Nina Mikkonen - mitä hittoa!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en ole kattonut ton mamman haastattelua niin en osaa ottaa siihen kantaa.

Se on kuitenkin faktaa, että harva maa on tällainen kuin suomi, siis siinä mielessä että täällä yhteiskunta erittäin voimakkaasti "ohjaa" siihen että lapset kantsis viedä päivähoitoon siinä about vuoden iässä. Ja yleinen mielipide on muokkautunut vahvasti sellaseks että kotiäiteys on sama-asia kuin jollain tavalla alisteinen asema jne

Mun mielestä se menee niin että köyhät kommunistit ja femakot raahaa vuodenikäiset lapsensa päivähoitoon, ja avarammin ajattelevat sekä varakkaammat odottaa ainakin sinne 2-3 vuoden ikään asti. Kyllä tollanen vuoden ikänen vauva on tod rajua jättää hoitoon pitkäks päiväks. Tätä ei kiistä kukaan tuntemani henkilö joka itse työskentelee päiväkodissa pienten lasetn ryhmässä.

Mun lapsen ei ainakaan tartte mennä hoitoon vauvaikäisenä, hiukan vanhempana on sit eriasia, mutta en näe huonona vaikka saisi olla kotona myöhemminkin. Otan osaa niiden kohdalla joiden on taloudellisesti pakko niin menetellä että vauva hoitoon. Tästä pakkotilanteesta saamme kiittää tätä sosialismin kehtoa, rakasta synnyinmaatamme...jonka viesti on seuraava.. "antakaa koneiston kasvattaa lapsenne"

:piis: kaikille silti... mutta mä ainakin haluun tarjota mun lapselle ja vaimokkeelle kivan elämän, saa vaimo viedä lapsen sitten hoitoon kuin itse haluaa mutta mä kannan taloudellisen vastuun siitä ettei pakko ole töihin mennä. Ja ei lapsesta tuu mikään epäsosiaalinen jos se saa mamman kanssa cruisailla päivät pitkät kyläilemässä, harrastamassa, shoppailemassa jne.. ja ei taida tollanen vapaa laiffi olla ikävää naisellekkaan? Verrattuna että joka saatanan aamu raahaisi itkevän vauvan hoitoon ja taistelis päivän duunissa hakis vauvan hoidosta ja olis vauvan kans muutaman tunnin illalla ennenkuin vauva menisi yöunille...eli tällä mallilla äiti olis vauvan kanssa kotona ehkä about klo 17-20...kokonaiset 3 tuntia...lopunaikaa vuorokaudesta vauva nukkuisi tai olisi vieraiden hoitotätien kanssa...joille toki kehittyy parempi suhde vauvaan kuin vauvan omalla äidillä..mutta eihän se haittaa, pääasia että äidin ura etenee kivasti....

Ja mä tajuan että moni on erimieltä..mutta pysähtykää silti miettimään, ja älkää viekä vauvoja hoitoon...eriasia sit muutaman vuoden ikäiset.

Ja te kaikki ihanat ihmiset jotka ootte täysin erimieltä kuin minä, niin älkää lainatko mun tekstistä yksittäisiä lauseita ilman asiayhteyttä, vaan mutustelkaa koko "paketti" ja kommentoikaa laajemmin... asioista on kivaa keskustella.

edit. ja edelleenkään tää ei oo kannanotto siinämielessä aiheeseen...että en lähde puolustelemaan Rouva Mikkosen mielipiteitä joista mulla ei oo muuta käsitystä kuin iltapäivälehtin lööpit. Aihe vaan herätti mussa isänä tollasia ajatuksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä lapsen hoito menee niin että palasin äitiyslomalta hieman aikaisemmin töihin. Minua ei ole luotu kotiäitiksi. Piristyin todella paljon kun pääsin takaisin työelämään. Ukko viihtyy kotona ja onkin ollut kotona äitiysloman lopun.

Meiän ipana (1v.) on ihan innoissaan kun näkee muita lapsia. Tällä hetkellä, kun ukko palaa töihin lapsi menee mummolle hoitoon. Mutta aiemminkaan ei ole erityisesti viihtynyt aikuisten seurassa, joten haimme tarhapaikkaa. Jos siellä ei viihdy, siirtyy varmaan takaisin mummon hoitoon.

Kaikilla ei ole mahdollista hoitaa kotona vaikka haluaisikin. Me suunniteltiin, että jos saan työpaikan jolla pystyn elättämään perheen, niin ukko voi jäädä halutessaan kotiin hoitamaan lapsia.

Samanlainen vastuu siis isällä kuin äidilläkin. Miksei se isä voi jäädä sinne kotiin lasten kanssa? Aina vaan syytellään huonoja äitejä. Vanhemmat on tasa-arvoisia.

Mun mielestä...
Ja mä tajuan että moni on erimieltä...
Aihe vaan herätti mussa isänä tollasia ajatuksia.

Juu, ajatuksia ja mielipiteitä kuten Mikkosella mutta puolueetonta tutkimusta ei noteerata mitenkään.

:piis: kaikille silti... mutta mä ainakin haluun tarjota mun lapselle ja vaimokkeelle kivan elämän, saa vaimo viedä lapsen sitten hoitoon kuin itse haluaa mutta mä kannan taloudellisen vastuun siitä ettei pakko ole töihin mennä. Ja ei lapsesta tuu mikään epäsosiaalinen jos se saa mamman kanssa cruisailla päivät pitkät kyläilemässä, harrastamassa, shoppailemassa jne.. ja ei taida tollanen vapaa laiffi olla ikävää naisellekkaan? Verrattuna että joka saatanan aamu raahaisi itkevän vauvan hoitoon ja taistelis päivän duunissa hakis vauvan hoidosta ja olis vauvan kans muutaman tunnin illalla ennenkuin vauva menisi yöunille...eli tällä mallilla äiti olis vauvan kanssa kotona ehkä about klo 17-20...kokonaiset 3 tuntia...lopunaikaa vuorokaudesta vauva nukkuisi tai olisi vieraiden hoitotätien kanssa...joille toki kehittyy parempi suhde vauvaan kuin vauvan omalla äidillä..mutta eihän se haittaa, pääasia että äidin ura etenee kivasti....
Mä olen kuullut kotiäitien suusta ettei se elämä pelkkää lomailua ole... kuulemma... ei ole henkilökohtaista kokemusta mutta ainakun tuollaisen käsityksen esittää niin kyllä kotiäidit älähtää.

Joo ei kotona olo lapsen tai lapsien kanssa ole mitään lomaa, mutta itseni mielestä se oli kuitenkin 100x miellyttävämpää niin itselle kuin lapsille verrattuna siihen että olisin herättänyt lapset kello 5.30 aamulla, jotta olisin ehtinyt dösään ja töihin kello 7. Väsyneen lapsen aamutoimien tekeminen ei helppoa ole. Kun hoidin heidät kotona he saivat mm. nukkua ekat vuodet niin myöhään kuin halusivat, aika luksusta minusta, ottaen huomioon että sen jälkeen se ei ole mahdollista kuin eläkkeellä...

Mekin alettiiin nyt selvitellä tommosia päivähoitomahdollisuuksia isommalle lapselle. Ei siksi että vaimo lähtisi töihin, hän hoitaa vauvaa kotona. Ei siksi että se olisi edullisempaa, päinvastoin, se maksaa paljon rahaa. Ei siksi että asumme natsisaksassa ja kannattaisimme aatetta, päinvastoin, Saksassa muuten kannustetaan kotiäitiyteen esim. puolittamalla vero% jos vain toinen käy töissä. Tiedä sitten mistä tämä Mikkonen on saanut ajatuksen että päivähoito olisi natsisaksasta lähtöisin?

Ihan sen vuoksi ajattelimme tuon vanhemman pistää johonkin päiväkotiin osapäivähoitoon että sillä olisi siellä kivaa tekemistä, tutustuu toisiin lapsiin koska olen huomannut hänen pitävän siitä ja siellä oppii sosiaalisia taitoja sekä itsenäistymistä.

Tiedän parikin eri perhettä joista toisessa lapsia on hoidettu aina kotona ja toisessa hoitopaikassa. Toiset lapset kun laittoivat jo voita itse leivän päälle, toiset eivät laittaneet vielä 12-vuotiaanakaan. Voitte arvata kummin päin noi menivät.

Nina Mikkosen ajatukset ovat :kakka: :jahas:
Helppohan se lisäksi on miljonäärin(?) akkana tulla huutamaan miten muut ovat huonompia äitejä kun joutuvat tekemään töitä että saa edes sen kuppasen kerrostaloluukun läheltä taajamaa maksettua jotta lapsilla on katto pään päällä, eikä tartte asua landella ja mennä 30km dösällä kouluun joka päivä. Niin, ihan oikeasti jotkut JOUTUVAT tekemään oikeita ansiotöitä että saavat rahaa! Ottais sen metrin mittaisen kultaisen soppakauhan perseestään ja katsoisi maailmaa niinkuin se todellisuudessa on.

Jos joku sai harhaluulon kirjoituksestani ja "oikeista töistä" niin eihän se helppoa ole kotiäitinä tai isänä olla, kyllä minä tiedän. Noissa kahdessa muksussa on riittävästi hommaa kahdellekin aikuiselle joka saamarin päivä. Töissä pääsee niiiiiiiiiiiiin paljon helpommalla.

Ihan sen vuoksi ajattelimme tuon vanhemman pistää johonkin päiväkotiin osapäivähoitoon että sillä olisi siellä kivaa tekemistä, tutustuu toisiin lapsiin koska olen huomannut hänen pitävän siitä ja siellä oppii sosiaalisia taitoja sekä itsenäistymistä.

Tiedän parikin eri perhettä joista toisessa lapsia on hoidettu aina kotona ja toisessa hoitopaikassa. Toiset lapset kun laittoivat jo voita itse leivän päälle, toiset eivät laittaneet vielä 12-vuotiaanakaan. Voitte arvata kummin päin noi menivät.

Helppohan se lisäksi on miljonäärin(?) akkana tulla huutamaan miten muut ovat huonompia äitejä kun joutuvat tekemään töitä että saa edes sen kuppasen kerrostaloluukun läheltä taajamaa maksettua jotta lapsilla on katto pään päällä, eikä tartte asua landella ja mennä 30km dösällä kouluun joka päivä. Niin, ihan oikeasti jotkut JOUTUVAT tekemään oikeita ansiotöitä että saavat rahaa! Ottais sen metrin mittaisen kultaisen soppakauhan perseestään ja katsoisi maailmaa niinkuin se todellisuudessa on.

Jos joku sai harhaluulon kirjoituksestani ja "oikeista töistä" niin eihän se helppoa ole kotiäitinä tai isänä olla, kyllä minä tiedän. Noissa kahdessa muksussa on riittävästi hommaa kahdellekin aikuiselle joka saamarin päivä. Töissä pääsee niiiiiiiiiiiiin paljon helpommalla.

Hyvää tekstiä. Aivan kuin olisin itse tämän kirjoittanut. Tosiaan todetaan tämä nyt vielä kerran. Nina Mikkonen on täysin kykenemätön ymmärtämään toisten kantaa ko. asiassa ja kaiken lisäksi käsittämättömän lapsellinen tapaus.

Pointtihan näissä keskusteluissa pitäisi olla lapsen paras. Mikkosesta saa lähinnä sen käsityksen, että kyseessä on kotiäidin paras. En nyt haluais yleistää, mutta itseäni ärsyttää ne lapsiaan paapovat vanhemmat, jotka tekevät kaiken lapsen puolesta ja linnoitavat lapsen kotia.Tätä esiintyy varmasti useimmiten kotona lapsiaan hoitavilla (mutua!). Itse ole aina kannustanut omia lapsiani tekemään mahdollisimman paljon itse. Etenkin meidän 5-vuotias on todella ylpeä, että osaa tehdä leivät itse ja auttaa siivoamisessa.

Summa summarum: Lapset tarvitsevat sosiaalisia taitoja, vanhempien rakkautta ja onnistumisen elämyksiä. Niin ja tietenkin katon pään päälle ja ruokaa. Mikkonen toki kuvittelee, että kaikilla on rahaa kuin paskaa, mutta todellisuudessahan näin ei ole. Enkä usko, että moni perhe haluaa asua vuokralla kerrostalo lähiössä rampaten sossun luukulla rahaa kerjäämässä.

Ettäs tiedätte :urjo:

Enpä rouvan haastatteluja ole nähnyt, mutta kuulostaa siltä, että aika meininkiä on ollut...

Itse laitoin nuorimmaisen hoitoon 1v1kk iässä ja ihan taloudellisista syistä. En kuitenkaan suostu pitämään itseäni huonona äitinä, sillä mitään hienoa uraa en ole ollut luomassa, vaan ihan hankkimassa perheelle leivänpäällistä. Nuorimmaiset menivät yhdessä pienryhmään, joka oli samassa rakennuksessa päiväkodin kanssa. Isoon ryhmään en lapsiani halunnut laittaa ja onneksi löytyi vaihtoehto.

Tokihan olisin ollut kotona lasten kanssa pidempään, jos se olisi taloudellisesti ollut järkevää. Mahdollistahan se tietysti olisi ollut, mutta sitten olisi tingitty muusta.
Arvostan kyllä äitejä, jotka hoitavat lapsiaan kotona, hommaa on varmasti enemmän kuin tarpeeksi. Mitään shoppailua ja kylillä kruisailua se kotiäitinä oleminen tuskin on...

Mutta että joku kehtaa luokitella kaikki työssäkäyvät äidit huonoiksi, on jo aika älyvapaata hommaa. Illat ja viikonloput mnevät tiiviisti lasten kanssa, joten tuskin noista ainakaan päivähoidossa olemisen vuoksi mitään laitapuolen kulkijoita tulee. Eiköhän siihen tarvita muutakin.

Mitään shoppailua ja kylillä kruisailua se kotiäitinä oleminen tuskin on...
Kyllähän se tätä voi olla jos äiti ei kykene keksimään aktiivista tekemistä lapselle. Helpompi se on laittaa muksu vaunuun istumaan jä lähteä ostoskeskukseen shoppailemaan kuin lähteä leikkimään puistoon muiden lasten kanssa.

Enpä rouvan haastatteluja ole nähnyt, mutta kuulostaa siltä, että aika meininkiä on ollut...

Tuoltahan se viestiketjun alusta löytyy linkki Youtubeen jossa on se ensimmäinen aamu-tv haastattelu. Ja Ylen Areenasta löytyy tuorein Arto Nyberg jossa on sitten tämä toinen haastis.

Suomi on kuitenkin niin sosialistinen maa että mun mielestä ei riitä että pariskunta elättää oman perheensä, vaan heidän täytyy tehdä jotain tuottavaa sen rahan vastineeksi mitä heihin on kaadettu esim. koulutuksen ja terveydenhuollon muodossa. Kyllä vuodessa pitäisi aikuisen ihmisen tuottaa enemmän kuin muutaman kersan päivähoito. Mikkonen vaikuttaa lähinnä sosiaalipummilta, joka epätoivoisesti yrittää todistella että hä tekee tässä jotain jaloa.

Mutta varmaan mua vaan ärsyttää ton ihmisen rajaton typeryys... jos tämä oli kotiäitien puolustuspuheenvuoro niin eipä tainnut paljoa auttaa heidän asiaansa. Mikkonen silittää yleisöä vastakarvaan.

Kyllähän se tätä voi olla jos äiti ei kykene keksimään aktiivista tekemistä lapselle. Helpompi se on laittaa muksu vaunuun istumaan jä lähteä ostoskeskukseen shoppailemaan kuin lähteä leikkimään puistoon muiden lasten kanssa.

Tarkoitin tuolla sitä, että ne tuet mitä kotiäitina saa, eivät kyllä kummempia shoppailumahdollisuuksia anna. Ellei sitten isäntä ole maksumiehenä shoppailuissa.

Mä en ole kattonut ton mamman haastattelua niin en osaa ottaa siihen kantaa.
Tässä tapauksessa suosittelen lämpimästi katsomaan millä tavalla Mikkonen esittää asiansa. Jos aikuinen ihminen vertaa päivähoitojärjestelmää fasistiseen diktatuuriin niin ei kaikki ole aivan kotona.

Se on kuitenkin faktaa, että harva maa on tällainen kuin suomi, siis siinä mielessä että täällä yhteiskunta erittäin voimakkaasti "ohjaa" siihen että lapset kantsis viedä päivähoitoon siinä about vuoden iässä. Ja yleinen mielipide on muokkautunut vahvasti sellaseks että kotiäiteys on sama-asia kuin jollain tavalla alisteinen asema jne
Mä en ole koskaan kuullut, että kotiäidit rinnastettaisiin alistettuina oleviin ihmisiin. Tuo on kyllä totta, että yhteiskunta ohjaa perheitä käyttämään hoitomahdollisuuksia mutta olisi kiva kuulla perusteluja siihen, että miksi tämä olisi huono asia?

Mun lapsen ei ainakaan tartte mennä hoitoon vauvaikäisenä, hiukan vanhempana on sit eriasia, mutta en näe huonona vaikka saisi olla kotona myöhemminkin. Otan osaa niiden kohdalla joiden on taloudellisesti pakko niin menetellä että vauva hoitoon. Tästä pakkotilanteesta saamme kiittää tätä sosialismin kehtoa, rakasta synnyinmaatamme...jonka viesti on seuraava.. "antakaa koneiston kasvattaa lapsenne"
Mielenkiintoinen katsantokanta, kutsutko sitten tulevaisuudessa kaikkia lastentarhanopettajia ja perhepäivähoitajia, jotka lastasi hoitavat tulevaisuudessa "koneistoksi"?

Ja ei lapsesta tuu mikään epäsosiaalinen jos se saa mamman kanssa cruisailla päivät pitkät kyläilemässä, harrastamassa, shoppailemassa jne.. ja ei taida tollanen vapaa laiffi olla ikävää naisellekkaan?
Voisin heittää kysymyksen, että onko tämä nyt se lapsen paras, jos äiti kyläilee, harrastaa ja shoppailee ja muksu kulkee siinä mukana? Kun mun ymmärtääkseni lapsi ei juurikaan ymmärrä mitään kyläilyistä, shoppailusta sitä vähemmän ja harrastaminenkin on aika harvinaista 0-3 vuotiaalle lapselle.

Verrattuna että joka saatanan aamu raahaisi itkevän vauvan hoitoon ja taistelis päivän duunissa hakis vauvan hoidosta ja olis vauvan kans muutaman tunnin illalla ennenkuin vauva menisi yöunille...eli tällä mallilla äiti olis vauvan kanssa kotona ehkä about klo 17-20...kokonaiset 3 tuntia...lopunaikaa vuorokaudesta vauva nukkuisi tai olisi vieraiden hoitotätien kanssa...joille toki kehittyy parempi suhde vauvaan kuin vauvan omalla äidillä..mutta eihän se haittaa, pääasia että äidin ura etenee kivasti....
Tämä on kyllä kieltämättä tärkeä näkökulma. Aika lapsen kanssa vähenee huomattavasti ja kyllä mä olen kuullut kertomuksia, että lapsi alkaa kutsua omia vanhempiaan hoitajien nimellä :lol2: Tämäkin luonnollisesti muuttuu, kun lapsi kasvaa ja valveillaoloaika pitenee, niin kyllä niiden muksujen kanssa on aikaa olla enemmän.

Tätä mä kummastelenkin tässä keskustelussa. Kun kuljen silloin tällöin lomaillessa samaa päivärytmiä vanhempieni kanssa ja lähden heidän ja lasten mukana ulos aamulla ja iltapäivällä niin seuraan liittyy aina suuri määrä kotiäitiä lapsineen. He tietävät aina koska me tulemme ulos ja mihin mennään ja kotona olevat lapset ovat yleensä erittäin tyytyväisiä, kun pääsevät suurempaan porukkaan leikkimään. Onhan se äidillekin mukava nähdä muita ihmisiä ja vaihtaa ajatuksia siinä samalla.

Mikkosen kommenteista saan sellaisen ylisuojelevan kuvan, että lasten kanssa ei suurinpiirtein edes lähdetä pihapiiristä, ettei olla systeemin orjia.

Se on kuitenkin faktaa, että harva maa on tällainen kuin suomi, siis siinä mielessä että täällä yhteiskunta erittäin voimakkaasti "ohjaa" siihen että lapset kantsis viedä päivähoitoon siinä about vuoden iässä.
Mikä täällä suomessa pakko-ohjaa laittamaan lapset päivähoitoon 1 v. iässä? Vanheimpainraha loppuu tuossa 10 kk kohdalla, mutta pakottaako lapset laittamaan hoitoon kotihoidontuki vai kenties yksityisen hoidon tuki? Suomessa alle 3-vuotiaista noin 70% hoidetaan kotona kotihoidon tuen turvin. Pakkolaitostamista ja koneistoon heittämistä tosiaan.

Ja jos lapsi päivähoitoon päivähoitoon laitetaan niin sekään ei automaaattisesti tarkoita päiväkotia. Esim. systerini 1 v poikaa ei edes olisi suostuttu ottamaan heidän kotikaupungissaan päiväkotiin vaan siellä automaattisesti kaikki alle 3 v. hoidetaan perhepäivähoidossa, jossa ryhmäkoko on max 1 aikuinen, 4 lasta.

Ja yleinen mielipide on muokkautunut vahvasti sellaseks että kotiäiteys on sama-asia kuin jollain tavalla alisteinen asema jne
Kotiäiti (tai miksei isäkin) on muuten tietyssä mielessä alisteisessa tai vähintäänkin riippuvaisessa asemassa. Ei yhteiskunnan taholta vaan oman valintansa seurauksena eikä pelkästään kotona olon ajan vaan heijannaisvaikutukset ulottuvat helposti paljon pidemmälle varsinkin mitä pidempään kotona ollaan. Oletetaan että kotiäiti (naimisissa jne) hoitaa vaikka 2 parin vuoden välein syntynyttä lastaan peruskouluikään. Kuinka monessa perheessa on loppuun asti ajateltu seuraavat asiat
- eläkekertymän puuttuminen usealta vuodelta, kotihoidon tuestahan eläkettä kertyy alennetusti ja vain siihen saakka kun lapsi täyttää 3 v
- melkoinen vieraantuminen työelämästä vajaan 10 v aikana (useimmiten on alkuun tarkoitus olla vaan pari vuotta, mut tehdään se toinenkin muksu saman tien...)
- palkka/ura-kehityksestä kyydistä jääminen
- kotiin jääneen vanhemman elintaso ja sen pysyvyys on täysin puolison varassa

Ei mitään hätää kunnes (nimet fiktiivisiä, kaikki yhteydet tosielämään purely coincidental): Timi-isä vaihtaa kotiäitinä toudella pahasti turvonneen Ninnin Leenaan, se on vaikka saattanut tehdä niin jo kerran aiemmin, perhaps. Isällä edessä
- elatustukimaksut, eikun ei välttämäti ookkaan se haluaa yhteishuoltajuuden tai jopa olla lähivanhempi
- liksa/ura jne. kuitenkin juossut 10 vuotta ongelmitta
- ei tarvi muuttaa kun puolisolla ei kuitenkaan paalu riitä kämpän lunastamiseen (ja oikeestaan se oli alunperinkin ostettu 80/20 suhteessa ;) )

Kotona olleella
- asunnon etsiminen (milläs ostat kotitalon itsellesi, tuloja ei ole joten laina voi olla tiukassa), yksi/kaksio täältä tullaan, avioehtotapauksessa vuokra-sellainen
- duunipaikan etsiminen kun CV:ssä 10 vuotta tyhjää; Siwan kassa helposti kutsuu, kun jäi se yliopistokin kesken kun tuli paksuks
- "uhrasin elämäni 10 v lapsille" eikä hirveesti mitään jäänyt käteen, lapsetkin viityy paremmin isin luona kun siellä naapurissa kaverit, alakerrassa pingispöytä ja voi pelailla Plasmaruudulla Motorstormia...

Ai niin, tämähän ei koske oikeesti ketään, koska "me ei koskaan erota" ja jos erotaan niin tehdään se hyvässä sovussa ja työssäkäynyt pitää koti-Pekasta/Pirkosta vapaaehtoisesti huolta vielä nukkuessaan uuden Leenan tai Lassen kainalossa.

Mut täähän oli täysin teoreettista ja aika inhorealistista ja meillähän ei kuitenkaan eroon pääty kuin vajaa 60% avioliitoista. Mut pointti tässä oli se, että sen työssä käyvän vanhemman tulevaisuus on paljon enemmän omissa käsissä ja vakaammalla pohjalla. Ainakin taloudellisten seikojen osalta.

Mistä tää Timo TA on miljoonansa ja rikkautensa saanut? Vuonna 2006 ja 2007 majurin ulot oli alle 13K Eur, pääomatulot 0, joten jos miljoonia on niin ainakaan niitä ei ole sijoitettu mitenkään tuottavalla tavalla kun nousukaudellakaan ei ropoakaan irtoa pääomatuloja. Ihmettelen vain tätä miljonäärin vaimo jupinaa että onko majuri missikirjoilla ihan miljonääriksi ehtinyt? Toisaalta jos paalua on tarpeeksi niin silloinhan voi sijoitella vaikka määräaikaisiin ja lähdeverothan ei verotiedoissa näy.

Tarkoitin tuolla sitä, että ne tuet mitä kotiäitina saa, eivät kyllä kummempia shoppailumahdollisuuksia anna. Ellei sitten isäntä ole maksumiehenä shoppailuissa.
Juu, ei niillä tukiloilla paljoa ylimääräistä shoppailla. Siitä ei kyllä ollut kyse vaan siitä, että lapselle on kehittävämpää toimia ikäistensä seurassa kuin istua rattaissa ja seurata kun äiti shoppailee.

Mekin alettiiin nyt selvitellä tommosia päivähoitomahdollisuuksia isommalle lapselle. Ei siksi että vaimo lähtisi töihin, hän hoitaa vauvaa kotona. Ei siksi että se olisi edullisempaa, päinvastoin, se maksaa paljon rahaa. Ei siksi että asumme natsisaksassa ja kannattaisimme aatetta, päinvastoin, Saksassa muuten kannustetaan kotiäitiyteen esim. puolittamalla vero% jos vain toinen käy töissä. Tiedä sitten mistä tämä Mikkonen on saanut ajatuksen että päivähoito olisi natsisaksasta lähtöisin?
Jaa tuota onkin jo ehditty tutkimaan:
Tutkija: Hitlerinkin äiti oli kotiäiti

Relander toteaa olevansa Mikkosen kanssa kyllä samaa mieltä siitä, että kotiäidit ovat sankareita.

- Mutta niin ovat työssä käyvät vanhemmatkin, jotka silti ehtivät omistautumaan lapsilleen, Relander kommentoi.

Ennen kaikkea Relander tyrmää Mikkosen käyttäytymisen. Hänen mielestään syntynyt kohu ei niinkään johdu ihmisiä kyllä puhuttavasta kotiäitiaiheesta, vaan Mikkosen "käsittämättömästä showsta".

- Useimmat tv-vieraat hallitsevat näet edes jonkinlaiset käytöstavat. Mikkonen oli niistä harvinaisen vapaa, Relander kirjoittaa.

- Mikkosen esiintymistä katsellessa tuli mieleen, että Hitlerinkin äiti oli kotiäiti, Relander näpäyttää kolumninsa lopussa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901278985774_uu.shtml

On toi aika rajua tekstiä kyllä. Itse olen kyllä sitä mieltä, että ihan pienten lasten paikka ei
ole päiväkodissa. Kun äitiysloma päättyy, niin lapsi on vasta 9 kuukautta vanha ja mielestäni aivan liian pieni päivähoitoon. On vielä niin riippuvainen vanhemmistaan ja eikä osaa edes kävellä.
Päivähoidossa tämän ikäinen lapsi on tosi paljon hoitotätien varassa ja en varmaan huomion anto ei ole riittävää. Mutta isompana uskon, että päivähoito on jo hyvä juttu lapselle. Saa siellä leikkikavereita ja oppii paljon hyviä sosiaalisia taitoja muiden lasten kanssa. Monille kotiin jäänti on rahallisesti vaikeaa ja siksi pienet lapset viedään hoitoon aikaisin ja eikä sitä pidä arvostella. Kukin tekee kuten parhaaksi lapselleen näkee. Itselläni on 6kk vanha poika ja aion jäädä kotiin hoitamaan poikaa äitiysloman jälkeen, enkä vielä tiedä kuinka pitkäksi aikaa. Lapset ovat kuintekin vain hetken pieniä ja ihana seurata sitä kehitystä läheltä.

Muistaakseni Napoleonin ja Stalinin äiditkin olivat kotiäitejä. Mussolinista en ole täysin varma ?

Jokatapauksessa,päivän opetus kuuluu : jos haluat lapsestasi suuren johtajan,rupea kotiäidiksi.

Lisäystä edelliseen.

Myös Lenin, pol pot, Mao tse tung, Tsingis Khan, Vlad tepes ja monet muut aikansa sankarit olivat kotiäitiyden mahtavan ja rakastavan kasvatuksen aikaansaannoksia. (Nina Mikkosen tyylillä historiaa tulkittuna siis)

Eniten ihmetyttää tää tunnelatautunut "argumentointi".

Mikkosen mielestä päivähoitoon lapsensa laittavat on natseja.

Esim. Kaljun mielestä kommareita.

Herttinen sentään. Mitenköhän päin tässä nyt pitäis olla? Itellä viiskuinen tytär kotona, enkä haluais sitä kummankaan aatesuunnan hihhulien seuraan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom