Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kassatyöntekijöillä on niin saatanan raskasta muutenkin, että muistakaa nyt helpottaa niiden työtä... vitut.. ei kukaan helpota munkaan työtä.

Jep totta, kun vaan kaikki muistaisi vittuilla,olla hankalia ja unohtaa kaikki kaupallisenalan työntekijöiden kunnioitus niin maailma olisi parempi paikka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaupassa muuten vituttaa se, kun pitäisi alkaa lätkimään ostoksia hihnalle, mutta se etummainen älykääpiö hengailee siinä hihnan edessä. Esim. niin että pariskunnasta muija on maksamassa, sitten on äijä sen perässä tyhjän kärryn kanssa. Eli mun pitää odottaa niin kauan että lehmä saa maksettua, tungettua kuitit, kortit ja laput lompakkoon, lompakon laukkuun, tukka hyvin, takki suoraksi, hetken pendaus ja sitten vasta jono liikkuu. Sitten ne menee pakkaamaan kamojaan niin että se äijä blokkaa edelleen kassajonoa, etten pääse itse pakkaamaan kun meikän kamat menee sinne kauimmaiseen laariin.

Mun tekis mieli hakata jokainen ihminen, joka kulkee kevyenliikenteenväylää vasemmalla kaistalla. Vittu, siellä on oikeanpuoleinen liikenne! Saatana. Aina tekis mieli pyörällä ohi ajaessa läväyttää avari naamaan..

Hienoa etten ole tän asian kanssa yksin! Erittäin rasittavaa touhua. Ja sitte vasemmanpuolen kulkijoiden lisäks on vielä näitä teini-ikäsiä "Euroopan omistajia", jotka kulkevat 3-5 hengen porukalla ja tottakai kaikki vierekkäin, tukkien samalla koko kevyen liikenteen väylän. Eikä ne perkeleet tee edes tilaa vaikka näkevät jo kaukaa että tulee porukkaa vastaan. Joskus ne jopa huutavat törkeyksiä niille jotka on esimerkiks pyörällä tullu oikeeta puolta vastaan ihan tien reunaa pitkin kun ei muualta mahdu. Kyllä pistää vihaks, tulis sota ja tappais tollaset!!!

Kun varpaat jää jumiin/tarttuu housunlahkeisiin silloin kun yrität saada niitä jalkaa ja rupeat hoipertelemaan joka suuntaan ettet vaan kaadu siinä samalla kiroten housut alimpaan helvettiin. Ja käsiä ei voi käyttää tukena, kun pitäis ne housutkin saada jalkaan.

Hienoa etten ole tän asian kanssa yksin! Erittäin rasittavaa touhua. Ja sitte vasemmanpuolen kulkijoiden lisäks on vielä näitä teini-ikäsiä "Euroopan omistajia", jotka kulkevat 3-5 hengen porukalla ja tottakai kaikki vierekkäin, tukkien samalla koko kevyen liikenteen väylän. Eikä ne perkeleet tee edes tilaa vaikka näkevät jo kaukaa että tulee porukkaa vastaan. Joskus ne jopa huutavat törkeyksiä niille jotka on esimerkiks pyörällä tullu oikeeta puolta vastaan ihan tien reunaa pitkin kun ei muualta mahdu. Kyllä pistää vihaks, tulis sota ja tappais tollaset!!!

+1

Kuljen työmatkani fillarilla ja siitä on ydinkeskustan aluetta ehkä 5min matka. Viimeksi jouduin kilisyttämään kelloa siinä pienellä pätkällä kolme kertaa, koska jotkut urpot valtasivat koko leveän tien. Osassa matkaa on vielä selkeä pyörätie, mutta silti siinä vaan kävellään muina miehinä vaikka kävelypuolikin olisi vapaana! Useammin joudun muuten ihan aikuisille kilisyttelemään kuin teineille...Rattaita työntelevät äidit ovat myös harvinaisen rasittavia. Ei haittaisi jos rullaisivat sitä oikeaa puolta, mutta kun pitää kävellä ihan keskellä ja ne 5m leveät deluxe-vaunut vievät kaiken tilan. Ihan vaan tiedoksi näille äideille, että helpompi teidän on rattaita työnnellä mukulakivisellä kävelytiellä kuin mun ajaa siinä kaupunkifillarillani...

Töissä tulee joka päivä vastaan samoja pieniä, mutta ärsyttäviä asioita. Muutamia mainitakseni:

- "Lasi valkoviiniä/punaviiniä". Sanoisit edes että haluatko pienen vai ison lasin, mua vituttaa joka kerta kysyä erikseen että laitetaanko 12cl, 16cl vai 24cl. Ärsyttävimpiä ovat itsestään liikoja luulevat, mukamas-niin-yläluokkaiset keski-ikäiset, jotka tulevat hienostelemaan ja esittävät tietävänsä viineistä jotain vaikka eivät oikeasti tiedä. Sama juttu viskin kanssa. Ensin sanotaan tarkkaan miten monta jääpalaa lasiin saa laittaa, sen jälkeen katsotaan viskihyllyä "Jahas, onkos teillä mitään kunnon viskejä..." ja sen jälkeen tilataan Jack Danielsia :D
- Kun ei halua enää syödä ja haluaa laskun/jälkkäriä/whatever, aterimet laitetaan kello viiden asentoon. Mulle on ihan turha huutaa siitä miten kauan sai odottaa puoliksi syöty lautanen edessä jos aterimet ovat päin helvettiä enkä siis tiedä että ko. henkilö on jo valmis. En mä halua vahingossakaan viedä kenenkään lautasta kesken syömisen.
- Baarimikkoa neuvovat asiakkaat. Jos olet katsonut liikaa Bondeja ja haluat martinisi ravistettuna, sano se. Oikea martini hämmennetään. Caipiroskaa ei kuulu pidentää soodalla, vaikka jotkut niin saattavat tehdäkin. Älä myöskään tuo takaisin mojitoasi ja väitä etten mukamas laittanut siihen sokeria vain koska laitoin siihen sen 1tl mitä siihen kuuluu enkä 3tl mikä olisi ollut sinulle hyvä.

Oikeasti tykkään työstäni ja suurin osa asiakkaista on ihania. Kaikkia ei vaan voi jaksaa.

Mä myönnän että lenkkeilen kävelytien vasenta reunaa. Oon varma että jos meen oikeeta laitaa joku tuuppaa mut rekan eteen takaapäin enkä kuule hyökkäystä kuulokkeiden takaa :D

eniten vituttaa kaikki.

Varsinkin se että kelan päätöksissä menee näin kesäisin lähemmäs kuukausi. Ja näköjään ylikin. päivärahat 9viikolta saamatta kun päätöksiä ei kerkeä nopeampaa tehdä. Yritä tässä sitten käydä kaupassa. TÖihin ei tarvitse mennä eikä ole aikaakaan tällä hetkellä, ja koulu alkaa syyskuussa.

- "Lasi valkoviiniä/punaviiniä". Sanoisit edes että haluatko pienen vai ison lasin, mua vituttaa joka kerta kysyä erikseen että laitetaanko 12cl, 16cl vai 24cl. Ärsyttävimpiä ovat itsestään liikoja luulevat, mukamas-niin-yläluokkaiset keski-ikäiset, jotka tulevat hienostelemaan ja esittävät tietävänsä viineistä jotain vaikka eivät oikeasti tiedä. Sama juttu viskin kanssa. Ensin sanotaan tarkkaan miten monta jääpalaa lasiin saa laittaa, sen jälkeen katsotaan viskihyllyä "Jahas, onkos teillä mitään kunnon viskejä..." ja sen jälkeen tilataan Jack Danielsia :D
- Kun ei halua enää syödä ja haluaa laskun/jälkkäriä/whatever, aterimet laitetaan kello viiden asentoon. Mulle on ihan turha huutaa siitä miten kauan sai odottaa puoliksi syöty lautanen edessä jos aterimet ovat päin helvettiä enkä siis tiedä että ko. henkilö on jo valmis. En mä halua vahingossakaan viedä kenenkään lautasta kesken syömisen.

Oikeasti tykkään työstäni ja suurin osa asiakkaista on ihania. Kaikkia ei vaan voi jaksaa.
Onko se sitten hyvää asiakaspalvelua, että tarjoilijalla on valmiiksi se asenne, että on tietävinään, miten ravintolassa käyttäydytään ja halveksitaan niitä, jotka eivät etikettiä osaa? Eihän tuohon ravintolaan voi kukaan tulla, kun keski-ikäiset hienostelijat vituttavat tietämyksensä takia ja perusjuntit eivät tiedä, kuinka monta senttilitraa laseihin kaadetaan viiniä. Itsekään en taatusti osaisi tilata muuta kuin lasin viiniä ja luottaisin siihen, että tarjoilija ehkä kysyy, kuinka paljon laitetaan tai tuo sitten vaikka arvalla jonkin verran. Eikö noissa ravintoloissa kuitenkin yleensä ole tapana palvella asiakkaita, eikä nipottaa siitä, että haarukat ja veitset sojottivat vääriin kellonaikoihin?

Onko se sitten hyvää asiakaspalvelua, että tarjoilijalla on valmiiksi se asenne, että on tietävinään, miten ravintolassa käyttäydytään ja halveksitaan niitä, jotka eivät etikettiä osaa? Eihän tuohon ravintolaan voi kukaan tulla, kun keski-ikäiset hienostelijat vituttavat tietämyksensä takia ja perusjuntit eivät tiedä, kuinka monta senttilitraa laseihin kaadetaan viiniä. Itsekään en taatusti osaisi tilata muuta kuin lasin viiniä ja luottaisin siihen, että tarjoilija ehkä kysyy, kuinka paljon laitetaan tai tuo sitten vaikka arvalla jonkin verran. Eikö noissa ravintoloissa kuitenkin yleensä ole tapana palvella asiakkaita, eikä nipottaa siitä, että haarukat ja veitset sojottivat vääriin kellonaikoihin?

No voi huoh. Ei mua haittaa jos joku ei tiedä viinimittoja, sitähän varten minä olen siellä että autan ja mittaan ne viinit. Luulin kirjoittaneeni tarpeeksi selkeästi, että mua vituttaa sellaiset kaikkitietävät, jotka esittävät niin tietäväistä vaikka ovat oikeasti ihan pihalla. Jos on pihalla, voi kysyä ja autan mielelläni. Ei tarvitse esittää ja yrittää päteä, varsinkin jos on väärässä.Mä olen aika nuori ja lisäksi nainen, joten mulle tulee varsinkin keski-ikäisten miesten kanssa monesti vastaan tuollaista asennetta.

Ja miten niin tarjoilija _on tietävinään_? Ei me mitään olla tietävinämme, vaan me tiedämme. Tai no pitäisi ainakin tietää, kesähessut sitten erikseen. Ei siinä mitään monimutkaista etikettiä ole, vaan kyseessä ovat ihan perusasiat, kuten kello viiden asento, jonka opin jo ihan penskana kotona. Ja viinilaseissa sama. Varmasti jokainen tietää, että on olemassa isoja ja pieniä määriä. Vähän kuin kokiksessa, kyllähän lähes kaikki tilaavat pienen tai ison kolan. Tai veden. Tai mehun. Tai minkä tahansa juoman.

Tämä on ketju siitä, mitkä asiat ärsyttävät. Minua sattuvat ärsyttämään mainitsemani asiat, mutta se ei tarkoita sitä että olisin työssäni töykeä/epäpätevä/epäasiallinen. Asiakkaat vain tekisivät omankin ravintolakokemuksensa miellyttävämmäksi ja nopeammaksi jos aterimet löytäisivät tiensä kello viiden asentoon (tiedän että saa hakea -> voin kysyä laskua/jälkkäreitä -> nopeampi toimitus) tai pyydettäisiin suoraan joko 12/16/24cl tai vaikka iso/pieni lasi viiniä (mun ei tarvitsisi kysellä, asiakkaan ei tarvitsisi nolostua jos ei tiedä mittoja eikä mulle tarvitsisi huutaa jos tuon 16cl ja asiakas olisikin halunnut isoimman mahdollisen).

Mä olen saanut mainitsemistani jutuista aivan turhat huudot parikin kertaa ja joutunut sietämään niitä hymy naamallani, koska se nyt vaan sattuu kuulumaan duuniin. Vituttaa tuollaiset nillittäjät joiden mielestä en saisi ärsyyntyä oman pätevyyteni kyseenalaistamisesta tai työni turhasta vaikeuttamisesta.

Ostin talvella halvalla Finnkinon leffalippuja isomman määrän. Nyt olisi viikko aikaa käyttää kolme jäljelläolevaa ja kaikki katsomisen arvoiset leffat on jo nähty... Pitää siis mennä katsomaan jotain vitun kungfupandaa...

Ensimmäinen Kung Fu Panda oli ainaki aivan loistava! Upeasti animoitu ja tuli aika paljon Pixarin animaatiot noin muutenkin mieleen. Toki jos leffateatterissa yleisön keski-ikä on noin 8vee, niin ymmärrän :)

Ei siinä mitään monimutkaista etikettiä ole, vaan kyseessä ovat ihan perusasiat, kuten kello viiden asento, jonka opin jo ihan penskana kotona.

Eihän niitä aterimia mihinkään kello viiden asentoon jätetä, vaan kaksikymmentä yli viisi. Aterimiahan on yleensä kaksi, jotka molemmat tulevat "kello viiden" kohdalle, eikä toinen kello kahdentoista kohdalle. Ei se ihme etteivät asiakkaat tunnu jättävän aterimia sinun mielestäsi oikeaan kohtaan ;)

Nuo öiden kruunamattomat pilaajat, jopa helteet ja pakkaset jäävät kauas taakse kun nämä surisevat paskiaset lentävät naamallesi. Kyllä vain, kärpäset! Siinä on mukavaa kesken kos... kivan unen herätä siihen kun tämä öiden sankari surahtaa korvaan tai nenään ellei peräti suuhusi. Siinä se surraa ees taas ja laskeutuu yhä uudelleen ja uudelleen onnistuneesti keskelle kasvoasi ja et voi tehdä mitään, koska olet vieläkin untenmailla. Vain kärsivällinen ja malttia omaava luonnollinen tappaja onnistuu teurastamaan tämän häirikön hetkessä, muilla taviksilla siinä menee hetki kehitellä toimintasuunnitelma kärpäsen tapolle.

Liikenteessä vituttaa amikset, jotka eivät sitä vilkkua käytä.

Ostin talvella halvalla Finnkinon leffalippuja isomman määrän. Nyt olisi viikko aikaa käyttää kolme jäljelläolevaa ja kaikki katsomisen arvoiset leffat on jo nähty... Pitää siis mennä katsomaan jotain vitun kungfupandaa...

Älä ny, mä menin joskus bileillan jälkeisenä päivänä kello 12 näytökseen kattomaan Rölli-leffaa, josta mun piti kirjoittaa arvostelu. Arvaa vaan oliko kivaa. :D

Paskalla käyminen, ekana tulee lorautettua kuset sinne pönttöön ja sitten tulee luonnollisesti pökäle. Murphy hoitaa homman takuulla kotiin ja pökäle ei lukkona veteen mene, vaan molskahtaa iloisesti roiskuttaen kusen ja paskan sekaista vettä pakaroille. Tämä vituttaa joka ikinen kerta aivan mahdottomasti, mutta silti se tapahtuu jostain syystä aivan liian usein.

Jostain syystä aina kun käyn paskalla niin tulee tämä samainen elämänongelma mieleen :D.

Jotkut päivät tuntuu hyvältä, lihakset kireänä ja puhtia tuntuu riittävän. Sitten tulee ihmeteltyä, että onko syöminen sujunut erityisen hyvin vai mistä se johtuu. Ja miksi kaikki päivät ei voi olla samanlaisia.

Jostain syystä aina kun käyn paskalla niin tulee tämä samainen elämänongelma mieleen :D.

Tämän takia pöntön pohjalle heitetään ennen toimitusta "roiskesuoja", eli 3-4 arkkia vessapaperia.

Jep, ja vielä jatkona se roiskesuoja heitetään liukuriks siihen porsliinille, jollon kivasti paska liukuu pönttöön roiskumatta. Tähdätään toki vähän eteen. Jos liukuri feilaa ja valuu pohjalle niin sitten hymyillään söpöille jarrutusraidoille ja taktisesti unohdetaan putsata ne ja ootellaan että se kauniimpi osapuoli pääsee innostumaan käytännön jäynästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom