Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mites se voi myydä täytettä reikään jos se ei tiiä, minkäkokonen reikä asiakkaalla on?

Pitäs varmaan ottaa selvää mikä on mahollista, ja sitte tarjota sopivaa tuotetta sopivaan hintaan.
No periaatteessa näin sen pitäisi olla täydellisessä maailmassa, mutta todellisuudessa tuo olisi aika hiton vaikeaa. Ja toisaalta verkon nopeuskin voi vaihdella taloyhtiön sisällä ihan helvetisti kuormituksen mukaan jos on vanhanaikaiset systeemit.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
" Kuules, kun se meijän tietopankki näyttää että teille tulee tuo uusi valokuitu..."
- Ei tuu, se tulee tonne parkkihallin keskukseen. Tänne ylös tulee 68 asennettu kuparilanka.
" Jaaha, vais nikkee, no mutta tämä 300Meganen on halvempi kuin tuo 50M että samapa tuo.

Kyllä ne jotain tietää.
Eli jotain tiesi, mutta väärin.

Ei kai tuo toteutuneen nopeuden tsekkaaminen nykypäivänä niin vaikeaa ole?

Eikä silti tarvi mennä siirretyn datan mukaiseen laskutukseen, vaikka seki mulle kyllä sopii oikein hyvin, ku kaipaan nopeutta mutta määrät on (kai) aika vähäisiä...

Onhan sähkölaskussaki perushinta eri pääsulakkeiden koon mukaan, vaikka kulutuksesta sitte laskutetaanki.
 
Silti, jos kaupassa olisi tarjous: Kikherneet 300 g, arvioitu sisältö 5-300 g, niin saattaisi jäädä monelta ostamatta.

Näitä ei kai luurilla saa eri järjestykseen, en ainakaan jaksa enempää räpeltää, mutta tää lisäyksenä allaolevaan vastaukseen...

Joo, auomyyjänkin piää ieää asiakkaan auoallin koko ja lihakaupassa pakasimen sisämiat jne.

Täh? Melkein en ymmärtäny...

Vesilaitos kyllä tietää vesimittarin nimellismitan, sähkölaitos pääsulakkeiden koon, ja kaukolämmön toimittajaki laitteiston nimellisvesivirran.

Jos auton hinta riippuis siitä, kuinka väljästi se talliin sopii, niin varmaan ainaki asiakas osais asian kertoa myyjän sitä tiedustellessa.

Mutta joo, ylläolevan oisin lainannu tähän jatkoksi enkä aluksi, jos olisin osannu. Siltikään en osaamattomuudestani syytä tai laskuta palveluntarjoajaa...
 
Asiakkaat jotka vastaavat tarjoukseen tyyliin lällää, sulta en ota ainakaan. Itseasiassa ei oikein tiedä naurattaako vai ärsyttääkö.
Tämä tuli siitä mieleen että yksi vastasi minulle sähköpostiini jossa pyysin tarkennusta mitä haluaa että kiitos mutta emme hyväksy tarjoustanne :ROFLMAO:
Yleensä kippaan noi meilit suoraan roskiin mutta tälle oli pakko vastata että kiitos ilmoituksesta mutta emme kyllä ehtineet mitään edes tarjota.

Kusipäät (tässä asiakas) on kusipäitä.
 
Jos minä myisin tuotetta X, en myisi sitä sellaiselle, joka ei tuotetta voi käyttää. Luultavasti Elisan tapa markkinoida on aika tyhmä. En oikein muuhun tulokseen voi tulla.
Mutta kun se operaattori ei voi tietää kuka sitä voi käyttää ja kuka ei voi, koska niillä ei ole kristallipalloa. Ja tämä ei ole vain Elisan ongelma vaan ihan joka ikisen operaattorin ongelma.

Kyllä mä ymmärrän miten hienoa olisi jos asiat voisi hoitaa niin kuin ehdotat, mutta se nyt vain ei ole kovin realistista.
 
Mutta kun se operaattori ei voi tietää kuka sitä voi käyttää ja kuka ei voi, koska niillä ei ole kristallipalloa. Ja tämä ei ole vain Elisan ongelma vaan ihan joka ikisen operaattorin ongelma.

Kyllä mä ymmärrän miten hienoa olisi jos asiat voisi hoitaa niin kuin ehdotat, mutta se nyt vain ei ole kovin realistista.

Ykköskärki oli "arvioitu nopeus 5-300 Mbs", jossa on kaksi erillistä ongelmakohtaa.

Bisnes on äärimmäisen tyhmällä pohjalla, mikäli se vaatii kristallipallon. Ja vielä pykälän tyhmemmällä, sikäli kun kristallipalloa ei ole.
 
Ykköskärki oli "arvioitu nopeus 5-300 Mbs", jossa on kaksi erillistä ongelmakohtaa.

Bisnes on äärimmäisen tyhmällä pohjalla, mikäli se vaatii kristallipallon. Ja vielä pykälän tyhmemmällä, sikäli kun kristallipalloa ei ole.
Sä varmaan kerroit sille myyjälle, että mikä on sen sun verkon teoreettinen maksiminopeus? Se myyjä ei sitä meinaan voi todellakaan ilman sitä kristallipalloa tai mittaamista tietää.
 
Ykköskärki oli "arvioitu nopeus 5-300 Mbs", jossa on kaksi erillistä ongelmakohtaa.

Bisnes on äärimmäisen tyhmällä pohjalla, mikäli se vaatii kristallipallon. Ja vielä pykälän tyhmemmällä, sikäli kun kristallipalloa ei ole.
Eihän se vaadi kristallipalloa. Sinä sitä tässä olet vaatimassa. Muut ymmärtää ja hyväksyy tilanteen. Ja se tilanne on muuten ihan kaikilla operaattoreilla, ei vain Elisalla, että älä niitä pelkästään syytä. En tiedä miten muut tuon vaihteluvälin ilmoittaa kun ei kiinnosta tarkistaa, mutta mikäli eivät ilmoita, niin sehän sitä kusetusta on, eikä se että rehellisesti kerrotaan, että näissä on vaihtelua.
 
Sä varmaan kerroit sille myyjälle, että mikä on sen sun verkon teoreettinen maksiminopeus? Se myyjä ei sitä meinaan voi todellakaan ilman sitä kristallipalloa tai mittaamista tietää.

Tarjous tuli sähköpostilla ja siinä oli linkki tilaukseen. En voinut kommentoida asiaa. En kuitenkaan tilannut tuotetta.

Pidin ensisijaisesti markkinointia ongelmallisena, enkä ottanut kantaa tekniseen toteutukseen kenenkään kotona. 5-300 on pähkähullu arvoalue, yhtä pähkähullua on, että he sanovat sen olevan arvio. Kyseisellä lauseella rajataan palveluntarjoajan kaikki vastuu pois. Lopputuloksena voi olla tuote, joka on yhtä hidas kuin edellinen, mutta hinnaltaan kalliimpi. Ei se varmaan kusetusta olisi, mutta pidän sitä outona.

Tekniseen tuotteeseen liittyen speksit olisi hyvä olla sillä tavoin kunnossa, että ne olisivat mitattuja arvoja, ei arvioita.

Sähköyhtiöiden toiminta on tässä yhteydessä järkevämpää, kun taataan maksimaalinen kapasiteetti, joka sekin ääriolosuhteissa voi osoittautua saavuttamattomaksi, mutta yhtäkaikki sähköyhtilöllä lienee jonkinlainen vastuu toimituksestaan.

Verrattuna sähkötuotteisiin (tai mihin tahansa kaupankäyntiin/palveluun), verkko-operaattorien laskutusmalli on nurinkurinen.

Tuleeko kenellekään mieleen mitään muuta tuotetta, jossa myynti perustuu "mahdolliseen" (vrt. 300 Mbs = 5-300 Mbs) toteutumaan, jonka ei oikeasti tarvitse koskaan toteutua?
 
Eihän se vaadi kristallipalloa. Sinä sitä tässä olet vaatimassa. Muut ymmärtää ja hyväksyy tilanteen. Ja se tilanne on muuten ihan kaikilla operaattoreilla, ei vain Elisalla, että älä niitä pelkästään syytä. En tiedä miten muut tuon vaihteluvälin ilmoittaa kun ei kiinnosta tarkistaa, mutta mikäli eivät ilmoita, niin sehän sitä kusetusta on, eikä se että rehellisesti kerrotaan, että näissä on vaihtelua.

Se, etten hyväksy "väärää" tapaa markkinoida, ei tarkoita, ettenkö ymmärtäisi, mistä on kysymys.

Mutta olen ymmärtänyt, ettei miljardi kärpästä voi olla väärässä: paska on hyvää. :)

Elisa on perseestä!
 
Elisa on perseestä!
Jaa, mutta sullahan olikin mielipide jo valmiina, että Elisa on perseestä ja siksi reagoit näin. Koska jos tuo mielipide olisi tullut tästä, niin sanoisit, että kaikki operaattorit on perseestä.

Mä en muuten kyllä ymmärrä miten tuo on väärä tapa markkinoida. Sehän on täysin oikein, että kerrotaan suoraan miten asia on.

Edit: Pitää muistaa ennen kaikkea se nopeuden vaihtelu mikä ei ole millään tavalla operaattorin käsissä. Taloyhtiön huono verkko voi tehdä sen, että sun nopeus on hyvänä päivänä 300 Mbs ja huonona ihan helvetin paljon vähemmän, mutta se ei ole pienimmissäkään määrin operaattorin syy. Siksi operaattori ei voi myöskään määrittää tarkkaa nopeutta, edes mittaamalla, koska se ei ole vakio.
 
Jaa, mutta sullahan olikin mielipide jo valmiina, että Elisa on perseestä ja siksi reagoit näin.

Olen avoin toimivalle kommunikaatiolle. Olen Elisan asiakas ja yritys, jossa olin ja jossa olen ovat Elisan asiakkaita. Mitään asiaa en ole saanut hoidettua alle viidellä puhelulla, joitakin en mitenkään. Elisa siis tosiaan on mielestäni (ollut) perseestä. Mielipiteeni kääntäminen on äärimmäisen helppoa, pitää vain saada yksittäiset asiat toimimaan. Toistaiseksi siinä on ollut huomattavia puutteita.

Koska jos tuo mielipide olisi tullut tästä, niin sanoisit, että kaikki operaattorit on perseestä.

Kallistuin vähän huumorin puolelle. Tiedän toki, että teknologiset rajoitukset koskevat kaikkia operaattoreita.

Mä en muuten kyllä ymmärrä miten tuo on väärä tapa markkinoida. Sehän on täysin oikein, että kerrotaan suoraan miten asia on.

Se on totta, että kerrottiin, että he arvioivat asian olevan jollakin tavalla. En kokenut sitä luotettavana argumenttina. Edelleen se kuittaa kaiken vastuun tuotteesta. Tällä argumentilla nopeuden ei tarvitse koskaan eikä missään olla 300 Mbs. Toinen on se vaihteluväli, arvio 5-300 on hämmentävä. Mikseivät myisi 5 Mbs:ää ja sanoi, että nopeus voi tietyissä tilanteissa kivuta 300 Mbs:ään, kaikki asiakkaan voitoksi?

En tiedä, miten muut operaattorit myyvät samaa tuotetta, mutta minun nähdäkseni myydään kikherneitä 300 g:n pakkauksessa, joka arviolta sisältää 5-300 g. Tuotteita ei keskenään voi verrata, puhun periaatteellisesti.

Edit: Pitää muistaa ennen kaikkea se nopeuden vaihtelu mikä ei ole millään tavalla operaattorin käsissä. Taloyhtiön huono verkko voi tehdä sen, että sun nopeus on hyvänä päivänä 300 Mbs ja huonona ihan helvetin paljon vähemmän, mutta se ei ole pienimmissäkään määrin operaattorin syy. Siksi operaattori ei voi myöskään määrittää tarkkaa nopeutta, edes mittaamalla, koska se ei ole vakio.

Silti voisi markkinoida järkevästi. Sama sen puhelinmyyjän kanssa, joka ei tiennyt tuotteen hintaa. WTH? :)

Muuten, Pöksy, juotko olutta? Kysyn siksi, että olemme kaikista asioista eri mieltä ja se on mielestäni kiehtovaa. Lähtisin mielelläni kanssasi oluelle. Latte-kahville tai smoothielle en lähde. :)
 
Silti voisi markkinoida järkevästi. Sama sen puhelinmyyjän kanssa, joka ei tiennyt tuotteen hintaa. WTH? :)
Veikkaan sen puhelinmyyjän tietämättömyyden syyksi sisäisen koulutuksen puutteen / informaatiokatkoksen. Haluaisin uskoa, että kyllä Elisa nuo tiedot myyntifirmalle varmasti toimittaa. Mutta mistä sitäkin varmaksi voi tietää. On se saattanut olla vaikka oma myyjä.

Muuten, Pöksy, juotko olutta? Kysyn siksi, että olemme kaikista asioista eri mieltä ja se on mielestäni kiehtovaa. Lähtisin mielelläni kanssasi oluelle. Latte-kahville tai smoothielle en lähde. :)
No mutta sittenhän me lähdetään kaljalle tai vaikka kahdelle. (y)
 
Veikkaan sen puhelinmyyjän tietämättömyyden syyksi sisäisen koulutuksen puutteen / informaatiokatkoksen. Haluaisin uskoa, että kyllä Elisa nuo tiedot myyntifirmalle varmasti toimittaa. Mutta mistä sitäkin varmaksi voi tietää. On se saattanut olla vaikka oma myyjä.


No mutta sittenhän me lähdetään kaljalle tai vaikka kahdelle. (y)

OT
Tuletko isolle kirkolle vai kulkeutuuko Vieraissa periferiaan?
 
Nyt ei tiedetty. Arvioivat, että nopeus on 5-300 Mbs. Jos olisi sanottu, että tietävät sen, se olisi ollut parempi. Silti haitari on liian suuri. Sillä kuitataan oma vastuu pois, ja se ei kuulosta täysin reilulta.
Tarkoitin juurikin että niillä on kartat mihin on valokuidut vedetty mutta ei muuta.
Just niinku meidän talossa. Valokuitu tulee kyllä osoitteeseen mutta ei huoneistoon asti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom