Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saas nähdä missä vaiheessa tuo Lumia 900 iskee pohjolan markkinoille, se voisi olla sellainen "seuraava luuri". Nyt alkaa olla mielenkiinto loppu tuon galaxyn androidin kanssa vääntämiseen. Itse en ole mikään super hyper tehokäyttäjä, mutta silti laite on paikoin niin pahuksen jäinen. Uusimmat softat on toki sisällä, mutta kun ei niin ei ja etenkin Facebook -sovellus osaa nykyisin olla todella kökkö. Tuntuu siltä, ettei "vanhan" galaxyn prossuteho enää riitä tuohon..?

Joka tapauksessa, tuollainen Lumian kaltainen "valmis" kokoonpano houkuttaa enemmän kuin tällainen tilkkutäkki ja mäkkisektorille en ole näillä näkymin menossa.

Saas nähdä missä vaiheessa tuo Lumia 900 iskee pohjolan markkinoille, se voisi olla sellainen "seuraava luuri". Nyt alkaa olla mielenkiinto loppu tuon galaxyn androidin kanssa vääntämiseen. Itse en ole mikään super hyper tehokäyttäjä, mutta silti laite on paikoin niin pahuksen jäinen. Uusimmat softat on toki sisällä, mutta kun ei niin ei ja etenkin Facebook -sovellus osaa nykyisin olla todella kökkö. Tuntuu siltä, ettei "vanhan" galaxyn prossuteho enää riitä tuohon..?

Joka tapauksessa, tuollainen Lumian kaltainen "valmis" kokoonpano houkuttaa enemmän kuin tällainen tilkkutäkki ja mäkkisektorille en ole näillä näkymin menossa.

Kannattaa käyttää Facebook Touchia.

Onko mitään tietoa kuinka pian Nokia aikoo julkaista Lumian jälkeen uuden windows phonen? Alkanut vähän kiinnostaa nuo Nokian windows phonet, mutta ei niistä hirveästi tietoa ole kun viime ajat on mennyt pitkälti iPhone-lasit silmillä.

asiallinen video Lumian julkaisusta

Olisi mustakin kiva tietää. Lumia 800 olisi yksi mahdollinen vaihtoehto tällä hetkellä, mutta voi sitä vatutuksen määrää jos Nokia päättäisi ihanasti haistatella suomalaisille ja julkaista heti perään paremman mallin. Selkeesti Nokia kosiskelee Brittejä ja USAa halvoilla paketeillä ja ilmaisilla XBOXeilla. Suomessa kuitenkin hinnat ovat kutakuinkin aina yhtä korkeat eikä kaupanpäällisiä tule. Noh, ehkä täällä on sitten kysyntää niin paljon niin ei tartte vaivautua.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aika laadukkaalta peliltä vaikutti lumia 800, kun tänään hiplailin liikkeessä. Spekseiltään on tietysti olemassa parempiakin föönejä, mutta kyllä toi oli käytettävyydeltään huippuluokkaa ja ulkokuoresta huokui laatu.

Kävin kanssa lauantaina Verkkokaupassa räpläämässä Lumia 800:sta. Oli kyllä vaikuttava peli, mutta taidan kuitenkini odotella että Lumia 900/910 tulee vanhalle mantereelle myyntiin ja ostan sitten sen itselleni.

Lumia 910?

Jos tuo pitää paikkansa, että toukokuussa tulisi jo Lumian seuraaja...Nokia on kyllä kussut omaan jalkaansa aika hyvin. Lumia 800 tuli vasta tänään myyntiin ison markkinointihypetyksen siivittelemänä. Eli rahat vaan pois ylihintaisella puhelimella(okei, on niitä kalliimpiakin, mutta omasta mielestä yli 400 eur tuollaisesta on jo aika kipurajan lähellä) ja sitten heti parempaa myyntiin. Nice.

... eli kun Lumioita on nyt myynnissä kaksi ja julkaistu kolme, niin tuotekehitys pitäisi lopettaa tähän???

... eli kun Lumioita on nyt myynnissä kaksi ja julkaistu kolme, niin tuotekehitys pitäisi lopettaa tähän???

Kyllä. Suosittelen Nokiallekkin älypuhelin ykkösmerkin seuraamista, eli joka toinen vuosi faceliftattu puhelin uudella softalla ja joka toinen vuosi pelkkä mallimerkinnän vaihto ja uusi softa niin ei mene kuluttajaparat sekaisin ;)

Menee vähemmästäkin sekaisin, kun koko ajan julkaistaan pikkasen parempia ja parempia puhelimia. Vittu mitä kusetusta. Eihän kukaan puhelinvalmistaja tuollaista harrasta (poislukien apple).

Ovat hollannissa todennäköisesti vaan arvelleet, että tuollainen voi tulla, kun kerran jenkkeihin tulee Lumia 900, mutta virallista tietoa 910:stä ei tietääkseni missään ole julkistettu. Eli siitä nyt ei vielä kannata niin hirveästi innostua/vetää herneitä nenään :D

On tuo 800 kyllä hieno luuri vaikka murtazin ei siitä tykkäkään. Ainakin perusnepa häviää joka suhteessa. Tuossa kun tein vertailua niin jopa kosketustoiminnat sujuivat noksulla jouheammin. Ja kyllähän tuota kourassa mielummin pitelee kuin jeesushalkoa. Itse myös diggailen suuresti 7 alustasta, noksun näyttöteknologialla palikat todella elävät mustalla pohjalla.

Tekisi kyllä kovasti mieli ostaa 800 vaikka tuolla stokkan 439e diilin luurina. Liekö noita halvemmalla missään?

Itelläki himottais niin perkeleesti tuo 800. Edellistä kytkyä taitaa olla vaan johki kesään asti jäljellä jotenka ei vielä viitti hankkia uutta luuria :(

On tuo 800 kyllä hieno luuri vaikka murtazin ei siitä tykkäkään. Ainakin perusnepa häviää joka suhteessa. Tuossa kun tein vertailua niin jopa kosketustoiminnat sujuivat noksulla jouheammin. Ja kyllähän tuota kourassa mielummin pitelee kuin jeesushalkoa. Itse myös diggailen suuresti 7 alustasta, noksun näyttöteknologialla palikat todella elävät mustalla pohjalla.

Tekisi kyllä kovasti mieli ostaa 800 vaikka tuolla stokkan 439e diilin luurina. Liekö noita halvemmalla missään?

Gigantti näyttäisi myyvän 429€:
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKLUMIA800BL/nokia-lumia-800-musta

Itsellä nyt noin kuukauden ollut Lumia 800 käytössä ja on kyllä loistava laite monenlaiseen käyttöön. Mulla ei toki esim. iPhonea ole ikinä ollut, mutta WP 7.5 käyttökokemusten pohjalta ei taida tullakaan :D

Nopean näppäilyn perusteella tuo 800 on kyl aika pätevän olonen laitos :) kesällä tuli tehtyä yks suurimmista virheistä kun siirryin perus sympparista androidiin ja nyt on mielessä et joko uus lumia tai sit omppupuhelin android-palapelin tilalle. Lumiassa olis hienona ominaisuutena tuo mukana tuleva navigointi, jota ei oo edelleenkään saatu androidiin.

Nopean näppäilyn perusteella tuo 800 on kyl aika pätevän olonen laitos :) kesällä tuli tehtyä yks suurimmista virheistä kun siirryin perus sympparista androidiin ja nyt on mielessä et joko uus lumia tai sit omppupuhelin android-palapelin tilalle. Lumiassa olis hienona ominaisuutena tuo mukana tuleva navigointi, jota ei oo edelleenkään saatu androidiin.
Yks kaveri ajatteli kans kääntää kelkkansa ja siirtyä takaisin Nokialaisiin, vaikka vajaa pari vuotta sitten vannoi, ettei koskekaan enää ikiä Nokian paskoihin. No, silloin ne olikin kaikki symbianeita. Oli käynyt räpläämässä 800:sta ja tykkäsi.

Kävin kyllä minäkin nopeasti koittamassa, kun Elisa shopin ohi kävelin, mutta ei mua niin kamalasti sytyttänyt. Olihan se ihan hyvän näköinen ja sulava käytettävyydeltään ja näyttö vaikutti aika tarkalta. Koitin siinä katsella onko siinä kaikki asetukset kuin perus Nokialaisessa miljoonan askeleen takana, mutta en siinä parissa minuutissa päässyt oikein selvyyteen.

Toisaalta taas en tykännyt yhtään sen pelkistetystä käyttöliittymästä. Joidenkin mielestä se voi olla selkeä, mun mielestä helvetin tylsä ja suorastaan ruma. En sitten tiedä voiko sitä muuttaa. Ei noin lyhyellä räpellyksellä voi sanoa oikein mitään syvällisempää, mutta ajattelin silti itse pysyä Androidissa. Nää on kuin mulle tehty.

Ja kyllä mulla toimii navigointi ihan kivasti. ;)

Mikä tämä Nokian navigoinnin tilanne muuten on nykyään? Ennenhän siinä oli sitä harhaanjohtavaa mainontaa, kun mainostettiin, että on ilmainen navigointi. Mulla oli joskus joku kosketusnäytöllinen paskanokia, josta koitin sitä navigointia kaivaa esiin. Siellä oli ovelasti taas miljoonan valikon takana, että reittiohjaus on maksullinen lisäpalvelu. Ilmainen my ass.

Kävin kyllä minäkin nopeasti koittamassa, kun Elisa shopin ohi kävelin, mutta ei mua niin kamalasti sytyttänyt. Olihan se ihan hyvän näköinen ja sulava käytettävyydeltään ja näyttö vaikutti aika tarkalta. Koitin siinä katsella onko siinä kaikki asetukset kuin perus Nokialaisessa miljoonan askeleen takana, mutta en siinä parissa minuutissa päässyt oikein selvyyteen.

Jos tuosta ei löydä asetuksia helposti, niin sitten voi vaihtaa vaikka lankapuhelimeen ;)

Toisaalta taas en tykännyt yhtään sen pelkistetystä käyttöliittymästä. Joidenkin mielestä se voi olla selkeä, mun mielestä helvetin tylsä ja suorastaan ruma. En sitten tiedä voiko sitä muuttaa. Ei noin lyhyellä räpellyksellä voi sanoa oikein mitään syvällisempää, mutta ajattelin silti itse pysyä Androidissa. Nää on kuin mulle tehty.

Tuohon on jo appseja joilla saa käyttöliittymää muokattua monellakin tavalla.

Mikä tämä Nokian navigoinnin tilanne muuten on nykyään? Ennenhän siinä oli sitä harhaanjohtavaa mainontaa, kun mainostettiin, että on ilmainen navigointi. Mulla oli joskus joku kosketusnäytöllinen paskanokia, josta koitin sitä navigointia kaivaa esiin. Siellä oli ovelasti taas miljoonan valikon takana, että reittiohjaus on maksullinen lisäpalvelu. Ilmainen my ass.

Täysin ilmainen on ja on ollut siitä asti, kun Nokia osti Navteqin.
Tuossa esim. tuo Drive vaatii sen, että lataa kartan + puheen ekalla käynnistyksellä, mutta sen jälkeen ei tartte muuta kuin käytellä. Ja noiden lataus siis ei maksa mitään.

Pikkaisen meinaa mennä hermot tuohon Lumia 800 kun ei saa siirrettyä N8 puhelimesta tietoja bluetoothilla ja Zune ohjelmalla on jokseenkin hankala käyttöinen sekä sekava...
Kaipa tässä vielä jokusen hetken jaksaa sitä räplätä ennenkuin menee puhelin lopullisesti vaihtoon...

Pikkaisen meinaa mennä hermot tuohon Lumia 800 kun ei saa siirrettyä N8 puhelimesta tietoja bluetoothilla ja Zune ohjelmalla on jokseenkin hankala käyttöinen sekä sekava...
Kaipa tässä vielä jokusen hetken jaksaa sitä räplätä ennenkuin menee puhelin lopullisesti vaihtoon...

Helpoin/nopein tapa lienee se, että siirrät ensin N8:sta kaiken haluamasi datan tietokoneelle ja koneelta sitten Zunella Lumiaan.
Windows Phone ei ainakaan vielä tue sitä tiedonsiirtoa BT:llä, jota Nokia on aiemmin käyttänyt, joten siksi tuo ei onnistu BT:llä.

No joo...osan tiedoista sain siirretty, kaikkia se ei edes tunnistanut tai ei ollut sopivassa muodossa...blaah...

onko niin että ei voi valita omia ääniä soitto ääniksi ja ei ole kun yksi ainoa profiili profiili jolle voi määrittää soitto äänet ja muut äänet??
Vanhoissa noksuissahan noit profiileja oli 5 mihin pysty määrittelemään eri soitto äänet sun muut...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom