Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Roskapussista sen verran että vitun saatanan vittu kun sinne pohjaan on joku pikku reikä tullut ja kuljettaessa ovelle täyttä pussia niin tietysti kananmunan keltuaiset ja muut nesteet valuu siitä reiästä. Tai jos jättää sen pussin hetkeks eteiseen ja vitun märkä läntti jää lattiaan :mad:

Tämä on kyllä ärsyttävää. Olen käyttänyt ratkaisuna sitä, että kun laittaa roskikseen tyhjän roskapussin, niin levittää/avaa pussin pohjalle jonkin mainoslehden / mainos/kaupunkisanomalehden, joita tulee ilmaisjakelussa - samalla tuo lehti pitää nesteet ja keltuaiset pussin sisällä suht' siististi, eikä ne pääse vuotamaan pohjasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloitan hyvällä jutulla, talonyhtiössä on hyvät pyykinpesukoneet ja kuivaimet.

Sitten se ärsyttävä osio, jotku ei osaa varata tarpeeksi aikaa omille pyykeille. Ties millon jonku kone surraa vielä ku oma vuoro alkaa, sen hyväksyn että jollakin on vaatteensa vielä kuivausrummussa kun ite vasta laitan pesukoneeseen, mutta kun jotkut käyttää noita ku omiaan välittämättä.että oma vuoro meni tunti sitten.

Musta on vaan parempi et ihmiset varais vaan sen pesuajan ja kuivais toisen pesuajalla, näin sitä pesutupaa sais yleensä käytettyä enemmän - tai siis näin olisi, jos ei olisi näitä uusia eco-kuivausrumpuja, jotka kuivattaa sitä pyykkiä sen ~90min...

Aloitan hyvällä jutulla, talonyhtiössä on hyvät pyykinpesukoneet ja kuivaimet.

Sitten se ärsyttävä osio, jotku ei osaa varata tarpeeksi aikaa omille pyykeille. Ties millon jonku kone surraa vielä ku oma vuoro alkaa, sen hyväksyn että jollakin on vaatteensa vielä kuivausrummussa kun ite vasta laitan pesukoneeseen, mutta kun jotkut käyttää noita ku omiaan välittämättä.että oma vuoro meni tunti sitten.

Musta on vaan parempi et ihmiset varais vaan sen pesuajan ja kuivais toisen pesuajalla, näin sitä pesutupaa sais yleensä käytettyä enemmän - tai siis näin olisi, jos ei olisi näitä uusia eco-kuivausrumpuja, jotka kuivattaa sitä pyykkiä sen ~90min...

Sitten tästä se toinen pää jossa varataan koko pyykkitupa silleen klo 12-20 väliseksi ajaksi ja kun käy katsomassa niin siellä tyyliin jonkun mummelin rintsikat pyörii muuten tyhjässä koneessa. Tuo on kiva todeta kun itse kahden, kolmen viikon välein saapuu se ikean säkki olalla pyykkituvalle katsomaan että mihinkähän väliin sais nää pyykit pestyä. Noh, oma vika tietysti kun ei itse röyhkeesti varaa sitä tupaa suorilta koko päiväksi ja viikon etukäteen.

Talonyhtiössä menee siten että saa varata max. 3 h yhdelle vuorolle ja korkeintaan 6 h viikossa eli vaikka kaksi 3 tuntista vuoroa viikossa, kello 21:00 saakka saa käyttää koneita, joten pyrin itse varaamaan ainakin kerran viikkoon viimeiselle kolmelle tunnille.

Toisaalta normaali 60 asteen ohjelma esipesun kanssa kestää jonkun hieman päälle tunnin ja kuivausrummusta saa oma valintaisen ajan ja kyllä itelle riittänyt oikeastaan tunti että vaatteet on tarpeeksi kuivia.

Jotkut kyllä varailee vuorojansa välillä ihan miten sattuu vaikka selkeät ohjeet ja ihan toimiva systeemi loppujen lopulta. Nyt ei ole hetkeen edes ollut mitään ongelmia ja kun on huomannut että ne jotka tuota käyttää varavat useinmiten aina alkuviikolle, niin joskus loppuviikosta voi olla itellä jopa päivän ainoa vuoro.

Kyllä se siitä, onhan se myöskin joskus päiväkohtaista millon tuollaiset saa hihat palamaan nopeammin ja milloin riittää että laskee hitaasti kymmeneen. :D

Talonyhtiön koneet on sen verta hyviä vehkeitä en merkkiä muista mutta jotain ammattikäyttöön tarkoitettuja koneita, pyykkiä mahtuu paljon ja pesuohjelma kestää vähemmän aikaa ainakin kun vertaa edelliseen pesukoneeseeni, normaali 60 asteessa pesu ilman esipesua kestää 58 minuuttia tolla talonyhtiön koneella.

Puolensa tuossakin, vaikka välillä palaa pinna herkemmin muiden säätöihin. :D

Kun näitä lukee niin saa olla kyllä tyytyväinen etten ole koko elämäni aikana joutunut kokemaan pyykkitupasähläyksen ihanuutta yhden ainutta kertaa.

Nyt on paha. Mua oikeasti ärsyttää / hävettää ostaa Alkosta kyykkyviinejä, mutta en mä kyllä lihapataan tai punaviinikastikkeeseen mitään hyvääkään viiniä ala tuhlaamaan. Tulee sellainen olo että myyjä nauraa sisäisesti, että tuokaan ääliö tajua viineistä yhtään mitään ja ostaa halvinta paskaa.

Nyt on paha. Mua oikeasti ärsyttää / hävettää ostaa Alkosta kyykkyviinejä, mutta en mä kyllä lihapataan tai punaviinikastikkeeseen mitään hyvääkään viiniä ala tuhlaamaan. Tulee sellainen olo että myyjä nauraa sisäisesti, että tuokaan ääliö tajua viineistä yhtään mitään ja ostaa halvinta paskaa.
...mun korvaankin kyl vähän haiskahtaa selitykselle tuo pata ja kastikehomma

Tarviiko ruoanlaittoon oikeasti ostaa viiniä? Jos maistaa burgundinpataa ennen kuin kaikki alkoholi on kiehunut pois, niin se maistuu aivan järkyttävän pahalle. Eikö oikeasti vois käyttää jotain rypälemehua viinin sijaan, miten on?

Kun näitä lukee niin saa olla kyllä tyytyväinen etten ole koko elämäni aikana joutunut kokemaan pyykkitupasähläyksen ihanuutta yhden ainutta kertaa.

Seitsemästoista vuosi menossa tässä taloyhtiössä enkä edes tiedä missä pyykkitupa on. Matot voisi kyllä pestä joskus.

Tarviiko ruoanlaittoon oikeasti ostaa viiniä? Jos maistaa burgundinpataa ennen kuin kaikki alkoholi on kiehunut pois, niin se maistuu aivan järkyttävän pahalle. Eikö oikeasti vois käyttää jotain rypälemehua viinin sijaan, miten on?
Mitä vittua? Kaikkea sitä kuulee. :hyper:

Mitä vittua? Kaikkea sitä kuulee. :hyper:

Niin, mitä sitä hyvää alkomaholia ilmoihin haihduttaa, ei missään ruokalajissa (jälkiruoat eri asia) kai sitä alkoholia ole jäljellä? Fiiniltä ja vakuuttavaltahan se näyttää kun ihan viiniä laittaa ruokaan, mutta... Etanoli haihtuu kaikki pois. Eli ruoassa olevat maut perustuvat täysin muihin viinin ominaisuuksiin. Niin miksei voisi laittaa Marlin rypälemehua vuosikertaa 2016 sen viinin sijaan? :p

Niin, mitä sitä hyvää alkomaholia ilmoihin haihduttaa, ei missään ruokalajissa (jälkiruoat eri asia) kai sitä alkoholia ole jäljellä? Fiiniltä ja vakuuttavaltahan se näyttää kun ihan viiniä laittaa ruokaan, mutta... Etanoli haihtuu kaikki pois. Eli ruoassa olevat maut perustuvat täysin muihin viinin ominaisuuksiin. Niin miksei voisi laittaa Marlin rypälemehua vuosikertaa 2016 sen viinin sijaan? :p
Mistä sä löydät rypälemehua mikä maistuu punaviiniltä? Jatketaan keskustelua sen jälkeen. Varsinainen kokki kolmonen kun laittaa lihapataan (makeaa) rypälemehua.

Mistä sä löydät rypälemehua mikä maistuu punaviiniltä? Jatketaan keskustelua sen jälkeen. Varsinainen kokki kolmonen kun laittaa lihapataan (makeaa) rypälemehua.

No toi nyt oli vaan heitto. Tarkoitan että ei sillä alkoholilla ole mitään osuutta makuun. Varmasti voisi kehitellä alkoholittoman eli alkoholiverottoman vaihtoehdon. Eihän tuota maailmalla tarvitse tehdä kun viinin vero on kepeä, mutta onhan se höntsää täällä maksaa iso vero valmistusaineen osasta joka haihdutetaan pois.

Se mua vituttaa että jenkeissä sai kaupoista mitä vaan mihin aikaan vain Walmartista ja täällä ei löydy mitään kun on tottunut siihen.

Chocolate Cream Pie piirakka jonka olemassaoloa ei Suomessa tunnusteta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Punaviinikastikkeeseen vähän vaikea heittää sekaan rypälemehua, koska se ei ole enää punaviinikastike jos siinä ei oo punaviiniä.

Kastikkeeseen saa hieman hapokkuutta lisäämällä viintä. Kastikkeeseen voi laittaa vaikka kokista joka sopii etenkin bbq kastikkeisiin. Mutta punaviinikastike ei ole punaviinikastike jos siinä ei ole punaviiniä. :D

Punaviinikastike jossa punaviini on korvattu rypälemehulla on rypälemehukastiketta.

Sitä punaviinikastiketta saa keittää kasaan ainakin puolituntia jotta juuri maku vahvistuu. Vaikee se on punaviiniä jäljitellä rypälemehulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom