Mulla on toi N9 ja kaverilla Lumia. Testailin kameraa samasta paikasta. N9:ssä on paremmat värit hehkulampun valossa, mutta kuva on selkeästi rakeisempi.
Niissä on eri kamera-algoritmit. Digikameroissa kun kuva tehdään softalla, niin eroja on. Kuulostaa siltä että MS:n kaverit on laittaneet enemmän kohinanpoistoa.

Kun kyseessä on Windows puhelin niin eiköhän kaikki Windowsiin liittyvät softat ja muut toimi vähintäänkin erittäin hyvin. Exchange mukaanlukien.

Niinhän sitä vois luulla :) Aattelin vaan, että onko ehditty tekemään kaikkea valmiiksi asti, kun tuntuu nykyään olevan niin helvetinmoinen kiire aina kaikessa. Vaikka onhan noita mangolla olevia puhelimia jo ennen Nokiaakin tehty.

Onkos missään ollut esillä näiden puhelimien päivitettävyys uuteen käyttisversioon sitten kun sellainen tulee? Onko edes suunnitelmissa antaa mahdollisuutta päivittää?

Pitihän se käydä ostamassa. Hieno vekotin, ei voi muuta sanoo. Just oli maininta jossain lehdessä et tulevat käyttikset pitäs pystyy päivittää tähänki rautaan.

Eka päivä käyttöä takana. Kivasti pelittää ja käyttölogiikka on omasta mielestä parempi kuin N9:ssä. <- back-nappi on varsinkin tervetullut vaikka viekin oudoksesta odottamattomiin paikkoihin.

Softaa tuntuisi löytyvän kivasti, mutta taitaa olla vähän tyyriimpiä kuin esmes iPhonelle? Tai sitten luulen vaan. Esim Angry Birds 2.99e. DLNA-serveri/clientti sais tulla. Ja joku garagebandiä vastaava musasofta. Nokia musiikin radiokanavat on yllättävän toimiva systeemi. Kaikki synkkaa nätisti, FB:n kuvat esim ilmestyi vaan yllättäen puhelimeen. Windows phone connector toimii mäkin kanssa ihan yhtä helposti tai "helposti" kuin iTunes ja iPhone/Pad.

Miinusta:
- omien soittoäänien laitto on kuin jostain historiankirjasta. Piti oikein katsoa ohjeet, mp3 saa olla enintään 40s ja sen genre pitää nimetä ringtoneksi ja sitten synkata luuriin O_o
- Facebookin kun yhdisti tuohon niin se odotetusti tunki kaikki kontaktit osoitekirjaan, ei vielä haittaa mitään. Mutta se että FB feedistä ei saa suodatettua mitään kyllä syö käytännöllisyyttä. Nyt tuo ihmiset -feedi on täynnä paskaa siitä miten joku on taas pelannut bejeweled shittiä tai gayvilleä :curs: Joku apinasuodatin tuohon on pakko saada.
- Kalenteri -tiili on harvinaisen epähavainnollinen. Tulee jopa symbianin widgettiä ikävä.

Toimiiko teillä bluetooth HF:t Lumian kanssa? Itselläni Nokian BH-900, ja se toimii kun itse soittelen, mutta jos joku soittelee minulle niin pitää käyttää luuria, HF:sta ei tulee mitään äänia vaikka se on puhelimeen kytketty.

lumia800colours2.jpg

Taitaa tulla vielä pari uutta väriä aikaisemman valkoisen värin lisäksi, limenvihreä ja kirkkaanpunainen

http://taskumuro.com/kaksi-uutta-lumia-varia-esiintyvat-nokian-mainosvideolla

Joo ei nää videot kyl helpota föönikuumetta lainkaan. Sit kun on hankinnan aika niin ei osaa väriä sit päättää, hohhoijjaa :D Dubstep tunnari ratkas viimeistään et kyllä mie pysyn Nokian leirissä! :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom