Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Menet hakemaan kaffea töissä, niin eipä sitä ole. Kahden pannun Moccamaster ja kummassakin pannussa 0,5mm lirua pohjalla. Vittu kun firmassa on käytäntö, että kun otat viimeisen tipan, niin keität lisää. Jos kumpikin pannu on tyhjä, niin pistä toinen tippumaan ja lataa toinen valmiiksi. Mutta ei. Ei vaan saatana voi. Ensin jätetään toiseen se vitutusliru ja sitten aloitetaan juomaan toista pannua. Ei tarvi kato keittää lisää, kun ei ota viimeisiä. Parhaat jätkät vielä sammuttaa sen levyn kun ottavat viimeisen kupillisen. Osa jopa huuhtoo pannun ja panee sen kuivumaan...WTF?!?!? Kerran huusin yhden osaston juipille perään, että keitä lisää, mutta kaveri painoi vaan karkuun naama punaisena.

Oma lukunsa on sitten HR ostasto, joka käy samoilla pannuilla. Parhaimillaan tyhjä pannu lyödäänkin astianpesukoneeseen. Eli eipä keitetä kahvia seuraavaan tuntiin. Kerran tuli kaffepaikalle kun kaksi naista pähkäileemään, että miten kahvia keittäisi lisää. "Mä taidan keittää vaan pari kupillista, ku oon juonu jo niin paljon kahvii aamulla..." Voi saatana.

Vedenkeitinkin oli, mutta pari vierailevaa inkkaria keitteli sillä maitoa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisää kahvijuttuja. Se ärsyttää kun suodatinpaperit loppuu. Kahvia on kuitenkin saatava, joten suodatinpaperi korvataan näppärästi vessapaperilla. Kaikki vessapaperimerkit eivät kuitenkaan käy sillä osa on tukkeutuvaa laatua. Talouspaperit eivät tukkeennu mutta sitä on jäljellä yhtä paljon kuin oikeita suodatinpapereitakin. Kauppaan lähteminen pelkkien kahvinsuodattimien vuoksi taas on liian henkisesti raskasta. Elämäni on pilalla.

Menet hakemaan kaffea töissä, niin eipä sitä ole. Kahden pannun Moccamaster ja kummassakin pannussa 0,5mm lirua pohjalla. Vittu kun firmassa on käytäntö, että kun otat viimeisen tipan, niin keität lisää. Jos kumpikin pannu on tyhjä, niin pistä toinen tippumaan ja lataa toinen valmiiksi. Mutta ei. Ei vaan saatana voi. Ensin jätetään toiseen se vitutusliru ja sitten aloitetaan juomaan toista pannua. Ei tarvi kato keittää lisää, kun ei ota viimeisiä. Parhaat jätkät vielä sammuttaa sen levyn kun ottavat viimeisen kupillisen. Osa jopa huuhtoo pannun ja panee sen kuivumaan...WTF?!?!? Kerran huusin yhden osaston juipille perään, että keitä lisää, mutta kaveri painoi vaan karkuun naama punaisena.

Minua ärsyttää tämä käytäntö ja ainainen itkeminen, kun se ei toimi. Kaikkialla missä olen työskennellyt käytäntöä yritetään ylläpitää ja missään se ei toimi. Joka paikassa on myös omat poliisinsa, joiden elämä menee pilalle, jos pannu seisoo hetkenkin tyhjänä. Minusta on jäkevintä, että se keittää kahvia, joka sitä tarvitsee. Ihminen haluaa tehdä kahvia itselleen, ei konttorin väellä. Tämä pitäisi ottaa sovituksi käytännöksi niin ketään ei vituttaisi tyhjät pannut. Toinen etu olisi, että kahvinhimoinen saa tuoreempaa kahvia. Viimeinen liru maistuu yleensä pelsebuubin varvasmehulle, joten sen juoja on IMO vähemmän onnekas, kuin hän joka saa keittää tuoreen pannullisen itselleen.

En juo itse ollenkaan kahvia ja huvittaa kofeiininarkkareiden hajoilut sillointällöin, mutta ei tuo itse keittäminenkään ole kauhean kätevää. Jos sulla on tarkoitus vaan käydä hakemassa se kupillinen kahvia ja mennä takaisin työntekoon, niin sitä aikaa meneekin vähän reippaammin enemmän jos pitää itse ruveta sitä kahvia keittämään ja odotella kun se tippuu.

Eikö olisi helpompi, että henkilö x vastaa tiettynä päivänä kahvinkeitosta ja joku toinen sitten seuraavana? Jos unohtaa, niin rangaistuksena joutuu tuomaan koko duuniporukalle munkit.

Kyllä se on epähuomaavaisen mulkeron merkki jos jättää keittämättä kahvia kun vie itse vikat lirut. Nää on just sellasia hommia jotka toimis täydellisesti ellei osa olis tälläsiä oman perseen ajattelijoita. Vanhassa duunipaikassa oli jotain hikisiä tiskausvuoroja eli käytänössä piti laittaa tiskikone tulille ja tyhjentää kun on valmis. Loogisesti isot ihmiset laittais tiskinsä koneeseen jos on tilaa vaan aina löyty joku vittupää joka näki tarpeelliseksi nakata omat askiansa tiskialtaaseen joka aloitti jäätävän vyöryn kun muutkin olettivat koneen olevan täynnä. Hommana ei kovin suuri korjata muiden jälkiä mutta vitutti vaan se toisten asenne. Suunnittelin webbicameraa tallennuksella että näkisin syyllisen mutta onneksi tuli yt neuvottelut ja ne hommat jäi siihen :D

Niin no minä taas yleensä kaadan lirut viemäriin ja sitten keitän itselleni uutta kahvia. Jos käytännöstä tehtäisiin talon tapa niin ei tartteis pahoittaa mieltään, asennella webbikameroita ja teippailla uhkailuviestejä kahvinkeittimeen. Töitä voi tehdä samalla, kun odottaa kahvin tippumista, eikä tartte hajoilla siitä, että ihmiset on epähuomaavaisia mulkeroita. :D

Kananmunat joista ei irtoa kuoret.

Ja sitten kun menee hermo, niin sitä munaa lähtee entistä enemmän mukaan ja lopulta hyvä, jos keltuainen jää jäljelle.

On kyllä raivostuttavaa!

Töitä voi tehdä samalla, kun odottaa kahvin tippumista, eikä tartte hajoilla siitä, että ihmiset on epähuomaavaisia mulkeroita. :D

??? Pistät kahvin tippumaan, menet tekemään töitä, tulet ottamaan kahvia ja pannu on taas tyhjä. Joskus keitän 2 pannua että saan itse yhden kupin. Kun joidenkin mielestä on vaan niin tyhmää keittää lsää kahvia kun tarttee vaan yhden kupin itse.

Selkeämpi homma olisi, että jos et osaa/viitsi kahvia keittää, niin älä tule yhteiselle kahvikeittimelle ryystämään kahviporukan ostamaa kahvia. Tämän pitäisi IMHO olla välitön työsuhteen purkamisperuste.

- - - Updated - - -

Vituttaa muuten myös mennä paskalle firman looshiin, ja sitten kuunnella kun eräs tyyppi tulee kuselle särmin toiselle puolelle pisuaarille. En tiedä kuka se kaveri on, muuta ureoinnin jälkeinen loppuravistus ei ole kyllä normaalia. Varmaan 5min kuuluu semmoista läps-läps-läps-läps-läps-läps... ääntä. Tänään teki mieli kysyä seinän läpi, että vetääkö se käteen siellä vai mikä on??

Ja sitten kun menee hermo, niin sitä munaa lähtee entistä enemmän mukaan ja lopulta hyvä, jos keltuainen jää jäljelle.

On kyllä raivostuttavaa!

Tiesit varmaan, mutta sanon silti. Jos laitat hetkeks kananmunat kylmän veden alle, niin kuoret irtoo helposti. (Mä yleensä keitän isomman satsin, ja laitan jääkaappiin odottaan syömistä.)

Tiesit varmaan, mutta sanon silti. Jos laitat hetkeks kananmunat kylmän veden alle, niin kuoret irtoo helposti. (Mä yleensä keitän isomman satsin, ja laitan jääkaappiin odottaan syömistä.)
Ja vielä kopauttaa jokaisen munan kuoren tuossa hajalle kun laittaa ne lilluun. Toimii.

??? Pistät kahvin tippumaan, menet tekemään töitä, tulet ottamaan kahvia ja pannu on taas tyhjä. Joskus keitän 2 pannua että saan itse yhden kupin.
Mäkin oon joskus kuullut tätä valitusta. Joku menee keittämään kahvia, kun sitä ei jälleen kerran ole, niin kas kummaa kun jossain nurkan takana on lokkiparvi odottamassa ja heti kun se on tippunut niin siinä kahvinkeittimen ympärillä käy kolme sekuntia kamala kuhina ja kas kummaa, loppu. Onneksi en juo kahvia. Jätän nämä jutut narkkareiden huoleksi.

Ei pidä paikkaansa. Oikea sanamuoto on, että jos laitat hetkeksi kananmunat kylmän veden alle, niin ehkä mahdollisesti tuurilla kuoret irtoo helpommin. Oikeasti kananmunan kuoren irtoaminen riippuu aurinkotuulien voimakkuudesta, planeettojen asennosta ja siitä paljonko naapurilla on auton tankissa polttoainetta. Oi niitä lukemattomia kertoja kun on käytetty kaikki mahdolliset konstit eikä kuoret irtoa. Olen huomannut kyllä, että vanhoista munista irtoaa paljon helpommin kuin tuoreista ja jos keität munat ihan kivikoviksi ja vähän päälle niin siinä vaiheessa saattaakin kuori irrota kahtena kappaleena, eli oikein nätisti. Jos taas keittää sellaiseksi keskeltä hyytelömäiseksi mistä mä tykkään, niin se on täysin tuurista kiinni miten lähtee. Joskus ottanut kahdesta kennosta ja toisen kennon munat luopuu kuoristaan helposti ja toiset menee säpäleiksi.

^juu aina ei ne kuoret irtoa oikein millään. Nykyisin ostelen virikekanan munia, ja ne tuntuisi kuoriutuvan ok. Ehkä ero on kanan elinympäristössä tai rehussa? Joistan kanaloista tulee ummetusmunia.

Mutta nämä meikän nykyisen (kanan)munat haisevat paistettuna semisti kalalle :( Jälleen kerran epäilen, että elukoille syötetään jotain jauhettua kalaa tjsp.

On kyllä raivostuttavaa!

...tiesit varmaan, mutta vihjaan silti. Kananmuna kannattaa keittää ennen kuoren irroittamista. Helpottaa kummasti kuorimista.

Ei pidä paikkaansa.

Pitää se paikkaansa :) Mä otan aina isoon kippoon vettä (hanasta tulee tosi kylmää) ja jääkoneesta jäitä sinne. Sit kun munat on keitetty (reilussa suolassa, en tiedä onko sillä mitään vaikutusta :D) niin heitän ne sinne jääveteen. Aina on lähteneet kuoret helposti irti. Ei ole ikinä ollut mitään muuttujia tuossa asiassa. Ja testattu on vaikka mitä merkkiä.

Jäähtyvätkin niin äkkiä että kärsii heti kuoria.

...tiesit varmaan, mutta vihjaan silti. Kananmuna kannattaa keittää ennen kuoren irroittamista. Helpottaa kummasti kuorimista.

Jaa. Ei mulla raakojen kanssa ole ollut koskaan ongelmaa. Hyvin irtoavat kuoret.

Keitettyjen kanssa teen homman aina samalla tavalla ja kylmä vesi mukana, joskus irtoaa, joskus ei sitten millään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom