No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä mä uskon, että tällainen homma voisi toimiakin. Itse olen pessyt kasvoni ehkä 5 kertaa jollain vettä vahvemmalla aineella viimeisen parin vuoden aikana, eikä finnejä tai epätasaisuuksia ole ollut iholla koko aikana yhtään. Suikussa en pese saippualla muuta kuin kriittisimmät paikat. Kärsin myös ns. atooppisesta ihosta, eli ilman lääkkeitä iho kutiaa todella kovasti ja ihon pitäisi myös kuivua todella rajusti. Tuota kuivumista minulla ei kuitenkaan esiinny, johtuisiko osittain juuri siitä, että pesen kroppani suurimmaksi osaksi vain vedellä.

Kiinnostaisi kokeilla tätä no shampoo -hommaa. Ehkä nyt olisi sopiva aikakin, kun on vielä melkein 3vko lomaa jäljellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1kk on muuten tosi lyhyt aika ihmisen elämässä. Ja parikin kuukautta. Eikä mulla (huom, pitkähkö tukka) ollu tukka mitenkään poikkeavan näköinen kiinni ollessaan. Puhtaammalta näytti kuin monen työkaverin shampoopesujen välissä oleva tukka. Ja tuo HeatN:n tukkakin näyttää kuvissa ihan normaalilta. Eniten tykkään siitä, että hiukset ei oo enää sellaiset harmaansävyiset, vaan väri on syvempi ja tummempi. Tästä taas seuraa se, ettei värjätyn osan ja juurikasvun ero näy niin häiritsevän selkeästi. Ite pesen 2-3krt/vko vedellä ja useemmin ainoastaan jos on jotain semmosta menoa että on kiva olla puhdas tukka. Samoin toimii varmaan kaikki shampoopesijätkin ( juhlapäivänä pestään vaikka just eilen oliski pesty ).

Musta kans tuntuu väri jotenkin tummuneen tai syventyneen. En tiedä, tuntuuko se vain siltä vai onko todellisuudessa. Ja tosiaan reilu 2 viikko takana ja nyt hiukset alkaa jo tottua hommaan niin ei tarvitse pestä edes joka toinen päivä, vaikka se ehkä mieluisin pesuväli onkin.

Ja tuntuu, että tukka todellakin kohoaa luonnollisemmin, enkä käytä muotoilutuotteitakaan enää muutamaa lakkasuhausta enempää, sitäkin vain silloin, jos oikein haluan olla edukseni ja kaipaan hiuksiin enemmän pitoa. )

Tuo hiusten kohoaminen on tosiaan jännä juttu. :D

Sama juttu. Voi vaan vähän haroa hiuksia, niin ne on tosi kuohkeat!

Pitäs varmaan rohkaistua kokeilemaan, kun viimeks tänään olen kironnut sitä kun jopa pesun jälkeen hiukset näyttävät likaisilta. Itsellä saattaapi tuo hormonitoiminta vielä hakea tasapainoaan raskauden jäljiltä ja tukanlähtöä tuo shampoottomuuskaan tuskin sentään estää. Kokeilua vaan vähän himmaa se, että tukka on siinä pituudessa, ettei sitä saa kiinni, mutta onhan sitä esimerkiksi huivit keksitty. Noi Halon kommentit hiustuotteiden tarpeettomuudesta vaan kieltämättä herätti mielenkiinnon kokeilla, tätä vauvahiusta kun ei ilman laittamista saa fiksun näköiseksi ainakaan nykyisellään.

Ei siinä mistään trendistä tarvitse olla kyse jos vaalii omaa hyvinvointiaan. Toisille kemikaalit saattavat sopia, toisille taas ei. Hiuslaatuja kuten ihotyyppejäkin on hyvin erilaisia, ja suositukset puhdistuksen suhteen ovat huomattavasti erilaisia vaikka asiaa kysyttäisiin alaan erikoistuneilta lääkäreiltä. Melkoista putkinäköä heittää vähän valtavirrasta poikkeavat tavat toimia sokeasti "kansansairauden" tai "luomuilutrendin" alle.

Ei siinä mistään trendistä tarvitse olla kyse jos vaalii omaa hyvinvointiaan. Toisille kemikaalit saattavat sopia, toisille taas ei. Hiuslaatuja kuten ihotyyppejäkin on hyvin erilaisia, ja suositukset puhdistuksen suhteen ovat huomattavasti erilaisia vaikka asiaa kysyttäisiin alaan erikoistuneilta lääkäreiltä. Melkoista putkinäköä heittää vähän valtavirrasta poikkeavat tavat toimia sokeasti "kansansairauden" tai "luomuilutrendin" alle.
No onhan se surullista jos kauniit naiset alkavat rupsahtelemaan. Ei laiteta hiuksia enää kun Osiksen hiuslakka sotii luomua vastaan. Syödään kaarnaa, eli ei voida enää käydä ravintoloissa kun se sotii luomuilua vastaan. Ei pueta enää hienoja vaatteita, vaan mennään tooga päällä, koska se on luomua se.

Luomuilun nimessä ei kannata nyt ihan hulluksi tulla. Oma hyvinvointi on vähän eri asia kuin hiusten peseminen. Meinaan eipä ole monilla 80 vuotiaillakaan hiukset mitenkään paskana, vaikka ovat ikänsä pesseet ja laittaneet niitä. Kannattaa sitä todellista hyötyä vähän mittailla siinä kun intoilee näissä luomujutuissa. Pesemätön lässähtänyt lätty päässä ei nyt vain ole niin kaunis kuin laitettu ja pesty hiuksisto ja se on aivan sale, että ne hiuset pysyy päässä kummassakin tapauksessa ihan yhtä kauan kuitenkin.

IMO Ehram luomuilu on naiivia ja hölmöä hömpötystä, joka nyt vain on 2012 hengen mukaan trendi. Ja tarkoitan yleisesti luomuilua, johon sitten liittyy hiusten ja tuheron pesemättömyys. Mut tää on vain materialistisen ja synteettisessä maailmassa elävän kaupallisuuden uhrin ja elämäntapatörsääjän mielipide.

Pakkikselle pitäis perustaa anti-luomu ketju.

Yksi mimmi selitti tohkeissaan luomusuklaasta, että tässä on hei magnesiumia ja tämä on melkein niinQ terveellistä. Jumalauta, suklaan funktio ei todellakaan ole olla terveellistä, vaan helvetin hyvää herkkua. No siihen tämä luomumimmi sitte, "kyllä nää on oikeesti tosi hyviä, koita vaikka". Vähän veikkailen, että sata vuotta suklaata duunanneet megayritykset tekee parempaa suklaata kuin joku jantteri himassaan. Luomuilusta on tullut absurdia pelleilyä ja luomu on muuttunut itseisarvoksi.

Ja mitä tulee ympäristökysymykseen, niin onko joku oikeasti niin naiivi, että luulee pienen ihmismäärän shampoottoman elämän vaikuttavan hevonvittua mihinkään?

ps. tämä ei ole hyökkäys, vaan vetoomus hyvännäköisyyden puolesta.

Rakas Mike.

Tässä hommassa ei ole kyse siitä, etteikö porukka pesisi hiuksiaan ollenkaan, vaan siitä, että pesuun ei käytetä shampoota. Itse IMO ehram väittäisin, että omat hiukseni näyttävät tällä hetkellä paremmilta, kuin jatkuvan shampookäytön jälkeen. Ei ole enää hilsettä lainkaan, päänahka ei kutise (tosi esteettisen kaunista, kun kihnuttaa päätään koko ajan ja hiutaleet leijailee..not) eivätkä hiukset ole paskaiset eivätkä varsinkaan lätyt! Kuten moni muukin on sanonut, hiukset on kohonneet, kun niissä on luonnolliset rasvat tallella, eikä kaikkea pestä pois.

Sulla on oikeus olla kosmetiikkatuotteiden multikäyttäjä, eikä sua tulla siitä repimään tilille, että "oletpas sä nyt tollee muka-trendikkäästi olevinas tollanen metroseksuaali nyt, on toiki nyt ihan käsittämätöntä, että mies tunkee itsensä täyteen tahnaa, vahaa ja voidetta ja sitten käyttää lisää kosmetiikkaa pestäkseen ne pois". Kaikille ei sovi tämä shampoottomuuskaan, sehän on jo todettu. Omasta puolestani (kuten jo useasti tässä threadissa olen sen todennut) olen erittäin tyytyväinen kokeiluuni. En lähtenyt tähän luomuilun takia, vaan siksi, että halusin terveen päänahan.

Just my two cents, mate.

Luulisin että hiusten pesuaineen tarve on aika vahvasti siitä kiinni paljonko käyttää muotoiluvahoja, geeliä, lakkaa jne. Jos niitä ei ole pahemmin käytössä kevyt pesukin riittää, vaikka ilman pesuaineita.

Jos haluaa käyttää miedompaa shampoota niin suosittelen sitä vauvoille tarkoitettua top-to-toe -pesuainetta :D se ei edes kirvele vaikka menee silmiin. Sopii just sellasille, jotka esim. urheilee ja joutuu peseytymään usein.

Nyt on viikko takana ilman shampoota, hiukset (pitkät) olen pessyt ainoastaan vedellä ja kerran vähällä määrällä hoitoainetta. Vähän on likaiset, mutta ei läheskään niin likaiset kuin olisin voinut kuvitella. Taidan jatkaa kokeilua edelleen vedellä + 2-3krt viikossa hoitoaineella. Saa nähdä miten käy, tässä vaiheessa kokeilua tuntuu helvetin hyvältä.

Mulla ainakin on sellanen tukka, että on pakko käyttää aika tököttiä vahaa saadakseen jonkunlaista ojennusta kuontaloon. Vaihtoehtoisesti voi kuljeskella tukka mikrofonina. Hiukset on pakko pestä vähintään jokatoinen päivä, ihan jo sen vahanpoiston takia.

Rakas Mike.

Tässä hommassa ei ole kyse siitä, etteikö porukka pesisi hiuksiaan ollenkaan, vaan siitä, että pesuun ei käytetä shampoota. Itse IMO ehram väittäisin, että omat hiukseni näyttävät tällä hetkellä paremmilta, kuin jatkuvan shampookäytön jälkeen. Ei ole enää hilsettä lainkaan, päänahka ei kutise (tosi esteettisen kaunista, kun kihnuttaa päätään koko ajan ja hiutaleet leijailee..not) eivätkä hiukset ole paskaiset eivätkä varsinkaan lätyt! Kuten moni muukin on sanonut, hiukset on kohonneet, kun niissä on luonnolliset rasvat tallella, eikä kaikkea pestä pois.

Sulla on oikeus olla kosmetiikkatuotteiden multikäyttäjä, eikä sua tulla siitä repimään tilille, että "oletpas sä nyt tollee muka-trendikkäästi olevinas tollanen metroseksuaali nyt, on toiki nyt ihan käsittämätöntä, että mies tunkee itsensä täyteen tahnaa, vahaa ja voidetta ja sitten käyttää lisää kosmetiikkaa pestäkseen ne pois". Kaikille ei sovi tämä shampoottomuuskaan, sehän on jo todettu. Omasta puolestani (kuten jo useasti tässä threadissa olen sen todennut) olen erittäin tyytyväinen kokeiluuni. En lähtenyt tähän luomuilun takia, vaan siksi, että halusin terveen päänahan.

Just my two cents, mate.

sitäkin vain silloin, jos oikein haluan olla edukseni ja kaipaan hiuksiin enemmän pitoa.

Kuten tuossa jo sanoin, älkää nyt vain alkako tähän hömpötykseen ulkonäön kustannuksella. Eihän siinä mitään, ettei shampoota käytä, mutta jos aletaan kieltäytymään muotoilustakin luomuilun edessä, niin ei kyllä enää oikein tajua, hyöty kun on mitätön.

Mulla ainakin on sellanen tukka, että on pakko käyttää aika tököttiä vahaa saadakseen jonkunlaista ojennusta kuontaloon. Vaihtoehtoisesti voi kuljeskella tukka mikrofonina. Hiukset on pakko pestä vähintään jokatoinen päivä, ihan jo sen vahanpoiston takia.

Oon ollu 2 viikkoa pesemättä shampoolla. Hiukset on lyhyehköt. On auttanut hyvin juurikin tuohon mikrofoni ongelmaan. Hiukset eivät ole rasvaisen näköiset tai tuntuiset mutta silti ne on paljon helpompi saada ojennukseen kuin ennen. Käytän välillä vahaakin, mutta kyllä sekin lähtee ihan vesipesulla pois.

Ja mitä tulee ympäristökysymykseen, niin onko joku oikeasti niin naiivi, että luulee pienen ihmismäärän shampoottoman elämän vaikuttavan hevonvittua mihinkään?

Tuolla perusteella suomalaisten on ihan turha kierrättääkään mitään. Enkä mä ainakaan kokeile shampootonta elämää ekoilun nimissä, vaan nimenomaan helpomman elämän toivossa. Elämä ilman hiusten kanssa hääräämistä... I wish! Hiukset nähneet shampoota viimeksi torstaina ja olen varsin tyytyväinen ulkonäkööni tällä hetkellä (normaalisti shampootan pääni joka toinen päivä, kolmas päivä olisi jo katastrofi). Ei ole likaiset hiukset eikä edes pystyssä aamulla! Pari tippaa vettä riitti oikomaan kuontalon aamulla. Ja tosiaan, ei nämä kyllä likaista ole nähneetkään.

Tuolla perusteella suomalaisten on ihan turha kierrättääkään mitään. Enkä mä ainakaan kokeile shampootonta elämää ekoilun nimissä, vaan nimenomaan helpomman elämän toivossa. Elämä ilman hiusten kanssa hääräämistä...
Sama. Ei kiinnosta ekoilu hevonvittua. En kierrätä ja autolla ajan taloudellisesti vain siitä syystä, että bensa on niin kallista. En usko edes ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen. Mutta onpahan ollut mukava herätä aamulla, kun ei tartte ensimmäisenä avata vahapurkkia ja suihkia lakkaa. Mä aloin turhautuun siihen hommaan jo todella pahasti ja monesti vedinkin vaan pipon päähän. Nyt ei tartte kuin pikkasen oikaista lettiä toisella kädellä hampaiden harjaamisen ohessa, niin se on jo siedettävä.

Mielestäni tämä shampoottomuus on oikein kokeilemisen arvoinen idea. Sen sijaan nämä "puhtaat" ruokavaliot, luomu-pakkomielteet yms. kuulostavat aika vahvasti ortoreksialta.

edit: Tai no voihan tämäkin shampoottomuus liittyä ko. sairauteen, jos tähän ryhdytään siksi, että ei haluta "myrkkyjä" elimistöön.

Itse olen nyt sillä mielellä, että tämänhetkinen shampoopesu ei mua huoleta ja on niin nopeaa ja kätevää (plus ei mitään ongelmia hiusten kanssa), etten ihan heti ole vaihtamassa naturelliin. Kokeilla aion kyllä tänä vuonna, ja mieshän jo ihan innostui tästä jutusta kun mainitsin. :D

Mitä vielä. Assis mut haastoi henkilökohtaisesti, joten pakkohan se on nyt kokeilla. Katsotaan mitä tuleman pitää.

Veikkaan vahvasti, että seuraava luomuilutrendi on sitten kropan pesemättömyys ja itse kudotut vaatteet. Luomuilusta on kehittymässä kansansairaus.
Pesemättömyydestä puheen ollen, mä oon huomannut saman, mistä Powerhousu taisi myös aiemmin mainita. Eli ihan turha sitä naamaa/kroppaa liikaakaan puunata. Mä en esimerkiksi käy suihkussa päivittäin, enkä myöskään pese kasvoja päivittäin. Iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ei tarvii turhia lätkiä kosteusvoiteitakaan nassuun tai kroppaan. Myöskään deodoranttia en tarvitse. Eikä tarvitse tästä nyt vetää yhtäkuin merkkiä tuheron pesemättömyyteen, Mike kun tuntui olevan siitä huolissaan, päivittäinen hygienia hoituu kyllä täsmäpesuillakin.

No onhan se surullista jos kauniit naiset alkavat rupsahtelemaan.
Jos on noita Halon, Vaniljan tai Jonnan kuvia katsellut, niin ei mun mielestäni voi ainakaan alkaa puhua kauniiden naisten rupsahtamisesta. Ennemminkin nuo esimerkit on saanut mutkin harkitseen kokeilua. :worship:

Ja tosiaan mikään luomuilu ei ole mullakaan tässä kimmokkeena, vaan halu päästä eroon turhasta. Ymmärrän kyllä, että se voi sellaisesta tuntua vieraalta, joka sitä vastoin on innostunut kaikesta puleeraamisesta.

Onko täällä ketään tosi lyhyttukkaista, joka olisi ilman shampoota. Itsellä muutaman millin pituinen tukka, kokeilut tähän asti kaatuneet siihen, että päänahka on ruvennut haisemaan järkyttävälle 2-3 pv päästä. Liikun paljon, ja tukka on pestävä vähintään kerran päivässä. Kiinnostaisi kyllä säästää shampoossa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom