Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Nimenomaan. Siksi itse asiassa voisi vaatia, että lakkia, pipoa tahi esim. suojamyssyä pidetään syödessäkin, ettei esim. hiuksia tipu ruokaan. Nyt vaaditaan juuri päinvastaista. Siksi tapa onkin täysin irrationaalinen...

Ja naisilta, joilla on sitä pehkoa päälaella muutenkin enemmän - se hatun pitäminen sallitaan!

"Tavat on turhia, ja perinteet perseestä" :dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nimenomaan. Siksi itse asiassa voisi vaatia, että lakkia, pipoa tahi esim. suojamyssyä pidetään syödessäkin, ettei esim. hiuksia tipu ruokaan. Nyt vaaditaan juuri päinvastaista. Siksi tapa onkin täysin irrationaalinen...

Ihan vitun typerää alkaa perustella lakin pitämistä syödessä jollain hygienialla tai rationaalisuudella. Mieluummin jollain yksilön oikeudella pitää yllä valitsemaansa asustetta. Olen edelleenkin sitä mieltä, että hattu ei kuulu ruokapöytään, muttenhan ymmärrä sitäkään, kun jannut roikottaa housujaan pakaroiden alapuolella niin, että persposket paistaa boksereiden läpi. Näistä (hyvistä) tavoista voisi kyllä vääntää vaikka kuinka, mutta mielellään jossain omassa ketjussaan, mitä en kuitenkaan ala nyt aloittamaan. Aloittakaa joku muu, niin osallistun varmaan keskusteluun.

On! Se on vitun paljon typerämpää kuin vaikkapa se, että hattua ei pidetä päässä, koska...? No koska näin nyt vaan on!

No, mikä tuli? :D

Mieti nyt oikeasti. Ihmiset kätteleekin paljon ja se nyt on paljon epähygieenisempaa, kuin syöminen ihmisten kanssa, joilla ei ole hattua. Puhumattakaan siitä, että avataan ovia ottamalla kahvasta kiinni (!) ilman kumihanskoja jne.

No, mikä tuli? :D

Mieti nyt oikeasti. Ihmiset kätteleekin paljon ja se nyt on paljon epähygieenisempaa, kuin syöminen ihmisten kanssa, joilla ei ole hattua. Puhumattakaan siitä, että avataan ovia ottamalla kahvasta kiinni (!) ilman kumihanskoja jne.
En usko että Hillitö tarkoitti ihan tätä. Jos lakin pitäminen päässä syödessä olisikin hyvä tapa, sille olisi itse asiassa helpompi keksiä tekosyy miksi se on hyvä tapa. Lakin pois ottamiselle sen sijaan ei keksi yhtäkään.

Mä näkisin tuon päähineen pitämisen ruokapöydässä nykyään kunnioitusjuttuna. Tilanteesta riippuen päähineen pois ottaminen kunnioittaa läsnäolijoita. Jos vaikka mun isovanhemmat on kutsuneet mut syömään, mulle on sanomattakin selvää, että en istu siellä hattu päässä. Jos taas olen kaverin luona syömässä, tiedän, ettei kaveriani asia kiinnosta. Epävarmassa tilanteessa on varmempi ottaa se räppikattila pois kuin olla ottamatta.

En pidä päähinettä muutenkaan sisätiloissa, sillä mun mielestä päähine on funktionaalinen vaate, ei asuste. Toki, jos sisällä jostain syystä on kylmä tai siellä vallitsee joku muu sinne kuulumaton sääilmiö, pidän päähinettä.

Myönnän kyllä, että on helpompi keksiä perusteltu syy pitää hattua päässä ruokapöydässä kuin olla pitämättä.

En usko että Hillitö tarkoitti ihan tätä. Jos lakin pitäminen päässä syödessä olisikin hyvä tapa, sille olisi itse asiassa helpompi keksiä tekosyy miksi se on hyvä tapa. Lakin pois ottamiselle sen sijaan ei keksi yhtäkään.
Voihan sitä Karjala-lippis päässä syödä jos ruokalassa loisteputki häikäisee näkökentässä. Kai tässä puhe oli kuitenkin jollain tapaa tyyliseikoista, ja ainakin itse pidän lakki päässä syömistä (siis erityisesti sisällä) ja muutenkin liikkumista sisätiloissa lakki päässä hieman junttimaisena. Kai sillä jotenkin voi erottautua kuitenkin valtaväestöstä mikäli sellaista haluaa. Pitäähän jotkut salillakin lippistä päässä ja sillä tavalla ainakin pääsee johonkin 5 %:n marginaaliryhmään raudannostajista.

Voihan sitä Karjala-lippis päässä syödä jos ruokalassa loisteputki häikäisee näkökentässä. Kai tässä puhe oli kuitenkin jollain tapaa tyyliseikoista, ja ainakin itse pidän lakki päässä syömistä (siis erityisesti sisällä) ja muutenkin liikkumista sisätiloissa lakki päässä hieman junttimaisena. Kai sillä jotenkin voi erottautua kuitenkin valtaväestöstä mikäli sellaista haluaa. Pitäähän jotkut salillakin lippistä päässä ja sillä tavalla ainakin pääsee johonkin 5 %:n marginaaliryhmään raudannostajista.

Tästä tuli ihan mieleen jengi, joka painaa kesät talvet pipo päässä :D Sisällä ja ulkona.
Niin ja aurinkolasien pitäminen sisällä :hyvä::hyvä:

Lakki päässä vs. ilman väittelyä on hankala pitää voimassa loogisilla argumenteilla. Kyseessä on kuitenkin meidän kulttuuriin liittyvä tapa, eikä näin olleen liity järkeen millään tavalla. Jos järki tai käytännöllisyys olisi ainoa kriteeri, niin suurin osa yhteiskuntamme toimintatavoista joutaisi romukoppaan. Miksi kirjastossa pitää olla housut jalassa eikä saa edes piereskellä? Miksi liputetaan? Miksi on Joulu? Miksen vain haukkuisi teitä kaikkia keijoiksi?

Lakin pois otto ruokapöydässä kuuluu hyviin pöytätapoihin eikä sen kummempaa perustetta vaadi. Sen sijaan pitää olla hyvä peruste pitää sitä lakkia pöydässä.

Erittäin idioottimaisen näköistä on pitää lakkia pöydässä jossain tv ohjelmassa jossa julkkis kokki vääntää design astioille kolmen ruokalajin herkkuja ja sitten snobbaillaan lihan kypsyys asteilla, italialaisen viinin tanniinisuudella ja Himalajan sormisuolan rosehtavalla värillä.

Lakki päässä vs. ilman väittelyä on hankala pitää voimassa loogisilla argumenteilla. Kyseessä on kuitenkin meidän kulttuuriin liittyvä tapa, eikä näin olleen liity järkeen millään tavalla. Jos järki tai käytännöllisyys olisi ainoa kriteeri, niin suurin osa yhteiskuntamme toimintatavoista joutaisi romukoppaan. Miksi kirjastossa pitää olla housut jalassa eikä saa edes piereskellä? Miksi liputetaan? Miksi on Joulu? Miksen vain haukkuisi teitä kaikkia keijoiksi?

kaikille noille, paitsi liputukselle voi hetkessä keksiä loogisiä argumenttejä...ja liputuksellekin varmaan sellainen on.

Käsittääkseni useimilla tavoilla on jokin funktio: niiden takana on siis jokin logiikka. Logiikka on tosin ajan kuluessa voinut muuttua kummalliseksi ja lopulta tarpeettomaksi.

kaikille noille, paitsi liputukselle voi hetkessä keksiä loogisiä argumenttejä...ja liputuksellekin varmaan sellainen on.

Käsittääkseni useimilla tavoilla on jokin funktio: niiden takana on siis jokin logiikka. Logiikka on tosin ajan kuluessa voinut muuttua kummalliseksi ja lopulta tarpeettomaksi.

Tuollainen "insinööriajattelu" ei nyt oikein toimi tässä aiheessa, eikä noiden sivistyssanojen käyttö auta sinua perustelemaan mitään, tässä asiassa, jos muuallakaan.

Edit: Tulin vähän katumapäälle, kun (piilo)provosoin tahallani.

Tuollainen "insinööriajattelu" ei nyt oikein toimi tässä aiheessa, eikä noiden sivistyssanojen käyttö auta sinua perustelemaan mitään, tässä asiassa, jos muuallakaan.

Ei se jätä toimimatta siksi, että joku vain niin ilmoittaa. Eivät tavat tyhjästä synny. Yhtäkään vaikeatajuista sivistyssanaa en blogannut, mutta mulla onkin pipo päässä.

Itseä vituttaa myyjät jotka antaa vaihtorahat takaisin päin vittua. Ostat esim jotain halpaa isolla setelillä, mikä tarkoittaa että saa pakostikin sekä setelin että kolikoita takaisin. Osa myyjistä vain tyrkkää kaikki rahat takaisin samassa kasassa. Suurin osa meistä varmasti säilyttää seteleitä ja kolikoita erillään lompakossa, mikä johtaa siihen että sen kolikkovuoren joutuu kaatamaan setelin päältä pois kolikkotaskuun, mikä menee hieman säätämiseksi kun se seteli menee yleensä siinä mukana. Kolikot vaan leviää jokapuolelle. Toisella kädellä joutuu kuitenkin pitämään lompakosta kiinni ja levittämään sitä jotta ne massit menee oikeaan paikkaan. Paljon parempi saada vaihtorahat niin, että myyjä antaa ensin kolikot --> saat ne nyrkin sisään, sitten seteli etusormen ja peukun väliin --> seteli setelitaskuun ja kolikot omaan. Vaikea tässä selittää mutta ehkä joku tajuaa (tai sitten ei :lol2:)

Voi saatana että tuo vituttaa joka ja ikinen kerta kun käy ostoksilla. Tekis mieli viskata niillä kolikoilla sitä myyjää... :D

Tuli mieleen yks pieni mutta ärsyttävä asia äsken kun siivosin. Kun pyyhkii pölyjä semmosilta pinnoilta missä se pöly ainoastaan leviää kun yrittää pyyhkiä. Ehkä en osaa siivota mutta esimerkiks vessanpöntön kans aina samat ongelmat ja mun tv-tason kanssa missä on semmonen vaalea lakattu pinta.

Itseä vituttaa myyjät jotka antaa vaihtorahat takaisin päin vittua. Ostat esim jotain halpaa isolla setelillä, mikä tarkoittaa että saa pakostikin sekä setelin että kolikoita takaisin. Osa myyjistä vain tyrkkää kaikki rahat takaisin samassa kasassa. Suurin osa meistä varmasti säilyttää seteleitä ja kolikoita erillään lompakossa, mikä johtaa siihen että sen kolikkovuoren joutuu kaatamaan setelin päältä pois kolikkotaskuun, mikä menee hieman säätämiseksi kun se seteli menee yleensä siinä mukana. Kolikot vaan leviää jokapuolelle. Toisella kädellä joutuu kuitenkin pitämään lompakosta kiinni ja levittämään sitä jotta ne massit menee oikeaan paikkaan. Paljon parempi saada vaihtorahat niin, että myyjä antaa ensin kolikot --> saat ne nyrkin sisään, sitten seteli etusormen ja peukun väliin --> seteli setelitaskuun ja kolikot omaan. Vaikea tässä selittää mutta ehkä joku tajuaa (tai sitten ei :lol2:)

Helevetin hyvin selitetty kyllä ja tämän allekirjoitan täysin. Itsekin olen sujuvuuden ja tehokkuuden puolestapuhuja tällaisissa arjen pikkuasioissa.

Omassa yhdessä useasti käyttämässäni lähikaupassa on monenlaista ja -väristä työntekijää. Yksi näistä on todella sutjakasti toimiva ja silti ystävällinen aasialaistyttö, näyttää fiksulta korealaiselta/japanilaiselta. Huomaa että koittaa tehdä kaikki liikkeet ripeästi, laittaa ostokset erottavat "välikappaleet" heti liikkeelle omasta päästään jonossa odottaville ym.

Jotkut sitten, erityisesti lähi-itään ulkonäön puolesta viittaavat vahvistukset sitten saavat kulumaan reilusti enemmän aikaa. Paras oli kun valitsi lyhyemmän jonon, vaikka siinä oli joku tumma poika, ajattelin vielä nimenomaan että nyt mennään lyhimpään vaikka siinä onkin joku uusi mamumyyjä, ettenhän vain ole rasisti.

No eiköhän siinä kestänyt helvetisti kun poika otti liikaa rahaa ostoksista juuri mua ennen olleelta asiakkaalta. Sillä kesti 5-10 min selvitellä asia kassakoneen kanssa eikä mitään kiirettä tuntunut olevan. No vihdoin pääsin itse kahden (2) artikkelini kanssa kassalle, taisivat olla maitopurkki ja pasteijapaketti. Otin kuitin ja mun jälkeisen asiakkaan ollessa kassalla tarkistin sen ihan ettei olisi virheitä munkin kohdalla, kun näytti yllättävän isolta loppusumma. No eiköhän siinä kuitissa ollut maito, pasteija, ja sama maito uudestaan. Tämä tunari oli jostain syystä iskenyt maidon kahteen kertaan kassaan, eikä edes peräkkäin niinkuin luulisi voivan erehtyä, vaan pasteijat olivat siinä välissä. Vittu että kesti kun seuraavan asiakkaan mentyä huomautin asiasta, niin taas alkoi kassakoneen rassaus ja ohjevihkon selailu. Toinen myyjä siitä vierestä sanoi jossain vaiheessa jo että anna vaan ne rahat ja jätä korjaus tekemättä. Siitäkin kesti noin 5 min että sain sen reilun euron käteen ja pääsin lähtemään. Miten voi kahden tuotteen ostokset lyödä väärin koneeseen?

Ei vittu koskaan enää mamukassalle.

Jotkut sporassa matkustavat eivät vain tajua sitä, että ENSIN ULOS, SITTEN SISÄÄN. Saatanan ärsyttävää kun joku rupeaa änkemään sisään tai siihen ihan oven eteen odottamaan silloin kun muut tulee ulos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom