Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös se yks oo siinä keskellä, kuinka muotopuolia paloja leikkaat jos se jää kokonaiseksi?Kaupan pakastepitsoissa on aina 7 salamia.. Vittu että näin ocd ihmisenä ärsyttää kun niitä ei voisi olla 8, kuitenkin leikkaan sen 4 osaan niin yksi pala jää erilaiseksi kuin muut
Nostan sen reunaan koska haluan että kaikki salamit on samankokoisia Silti, 8 salamia se prkl vaatii!Eikös se yks oo siinä keskellä, kuinka muotopuolia paloja leikkaat jos se jää kokonaiseksi?
Mitä enemmän siinä sun salasanassa on merkkejä, ja mitä erilaisempia ne on, sitä vaikeempi se salasana on bruteforcettaa. Jos sun salasana on 8 pelkkää kirjainta sen saa murrettua 2 tunnissa ohjelmalla. Jos siinä on 8 erilaista merkkiä siihen menee 84pv-7vuotta.Tämä yritysten ja sivustojen yms huoli ihmisten salasanojen turvallisuudesta on sellainen pieni ja ärsyttävä asia mikä tulee silloin tällöin vastaan, kun pitää tili luoda johonkin. Kun pakotetaan keksimään mitä monimutkaisempia salasanoja. Alkaa suorastaan vituttaan.
Loin tilin Marshallille sitä varten, että saan kitaravahvistimeen tallennettuja presetejä talteen Marshallin pilveen ja sekin vaati jumalauta isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita ja vähintään yhden erikoismerkin mikä ei ole kirjain tai numero. Siis jossain on hitusen vikaa, jos mun kitaravahvistimen asetukset on paremmin suojattu kuin mun pankkitili, mitä käytetään myös henkilökohtaiseen tunnistautumiseen. Eihän tässä ole mitään järkeä enää.
Niin... Nyt on kyse siitä, että mulle pakkosyötetään kitaravahvistimen asetuksia varten olevalle tilille salasana minkä murtamiseen menee sata vuotta. Minkä vitun takia? Kukaan ei tee sillä tilillä yhtään mitään, eikä halua sinne murtautua. Sen salasanaksi riittäisi hyvin neljä numeroa.Mitä enemmän siinä sun salasanassa on merkkejä, ja mitä erilaisempia ne on, sitä vaikeempi se salasana on bruteforcettaa. Jos sun salasana on 8 pelkkää kirjainta sen saa murrettua 2 tunnissa ohjelmalla. Jos siinä on 8 erilaista merkkiä siihen menee 84pv-7vuotta.
Eikö sen tilin luomiseen tarvi mitään yhteystietoja, nimeä tai sähköpostia tai jotain?Niin... Nyt on kyse siitä, että mulle pakkosyötetään kitaravahvistimen asetuksia varten olevalle tilille salasana minkä murtamiseen menee sata vuotta. Minkä vitun takia? Kukaan ei tee sillä tilillä yhtään mitään, eikä halua sinne murtautua. Sen salasanaksi riittäisi hyvin neljä numeroa.
Sähköpostin ainoastaan. Se on sama kuin käyttäjätunnus, eli se on oltava tiedossa joka tapauksessa jos tilille haluaa.Eikö sen tilin luomiseen tarvi mitään yhteystietoja, nimeä tai sähköpostia tai jotain?
Käyttäkää hyvät ihmiset jotain salasanasoftaa, niin ei tarvi keksiä niitä monimutkasia salasanoja, se softa tekee sen teijän puolesta. Softaa käyttämällä ei tarvi muistaa tai edes tietää kuin se yksi ainoa salasana millän softan saa auki. Ja löytyy joka laitteelle sopivia ja myös sellaisia mitä ei tartte pilveen synkata, vois synkata ainoastaan omassa sisäverkossa laitteet.Tämä yritysten ja sivustojen yms huoli ihmisten salasanojen turvallisuudesta on sellainen pieni ja ärsyttävä asia mikä tulee silloin tällöin vastaan, kun pitää tili luoda johonkin. Kun pakotetaan keksimään mitä monimutkaisempia salasanoja. Alkaa suorastaan vituttaan.
Loin tilin Marshallille sitä varten, että saan kitaravahvistimeen tallennettuja presetejä talteen Marshallin pilveen ja sekin vaati jumalauta isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita ja vähintään yhden erikoismerkin mikä ei ole kirjain tai numero. Siis jossain on hitusen vikaa, jos mun kitaravahvistimen asetukset on paremmin suojattu kuin mun pankkitili, mitä käytetään myös henkilökohtaiseen tunnistautumiseen. Eihän tässä ole mitään järkeä enää.
Meillä oli töissä monta vuotta että sai tehdä oman salasanan ihan minkä mukaan vain. Pari vuotta sit iski tämä 12 kirjainta+numero+erikoismerkki ja ei siinä mitään mutta kun joutuu joka helvetin kuukausi vaihtamaan sen. Nyt menee jo siviilinkin salasanat sekaisin ku ei muista mitäänTämä yritysten ja sivustojen yms huoli ihmisten salasanojen turvallisuudesta on sellainen pieni ja ärsyttävä asia mikä tulee silloin tällöin vastaan, kun pitää tili luoda johonkin. Kun pakotetaan keksimään mitä monimutkaisempia salasanoja. Alkaa suorastaan vituttaan.
Silloin kun mulla oli vielä töissä vaihtuva salasana, niin oikaisin aika rankalla kädellä, eli mulla oli aina sama salasanarunko ja sen perässä juokseva numero.Meillä oli töissä monta vuotta että sai tehdä oman salasanan ihan minkä mukaan vain. Pari vuotta sit iski tämä 12 kirjainta+numero+erikoismerkki ja ei siinä mitään mutta kun joutuu joka helvetin kuukausi vaihtamaan sen. Nyt menee jo siviilinkin salasanat sekaisin ku ei muista mitään
Mulla samalla lailla, runko pysyy samana ja numero+erikoismerkki muuttuu. Niin, ei hyväksy samaa erikoismerkkiä jos vain numero muuttuu, aika v..mäinen on. Eli muutan numeron ja numeron alla oleva erikoismerkki tulee samalla.Silloin kun mulla oli vielä töissä vaihtuva salasana, niin oikaisin aika rankalla kädellä, eli mulla oli aina sama salasanarunko ja sen perässä juokseva numero.