No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Tuntuu valitettavasti moinen kokeilu aika kaukaiselta, vaikka kuinka toimisikin. Jos jätän päiväksikin pesemättä, on lopputulos hirveä, "rasvainen lätty" kuten Mike sen osuvasti ilmaisi. Ei kyllä pokka pitäisi kulkea viikko tolkulla rasvaisella letillä, vaikka se siitä sitten ajan myötä muuttuisikin vähemmän rasvoittuvaksi. Ja pelkkä vesipesu ei todellakaan mun kohdalla ainakaan poista sitä rasvaisuutta, hankasi sitä sitten vaikka kuinka antaumuksella. Jos sitä innostuu kesäksi vetämään taas muutaman millin letin, niin ehkä sitten uusi yritys. (Aina kun olen lyhyeksi leikannut, olen pyrkinyt shampoon käyttöä vähentämään, mutta vähänkin kun pituutta tulee lisää niin on pakko ottaa se päivittäiseen käyttöön)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun kohdalla tuo meikkien käyttäminen ei tähän liity. Kohdallani ei ole kyse rahan säästämisestä, sen enempää kuin luomuilustakaan. Jos olisi, niin varmaan jättäisin meikkaamattakin. Tiedän paljon ihmisiä, jotka ei meikkaa ikinä, ovatko he sitten "antaneet itsensä rupsahtaa"? Kauniita ihmisiä luonnollisella iholla varustettuna. Mulla ei ole koskaan ollut ihoni kanssa ongelmia, joten en koe tarvetta millekään muutoksille esim. kasvojenhoidon suhteen. Siksi siis jatkan normaalia meikkausta (jota teen kyllä lähes joka päivä), mutta tälle shampoottomuudelle halusin antaa mahdollisuuden, koska olin epätoivoinen päänahkani kunnon takia. Nyt en koe, että tarvitsisin shampoota. Pesen kerran viikossa hoitoaineella ja muuten vedellä, enemmän tai vähemmän päänuppia hieroen. Hiukset eivät haise tai näytä rumilta tai littanoilta (kyllä, olen haistattanut päätäni ihmisillä, jotka kyllä kertoisivat totuuden). Minun kohdallani tämä on siis toiminut. En koe olevani rupsahtanut, saastainen tai muutakaan hömppää. Tänään tuli muuten tasan kolme viikkoa täyteen ilman shampoota.

Kauniita ihmisiä luonnollisella iholla varustettuna.
Sano sama 10v päästä. Sitten on vähän vittumaista kun tuli otettua liikaa aurinkoa ilman kertoimia. Tuli kuivatettua naamaa luomuilun nimissä jne. Sitten ei ole enää paluuta. Aika vähällä vaivalla sitä pystyy ehkäisemään ihon ikääntymistä, niin en vain voi ymmärtää mikseivät ihmiset sitä tee. Ja joku säästö jossain shampoossa on naurettavaa selitystä. Eihän ne maksa mitään.

Sano sama 10v päästä. Sitten on vähän vittumaista kun tuli otettua liikaa aurinkoa ilman kertoimia. Tuli kuivatettua naamaa luomuilun nimissä jne. Sitten ei ole enää paluuta. Aika vähällä vaivalla sitä pystyy ehkäisemään ihon ikääntymistä, niin en vain voi ymmärtää mikseivät ihmiset sitä tee. Ja joku säästö jossain shampoossa on naurettavaa selitystä. Eihän ne maksa mitään.

Ei nämä tuntemani ihmiset luomuilun nimissä ole meikkaamatta. He eivät vain halua meikata. Pesevät kasvonsa kuin muutkin ja käyttävät kyllä aurinkorasvaa. Mistä ihmeestä sulle on tullut mieleen, että jos ei halua käyttää kauheaa määrää tököttejä, niin se on heti automaattisesti luomuilua. Maailma ei ole musta-valkoinen, rakkaani. Meillä on sävyjä siinä välissä ;)

Mun shampoot maksaa 20e laaki, kyl se aina opiskelijan budjetissa ostohetkellä tuntui. Tällä hetkellä shampooni on hyötykäytössä kämppiksellä, jonka oma shampoo loppui :D

Eiiii välttämättä. Kyllähän joku on sanonut käyttävänsä vahoja tai jotain, joka lähtee vedellä pois. Ja pysyy nää ilmankin ihan kivasti. Ei tietysti niin villejä settejä saa kuin kunnon vahoilla ja lakalla jäykistämällä. Mutta aika harvoin sitä mitään ihmeellisempää tarvitseekaan, kuin perus keesin. Tuntuu että aika harva tässä on mukana luomuilun takia. Mulle ainakin luomu on yksi kirosana, enkä periaatteestakaan osta kaupasta mitään luomua, jos vaan on joku toinen vaihtoehto. Ja vihaan hippejä

JES hyvä me. hipit on kuraa ne ei myöskään meikkaa... terveiset teille hippi akoille sinne toiselle puolelle näyttöö.

Mites erilaiset suihkugeelit yms? Jotkuthan sopii myös hiusten pesuun, millaisiahan vaikutuksia näillä on shampooseen verrattuna.
Eipä kyllä itseä juuri hetkauta, pari purkkia jotaa tahnoja vaan suihkussa ja jos toinen loppuu, voi ottaa toisesta. :D

Ei nämä tuntemani ihmiset luomuilun nimissä ole meikkaamatta. He eivät vain halua meikata. Pesevät kasvonsa kuin muutkin ja käyttävät kyllä aurinkorasvaa. Mistä ihmeestä sulle on tullut mieleen, että jos ei halua käyttää kauheaa määrää tököttejä, niin se on heti automaattisesti luomuilua. Maailma ei ole musta-valkoinen, rakkaani. Meillä on sävyjä siinä välissä ;)

Mun shampoot maksaa 20e laaki, kyl se aina opiskelijan budjetissa ostohetkellä tuntui. Tällä hetkellä shampooni on hyötykäytössä kämppiksellä, jonka oma shampoo loppui :D
Ai sori, ei saisi kritisoida tuota, jatkakaa.

Kyllä mä ainakin meikkaan, eihän mun silmät edes näy mihinkään muuten silmälasien takaa! Miten se liittyy siihen, että tavoitteenani on upeat hiukset näkemättä yhtään vaivaa niiden takia??? Tyhmä turhaan töitä tekee...

Mä päätin jättää kerralla pois kaikki tökötit päästäni ja antaa hiuksilleni mahdollisuuden. En tee tätä väkisin - jos näyttää tai tuntuu huonolta, shampoot, vahat ja kaikki muut hyväntuoksuiset aineet odottavat kaapissa käyttäjäänsä. Toistaiseksi mun hiukset kuitenkin näyttävät täsmälleen samalta "au naturel" kuin aiemmin shampoopesun, vahan ja vahvan hiuslakan jäljiltä. Miksi käyttäisin tuotteita, joita en näköjään tarvitse? Ennen niin littanat ja sileät (kyllä, sileä voi olla myös kirosana) hiukseni muistuttavat enemmänkin eläimen turkkia, kuontalo on paksuhko, tyvikohotettu eikä taipuile minne sattuu. Kaikki tämä ihan ilmaiseksi! Kyllä kiitos!

Kyllä mäkin meikkaan aika lailla, ja lopettaisin sen toki heti jos olisin mielestäni paremman näköinen ilman meikkiä. Valitettavasti en ole, joten meikkaus jatkukoon.

Kuten sanoin, mulla oli monia syitä shampoon käytön lopettamiseen mutta suurin tekijä oli ihan yksinkertainen: mä VIHAAN hiustenpesua. Se on niin rasittavaa, kun pesulle ja hiusten laitolle pitää oikeasti varata tunti aikaa. Shampoopesun jälkeen ne hiukset nuolee päätä, ja pitää käyttää tsiljoonaa ainetta ja hulluna aikaa, että niistä saa normaalin näköiset. Parhaimmillaan hiukset oli aina vasta shampoopesua seuraavana päivänä, mutta koska treenaan usein, ja treenatessa ne hiukset pitää pitää kiinni, ne kivat avonaiset hiukset kesti aina just sen ekan päivän. Sen jälkeen niitä ei tietenkään voinut enää pitää auki, kun ohuisiin hiuksiin tulee se ponnariraja niin helposti näkyviin. Koska inhosin hiusten pesua, en useinkaan tehnyt sitä kovin usein, ja suoraan sanottuna mulla oli joskus ihan härskin likaiset hiukset jotka laiskuuttani sitten vain vedin ponnarille kiinni (näytti ne silti karsean likaisilta). Hiusten pesu piti aina suunnitella etukäteen sellaisille hetkille, kun oli aikaa, ja jos oli tärkeä päivä, niin piti herätä 45 min normaalia aikaisemmin pesemään sitä kuontaloa. Niin rasittavaa. Käytin myös vain ja ainoastaan kampaamolaatuisia pesu- ja muotoilutuotteita, ja voin sanoa, että kyllä ne mun opiskelijabudjetissa tuntui aina aika lailla. Varsinkaan kun ilman muotovaahtoa ja hyvää lakkaa ei voinut ELÄÄ.

Shampootonta koitin ihan puhtaasta kokeilunhalusta ja mielenkiinnosta - mietin, että voiko se oikeasti toimia. Mun kokemus on se, että elämä ilman shampoota on yksinkertaisesti helpompaa ja miellyttävämpää, mutta sama ratkaisu ei tietenkään sovi kaikille. Halvempi ratkaisu tämä ainakin on; nykyään kun hiukset ei oo koskaan päätä nuolevan lättänät, en useimpina päivinä edes käytä mitään muotoilutuotteita, kun en niitä tarvitse. Tupeeraan hiuksia päältä vaan vähän ja ne saa ihan nätisti kuosiin. Tietty jos on esim. kiharat paksut hiukset, ja ne haluaa ehdottomasti asetella jollain tietyllä tavalla, niin voi olla, ettei shampoottomalla moinen onnistu, kun useimmilla kuontalo tuppaa paksuuntumaan ja kihartumaan entisestään. Samaten esim. pitkä- ja paksuhiuksisille naisille voi olla vaikea myydä ideaa parhaimmillaan parin kuukauden "spurguletistä", kuten Meah sen ilmaisi, koska joillakin se pää voi siirtymävaiheessa olla oikeasti ihan kauhea. Eikä se kaikilla toimi pidemmänkään ajan päästä, on niitä monia jotka on koittaneet shampootonta ja palanneet takaisin shampooseen. Itse koen tämän ainakin tällä hetkellä parhaaksi vaihtoehdoksi monesta eri syystä, ja siksi jatkan samalla linjalla. Miettikää nyt, eii kai tätä kukaan tekisi, jos tässä ei selkeästi olisi jotain hyötyjä?

Sopisko tähänkin väittelyyn nyt vaan se toteama "to each his own"?

Edit. pari kuvaa shampoottomista mimmeistä:

090422-Kendra-Spencer-bcol-11a.standard.jpg

Photo%20179.png

Mää en oo koskaan meikannu, enkä meikkaa. Ja mää en voi sietää mitään luomuja. Vieläkin sapettaa, kun jouduin kuukausi sitten hotelli Presidentin aamupalalla syömään luomukaurapuuroa..... Niin hyvin olin onnistunut välttämään siihen asti! Seuraava pysäkki pesupähkinät? Paleo? Shampoottomat rastat??

Aiheestakin; Mää joudun käymään töiden takia joka päivä suihkussa ja ketjun innoittamana käyn ostamassa sitä vauva-shampoota! Ja pitää katsoa jos vain joka toinen kerta riittäisi sitäkin :)

Ekaa kertaa pariin viikkoon tuli pestyä hiukset shampoolla. Tästä on nyt noin 5h ja päänahka kutiaa...hiukset kyllä tuntuvat paremmilta, mutta kutina on varsin sietämätön :curs:

Suurimmalla osalla se päänahkan kutiaminen johtuu liian tujuista pesuaineista: joillakin shampoilla on lähes sama vaikutus kuin mäntysuovalla pesisi tai ostakaa joskus huviksenne syväpuhdistavashampoo ja testatkaa mitä sillä saa aikaan - ei varmasti herkkä päänahka tykkää pitkällä juoksulla. :) Monet näistä mainostetuista hilseshampoistakin on niin tujua tavaraa, että tekisi mieli itkeä, kuinka kehdataankin myydä sellaista ja ihan tosissaan mun tekee mieli kiskoa hihasta, että älä nyt hyvä ihminen tuota osta pahentaa vain tilannetta! Mutta ikävä totuushan on, että tuotteita myydään mielikuvilla (check: Tresemmen mainos!)

Ja ihan samalla tavalla, kun ihoakin hoitaa: monet pesee sitä rasvoittuvaa ihoansa turhan tujuilla aineilla ja se vaan pahentaa tilannetta ja lopputuloksena on lopulta pintakuiva iho. Samoin hiusten kanssa, kun niitä kuuluisia omasta mielestään rasvoittuvia hiuksia pesee joka päivä tilanne luultavasti vain pahentuu ja ne rasvoittuu vaan lisää. Toisaalta tässä on se dilemma, että kuka haluaa kulkea likaisissa hiuksissa

Osahan on tietysti allerginen joillekin aineille esimerkiksi. silikoneja toisten päänahka ei kestä, samoin kanssa vahvasti hajustetut hiustuotteet voi ärsyttää päätä (esimerkiksi. Tigi, Tresemme, Lorkku - no siis kaikki vahvasti hajustetut). Sitä ainetta, joka sitten allergisoi on aika hankala löytää, jos ei oikein ole edes selvillä siitä, mitä ne tuotteet sisältää. Parabeeneista on tehty nyt se iso ja vaarallinen juttu, mutta tavis-Kalle, kun googlettaa ei saa oikein yksioikoista vastausta ongelmaansa. Kaikkia tutkimuksiahan löytyy muun muassa siitä, että parabeenien vaikutus on voitu yhdistää rintasyöpään jne. Mutta miten luotettavia tällaiset tutkimukset ovat? Toisaalta, jos jossain sanotaan, että ne ovatkin hengenvaarallisia niin silloihan herää kysymys: Että eikö niihin olisi aika moni kuollutkin, mutta miksei sitä ole voitu yhdistää parabeeneihin? Viisas kuluttaja tietysti kyseenalaistaa väitteet. ;)

Mites erilaiset suihkugeelit yms? Jotkuthan sopii myös hiusten pesuun, millaisiahan vaikutuksia näillä on shampooseen verrattuna.
Eipä kyllä itseä juuri hetkauta, pari purkkia jotaa tahnoja vaan suihkussa ja jos toinen loppuu, voi ottaa toisesta. :D

- Siis suihkugeelit sisältää pitkälti samoja aineita kuin perusshampootkin: siis sellasia jotka pesee. Herkkään päänahkaan en lähtisi kokeilemaan, sillä suihkugeelit on myös aika pesevää kamaa.
Ennen parabeeni-kohuahan silikoneista tehtiin se ihan kamala juttu: pikkuhiljaa hiukset lähtee päästä, hiusvärit ei enää tartu (osin totta, joidenkin ihmisten hiuslaatu on vain sellaista ettei siihen meinaa tarttua värit) jne. Silikoneja kehotettiin välttämään ja kerrottiin vaikka mitä pelottelutarinoita. Ja ehkä joku muistaakin kampaaja käynniltään tutun toteamuksen: "Muista sitten, ettet missään nimessä pese hiuksiasi millään pantenen shampoilla niissä on huonoa silikonia, mutta nää kampaamosilikonit on paljon parempia!" Höpöhöpö. Meikä muistaa hyvin, kun kaikki kauhuissaan "vältteli" silikonisia tuotteita ja jotkut valmistajat toi markkinoille silikonittomia tuotteita, mutta niiden kysyntä ei kauaa kestänyt, koska ihmiset kaipas usein "silottavia" ominaisuuksia pesuaineisiinsa. Mutta mikä ihme tekee siitä kampaamotuotteesta niin paljon paremman? Kosmetiikkateollisuudessa ei loppujen lopuks oo kovin montaa suurta raaka-ainevalmistajaa ja nää tuotteet tilataan usein valmiina cocktailina sieltä ja merkki päättää itse mitä ainesosia sinne lisää - ei, kaikkia tuotteita ei suunnitella yhtä ainesosaa kerrallaan juuri sinulle.

No, kuitenkin niille, jotka ihmettelevät miksei tuo kuontalo parantunut, vaikka käyttivätä näitä kuuluisia "kampaamotuotteita" haluan sanoa, että vaikka ko. tuotetta kuinka myytäisiin kampaamosta ei tee siitä yhtään parempaa - ikävä kyllä. :( Se paremmuus tulee ilmi vasta siinä vaiheessa, kun tarkastaa sen ainesosalistan. Eikä moni kampaajakaan tiedä, mitä se tuote oikeasti sisältää. Jo siellä ammattiopinnoissa käy eri merkkien edustajat kertomassa ummet ja lammet siitä ja siitä uudesta teknologiasta - kertoipa eräs, että ihan uusinta nanoteknologiaa käyttävät hiustuotteissaan jaahas... Eli sama homma se on kampaajillekin: koko ajan pitää kyseenalaistaa myyntipuheita ja ottaa itse asioista jatkuvasti selvää eikä välttämättä myydä sitä, mitä ko. merkin lehdykässä lukee. Eikä hän välttämättä osaa neuvoa niitä oikeita tuotteita sulle.

Shampoottomuudesta, omalta osaltani muutama sana: Mä voisin kyllä elää ilman shampoota, mutta en ilman minkäänlaisia muita hiustuotteita. Lakat sun muut muotoilutuotteet voisin heivata mäkeen, mutta jotain "hoitoa" hiukset tarvitsisivat. Minulla kun on kuivahkot hiukset, jotka takkuuntuu helposti, mutta nämä ei niinkään rasvoitu. :) Käyttäisin silloin pelkkää hoitoainetta tai sitten korvaisin kaupan, teolliset aineet: aloe veralla ja öljyillä, joilla saisin hiuksiin kosteutta, jota varsinki talvella tarvitaan, kun pakkanen kuivattaa. Musta kuulostaa jotenkin oudolta, ettei käyttäisi hiuksissa mitään - ainakaan mun hiuslaadulla se ei onnistuisi - luultavasti pitäis leikata ihan lyhyet hiukset, jotta ne pysyisi siedettävän näköisinä, kun kuivahtavat.

Tulipas paljon tekstiä ja vielä olisin voinut kirjoittaa ummet lammet täydentäviä juttuja! :)

Kiitos tästä! Tavallaan ihmettelen, miten ei ole tullut mieleenkään aikaisemmin, vaikka kasvojen ihoni olen saanut vastaavalla 'hoitamattomuudella' kuntoon. (Tuhlasin monet sadat eurot kymmenen vuoden ajan mitä 'laadukkaimpiin' kosteusvoiteisiin ja puhdistusaineisiin, kunnen eräs kosmetologi sanoi kasvojeni ihon olevan täysin tukossa. Hän antoi minulle vuorisuola purkin ja suorastaan käski käyttämään ainoastaan sitä ihon pesemiseen aamuin illoin. Eikä mitään voiteita. Näin tein ja sinne jäi kiiltävä naama, finnit ja näppylät. Ulkoillessa ja etenkin keväällä huolehdin kyllä suojakertoimista!) Eli reilu kuukausi on nyt takana ilman shampoota -olen kyllä pessyt hiukset noin kerran viikossa Weledan baby suihkushampoolla, mutta ehkä senkin voi kohta unohtaa. Hiuslaatuni on todella ohut ja taipuisa, mutta hiuksia on paljon ja ovat puolipitkät pituudeltaan. Tähän asti pesujen jälkeen olen saanut selvitellä afroa kymmenisen minuuttia ja jäljelle on jäänyt sähköinen huitula. Nyt hiukset ovat kuohkeat, pehmeät ja terveemmän näköiset. Aivan mahtavaa!

Halon linkittämistä kuvista päätellen, jotenkin näkee, että kuvissa olevilla naisilla on rasvaiset hiukset. Ei kovin nättiä, eikä sovi naiselle mielestäni. Mikään ei ole niin upean näköistä naisella, kuin puhtaat, suorat, tuoksuvat ja hyvin hoidetut hiukset. Siinä jää "rasvaletti-viikkoja-pesemättä" oleva kuontalo kauas taakse hyvin hoidetuista hiuksista ja kauas taakse hyvännäköisestä ja miellyttävästä ulkonäöstä. Yöks.

Pientä provoa ja yleistämistä:

Jotenkin kuitenkin rivien välistä näkee, että tätä testailevat naiset ovat sellaisia, joita ei kiinnosta pitää itsestään huolta niin usein ja käyttää siihen aikaa, eikä heitä kiinnosta miltä he näyttävät miesten silmissä.

Ryhtyvätkö tähän helpommin sellaiset naiset, jotka eivät omaa "kauniita" ja paksuja hiuksia, eivätkä toisaalta ole koskaan kokeneet kuinka upeaksi omat hiukset voi saada? Veikkaisin, että lähtökohtaisesti tähän ryhtyvät ihmiset ovat juuri heitä, joiden hiukset eivät näytä upeilta pesun ja laittamisen jälkeen ja tällainen experimentti on yksi hyvä tekosyy olla tekemättä senkään vertaa hiustensa eteen.

29vjbwy.jpg
2dtzoch.jpg

Ps, veikkaan vielä, että tähän ryhtyneet "testailijat" alkavat melko nopeasti käyttämään taas shamppoota, kunhan innostus laantuu. Ne jotka ovat niin innoissaan rahan säästämisestä, eivät taida ymmärtääkään miten paljon muita hyödykkeitä ostavat esim. omaan harrastukseensa, joiden hyöty ja vaikutus on myös yhtä kyseenalaista.

Vähän samaa mieltä, muutenkin kuvat ovat sen verran pieniä/epätarkkoja, että ei oikein ota selvää. Itse voisin tovin kokeilla pelkällä hoitoaineella pesemistä ihan huvin ja urheilun vuoksi.

Mike sekoitti pakkaa kivasti. Itse lähdin tähän kokeiluun mukaan siksi, että hiusteni kunto on viimeisen vuoden aikana heikentynyt jännästi. Tukka toki näyttää laitettuna hyvälle jne., mutta on omasta mielestäni kuiva ja kärsinyt jatkuvasta muotoilutuotteiden käytöstä ja pesemisestä, kuivaamisesta ja suoristamisesta. Toinen syy mukaan lähtemiseen oli kokeilunhalu. Terminator 2 esittää, että kokeiluun lähtevät mukaan ihmiset, joiden lähtökohdat ovat epätyydyttävät tai jotka ovat laiskoja, eivätkä välitä omasta ulkonäöstään. Minulle on tärkeää se, miltä näytän ja pidän siitä, että saan käyttää aikaa itseeni. Hiukseni ovat paksut ja lyhyet. Nyt osalla miehistä menee luu kurkkuun, sillä "naisillahan pitää nimenomaan olla pitkät ja paksut hiukset". Leikkuutin hiukseni lyhyiksi aikanaan siksi, että lyhyt tukka tuo kasvonpiirteeni paremmin esiin -taas pinnallista. :) Mielestäni kokeiluun ryhtyminen ei ole suoraan verrannollinen siihen, välittääkö kokeilija omasta ulkonäöstään. Kaikki eivät kuitenkaan meikkaa/laita hiuksiaan siksi, että näyttäisivät MUIDEN silmissä paremmalle. Onko sinulla jokin tarve hakea muualta hyväksyntää ulkonäöllesi? ;) Itse meikkaan päivittäin siksi, että näytän mielestäni meikkattuna paremmalle. Arkimeikki saa kuitenkin olla hyvin luonnollinen.

Aikaisemmin joku sanoi, ettei ymmärrä, miksi tällaiseen pitää ruveta, kun shampoo-pesusta ei kerran ole mitään haittaa hiuksille. Miksi asiat pitää tehdä hankalasti? Tarkoitan, että jos hiukset näyttävät yhtä hyvälle riippumatta siitä, käyttääkö niihin ylimääräisiä kemikaaleja vaiko eikö, niin miksi niitä sitten käytetään? Toki on huomattu, ettei kaikille sovi shampoottomuus, eikä kaikkien siihen pitäisikään ryhtyä.

Olin pääsiäisen mökillä, jossa ei ollut juoksevaa vettä. (Ellei itse yrittänyt vesiämpärit kädessä juoksennella ympäriinsä..) Hiusten pesu oli siis astetta haasvampaa, sillä suihkun alla päänahan hierominen ei onnistunut. Lisäksi perjataina latasin tukkaan melkoisen määrän vahaa ja lakkaa, jotta sain sen kestämään pystyssä. (Miun kokeilu on vielä niin alussa, että hiuksissa ei vielä ole riittävästi omia rasvoja moiseen operaatioon.) Ensinnäkin vahaa laitoin aivan liian paljon! Ei sitä enää tarvitse yhtä paljon. Toisekseen tuotteet eivät olleet luomuja, vaan Tigin Rockaholic-sarjaan kuuluvia. Mökillä aineiden peseminen hiuksista vaati kaksi pesukertaa, mutta silläpä ei siellä ollut väliä mökkioloissa. Kuitenkin kun sain hiukset vihdoin puhtaaksi, ne tuntuvat puhtaammilta ja kevyemmiltä kuin aikoihin! Kuivuuskin alkaa reilun viikon jälkeen olla pikku hiljaa kadonnut. :) Kokeilua aion jatkaa niin kauan, kuin se tuntuu hyvälle.

Jotenkin kuitenkin rivien välistä näkee, että tätä testailevat naiset ovat sellaisia, joita ei kiinnosta pitää itsestään huolta niin usein ja käyttää siihen aikaa, eikä heitä kiinnosta miltä he näyttävät miesten silmissä.

Ryhtyvätkö tähän helpommin sellaiset naiset, jotka eivät omaa "kauniita" ja paksuja hiuksia, eivätkä toisaalta ole koskaan kokeneet kuinka upeaksi omat hiukset voi saada? Veikkaisin, että lähtökohtaisesti tähän ryhtyvät ihmiset ovat juuri heitä, joiden hiukset eivät näytä upeilta pesun ja laittamisen jälkeen ja tällainen experimentti on yksi hyvä tekosyy olla tekemättä senkään vertaa hiustensa eteen.

Mä aion uteliaisuuttani testata. Mulla on hiukset sitä luokkaa, että ovat yksi ulkomuotoni parhaimmista ominaisuuksista, koska ovat pitkät, paksut ja kauniit. Ne vaan ei ole sitä ilmatteeks eikä helpolla. Pesen hiukset shampoolla ja hoitoaineella. Pesun jälkeen laitan vielä hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Kun hiukset ovat kuivat, laitan vielä suihkutettavaa hoitoainetta, joka auttaa selvittämään hiukset. Sitten harjaan ne, jonka jälkeen ne ei ole kovin viehkeät, vaan semmoinen pehko. Seuraavaksi suoristan ne suoristusraudalla (menee noin 30min), mihin käytän taas eri hoitoainetta (suojaavaa suihketta) ja ihan lopuksi vielä kosteuttavaa suihketta. Onneksi hiukseni näyttävät hyvältä viikon verran, joten ei tarvitse tuota rumbaa käydä läpi kuin 1-2 kertaa viikossa.

Eli kyllä olen laiska. Jos voin välttää tuon kaiken vaivan niin kyllä sen mielelläni skippaan :) En kuitenkaan usko, että omalla kohdalla shampoottomuus toimii. En koe edes säästäväni sillä merkittävästi rahaa tai luontoakaan, kun yksi purkki hiustenhoitotuotteita kestää mulla useita kuukausia (jopa vuoden), joten kuukausitasolla niihin ei mene kovin paljoa rahaa, vaikka kertaostoksena kirpaiseekin.

Saattaapi olla, että alkaa pöksy pestä kohta tukkaansa taas shampoolla. Alkaa näkyä vähän hilsettä tässä vaiheessa, kun edellisestä shampoopesusta on kaksi viikkoa. Jos se tästä vielä lisääntyy, niin on pakko palata hilseshampoiden pariin. Vituttaa vaan jo valmiiksi se shampoonkäytöstä seuraava vahojen, geelien ja lakkojen kanssa pelleily.

Halon linkittämistä kuvista päätellen, jotenkin näkee, että kuvissa olevilla naisilla on rasvaiset hiukset. Ei kovin nättiä, eikä sovi naiselle mielestäni.

Halon laittamissa kuvissa ei todellakaan ole rasvaiset hiukset. Jotenkin näkee, että sulla on ongelma nimeltä ennakkoluulo. :D

Mikään ei ole niin upean näköistä naisella, kuin puhtaat, suorat, tuoksuvat ja hyvin hoidetut hiukset.

Naisella pitää selvästi olla myös pitkät hiukset, eikö? Ja luonnonkiharat/ taipuisat on huono juttu? Ja puhtaaksi ei tule kuin kemikaaleilla.

Juuri näin, minäkin käyn suihkussa ja meikkaan ihan vain miellyttääkseni miehiä. ...NOT! Eikä se silti tarkoita, että olisin finninaamainen haiseva peikko. Toisaalta mä taisin menettää kaikki mahdollisuuteni miesten miellyttämiseen jo kauan sitten, kun leikkasin hiukseni lyhyiksi. :rolleyes:

Ne jotka ovat niin innoissaan rahan säästämisestä, eivät taida ymmärtääkään miten paljon muita hyödykkeitä ostavat esim. omaan harrastukseensa, joiden hyöty ja vaikutus on myös yhtä kyseenalaista.

Sun mielestä on siis sama syytää rahaa tasaisesti ihan joka asiaan kuin yrittää säästää edes jossain? No, asenne se on tuokin.

Saattaapi olla, että alkaa pöksy pestä kohta tukkaansa taas shampoolla. Alkaa näkyä vähän hilsettä tässä vaiheessa, kun edellisestä shampoopesusta on kaksi viikkoa. Jos se tästä vielä lisääntyy, niin on pakko palata hilseshampoiden pariin. Vituttaa vaan jo valmiiksi se shampoonkäytöstä seuraava vahojen, geelien ja lakkojen kanssa pelleily.
Lue meikän blogista noista vahoista.

Mike.Pakkotoisto.Com

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom