Hienoa etten ole tän asian kanssa yksin! Erittäin rasittavaa touhua. Ja sitte vasemmanpuolen kulkijoiden lisäks on vielä näitä teini-ikäsiä "Euroopan omistajia", jotka kulkevat 3-5 hengen porukalla ja tottakai kaikki vierekkäin, tukkien samalla koko kevyen liikenteen väylän. Eikä ne perkeleet tee edes tilaa vaikka näkevät jo kaukaa että tulee porukkaa vastaan. Joskus ne jopa huutavat törkeyksiä niille jotka on esimerkiks pyörällä tullu oikeeta puolta vastaan ihan tien reunaa pitkin kun ei muualta mahdu. Kyllä pistää vihaks, tulis sota ja tappais tollaset!!!
+1
Kuljen työmatkani fillarilla ja siitä on ydinkeskustan aluetta ehkä 5min matka. Viimeksi jouduin kilisyttämään kelloa siinä pienellä pätkällä kolme kertaa, koska jotkut urpot valtasivat koko leveän tien. Osassa matkaa on vielä selkeä pyörätie, mutta silti siinä vaan kävellään muina miehinä vaikka kävelypuolikin olisi vapaana! Useammin joudun muuten ihan aikuisille kilisyttelemään kuin teineille...Rattaita työntelevät äidit ovat myös harvinaisen rasittavia. Ei haittaisi jos rullaisivat sitä oikeaa puolta, mutta kun pitää kävellä ihan keskellä ja ne 5m leveät deluxe-vaunut vievät kaiken tilan. Ihan vaan tiedoksi näille äideille, että helpompi teidän on rattaita työnnellä mukulakivisellä kävelytiellä kuin mun ajaa siinä kaupunkifillarillani...
Töissä tulee joka päivä vastaan samoja pieniä, mutta ärsyttäviä asioita. Muutamia mainitakseni:
- "Lasi valkoviiniä/punaviiniä". Sanoisit edes että haluatko pienen vai ison lasin, mua vituttaa joka kerta kysyä erikseen että laitetaanko 12cl, 16cl vai 24cl. Ärsyttävimpiä ovat itsestään liikoja luulevat, mukamas-niin-yläluokkaiset keski-ikäiset, jotka tulevat hienostelemaan ja esittävät tietävänsä viineistä jotain vaikka eivät oikeasti tiedä. Sama juttu viskin kanssa. Ensin sanotaan tarkkaan miten monta jääpalaa lasiin saa laittaa, sen jälkeen katsotaan viskihyllyä "Jahas, onkos teillä mitään kunnon viskejä..." ja sen jälkeen tilataan Jack Danielsia :D
- Kun ei halua enää syödä ja haluaa laskun/jälkkäriä/whatever, aterimet laitetaan kello viiden asentoon. Mulle on ihan turha huutaa siitä miten kauan sai odottaa puoliksi syöty lautanen edessä jos aterimet ovat päin helvettiä enkä siis tiedä että ko. henkilö on jo valmis. En mä halua vahingossakaan viedä kenenkään lautasta kesken syömisen.
- Baarimikkoa neuvovat asiakkaat. Jos olet katsonut liikaa Bondeja ja haluat martinisi ravistettuna, sano se. Oikea martini hämmennetään. Caipiroskaa ei kuulu pidentää soodalla, vaikka jotkut niin saattavat tehdäkin. Älä myöskään tuo takaisin mojitoasi ja väitä etten mukamas laittanut siihen sokeria vain koska laitoin siihen sen 1tl mitä siihen kuuluu enkä 3tl mikä olisi ollut sinulle hyvä.
Oikeasti tykkään työstäni ja suurin osa asiakkaista on ihania. Kaikkia ei vaan voi jaksaa.