Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pari henkilöä meidän organisaatiossa on lähiaikoina keksineet laittaa sähköpostiin "read receiptin" mikä kertoo lähettäjälle milloin sähköposti on luettu. Ja mua on vituttanut melkein huutoraivareihin asti se että näiden kohdalla sähköposti kysyy aina että lähetetäänkö lukukuittaus vai ei. Tänään aloin miettiä, että onkohan tuolla jossain asetuksissa kohta mistä ne saa pois päältä ja löytyihän sieltä sellainen. Nyt se ei lähetä lukukuittausta ikinä kenellekään. Ihan vittuillakseni laitoin että ei lähetetä kun on niin kusipäinen ominaisuus ettei tuollaista voi tukea.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä on muuten aika ärsyttävä, kun lähiaikoina-sanalla viitataan menneeseen.

Ajanilmaukset: lähiaikoina ja viime aikoina

Täysin epälooginen sääntö ja joutaa romukoppaan. Lähi-määreellähän ei ole suuntaa merkityksessään, joten aivan mahdoton päätellä, että lähi viittaa eteenpäin tulevaan eikä taaksepäin menneeseen. Viime-termi taas ilman muuta viittaa taaksepäin. Siksi näitä määreitä ei käytetäkään nykykielessä sekaisin mutta lähiaika-käsite on muuttunut merkitsemään sitä, mitä se semanttisestikin merkitsee: lähellä olevaa aikaa. Meidän kielessä on olemassa oikeastikin merkityksellisiä sääntöjä, siksi nämä "tämä nyt vain pitää tietää kun se pitää tietää" -säännöt voisi muiluttaa jonnekin kauas - mielellään lähiaikoina!

Junasta pois noustessa junan laiturilla olevat ihmiset ovat pakkaantuneet siihen 1m päähän odottamaan, että pääsevät itse nousemaan junaan. Tekis mieli huutaa, että ettekö vittu yhtään lähemmäs pääse. Ihan kun ei vois sitä 10sekuntia odottaa hieman kauempana, että halukkaat ovat ensin päässeet junasta ulos ja sitten vasta kävelisivät lähemmäs

Junasta pois noustessa junan laiturilla olevat ihmiset ovat pakkaantuneet siihen 1m päähän odottamaan, että pääsevät itse nousemaan junaan. Tekis mieli huutaa, että ettekö vittu yhtään lähemmäs pääse. Ihan kun ei vois sitä 10sekuntia odottaa hieman kauempana, että halukkaat ovat ensin päässeet junasta ulos ja sitten vasta kävelisivät lähemmäs

Tää vähän sama lentokentällä. Kaikkien pitää seistä siinä saatanan hihnassa kiinni odottamassa laukkuaan ja sitten pitää änkeä siitä välistä hakemaan. Peittävät myös näkyvyyden siihen, että mitä on tulossa.

Kai tää pieni asia on? Nirsot ihmiset on vähän hankalia ja menee Pöksyllä helposti tunteisiin. Kyllä sen ymmärtää jos joku ei tykkää parista yksittäisestä asiasta kuten kalasta tai sipulista, tai no sipulikin on vähän hankala koska sitä on niin monessa paikassa ja sitä on hankala vältellä ja helpoin olisi opetella edes sietämään sitä, mutta kun lista alkaa kasvaa ja kasvaa ja siellä on kaikki naudanlihasta omenaan, niin sitä alkaa miettiä, että miten sustakin on tuollainen tullut. Väkisinkin tulee mieleen, että kyseinen henkilö on jo pienenä päättänyt ettei tykkää jostain eikä sillä ole "oikean tykkäämisen" kanssa mitään tekemistä. En mäkään tykkää kalasta ja pyrin sitä välttelemään jos mahdollista, mutta ei se ole mulle mikään maailmanloppu ja pystyn kyllä sietämään sitä jos sitä eteen lyödään. Nirsolle on kunnia-asia ja periaatekysymys olla syömättä jotain ja hän ei suostu mistään hinnasta sitä syömään, ei edes maistamaan. Menee mun kirjoissa kohdan "mielenterveysongelma" -alle.

Kai tää pieni asia on? Nirsot ihmiset on vähän hankalia ja menee Pöksyllä helposti tunteisiin. Kyllä sen ymmärtää jos joku ei tykkää parista yksittäisestä asiasta kuten kalasta tai sipulista, tai no sipulikin on vähän hankala koska sitä on niin monessa paikassa ja sitä on hankala vältellä ja helpoin olisi opetella edes sietämään sitä, mutta kun lista alkaa kasvaa ja kasvaa ja siellä on kaikki naudanlihasta omenaan, niin sitä alkaa miettiä, että miten sustakin on tuollainen tullut. Väkisinkin tulee mieleen, että kyseinen henkilö on jo pienenä päättänyt ettei tykkää jostain eikä sillä ole "oikean tykkäämisen" kanssa mitään tekemistä. En mäkään tykkää kalasta ja pyrin sitä välttelemään jos mahdollista, mutta ei se ole mulle mikään maailmanloppu ja pystyn kyllä sietämään sitä jos sitä eteen lyödään. Nirsolle on kunnia-asia ja periaatekysymys olla syömättä jotain ja hän ei suostu mistään hinnasta sitä syömään, ei edes maistamaan. Menee mun kirjoissa kohdan "mielenterveysongelma" -alle.
Mä oon sipulille allerginen.
Ei mulla muuta, mo

Mä oon sipulille allerginen.
Ei mulla muuta, mo

Allergia on ihan ymmärrettävää, eikai sitä nyt henkeään kukaan rupee altistaa ruuan takia.

Mutta se on jännä ku jotkut on niin tarkkoja mitä ruoka sisältää jos vaikka salaatissa ois ananasta, eikä voi sietää ananasta siitä ei voi jättää ananaksia syömättä koska salaatti on jo pilattu ku se on ollu kosketuksissa ananakseen. Tai sittenku joku näkee että ruokaan laitetaan jtn maustetta jota tuskin maistais koko ruuassa, mutta kun se näki et sitä laitetaan siihen nii se on pilalla.

Jos on ajattelukykyä ja asennetta, niin aika montaa asiaa oppii syömään jos haluaa. Oon samaa mieltä, että ärsyttää ihmiset jotka ronkkii ruokaansa.

Itse oppinut viime vuosina, puna- ja valkoviini, aurajuusto, vuohenjuusto ja toki muutkin haisevat juustot, oliivit.

Noista viinit, aurajuusto ja vuohenjuusto on nykyään todella herkullista kamaa. Salaatti ilman vuohenjuustoa raflassa on pilalla. Aika köyhäksi jää elämä, jos ei osaa ja uskalla maistella uusia ruokalajeja. Tietenkin, ei siinä mitään ehkä menetä, kun ei tiedä paremmasta.

Oijoi....muistelen tilanteita, kun olen erehtynyt kyläilemään ja "ruokailemaan" jonkun luo, jonka suurta herkkua ovat nimenomaan haisevat juustot ja erilaiset viinit. Pimpotat ovikelloa ja mietit, mitä ruokaa on tarjolla. Eteisen ovi avautuu ja ennen kuin ehtii edes kasvoja nähdä, tajuntaan lemahtaa se navetan ja kissankusen hajun sekoitus suoraan nokkaan. "Nyt on herkkuja pöydässä! Tuu syömään!" Vilkaiset pöytää ja tarjolla ei ole mitään muuta... no muuta viinirypäle ja vadit täynnä noita bakteerivaginoosille lemuavia "Herkku"juustoja.

Vedät viinaa kaksin käsin ja mietit, miten tilanteesta pääsisi pois nolaamatta vastapuolta. Pakko istua keittiönpöydässä ja kaikki visvalle ja kuselle haisevat vitunkimpaleet on 40 sentin päässä nokasta, taju meinaa lähteä. Kossukin alkaa olla lopussa. "Voisko tuota ikkunaa avata?" "Eijeijei...tule kylmä...hyvät tuoksut katoaa napureille!"
Joo, sitähän me emme hajua...ööö...halua. Elämäsi pisimmät 3 minuuttia. Sitten pihalle tupakalle. Ei herran jumala, joutuu menemään vielä takaisin. Onneksi kuulemma koko jääkaappi on täynnä viiniä ja JUUSTOA!

Onneksi, saatana! :mad: Selaat valmiiksi ambulanssin numeroa - joko itsellesi tai illan isännälle.

Oijoi....muistelen tilanteita, kun olen erehtynyt kyläilemään ja "ruokailemaan" jonkun luo, jonka suurta herkkua ovat nimenomaan haisevat juustot ja erilaiset viinit. Pimpotat ovikelloa ja mietit, mitä ruokaa on tarjolla. Eteisen ovi avautuu ja ennen kuin ehtii edes kasvoja nähdä, tajuntaan lemahtaa se navetan ja kissankusen hajun sekoitus suoraan nokkaan. "Nyt on herkkuja pöydässä! Tuu syömään!" Vilkaiset pöytää ja tarjolla ei ole mitään muuta... no muuta viinirypäle ja vadit täynnä noita bakteerivaginoosille lemuavia "Herkku"juustoja.

Vedät viinaa kaksin käsin ja mietit, miten tilanteesta pääsisi pois nolaamatta vastapuolta. Pakko istua keittiönpöydässä ja kaikki visvalle ja kuselle haisevat vitunkimpaleet on 40 sentin päässä nokasta, taju meinaa lähteä. Kossukin alkaa olla lopussa. "Voisko tuota ikkunaa avata?" "Eijeijei...tule kylmä...hyvät tuoksut katoaa napureille!"
Joo, sitähän me emme hajua...ööö...halua. Elämäsi pisimmät 3 minuuttia. Sitten pihalle tupakalle. Ei herran jumala, joutuu menemään vielä takaisin. Onneksi kuulemma koko jääkaappi on täynnä viiniä ja JUUSTOA!

Onneksi, saatana! :mad: Selaat valmiiksi ambulanssin numeroa - joko itsellesi tai illan isännälle.
Juustot on hyviä ja etenkin viinin kanssa, mutta oli niin hyvin kirjoitettu ja sun epätoivon voi oikein aistia, että nauran tuota vedet silmissä.

-Facebookin kautta tapahtuvat synttärionnittelut.
- Ihmiset jotka juhlivat nimipäiviä. On pöytä koreana ja porukkaa lappaa, v**** nimipäivänä. Mitä vanhempi juhlakalu, sitä isommat juhlat ja mielensä pahoitus, jos ei muista onnitella.
-Kun hautajaisissa tullaan puhumaan niitä näitä, kyselemään ja vitsailemaan.
-Huomion hakeminen esim. Juhlissa tissi,pimppi,pano vitseillä/jutuilla.
-Muka osanotto, kun jonkun läheinen kuolee, vaikkei ole ihmistä koskaan nähnytkään.
-Vappu ja kaikki siihen liittyvä.

-Facebookin kautta tapahtuvat synttärionnittelut.
- Ihmiset jotka juhlivat nimipäiviä. On pöytä koreana ja porukkaa lappaa, v**** nimipäivänä. Mitä vanhempi juhlakalu, sitä isommat juhlat ja mielensä pahoitus, jos ei muista onnitella.
-Huomion hakeminen esim. Juhlissa tissi,pimppi,pano vitseillä/jutuilla.
-Muka osanotto, kun jonkun läheinen kuolee, vaikkei ole ihmistä koskaan nähnytkään.

Viimisen poistin, muuten ok :worship:

Se, että sanotaan jotta kiire on vaan "keksitty" juttu.. aina löytyy AIKAA jos haluaa järjestää vaikka treenata tms asioita hoitaa. Mulla on yksi ystävä joka on kertonut hänen kaveristaan joka on 3 lapselle yh-äiti ja sitä aikaa ei piereskellä noin vain kun ei ole omaa perhettä kuin isä elossa eikä ole hyvässä kunnossa, että voisi vahtia lapsenlapsiaan. Että pistää vihaksi tuommoinen yleistäminen.. "Kyllä aika on järjestettävissä..". Hohhoijaa... joku Lahtelainen Keijo huutelee että miksi ei olisi kun hänkin tyrkkää naapuriin 10 vuotiaan penskan leikkimään kolmen muun ikäisensä kanssa ja lähtee treenaamaan. Siis paljonhan on asioita mitkä on järjestettävissä, se on totta! Mutta että ei edes kirjoituksen lopussa sanota, että perheillä joilla ei ole taustajoukkoja niin niitä ei tarkoiteta... vaan yleisesti Asko joka asuu yksin ja ei vaan jaksa ja kun pitäs kaupassa käydä ja sit apteekissa ja kirjastossa, ei vaan kerkee ja kun on sitä vaan niin väsy päivän jälkeen. Toivot joskus tämmösten kirjoittajat kokee elämässä jotain radikaalia ja huomaavat että elämää ja tilanteita on sen oman kuplan ulkopuolellkin...

Väsymys. Kohta pari viikkoa tuntunut siltä, ettei mikään määrä unta riitä, vaan aina väsyttää. Tiedä mikä nyt on, mutta toivottavasti se menee pian oh.

Itse en tätä ymmärrä miksi hautajaisissa on niin perkeleen vakavaa väkeä (vaikka oikeasti ymmärrän). Itse olen sanonut läheisilleni että minun hautajaisissa juhlitaan ja ollaan ilosella päällä.

Vastasinkin tähän nirsouteen jo mutta tässä taannoin juolahti taas mieleen kun eräällä henkilöllä on kova ponnistus laihduttaa ollut varmaan jo vuoden varmasti vaikeaa puuhaa en vähättele, eikä oikeastaan ärsytä että sinänsä meni nyt offtopiciks kun jokaisen oma asia mutta tuli vaan mieleen tämä nirsous ku keskustelu siirtyi laihdutukseen miten kaikki on pahaa. Vesi on pahaa, kana on pahaa, kukkakaalit yms pahanmakuisia, kaippa jotkut sitten ovat nirsompia ja valikoivat herkemmin, ei siinä itsekään en siedä kaalikääryleitä saati mämmiä.

Nämä helvetin älylukot ja käynnistyksen estot. Autossa ja kotiovessa saa aina monta kertaa kokeilla sitä lukkoa ennenkuin joku mikrosiru hyväksyy armollisesti lukon avauksen. Auto vielä saatana käynnistyy mutta sammuu samantien jos ei malta odottaa et se vitun valo lakkaa vilkkumasta. Niin helvetti.

Itse en tätä ymmärrä miksi hautajaisissa on niin perkeleen vakavaa väkeä (vaikka oikeasti ymmärrän). Itse olen sanonut läheisilleni että minun hautajaisissa juhlitaan ja ollaan ilosella päällä.
No jokainen tyylillään, mutta itse ainakin menen hautajaisiin aina suremaan vainajaa ja kunnioittamaan hänen muistoaan. Toki ymmärrän, että hautajaiset saattavat myös samalla olla joillekin hetki jolloin tapaa mahdollisesti pitkästä aikaa sukulaisia ja tuttavia, joiden kanssa voi sitten vaihtaa kuulumisia. En kuitenkaan tykkää/hyväksy että siinä samalla naureskellaan ja/tai vitsaillaan, tai jutellaan jonninjoutavia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom