Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ilahdut varmaan suuresti tästä, mutta minä en käytä kapulaa. En halua koskea siihen hikiseen kapulaan, jota kaikki käpälöivät. Sitä paitsi kun ostokset menee kassanauhaa pitkin niin et kuitenkaan ehdi laittamaan niitä ostoksia ennenkuin olen maksanut ostokset, jonka jälkeen sun ostokset lähtee rullaamaan kassalle. Huvittaa se miten ihmiset kuvittelee, että kapulan avulla säästyy aikaa tai mitä ne nyt kuvittelevatkaan. Ehkä parhaimmillaan pari sekuntia. Mutta ihmiset haluavat aina varsinkin julkisissa paikoissa "osoittaa", että heillä on kiire, koska he ovat tärkeitä ihmisiä. Sitten törmäillään vihaisesti muihin (no, totta puhuen voisit nojata kyllä minuun kertomallasi tavalla..) ja hypitään raivosta jos joku ei osaa käyttää kapulaa.

1. Mulla ei oo mitään hikisen kapulan kammoa. Pesen kädet kauppakäyntien jälkeen.
2. Kaikki eivät käpälöi niitä, useammat koskevat siihen allekirjoitustiskiin, koreihin ja kärreihin.
3. Ostokset kun menee kassanauhaa pitkin, lätkin kaiken siihen ja kapulan perään.
4. Sen jälkeen siirryn pakkaamaan jotta joudutan tätä hommaa. En seiso toimettomana kassalla.
5. Olen kaivanut maksukortit ja etukortit valmiiksi esille ja kun näen viimeisiä tuotteita vedettävän, olen kärppänä maksamassa.

Ei tuota minkäänlaista ongelmaa. (Tämä toimii parhaiten n. 3-10 tuotteen ostamisessa ja lyhyissä kassahihnoissa, silloin on äärimmäisen tärkeää että niitä kapuloita laitetaan kun parhaillaan hihnalle mahtuu 3-4 asiakkaan tavarat.)

Enkä ole kiireinen, mun mielestä on vaan tärkeää toimia järjestelmällisesti ja joutuisasti, eikä köpeksiä (koska jollain muulla voi olla kiire). Haluan olla hyvätapainen, huomioida muut ja toimia reippaasti. Ilmeilen ja esitän ärtynyttä vain jos jollain muulla on huonot tavat ja oikein tahallaan seisovat tukkeena ja omivat koko hihnan (ja ovat muutenkin ärsyttäviä ja hitaita).

Nuoriin ja komeisiin miehiin en valitettavasti pääse nojailemaan. Ne kun yleensä osaa hoitaa hommansa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun tekis mieli hakata jokainen ihminen, joka kulkee kevyenliikenteenväylää vasemmalla kaistalla. Vittu, siellä on oikeanpuoleinen liikenne! Saatana. Aina tekis mieli pyörällä ohi ajaessa läväyttää avari naamaan..

Ei kai sitä missään ole määritelty kuitenkaan? Muistaakseni saa jalankulkijat ainakin kävellä missä huvittaa.

Ilmeilen ja esitän ärtynyttä vain jos jollain muulla on huonot tavat ja oikein tahallaan seisovat tukkeena ja omivat koko hihnan (ja ovat muutenkin ärsyttäviä ja hitaita).

Ei kannata kiinnittää niin paljon huomiota toisten tekemisiin. Ne sun ostokset joutuu joka tapauksessa odottamaan siinä hihnalla, vaikka saisit ladottua ne siihen kuinka nopeasti tahansa, koska edellä olevan maksaa vielä ostoksiaan. Kiirehtiminen ja muille ärsyyntyminen se vasta onkin huono tapa.

Ne sun ostokset joutuu joka tapauksessa odottamaan siinä hihnalla, vaikka saisit ladottua ne siihen kuinka nopeasti tahansa, koska edellä olevan maksaa vielä ostoksiaan.
Ei ne kapulat siinä pelkästään sen takia ole, että homma nopeutuisi, vaan ihan sen takia, että kassatäti tietää mihin loppuu tämän asiakkaan tavarat ja mistä alkaa seuraavan asiakkaan tavarat. Ei sitten tarvitse jättää siihen kilometrin rakoa. Ja jos sinä et sitä kapulaa siihen omien ostostesi taakse laita, niin se seuraava laittaa ja lätkii omat tavaransa siihen perään ja samalla miettii, että vittu mikä kusipää. Sano vaan suoraan, että sulla on kamala bakteerikammo, äläkä keksi muita paskoja puolustuksia sille miksi sitä kapulaa ei tarvitsisi käyttää. On sen käyttö ainakin hyvätapaista ja sen pitäisi riittää siihen, että sitä käytetään.

Ihmiset jotka soittaa, vaikkei heillä ole mitään asiaa. Vitun ärsyttävää sitten vaan jaaritella jostain, ja parhaimmillaan kun juttu loppuu, ollaan vaan hiljaa siellä toisessa päässä, mutta puheluahan ei voi lopettaa. Vittu miten ärsyttävää.

että homma nopeutuisi, vaan ihan sen takia, että kassatäti tietää mihin loppuu tämän asiakkaan tavarat ja

Kannattaa odotella, että ne tavarat menee sinnen kassan toiselle puolelle. Minulla ei yleensä olekaan kuin pari itemiä nauhalla. Vaikka saisit ladottua ne siihen kassalle ennemmin niin olen edelleenkin maksamassa siinä kassalla. Se menee vaan niin nopeasti kun kassatyttö hujauttaa ne ostokset viivakoodeilla laskukoneeseen.

Pidän itseäni hyvätapaisena tyyppinä mutta en koe sitä kapulanlätkimistä mitenkään pakollisena. Ei myyjät ole niin tyhmiä etteivätkö tajuaisi että sellainen 30 sentin rako ostosten välissä meinaa sitä että tosta tulee seuraavan tyypin ostokset. Jos edelläoleva ei ole laittanut kapulaa, entäs sitten. Jos mun taakse ei tule heti ketään jonoon niin en laita minäkään. Mä en tosiaan jaksa stressata kaupassakäynnistä. Meillä lähimpään kauppaan on matkaa 10 metriä, siellä tulee käytyä kutakuinkin päivittäin. En mä päivittäin jaksa muiden toimintaa kytätä kaupassa, siinä odotellessa voi tsiigilla lööpit.

Vituttaa enemmän se kun ei pääse lyllertävien läskien ohi kun kävelee. Se saa oikeasti vihaiseksi, mutta minkäs teet. Otan yleensä pari juoksuaskelta että kerkeän jostain raosta päästä edelle ja toivon että läskit tajuavat että muitakin saattaa haluta ohi.

Pidän itseäni hyvätapaisena tyyppinä mutta en koe sitä kapulanlätkimistä mitenkään pakollisena. Ei myyjät ole niin tyhmiä etteivätkö tajuaisi että sellainen 30 sentin rako ostosten välissä meinaa sitä että tosta tulee seuraavan tyypin ostokset. Jos edelläoleva ei ole laittanut kapulaa, entäs sitten. Jos mun taakse ei tule heti ketään jonoon niin en laita minäkään. Mä en tosiaan jaksa stressata kaupassakäynnistä. Meillä lähimpään kauppaan on matkaa 10 metriä, siellä tulee käytyä kutakuinkin päivittäin. En mä päivittäin jaksa muiden toimintaa kytätä kaupassa, siinä odotellessa voi tsiigilla lööpit.

Kassalinja on valitettavasti niin tyhmä, että se kuroo sen raon umpeen 2sekunnissa kun edellisen asiakkaan viimeinen ostos on peritty. Mutta sen toki logiikalla osasitkin päätellä.
Vituttaa enemmän se kun ei pääse lyllertävien läskien ohi kun kävelee. Se saa oikeasti vihaiseksi, mutta minkäs teet. Otan yleensä pari juoksuaskelta että kerkeän jostain raosta päästä edelle ja toivon että läskit tajuavat että muitakin saattaa haluta ohi.

Vituttaa vittu vitusti semmonen lahtivalas joka matelee ja pitää ostoskärryä 45 asteen kulmassa (eikö se oo sama pitää suoraan poikittain ja get it over with) kun ei olla varmoja että otetaanko metripitsaa vai makaronilaatikkoa, eikä oikein olla varmoja missä ollaan ylipäätään, eikä olla varmoja mikä päivä tai onko perse pyyhitty vai ei. _#ASFJASLKHGFA_

Ihmiset jotka soittaa, vaikkei heillä ole mitään asiaa. Vitun ärsyttävää sitten vaan jaaritella jostain, ja parhaimmillaan kun juttu loppuu, ollaan vaan hiljaa siellä toisessa päässä, mutta puheluahan ei voi lopettaa. Vittu miten ärsyttävää.

Tälle on oma thredi.

Niin ja tosiaan se kapula on ensisijaisen tärkeä kassatyöntekijälle. Liukuhihna _EI_ säilytä mitään 30cm rakoa, vaan tavaroiden tullessa siihen liukuhihnan päähän alkaa tavaroita kertyä ryppääksi, ja joskus jopa sen kapulankin kanssa ostoksia saattaa vyöryä sen kapulan yli toisen puolelle. Sekoittaa hieman kassatyöntekijää jos ei tiedä alkuunkaan mihin asiakkaan ostokset loppuu ja mistä toisen asiakkaan ostokset alkaa.

^ Tästä päästäänkin siihen et hiton ärsyttävää kun niit ostoksia kasataan sekavaksi keoksi ja tän suman purkaminen viivyttää kassoja arvaamattoman paljon ja erityisen raivostuttavaa tämä on ruuhkapäivinä jonojen & jonotusajan venyessä - Itsehän oon fixu ja vanhana varastomiehenä ladon tavarat nätisti järjestykseen painavimmista ja kestävimmistä lähtien niin ettei liukuhihna ruuhkaudu ja kassa näkee samantien kuinka monta artikkelia kyseistä tuotetta on ja tavarat voi liu'uttaa samaa tahtia kassan ohi ja pakattavaksi kasseihin ja painavat paketit tosiaan ensin niin eivät rusenna kevyempiä ja heppoisampia kerääntyessään hihnan päähän. Laitan ostokset jopa niin päin hihnalle, että viivakoodit on valmiiksi lukijan puolella ja kassatyöntekijä välttyy turhalta pakettien pyörittelyltä.. :)

^ Tuollainen toiminta on luultavimmin oikein mukavaa kassatyöntekijän kannalta mut ite kun odottelet vaikka yhden röökiaskin kanssa takana niin alkaa lievästi vituttamaan kun menee se 5 minuuttia siinä odotellessa...

^ Paskat siinä mene aikaa kuin jokunen sekunti kun ajatuksen kanssa toimii ja kassa taas vetää selkeesti nopeemmin - Päästäisin jäbän kyl röökiaskeineen ohitse jos olisi kovin paljon tavaraa ladottavana..

^ Tästä päästäänkin siihen et hiton ärsyttävää kun niit ostoksia kasataan sekavaksi keoksi ja tän suman purkaminen viivyttää kassoja arvaamattoman paljon ja erityisen raivostuttavaa tämä on ruuhkapäivinä jonojen & jonotusajan venyessä - Itsehän oon fixu ja vanhana varastomiehenä ladon tavarat nätisti järjestykseen painavimmista ja kestävimmistä lähtien niin ettei liukuhihna ruuhkaudu ja kassa näkee samantien kuinka monta artikkelia kyseistä tuotetta on ja tavarat voi liu'uttaa samaa tahtia kassan ohi ja pakattavaksi kasseihin ja painavat paketit tosiaan ensin niin eivät rusenna kevyempiä ja heppoisampia kerääntyessään hihnan päähän. Laitan ostokset jopa niin päin hihnalle, että viivakoodit on valmiiksi lukijan puolella ja kassatyöntekijä välttyy turhalta pakettien pyörittelyltä.. :)

Kunpa vaan kaikki ajattelis näin... Omakohtaista kokemusta löytyy tuosta kassalla työskentelystä ja se kapulan laittaminen helpottaa myös kassan työskentelyä. Monta kertaa käynyt niin, että lyönyt seuraavan asiakkaan tavaroita edellisen asiakkaan kuitille (tai jotain jäänyt lyömättä) ja sit selvitellään et mikä kuuluu kellekin. Sit se hihna pitää työntää niin täyteen kaikkee painavaa tavaraa, että ei hihna varmaan liikahda mihinkään. Noh, sitten tulee maksamisen aika. Ensimmäiseks sitä kukkaroa ei tietenkään voi kaivaa valmiiksi sieltä laukun uumenista. Sirukortin laittaminen oikeinpäin siihen lukulaitteeseen onkin jo täysin ylivoimaista (vieressä on selkeät ohjeet isoilla tikkukirjaimilla, että kaikki varmasti ymmärtää). Sit valitetaan kun kaikki on tehty niin vaikeaks... Nii... :jahas: Asiakkaista nyt vois kirjottaa loppupäivän, mut jääköön toiselle kerralle.

^ Tuollainen toiminta on luultavimmin oikein mukavaa kassatyöntekijän kannalta mut ite kun odottelet vaikka yhden röökiaskin kanssa takana niin alkaa lievästi vituttamaan kun menee se 5 minuuttia siinä odotellessa...

Tupakoitsijat saa odotella vaikka kymmenen vuotta mun puolesta. Vitun sivullisten terrorisoijat. Opetelkaa edes lukemaan ja noudattamaan niitä kieltokylttejä. :curs:

Kassatyöntekijöillä on niin saatanan raskasta muutenkin, että muistakaa nyt helpottaa niiden työtä... vitut.. ei kukaan helpota munkaan työtä.

Tuosta kapulasta lisää. Sen lisäksi että vituttaa ne ihmiset jotka sitä ei voi samantien omien ostoksiensa perään laittaa on ne kassaneidit jotka ei tajua työntää sitä vapaata kapulaa sinne hihnan loppupäähän saakka. Etenkin jos on pitkä hihna johon helposti mahtuisi monen ihmisen ostokset samalla kertaa. Ni ne saatanan kapulat nököttää siellä hihnan alkupäässä. Siellähän ne vasta hyödyksi onkin.

Lisäksi vituttaa ne ihmiset jotka joka kerta nostaa ne limupullonsa (etenkin ne isot 1,5L pullot) pystyasennossa siihen hihnalle. Ja sitten ollaan niin ihmeissään et hitto nehän ei pysynytkään pystyssä kun hihna liikahti. Oho. Ei jumalauta ihanko totta!? Jotkut vielä nostaa ne uudestaan pystyyn. *facepalm*

EDIT:

Kapuloista tuli mieleen kaupan kassat, jotka jättää sen pitkän liukuhihnan ainoan vapaan kapulan sinne reunalle melkein kainaloonsa, eivätkä liu'uta pienellä vaudilla sinne missä sitä tarvitaan.

Raiskilla olikin jos sama ärsytyksen aihe. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom