No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
No täähän on vallan hauska ketju. Jos et pese shampoolla hiuksia tai käytä naamanpuhdistusaineita, olet paskainen ituhippi ja kukaan ei tahdo leikkiä sun kanssa :D Mä lukeudun nykyään näihin "ei puhdistusainetta naamalle"-tyyppeihin. Oon jo parikuukautta pessyt lärvin vain ja ainoastaan oliiviöljyllä/vedellä ja täytyy kyllä sanoa, että mun akneni on laantunut huomattavasti ja iho tuntuu kaikinpuolin paremmalta. Kyllä mä silti suihkussa käyn eikä mun naama haise pahalle..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mä silti suihkussa käyn eikä mun naama haise pahalle..
Ei lehmienkään mielestä navetassa haise paskalle :D Vitsi, vitsi..

Mielenkiintoinen ketju kyllä, jatkakaa toki :)

Sun mielestä kroppaa voi siis vain parannella kemikaaleilla eikä millään kemikaaleilla voi tehdä iholle, hiuksille yms mitään haittaa? Kosmetiikkateollisuus haluaa ajaa vain meidän etuamme, että olisimme kaikki mahdollisimman kauniita mahdollisimman pitkään?
En kyllä usko, että jollain shampoolla nyt hiukset kärsisi. Jos ne kärsii, niin ne kärsii jatkuvasta pesusta yleensä. Enkä usko, että kuiva naama auringossa on kovin hyvä idea jos verrataan kosteutettuun ja suojattuun, vaikka olisikin kemikaaleilla hoidettu. Kyllä tiede taitaa voittaa tässä, ei voi mitään.

Sun mielestä kroppaa voi siis vain parannella kemikaaleilla eikä millään kemikaaleilla voi tehdä iholle, hiuksille yms mitään haittaa? Kosmetiikkateollisuus haluaa ajaa vain meidän etuamme, että olisimme kaikki mahdollisimman kauniita mahdollisimman pitkään?
On terveystuotteet (+ itsestä huolehtimisen laiminlyönti) ja on ulkonäköön oikeasti vaikuttavat toimivat tuotteet. Se, että mahdollisimman suurta myyntiä varten tarvitsee tuotteen olla toimiva, tarkoittaa, että näennäisesti pitkällä aikavälillä pienelle osalla väestöstä ongelmia mahdollisesti tuottava toimiva (paljon ns. turhia kemikaaleja sisältävä) tuote myy, joka nyt vaan kertoo, että mielellään me urbaani-ihmiset keskimäärin vedetään elämä läpi toimivalla kosmetiikalla, vaikka siinä pientä terveysriskiä sitten olisikin.

Kyllä mä silti suihkussa käyn eikä mun naama haise pahalle..
Eli et pese hampaita laisinkaa? hyi hippi sua.

Itellä oli tarkotus koittaa tätä no shampoo-challengea. Se nyt jäi viikon jälkeen, kun on tottunut shampoota käyttää niin vahingossa sitä sinne hiuksiin meniki. Eipä oikeestaan kiinnosta jatkossa yrittää, koska mukavahan sitä on shampoota käyttää ja kun tuota rahaa siihen shampoohon riittää.

Jessica Simpson ei harjaa hampaita.

Ei tukkaa tarvi ihan joka kerta shampoolla pestä. Välillä kun oon käyny kaksikin kertaa päivässä suihkussa niin menee aika kuivaksi, jos joka kerralla shampoolla pesee.

Aiheeseen liittyen:
YouTube - Fakta Homma - Pershygieniaa

Ei lehmienkään mielestä navetassa haise paskalle :D Vitsi, vitsi..

Mielenkiintoinen ketju kyllä, jatkakaa toki :)

Ai, nyt osui ja uppos.. Sä oot taas varsin vitsikkäällä päällä ja ihan tässä jo iltaa odotan, että pääsen nauttimaan lisää tuosta loistavasta huumorista <3

Ei tukkaa tarvi ihan joka kerta shampoolla pestä. Välillä kun oon käyny kaksikin kertaa päivässä suihkussa niin menee aika kuivaksi, jos joka kerralla shampoolla pesee.
Kai se shampoo nyt vähän pidemmäksi aikaa puhdistaa kuin päiväksi. Pari kertaa viikossa jos vetäsee, niin varmaan luulis pysyvän rasvattomana. Kasvot taas tarttevat pesua useammin. Ja kasvothan ja hiukset ovat ulkonäkökysymys siinä missä vaatteet. Rasvainen kiiltävä naama tarttee kaverikseen tuulipuvun.

Kokelin nyt sitten huvikseen olla ilman shampoota. Kuusi päivää kestin ja tänään oli pakko pestä hiukset shampoolla. Vaikka kuinka yritin "pestä" hiuksia pelkällä lämpimällä vedellä suihkussa, eivät hiukset peseytyneet yhtään. Rasva vaan liimautu kiinni ja hiukset näytti karseilta. Todellakin ei tarttenut muotoilla mitenkään kun pysyivät rasvan ansiosta siinä asennossa mihin kammalla laittoi. :D Ihmettelen että miten se tilanne voisi siitä ajan kanssa muka parantua? Eikai se rasva nyt yhtäkkiä siitä olisi kadonnut? Eli mulle riitti kyllä toi kokeilu, jatkossa käytän shampoota. Hiukset mulla on aika pitkät ja ohuet.

Naamasta sen verran, että olet nyt jättänyt ihon pesemisen kemikaaleilla väliin neljän kuukauden ajan. Jos iho tuntuu kauhen kuivalta pistän siihen toki hieman rasvaa, mutta ei sitäkään ole tehty kuin pari kertaa tässä ajassa. Tähän asti toiminut ainakin hyvin ja iho on hyvässä kunnossa ja tuntuu paljon elastisemmalta.
Päässä ei ole milliä enempää hiuksia joten shampoota tai hoitoainetta ei ole käytetty enää vuosiin. Pääkoppa ei hilseile tai muuta vastaavaa.

Minä kyllä olen ihan tosissani tässä hampaidenpesuasiassa. Tuo kertomus entisestä Liikunnan proffasta on aivan tosi. Itse olen pisimmillään sillä iallä, jonka muistan, pessyt hampaani vain vedellä kolmen päivän ajan, ja olo oli aivan karmea. Jos joku on pesemättä hiuksiaan muulla kuin vedellä kuukausitolkulla ja ei käytä saippuaa suihkussa, olisiko viikon hammastahnattomuuskokeilu nyt liian paljon?

Minä kyllä olen ihan tosissani tässä. Tuo kertomus entisestä Liikunnan proffasta on aivan tosi. Itse olen pisimmillään sillä iallä, jonka muistan, pessyt hampaani vain vedellä kolmen päivän ajan, ja olo oli aivan karmea. Jos joku on pesemättä hiuksiaan muulla kuin vedellä kuukausitolkulla ja ei käytä saippuaa suihkussa, olisiko viikon hammastahnattomuuskokeilu nyt liian paljon?

Toisin kuin tämä sinun ehdottama juttu, niin tuo tukan "pesemättömyys" näyttää toimivan.

Minä kyllä olen ihan tosissani tässä hampaidenpesuasiassa. Tuo kertomus entisestä Liikunnan proffasta on aivan tosi. Itse olen pisimmillään sillä iallä, jonka muistan, pessyt hampaani vain vedellä kolmen päivän ajan, ja olo oli aivan karmea. Jos joku on pesemättä hiuksiaan muulla kuin vedellä kuukausitolkulla ja ei käytä saippuaa suihkussa, olisiko viikon hammastahnattomuuskokeilu nyt liian paljon?

On itekin armeijassa tullut kokeiltua. Ei ollut kyllä kivaa, enkä aio koskaan jatkossa kokeilla. Siinähän alkaa jo kolottaakin hampaita.

Eikös luomut just tolla perustele tuota shampoo no no toimintaa?

Jep tuo perustelu on muistaakseni tässäkin ketjussa näkynyt...Rasvaa on "no-shampoo hiuksissa" niin paljon että hyvin pysyy asennossaan sen ansiosta! :) Ja sen shampoottomuuskokeilun aikana mun hiukset muuttu jotenkin karheiden ja tosi kuivien oloiseksi latvoista...Yritin kammatakin ja tehdä päähierontaa mitä jossain neuvottiin, mut seurauksena oli et latvatkin rupes näyttää lehmännuolemalta.

Eli nyt koitan paketoida tämän homman lyhyeen referaattiin.

Eli homman pointti on se, että kärsitään ensin kuukausi kaksi kaikesta, mitä shampoottomuus teettää. Tämän jälkeen ollaan samassa pisteessä kuin lähtötilanteessa omasta mielestä, mutta hiukset ovat vain "luonnollisesti" rasvaiset.

Multa menee vähän ohi tämä hyöty tässä. Rahallinen hyöty kumoutuu sillä, että letti on rasvainen, eikä niin näyttävä kuin shampoopesulla. Mikä vitun pointti tässä siis on jos jätetään maailman parannus pois?

No ainoa hyöty mitä mä tässä tavoittelen, on että pääsisi eroon hilseilystä ja pään kutinasta, joihin ei mikään shampoo tähän mennessä ole tehonnut. Ei ole kyllä tämä vesipesukaan vielä auttanut täysin, mutta jatkan kokeilua.

Eli nyt koitan paketoida tämän homman lyhyeen referaattiin.

Aika yksipuolisesti tehty referaatti, ei menisi edes peruskoulussa läpi. Mun henkilökohtaiseen kokemukseeni perustuva toisenlainen referaattini menisi näin:

Hiukset näyttävät pelkällä vesipesulla hoidettuna vähintään yhtä hyvältä kuin aiemmin shampoopesun ja muotoilutuotteiden jäljiltä.

Syy tuohon pään kutiamiseen/hilseilyynhän on se, että 95% shampoista on aivan saatanan vahvoja, kuten joku jo pari sivua sitten mainitsikin. Eilen pesin shampoolla, tänään taas ilman. Ei ole tuntunut yhtään kutinaa tänään, vaikka eilinen oli yhtä helvettiä. Pakko kyllä myöntää, että hiukset eivät ole tuntuneet(ja näyttäneet) näin hyvältä pitkään aikaan. Saatan jatkossa pestä shampoolla kerran 1-2 viikon välein, mutta en varmasti enempää. Pitäisi ainakin löytää joku miedompi shampoo, jolla päänahkaa raiskata...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom