Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en edes ymmärrä kuka voi syödä jäätelöä jonka nimessä lukee kala.

Kid.jpg

Se, kun joku naapuri kuivaa taloyhtiön kuivaushuoneessa kalsareita, sukkia ja vauvanvaatteita sillon kun tarttis saada omat lakanat kuivumaan. Täytyy varmaan ostaa kuivausteline lahjaksi, kunhan vaan ensin keksin kuka se on.

Moukkamainen käytös!

Kuljin avaimella avattavasta portista. Näin 10 metrin päässä herrasmiehen lähestyvän ja jäin pitämään hänelle porttia auki. Herrasmies tuli ja meni, ei eleelläkään ilmaissut mitään. Sanoin: "Ole hyvä." Herrasmies ei vastannut. Taisi olla kuuro ja mykkä sen lisäksi, että oli tyhmäkin.

Vastustuskykyni on heikentynyt, ennen olin lähestulkoon kerran vuodessa kipeä nyt kuluneen vuoden aikana ollut jo muutamaan otteeseen flunssassa, maaliskuussa sitten keväämmällä ja nyt kesän päätteeksi.

Olen tosin nukkunutkin huonosti ja varmasti elämäntavoissakin olisi parantamisen varaa.

Vastustuskykyni on heikentynyt, ennen olin lähestulkoon kerran vuodessa kipeä nyt kuluneen vuoden aikana ollut jo muutamaan otteeseen flunssassa, maaliskuussa sitten keväämmällä ja nyt kesän päätteeksi.

Olen tosin nukkunutkin huonosti ja varmasti elämäntavoissakin olisi parantamisen varaa.
Onkos elämässä jotain muita muutoksia? Tarhaikäisiä lapsia tai sellaista? Niiltä saa kaikki mahdolliset pöpöt. Mä olen aina ollut sellainen, että olen kerran vuodessa tai kahdessa flunssassa ja se kestää päivän tai kaksi, mutta jumalauta kun menin armeijaan... Olin sen vuoden aikana valehtelematta 20 kertaa kipeänä ja joka kerta hirveä kuume, mitä sitäkään ei normaalisti nouse. Se oli paskaa aikaa se.

Onkos elämässä jotain muita muutoksia? Tarhaikäisiä lapsia tai sellaista? Niiltä saa kaikki mahdolliset pöpöt. Mä olen aina ollut sellainen, että olen kerran vuodessa tai kahdessa flunssassa ja se kestää päivän tai kaksi, mutta jumalauta kun menin armeijaan... Olin sen vuoden aikana valehtelematta 20 kertaa kipeänä ja joka kerta hirveä kuume, mitä sitäkään ei normaalisti nouse. Se oli paskaa aikaa se.

Unirytmin muutoksia ja kesän työskentelin lasten parissa, tein pääosin iltapainoitteista duunia nyt rytmi vaihtui koulun alkamisen vuoksi aikaisten aamuherätysten pariin.

Sama oli joskus kun olin vanhainkodissa harjoittelussa, tein siellä aamua ja iltaa oli hyvin intensiivistä aikaa 6 viikon harjoittelun kyllä jaksoin terveenä, mutta se loppui ja alkoi loma niin sairastuin.

Että ehkä nämä rytmin muutokset on olleet viime aikoina suurin muutos, toki kun on vanhusten ja lasten kanssa työskennellyt ehkä voi pöpöt tulla herkästi heiltäkin.

Armeijassa olin ehkä kerran kipeä, lomilla.

Moukkamainen käytös!

Kuljin avaimella avattavasta portista. Näin 10 metrin päässä herrasmiehen lähestyvän ja jäin pitämään hänelle porttia auki. Herrasmies tuli ja meni, ei eleelläkään ilmaissut mitään. Sanoin: "Ole hyvä." Herrasmies ei vastannut. Taisi olla kuuro ja mykkä sen lisäksi, että oli tyhmäkin.
Vähän tähän liittyen myös erityismaininta niille, jotka eivät omalla vuorollaan pidä ovea auki vaan livahtavat vain rottamaisesti ovesta silloin, kun ruuhka-aikana julkisella paikalla olevalle ovelle muodostuu jonoa.

Piikkipaikalla Elisa ja heti kintereillä Konalan Autokeskus.

Elisa se panna pätkäytti tulemaan loistavan tarjouksen. 300-megaista nettiliittymää oli tyrkyllä. Mainittiin oikein, että liittymän nopeus on arviolta 5-300 Mb/s. Luulisi verkko-operaattorin pystyvän hieman parempaan arvioon.

Edellisellä viikolla (yllättäen lupsakkaa itäsuomalaista murretta puhuva) myyjä kaupitteli ilmaiseksi (kylkiäisenä) liittymää kotiin 12 kuukaudeksi. Kysyin, mikä liittymän hinta on vuoden päästä. Myyjä ei osannut sanoa.

On melkoinen putiikki tämä Elisa.

Elisa se panna pätkäytti tulemaan loistavan tarjouksen. 300-megaista nettiliittymää oli tyrkyllä. Mainittiin oikein, että liittymän nopeus on arviolta 5-300 Mb/s. Luulisi verkko-operaattorin pystyvän hieman parempaan arvioon.

Edellisellä viikolla (yllättäen lupsakkaa itäsuomalaista murretta puhuva) myyjä kaupitteli ilmaiseksi (kylkiäisenä) liittymää kotiin 12 kuukaudeksi. Kysyin, mikä liittymän hinta on vuoden päästä. Myyjä ei osannut sanoa.

On melkoinen putiikki tämä Elisa.
Ensinnäkin verkko-operaattori ei voi tietää paljonko nopeus juuri sun kämppään on, koska siihen vaikuttaa niin moni asia, kuten kaapeloinnit ja suurimpana talon sisäiset johdotukset. Jossain vanhassa kerrostalossa missä on vielä vanhat johdotukset ja ketjuverkko, niin eihän siellä data kulje. Tai ensimmäiseen kämppään voi kulkea, mutta viimeiseen ei. Meille ei tullut ennen kuin 10 megaa, mutta valokuituun siirtymisen jälkeen homma alkoi rokkaamaan ihan eri tavalla.

Toiseksi se puhelinmyyjä ei luultavasti edes ollut Elisan myyjä, vaan joku kolmas osapuoli.

Se, kun joku naapuri kuivaa taloyhtiön kuivaushuoneessa kalsareita, sukkia ja vauvanvaatteita sillon kun tarttis saada omat lakanat kuivumaan. Täytyy varmaan ostaa kuivausteline lahjaksi, kunhan vaan ensin keksin kuka se on.

Mä aina kylmän viileästi keskeytän ohjelman jos pyörii vielä omalla ajallani, mutta on useampaan otteeseen tullut vastaan että jollakin on pitkä ohjelma käynnissä ja kuivausrummussa olleet tyyliin pelkät kalsarit.

Perun puheeni ja muutan kantani!

Ähäkutti, enpäs. :)

Ensinnäkin verkko-operaattori ei voi tietää paljonko nopeus juuri sun kämppään on

Mutta minä voin. Se on nopea. :)

, koska siihen vaikuttaa niin moni asia, kuten kaapeloinnit ja suurimpana talon sisäiset johdotukset. Jossain vanhassa kerrostalossa missä on vielä vanhat johdotukset ja ketjuverkko, niin eihän siellä data kulje. Tai ensimmäiseen kämppään voi kulkea, mutta viimeiseen ei. Meille ei tullut ennen kuin 10 megaa, mutta valokuituun siirtymisen jälkeen homma alkoi rokkaamaan ihan eri tavalla.

Jos operaattori myy asiakkaan kymppimegaiseen putkeen kolmesatasta, ei se minusta kuulosta ihan rehdiltä peliltä.

En viittaa tässä yhteydessä teknologiaan, vaan umpityhmään markkinointiin. Tiedän, että maksimaalinen nopeus on raja-arvo, josta todennäköisesti aina jäädään verkon muun kuormituksen takia. Mutta "arvioitu nopeus 5-300 kuulostaa urpolta".

Silti, jos kaupassa olisi tarjous: Kikherneet 300 g, arvioitu sisältö 5-300 g, niin saattaisi jäädä monelta ostamatta. Se, että operaattorit saavat myydä maksimaalisella nopeudella, on melko erikoista. Ei heti tule mieleen yritystoimintaa, jossa voisi myydä oletusta.

Toiseksi se puhelinmyyjä ei luultavasti edes ollut Elisan myyjä, vaan joku kolmas osapuoli.

Mielestäni ei ole Elisan hyvyyttä käyttää omaa tai vierasta myyjää, joka ei osaa asiaansa, tai myydä tuotetta, jonka tulevaa hintaa ei ole kerrottu myyvälle henkilöllä.

Asiakkaat jotka vastaavat tarjoukseen tyyliin lällää, sulta en ota ainakaan. Itseasiassa ei oikein tiedä naurattaako vai ärsyttääkö.
Tämä tuli siitä mieleen että yksi vastasi minulle sähköpostiini jossa pyysin tarkennusta mitä haluaa että kiitos mutta emme hyväksy tarjoustanne :ROFLMAO:
Yleensä kippaan noi meilit suoraan roskiin mutta tälle oli pakko vastata että kiitos ilmoituksesta mutta emme kyllä ehtineet mitään edes tarjota.

Mites se voi myydä täytettä reikään jos se ei tiiä, minkäkokonen reikä asiakkaalla on.
" Kuules, kun se meijän tietopankki näyttää että teille tulee tuo uusi valokuitu..."
- Ei tuu, se tulee tonne parkkihallin keskukseen. Tänne ylös tulee 68 asennettu kuparilanka.
" Jaaha, vais nikkee, no mutta tämä 300Meganen on halvempi kuin tuo 50M että samapa tuo.

Kyllä ne jotain tietää.

Mites se voi myydä täytettä reikään jos se ei tiiä, minkäkokonen reikä asiakkaalla on?

Pitäs varmaan ottaa selvää mikä on mahollista, ja sitte tarjota sopivaa tuotetta sopivaan hintaan.
Joo, auomyyjänkin piää ieää asiakkaan auoallin koko ja lihakaupassa pakasimen sisämiat jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom