neuvoja fiksummilta..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kopkop
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
harjoittelen salilla 4-5krt/vko... puolet ala- ja puolet yläkropantreeniä.. mikä on ongelma, kun salilla ei saa hikeä millään pintaan? kroppa ja lihakset väsyy, kuitenkaan sellaista "kipua" aiheuttavaa treeniä ei saa, kuin aerobisissa treeneissä ja pidemmillä sarjoilla treenattaessa. jälkeenpäin kyllä kroppa on jäykkä ja huomaa salilla käyneensä. salilla käynti menee lähes haukotellessa.. ja vielä lisäksi neuvoja siihen että, tehtäessä vipunostoja sivulle kädet väsyy(?) ennen kuin saa liikkeen tuntumaan lihaksessa. sitten se menee siihen että selällä auttaa liikettä... ja onko hauiksen treenaukseen parempaa liikettä kuin pelkkä hauiskääntö? kiitokset neuvoista toiv. selvästi selitetty.

treenaat aivan liikaa!
Tee kunnon ohjelma ja treenaa monipuolisesti ja lihasryhmiä kerrallaan.
esim. 1.rinta, olkapäät
2.jalat
3.hauis,ojentaja
4.selkä,epäkkäät
Ei ole pakko noin, mutta idea ois tossa.
vipunostoissa kädet väsyy siinä missä muissaki liikkeissä. (liian isot painot tai energiavajausta sulla ? )
Ja kyllä kun oikein treenataan ja annetaan paikkojen palautua ni kyllä paikat tulee helliks ja sillo jos oikealla tavalla tulee kipeeks ni treeni on mennyt perille.

Ihmisen elimistö on hyvä muuntumaan, esimerkiksi paskan hajuun tottuu aikanaan. Sama koskee jos treenataan liikaa.

Ja haukkareihin on vaikka millasia liikkeitä.
käys kattoo tuolta vähä juttuja, voi olla apua moneen asiaan :
http://www.xs4all.nl/~bozo/index.html

Hommaa kunnollinen treeniohjelma ja lisää kreatiini lisäravinteisiin...

Sen kanssa saa vähän reilummin nestettä tulee ihon läpi, tunnetusti kreatiini kasaa nestettä lihaksiin tjsp.

4kierron treeni viikko ois siis parempi kuin kahden kehityksen kannalta, vaikka tavoitteena ei olekaan tulla bodariks...? kiitokset kuitenkin.

Kokeile vipunostoja vaikka pienemmillä painoilla (minkälaisia käytät nyt?) istuen pienessä etunojassa. Tee liike niin että pikkurillit johtaa liikettä, älä pidä käsiä ihan suorassa äläkä päästä jännitystä pois lihaksista.

Hyviä hauisliikkeitä on paljon. Etsit vaan itsellesi sopivat liikkeet. Kokeile esim. käsipainoilla istuen vuorotahtiin tai hammeria tai keskitettyä.

Täältä löytyy ohjeita liikkeiden suorituksiin:
http://www.exrx.net
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Frodo sanoi:
treenaat aivan liikaa!
Ja saanko tähän perustelut? Kopkop ei ole kertonut sarjamääristä, toistoista, intensiteetistä, jne, joten et kertakaikkiaan pysty sanomaan määrästä mitään.

Laitas Kopkop tarkempaa ohjelmaa mitä teet. Kropan voi aivan mainiosti reenata läpi kahdesti viikossa.

EDIT: typoja

HST...HST....HST... :hyper:

kopkop, ota isot liikkeet käyttöön, eli kyykky ja maastaveto tai vaikka jalkaprässi, laita kohtuulliset painot tankoon, mikä vielä pysyy hyvin hallinnassa, ja tee 5 * 8 systeemillä vaikka. Jos tuntuu liian kevyeltä niin ota vaikka 5 tai 10:nen kilon korotukset. Tee liikkeet voimakkaasti mutta rauhallisesti ja mahdollisimman pitkinä. Excentrinen vaihe noin 2 sekuntia. Jos ei tunnu miltään eikä hiki nouse pinnalle niin lisää vielä painoa.

Juoppo sanoi:
Ja saanko tähän perustelut? Kopkop ei ole kertonut sarjamääristä, toistoista, intensiteetistä, jne, joten et kertakaikkiaan pysty sanomaan määrästä mitään.

Laitas Kopkop tarkempaa ohjelmaa mitä teet. Kropan voi aivan mainiosti reenata läpi kahdesti viikossa.

EDIT: typoja

"harjoittelen salilla 4-5krt/vko... puolet ala- ja puolet yläkropantreeniä"

No enhän sitä varmaksi sano, mutta noin kun kerta sanoo että puolet ala ja puolet ylä. niin yhdistän miehellisellä putkiajattelulla, että jalat o ala ja yläällä o sit kädet vatsa selkä olkapäät rinta ja vielä pää ja paljon muuta :D

ajattelin että kun tekee 50:50 ylä ja ala, niin eikö ole niin että jalkoja saa treenata 2 kertaa viikossa jne...

-anteeksi, jos olen väärässä.

Frodo sanoi:
No enhän sitä varmaksi sano, mutta noin kun kerta sanoo että puolet ala ja puolet ylä. niin yhdistän miehellisellä putkiajattelulla, että jalat o ala ja yläällä o sit kädet vatsa selkä olkapäät rinta ja vielä pää ja paljon muuta :D

ajattelin että kun tekee 50:50 ylä ja ala, niin eikö ole niin että jalkoja saa treenata 2 kertaa viikossa jne...
Mä ymmärsin tuosta alkuperäisestä, että esim joka toinen reeni yläkroppa, joka toinen reeni alakroppa. Aika jalkapainoitteista, mutta on sitä huonompikin jakoja nähty.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei väitellä asiasta. Mulla o aina varaa antaa periks, en menetä mitään :D . Mutta kopkop, my firend. Laittaisitkos tarkemmin tuosta sinun ohjelmasta, jota puuhaat, vai onko ohjelma satunnainen ?

alakroppa=jalat+keskiv. ja yläkroppa=no siitä sit ylöspäin.. mut ihan hyvä...
no mä oon tehny yläkropan täten:

penkki 5*4-6toistoa(välil kevyemmil ja välil max., vaihtelen)
dippi lisäpainoil 4*8
ristikkäistalja 4*5-6
ylätalja 5*4-6
vinopenkki punnerrus(?) 5*5-8
yläselkä taljassa 4*6
vinopenkissä rinta käsipainoilla 5*4-8

ja alakropan:

leuanveto (ei alakroppaa mut silti) 3*max
jalkaprässi 3*15
etu- ja takareidet 4*10
+oon tehny olkapäät/epäkkäät levytangolla 4*8
vipunosto sivulle 4*8

näissä nää toistojen määrät monissa vaihtelee kun välillä teen 1-2toistonkin sarjoja. ja sit tän 4-5krt/vko, joka toinen ylä ja ala kroppa hela året.. mutta toivottavasti oon onnistunu nyt selittämäään asian ymmärrettävästi..

Tarkoitatko että treenaat joka toinen päivä yläkropan ja joka toine alakropan ?

Ja alkuperäinen ongelma että et saa hikee pintaan. No kyllä luulen, että sulla o aineenvaihdunnassa iiiiiiiiiiiso ongelma, tai sit treenaat tosi viileessä paikassa :D. Sun pitää laittaa nii isot painot että paikat lämpee, jos sä nyt meinaat tollasella ohjelmalla jatkaa edes.

Tosta ohjelmasta : :wall: ... mielestäni aivan kuralla. Ei pidä suuttua mut tää on mun mielipide.

no mulla tää salitreeni on vähä muun urheilun ohella... oon tottunu treenaa tosi paljon, ja syykin varmaan siinä. mutta kiitokset vastanneille.

kopkop sanoi:
harjoittelen salilla 4-5krt/vko... puolet ala- ja puolet yläkropantreeniä.. mikä on ongelma, kun salilla ei saa hikeä millään pintaan? kroppa ja lihakset väsyy, kuitenkaan sellaista "kipua" aiheuttavaa treeniä ei saa, kuin aerobisissa treeneissä ja pidemmillä sarjoilla treenattaessa. jälkeenpäin kyllä kroppa on jäykkä ja huomaa salilla käyneensä. salilla käynti menee lähes haukotellessa.. ja vielä lisäksi neuvoja siihen että, tehtäessä vipunostoja sivulle kädet väsyy(?) ennen kuin saa liikkeen tuntumaan lihaksessa. sitten se menee siihen että selällä auttaa liikettä... ja onko hauiksen treenaukseen parempaa liikettä kuin pelkkä hauiskääntö? kiitokset neuvoista toiv. selvästi selitetty.

Vähennä treeni korkeintaan 4 kertaan viikko!!

Itse treenasin vuoden 2002 SM-kisoihin 2-3 kertaa vko ja silläkin saa jotakin aikaan, kunhan treenaa aina niin kuin olis viimmeisestä päivästä kyse.

Siitä vipunosto sivulle... itse en treenaa enään käsipainoilla sitä vaan otan levypainot... esim. 15 kiloa ja teen sillä. Mielestäni "painojakauma" on parempi ja näin saan paremman tuntuman olkapäihin. Ja tekee niin, että nostaa ikäänkuin suoraan reisien sivulta ja maks kädet suoraan olkapäihin nähden.

Tsemppiä treeneihin!

kopkop sanoi:
No ei väitellä asiasta
Ei väitellä, varsinkaan kun ei tiedetä faktoja. Nykyisten tietojen valossa näyttää että sinä olit oikeammassa. ;)

kopkop sanoi:
alakroppa=jalat+keskiv. ja yläkroppa=no siitä sit ylöspäin.. mut ihan hyvä...
no mä oon tehny yläkropan täten:

penkki 5*4-6toistoa(välil kevyemmil ja välil max., vaihtelen)
dippi lisäpainoil 4*8
ristikkäistalja 4*5-6
ylätalja 5*4-6
vinopenkki punnerrus(?) 5*5-8
yläselkä taljassa 4*6
vinopenkissä rinta käsipainoilla 5*4-8

ja alakropan:

leuanveto (ei alakroppaa mut silti) 3*max
jalkaprässi 3*15
etu- ja takareidet 4*10
+oon tehny olkapäät/epäkkäät levytangolla 4*8
vipunosto sivulle 4*8

näissä nää toistojen määrät monissa vaihtelee kun välillä teen 1-2toistonkin sarjoja. ja sit tän 4-5krt/vko, joka toinen ylä ja ala kroppa hela året.. mutta toivottavasti oon onnistunu nyt selittämäään asian ymmärrettävästi..
Ohhoh.

Jos nuo kaikki ovat kovia sarjoja, tai edes "kovia", niin pelkästää rinnalle tulee 19-23 sarjaa reenissä, riippuen mihin dippi lasketaan. Vertailun vuoksi minä teen rintareenissä 3-4 sarjaa. Yhteensä ekassa reenissä 32 työsarjaa, tokassa 18 sarjaa. Viikossa työsarjoja yli 100. Auts.

Laita tuo ohjelma välittömässä hyllylle. Etsi täältä foorumilta joku valmis ohjelma, vaikkapa faqin alta. Jos tavoitteenasi on ensisijaisesti lihaksen kasvatus, niin lisää sarjapituuksiin vaihtelua välille 5-20. Teet nyt todennäköisesti pelkästään liian lyhyitä sarjoja. Pidä lisäksi huolta että tauot sarjojen välissä ovat pituudeltaan vain minuutin luokkaa.

Esimerkin vuoksi oma ohjelmani, jossa kaikki lihasryhmä reenataan kahteen kertaan kahdeksassa päivässä.

Joo, eli kuten jo on tullut esille, alat kokeilla kaikkea salilla ja kasaat itselles täydellisen treeniohjelman, jollet ihan parasta valmiina löydä, jota itse en ole koskaan kokenut löytävän.

Vilkase toi linkki minkä mainitsin tuossa alussa, sielt saa kaikkee hyvää tietoa.

Voi :david: tätä mun nettiä, että tän kanssa ryssii helposti.
Juopolla vois olla sun tyyliin ohjelma kopkop ?
Vilkasin sitä :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom