Nivusvamma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasoni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
55
Kiekkoa lätkiessä revähti nivus ja nyt on viikko kipristelty ja muutama päivä Voltarenia syöty, mutta ei ole juuri kummemmaksi muuttunut. Kipukohta on reisilihaksen etupuolella ja aikalailla reiden/vatsan rajassa. Jalan nosto tuntuu ja välillä ahdistaa pelkkä kävely, kun niin kiristää vammakohdasta.

Kokemuksia / hoito-ohjeita.. missä vaiheessa esim. venyttelyä?

Lepoa, muu ei juuri auta. Jos ei viikossa hellitä niin lääkäriin. Venytellä ei kannata, korkeintaan pieniä "kokeiluja". Nuo on vittumaisia vammoja, kun ei oikein tiedä mistä johtuu tai miten hoitaa. Oon penikasta asti joutunut tappelemaan nivusten kanssa.

Kipukohta on reisilihaksen etupuolella ja aikalailla reiden/vatsan rajassa. Nivustyrä tulee em paikkaan myös, mitä teit kun satutit itsesi?
Mee silti lekuriin.

Pjuus sanoi:
Kipukohta on reisilihaksen etupuolella ja aikalailla reiden/vatsan rajassa. Nivustyrä tulee em paikkaan myös, mitä teit kun satutit itsesi?
Mee silti lekuriin.

Äkillinen suunnanmuutos ja kontakti - vähän epäselvä tilanne itsellekin. Vaihtoon mennessä kuitenkin tunsin jotain tapahtuneen ja jalan nosto kaukalon laidan yli tuntui hieman kivuliaalta ja samoin yläreisi voimattomalta. En kuitenkaan malttanut jättää peliä kesken koska pystyin arkuudesta huolimatta luisteleen normaalisti. Tyhmä päätös sinäänsä, mutta minkäs jälkikäteen teet. Nivustyrä käynyt mulla itselläkin mielessä, mutta kipu tuntuu kuitenkin enemmän reidessä. Juttelin vaivasta puhelimessa lääkärin kanssa ja hän epäili jotain jännerevähtymää reiden jossakin tietyssä (en muista mikä) lihaksessa, koska arkuu tuntuu syvemmällä. Tohtori myös meinasi, että kylmähoito ei tahdo tehota noin syvään lihakseen. Määräsi mulle noita Voltaren -särkylääkkeitä ja antoi luvan kevyeen venyttelyyn loppuviikosta... arveluttaa vaan tuo venyttely näin pelkän puhelindiagnoosin perusteella.

Tänään aamulla tuntui jo paremmalta, aamulla bussipysäkille kävellessä reisi oli jopa täysin kivuton. Pitemmän istumisen jälkeen on kuitenkin ollut nivus kireällä ja täysin suoraan nousu ja kävely kiristää vammakohdassa. Taidan tarkkailla tämän viikon ja jos ei selkeää parannusta perempaa ole tapahtunut maanantaihin mennessä, niin sitten urheilupolille.

Nostan tän ylös kun itellänikin nyt ilmeisesti sitten nivunen revähti. Kysyisinkin, voinko treenata jalkoja ollenkaan, tai mitä jalkaliikkeitä voi tehdä silloin kun nivuset on revähtänyt?

Mulla oli kans noin vuosi sitten nivusvamma. Niinkun aikasemmin sanottiin lepo on hyvin tärkeää. Mun nivusvamma kesti 3-4kk, koska aina välillä luulin et nivunen on parantunu, ja sit rasitin nivusta ja se vamma vaan paheni.
Sitten kun luulet että se on parantunu, kannattaa kokeilla eri venytyksillä tuntuuko kipua. JOs tuntuu, ni lepoo vaan lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom