- Ikä
- 45
Ilahdut varmaan suuresti tästä, mutta minä en käytä kapulaa. En halua koskea siihen hikiseen kapulaan, jota kaikki käpälöivät. Sitä paitsi kun ostokset menee kassanauhaa pitkin niin et kuitenkaan ehdi laittamaan niitä ostoksia ennenkuin olen maksanut ostokset, jonka jälkeen sun ostokset lähtee rullaamaan kassalle. Huvittaa se miten ihmiset kuvittelee, että kapulan avulla säästyy aikaa tai mitä ne nyt kuvittelevatkaan. Ehkä parhaimmillaan pari sekuntia. Mutta ihmiset haluavat aina varsinkin julkisissa paikoissa "osoittaa", että heillä on kiire, koska he ovat tärkeitä ihmisiä. Sitten törmäillään vihaisesti muihin (no, totta puhuen voisit nojata kyllä minuun kertomallasi tavalla..) ja hypitään raivosta jos joku ei osaa käyttää kapulaa.
1. Mulla ei oo mitään hikisen kapulan kammoa. Pesen kädet kauppakäyntien jälkeen.
2. Kaikki eivät käpälöi niitä, useammat koskevat siihen allekirjoitustiskiin, koreihin ja kärreihin.
3. Ostokset kun menee kassanauhaa pitkin, lätkin kaiken siihen ja kapulan perään.
4. Sen jälkeen siirryn pakkaamaan jotta joudutan tätä hommaa. En seiso toimettomana kassalla.
5. Olen kaivanut maksukortit ja etukortit valmiiksi esille ja kun näen viimeisiä tuotteita vedettävän, olen kärppänä maksamassa.
Ei tuota minkäänlaista ongelmaa. (Tämä toimii parhaiten n. 3-10 tuotteen ostamisessa ja lyhyissä kassahihnoissa, silloin on äärimmäisen tärkeää että niitä kapuloita laitetaan kun parhaillaan hihnalle mahtuu 3-4 asiakkaan tavarat.)
Enkä ole kiireinen, mun mielestä on vaan tärkeää toimia järjestelmällisesti ja joutuisasti, eikä köpeksiä (koska jollain muulla voi olla kiire). Haluan olla hyvätapainen, huomioida muut ja toimia reippaasti. Ilmeilen ja esitän ärtynyttä vain jos jollain muulla on huonot tavat ja oikein tahallaan seisovat tukkeena ja omivat koko hihnan (ja ovat muutenkin ärsyttäviä ja hitaita).
Nuoriin ja komeisiin miehiin en valitettavasti pääse nojailemaan. Ne kun yleensä osaa hoitaa hommansa.