No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Ja tosiaan mikään luomuilu ei ole mullakaan tässä kimmokkeena, vaan halu päästä eroon turhasta.
No eikös meikkaaminenkin ole vähän niinkuin turhaa jos ajattelee päivittäisen suihkun sellaista olevan? Tämän 2012 trendin mukaan voi pyhittää vaikka olkivaatteissa kävelyn kun ne uudet muotivaatteet ovat periaatteessa turhia.

Mike selkeästi pelkää moista hippien muotivirtausta :D
Todellakin, nätit tytöt mummottuu. Hirvittävää! Ei mulla siis shampootonta menoa vastaan ole mitään, mutta se luomuinen tuoksahdus siellä pinnan alla. Ei se usealla jää pelkkään shampoopullon skippaamiseen, vaan taannuttaa ihmisen omitukseksi "me ollaan yhtä luontoa" ajattelijaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko muuten tässä vaiheessa kysyä...kuinka moni tämän ketjun shampoottoman elämäntavan omaksuneista naisista meikkaa? Hirveä touhotus siitä, miten hiukset näyttävät paremmalta ja iho on terveempi, mutta veikkaan että joka ainoa kuitenkin maalaa naaman vähintään kerran päivässä.

No eikös meikkaaminenkin ole vähän niinkuin turhaa jos ajattelee päivittäisen suihkun sellaista olevan?
Niinpä, eikös ensimmäisenä pitäis lopettaa niitten turhien meikkien käyttäminen, jotka esim. mulla on maksaneetkin huomattavan paljon enemmän kuin kerran parissa kk ostettu 2e shampoopullo...Kun siis rahansäästöönkin viitattiin.

Mitähän perusfeministi Lenita Airisto tuumaisi tästä asiasta kun on aina mollannut miehiä rupusiksi sohvaperunoiksi? Meinaan näyttää siltä, että miehet alkavat pitämään itsestään parempaa huolta kuin mimmit, jotka alkavat skippailemaan jopa päivittäisiä suihkuja ja dödöjä.

http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?24057-Heteromies-ja-kauneudenhoito

lenita2MH_mj.jpg

Jos tää luomusukupolvi ryssii asiansa oikein kunnolla, niin parin sukupolven päästä miehet ovat niitä, jotka antaa ja naiset ottaa jos saavat.

Mitähän perusfeministi Lenita Airisto tuumaisi tästä asiasta kun on aina mollannut miehiä rupusiksi sohvaperunoiksi? Meinaan näyttää siltä, että miehet alkavat pitämään itsestään parempaa huolta kuin mimmit, jotka alkavat skippailemaan jopa päivittäisiä suihkuja ja dödöjä.

Eihän tässä ole päivittäisten suihkujen ja dödöjen skippaamisesta kyse, vaan sen Shampoon jättämisestä pois? Itse olen nyt reilun viikon ollut ilman shampoota ja pessyt vedellä/hoitoaineella, eikä ole hiukset rasvaiset. Ennen hiukset oli shampoopesun jälkeen jo seuraavana päivänä ihan törkeän rasvaiset.

No eikös meikkaaminenkin ole vähän niinkuin turhaa jos ajattelee päivittäisen suihkun sellaista olevan? Tämän 2012 trendin mukaan voi pyhittää vaikka olkivaatteissa kävelyn kun ne uudet muotivaatteet ovat periaatteessa turhia.

Tässähän pyritään siihen, että ilman shampoota hiukset näyttää paremmilta ja ovat monella tapaa helpommat. Jos meikit ja siistit kuteet jätetään pois, niin lopputuloshan on päinvastainen.

Tässähän pyritään siihen, että ilman shampoota hiukset näyttää paremmilta ja ovat monella tapaa helpommat. Jos meikit ja siistit kuteet jätetään pois, niin lopputuloshan on päinvastainen.
No mutta jos shampoo on nou nou, niin silloin on myös muotoilutuotteet = lättänämpi lätty päässä = huonomman näköinen.

Tuolla on jo ketjut luomumeikeistä ja luomusafkasta, kohta on luomuvaatteistakin.

No mutta jos shampoo on nou nou, niin silloin on myös muotoilutuotteet = lättänämpi lätty päässä = huonomman näköinen.
Eiiii välttämättä. Kyllähän joku on sanonut käyttävänsä vahoja tai jotain, joka lähtee vedellä pois. Ja pysyy nää ilmankin ihan kivasti. Ei tietysti niin villejä settejä saa kuin kunnon vahoilla ja lakalla jäykistämällä. Mutta aika harvoin sitä mitään ihmeellisempää tarvitseekaan, kuin perus keesin. Tuntuu että aika harva tässä on mukana luomuilun takia. Mulle ainakin luomu on yksi kirosana, enkä periaatteestakaan osta kaupasta mitään luomua, jos vaan on joku toinen vaihtoehto. Ja vihaan hippejä

Eiiii välttämättä. Kyllähän joku on sanonut käyttävänsä vahoja tai jotain, joka lähtee vedellä pois. Ja pysyy nää ilmankin ihan kivasti. Ei tietysti niin villejä settejä saa kuin kunnon vahoilla ja lakalla jäykistämällä. Mutta aika harvoin sitä mitään ihmeellisempää tarvitseekaan, kuin perus keesin. Tuntuu että aika harva tässä on mukana luomuilun takia. Mulle ainakin luomu on yksi kirosana, enkä periaatteestakaan osta kaupasta mitään luomua, jos vaan on joku toinen vaihtoehto. Ja vihaan hippejä
Pitää se sanoa, että jos shampoota ei käytä, mutta käyttää vahaa, niin toki se letti menee paremmin kuosiin, koska vedellä se muotoiluaine ei lähde pois kokonaan. Olen tämän huomannut itse ja jätän siksi shampoon kertaan pari viikossa ellen sitten käytä niitä kaikista kovimpia vahoja, jotka on pakko pestä pois shampoolla. Ei hilseile, eikä oireile, mut on kiva välillä vetästä ihan pehmeeksi ja sileeksi shampoolla ja hoitoaineella.

Mut sun tapauksessa Poweri, on ihan järkiperusteet, ei niinkään periaate, jossa kaikki muutetaan luomuksi.

Tuolla on jo ketjut luomumeikeistä ja luomusafkasta, kohta on luomuvaatteistakin.

No tietysti riippuu ihmisestä, mutta mielestäni tämä on enempi osastoa kauneusvinkit kuin luomuhippeily. Kyllä lyhyemmillä hiuksilla ainakin voi muotoilutuotteita käyttää, koska lähtevät pois ihan vesipesulla. Tääkin voi tietysti riippua hiuksista ja käytettävistä tököteistä. Mulla on ainakin ollu hyötyä tästä, koska nykyään hiukset saa laitettua ilman tököttejäkin asiallisen näköisesti jos on tarvis.

Pitää se sanoa, että jos shampoota ei käytä, mutta käyttää vahaa, niin toki se letti menee paremmin kuosiin, koska vedellä se muotoiluaine ei lähde pois kokonaan. Olen tämän huomannut itse ja jätän siksi shampoon kertaan pari viikossa ellen sitten käytä niitä kaikista kovimpia vahoja, jotka on pakko pestä pois shampoolla.
Saman olen huomannut itse, kun mönjiä vielä käytin. Mutta nyt ei ole tullut käytettyä yhtään pariin viikkoon ja letti pysyy kuosissa ilmankin.

Suorat hiukset lienee helpommat, mut näiden kikkaroiden vetäminen keesiksi, vaatii kyllä välillä hiusliimaa kombona vahojen kanssa jos ihan suoraksi haluaa. Osa vahoista on todella vittumaisia jäämään. Yksi varsin hyvä on SoftSheen-Carsonin sporttivaha, vetää kyllä hyvin muotoon, mutta siis se ei lähde kunnolla edes käsistä saippualla. Sit jos sen kanssa meet nukkumaan, niin kyllä on sit pestävä tyynyliinat joka kerta.

Onko hiuksiin oikeasti pakko tunkea päivittäin vahaa ja muita möhniä? Itselleni on tärkeämpää miltä hiukset tuntuvat, kuin miltä ne näyttävät, kunhan ulkonäkö on siedettävä. Tähän pääsen helposti vesipesulla ja suoristamisella(joka tosin pitemmän päälle ei ole hyväksi) ilman mitään tahmaa. Ronkin kuitenkin hiuksiani vähintään kerran 10 minuutissa, joten en halua että niissä on liisteriä. Ei varmasti myös ole muillekkaan erityisen kivaa, jos koskevat hiuksiisi ja ne ovat täynnä kaikkea epämääräistä.

En mä jatkais shampoottomuutta jos hiukset näyttäis kamalalta tai jos tuntuisi koko ajan inhottavalta. Olen kokeillut halpoja ja kalliita shampoita ja hoitoaineita ja oikein mikään ei ole ollut sellainen huipputuote. Kyllästyin sitten tuhlaamaan rahaani erinäisiin shampoo-hoitsikka yhdistelmiin ja päätin kokeilla, josko shampoottomuus saisi hiukset näyttämään paremmilta.

Ja vaikka mieluusti suosiikin luomua itselleen hyväksi mieltämissään asioissa, ei se tarkoita sitä, että pitäisi kokonaan elää eko-ideologian alla. Eihän nää jutut mene niin, että on joko ON tai OFF. Voi olla jotain siltä väliltä. Ja kukin valitsee ne jutut, jotka sopii omaan elämään luomusta ja ei-luomusta. Toisilla kallistuu tietty enemmän toiseen suuntaan ja toisilla toiseen. Vouhotusta ja aivan ääripäihin menoa en minäkään tahdo ymmärtää mutta hyvien vinkkien ja kokemusten jako on musta aina tervetullutta. Vaikkei nekään kaikkien kohdalla toki toimi.

Onko hiuksiin oikeasti pakko tunkea päivittäin vahaa ja muita möhniä? Itselleni on tärkeämpää miltä hiukset tuntuvat, kuin miltä ne näyttävät, kunhan ulkonäkö on siedettävä. Tähän pääsen helposti vesipesulla ja suoristamisella(joka tosin pitemmän päälle ei ole hyväksi) ilman mitään tahmaa. Ronkin kuitenkin hiuksiani vähintään kerran 10 minuutissa, joten en halua että niissä on liisteriä. Ei varmasti myös ole muillekkaan erityisen kivaa, jos koskevat hiuksiisi ja ne ovat täynnä kaikkea epämääräistä.
Hiukset nyt miehillä ei pahemmin miltään päässä tunnu, naisilla eri asia kun on pitkää hiusta. Ja todellakin, hiusten alkuperäinen tarkoitus on vain suojaa ja lämmittää. Nykyään niiden tarkoitus on tuoda potkua ulkonäköön, hiukset eivät todellakaan enää ole mikään "tuntuu hyvältä päässä" juttu. Tolla perusteella vois vetää kaljuksi, niin pääsis kaikista "ongelmista" heti.

Jos mä tähän kokeiluun lähtisin mukaan, ei se tosiaan tapahtuisi luomuilun takia, eikä ulkonäön kustannuksella. Mua tässä kiinnostaa nimenomaan se, että monet on kertoneet hiusten muuttuvan myös helppohoitoisemmiksi. Olishan se nyt ihan huippua, jos hiukset muuttuisi luonnostaan kuohkeiksi ja jämäkämmiksi.

Nyt menee joka aamu älyttömästi aikaa muotoiluun ja tupeeraamiseen,vaikka en mitään erikoisia kampauksia olisikaan vääntämässä. Esimerkiksi shampoopesun jälkeen mun on aivan turhaa yrittää saada hiuksia mihinkään järkevään malliin asettumaan, ne on aivan liian liukkaat siihen. Yleensä hiukset on parhaimmillaan vasta pesun jälkeisenä päivänä, kun on vähän "likaantuneet", noin muotoilun kannalta ajateltuna.
Hmmm...mä taidan sitten tosiaan olla aika ällö, koska en käytä deodoranttiakaan oikeastaan ikinä :D

Laskeskelin tuossa, niin taisin yli 7 vuotta olla käyttämättä säännöllisesti shampoota (josta jo aiemmin kirjoitin). Tosin silloin kun vielä kävin parturissa (eikä hiuksia operoitu kotona), hiukset pestiin kerran kuussa shampoolla. Viimeisen kuukauden hoidin kupolia erikoisshampoolla ja kuiva päänahka näytti asettuvan sillä. Joka saattoi johtua myös tästä poikkeuksellisen kylmästä (ja sitä kautta kuivasta) talvesta. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka en shampoota siis ole käyttänyt vuosiin. Itsellä on äärimmäisen paksut (ja melko lyhyet) hiukset, joiden laittaminen vaatii aina vahan vetämisen kosteisiin hiuksiin. Vaha lähtee silti pelkällä vedellä pesussa hyvin pois, eivätkä hiukset jää pesun jälkeen rasvaisiksi. Jos hiukset pesee shampoolla, vahaa pitää käyttää huomattavasti enemmän ja lopputulos on silti huonompi. Hoitoaineen käyttäminen aiheuttaa suoranaisen katastrofin. Vahan pois peseminenkin tämän operaation jälkeen tuntuu hankalammalta. Melko varmasti jatkan taas vanhalla tiellä, mutta aion aikaisemmin keskittyä täsmähoitoon, jos ilmenee hilseilyä tms. Alkuperäinen syy itsellä jättää shampoot aikoinaan pois, oli jatkuva hilseily (eikä toisaalta vakuuttanut hieroa joka aamu päähän jotain nimettömiä ainesosia jotka tulevat ties mistä Kiinasta). :foliohattu: Tähän kun tottuu, niin "kemiallisen pesun" jälkeen hiukset tuntuvat luonnottomilta. Aluksi varmasti on juuri toisten päin.

Pakko muuten tässä vaiheessa kysyä...kuinka moni tämän ketjun shampoottoman elämäntavan omaksuneista naisista meikkaa?

Ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin. Ja sillonkin ainoastaan silmämeikki. Ehkä jossain isommassa juhlassa tulee käytettyy meikkivoidetta.

Pakko muuten tässä vaiheessa kysyä...kuinka moni tämän ketjun shampoottoman elämäntavan omaksuneista naisista meikkaa? Hirveä touhotus siitä, miten hiukset näyttävät paremmalta ja iho on terveempi, mutta veikkaan että joka ainoa kuitenkin maalaa naaman vähintään kerran päivässä.

No kyllä mulla tulee päivittäin meikattua. En nyt mitään sotamaalausta tee, mutta ripsiväri ja poskipuna virkistää ilmettä mukavasti. Ja kun edelleenkin oon vähentänyt shampoon käyttöä ainoastaan sen takia että tukka näyttää paremmalta, niin eipä tuo meikkaaminen mitenkään asiaan vaikuta :)

Ja todellakin, hiusten alkuperäinen tarkoitus on vain suojaa ja lämmittää. Nykyään niiden tarkoitus on tuoda potkua ulkonäköön, hiukset eivät todellakaan enää ole mikään "tuntuu hyvältä päässä" juttu. Tolla perusteella vois vetää kaljuksi, niin pääsis kaikista "ongelmista" heti.

Kyllä hiusten alkuperäinen tarkoitus on ollut myös toimia fitness-tekijänä eli parantaa suvunjatkamismahdollisuuksia. Terveet ja hyvännäköiset hiukset viestivät että yksilö on terve, nuori ja sillä on hyvät geenit. Siis sen lisäksi että ne suojaavat pääkopan nahkaa. Samoin toimii esim. naisten rinnat: apinoilla jotka kulkevat neljällä jalalla ja siis rinta maata vasten, tissit ovat vain pienet imettämiseen tarkoitetut nysät, mutta ihmisnaisilla rinnat ovat täyteläiset, pyöreät ja pehmeät, ja niiden laadukkuus nostaa ihmismiesten suvunjatkamishaluja, sen takia että ihminen kulkee pystyasennossa ja ihmiset kohtaavat toisensa vastakkain (ja myös parittelevat vastakkain). Eli naisten rinnat allokoivat parhaat uroot parhaille naaraille, siitä huolimatta että rinnat on biologisesti tarkoitettu vain imettämiseen. Evoluution myötä kaikella ihmisen kropassa on tarkoitus, mitään turhaa ei kanneta mukana, eikä pidä ikinä sanoa että ennen oli jotain ja nykyään erilailla, koska ihminen ei muutamassa tuhannessa vuodessa ole muuttunut juuri mitenkään. "Niin on ollut ja niin on oleva" (M. Waltari)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom