Nesteytys kesän lämmöissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja t0mppa_
  • Aloitettu Aloitettu
Milläs porukka hoitaa riittävän nesteytyksen näin kun lämpötila nousee yli 20 ja on fyysisessä työssä? Käytättekö jonkun sortin elektrolyyttijauheita vissyssä tai vedessä vai painatteko vain veden ja vissyn yms voimalla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Värska mineraalivettä vettä tulee juotua.🤤

vesipulloon ripaus viinikiveä (kalium) ja se on siinä. Tuo kivasti sitruunaista makuakin veteen.
Natriumia kyllä tulee ruoista ihan tarpeeksi ja mankut pillereistä.

Värskan arvot ainakin pääsi lähelle sitä mineraalimäärää, mikä keskimäärin poistuu hien mukana, joten aika täydellinen juoma nesteytykseen on.
Niin teoriassa 🙂 Käytännössä tuskin huomaa mitään eroa työpäivän "tehossa".

Riippuu kuinka fyysistä työtä. Itse en ole niin fyysiseen törmännyt etten olisi vedellä ja ruualla pärjännyt. En edes raksalla. Voimamieskisoissa otin hartsportia koska kestivät 8 tuntia.

Screenshot_20210608_121235.jpg

Värska mineraalivettä vettä tulee juotua.🤤

Onko tuo hieman suolaisen makuista? Olikohan se just tuota mitä kertan ostin s marketista ja mietin että tämähän on melkein kuin dominuksen firmitas nesteytys juomaa.

Noissa vahvimmissakin vesissä on ihan surkeat määrät elektrolyyttejä verrattuna ruokaan ja juuri pan-suolaan.

Värska:

Anionit: Cl- 1280–1410 mg/l
SO4 16–21 mg/l

Kationit: Na+ 605–670 mg/l
Ca4+ 116–129 mg/l
K+ 19,5–21,5 mg/l
Mg2+ 40–44,5 mg/l

pan-suola 1 teelusikka

Natrium 1g

Kalium 750mg

magnesium 125mg

Taitaa plasebolla olla suurin vaikutus näissä juomavesiasioissa, siis jos todellisista vaikutuksista puhutaan. Omat mieltymykset sitten tietysti eri juttu.
Mietin ihan samaa. Paperilla joku toinen voi vaikuttaa paremmalta kuin toinen, mutta mitä sillä on väliä, kun käytäntö sen tarpeen määrittää. Itse en ole ikinä kokenut tarpeelliseksi käyttää mitään elektolyyttijuomia, vaikka olen kesäkuumalla haalarihommiakin elämässäni tehnyt ja sen jälkeen mennyt hikoilemaan salille. Enkä ottanut niitä edes purkista. Jollain muulla voi tietysti olla eri juttu. Muuttujia on niin paljon.

Mietin ihan samaa. Paperilla joku toinen voi vaikuttaa paremmalta kuin toinen, mutta mitä sillä on väliä, kun käytäntö sen tarpeen määrittää. Itse en ole ikinä kokenut tarpeelliseksi käyttää mitään elektolyyttijuomia, vaikka olen kesäkuumalla haalarihommiakin elämässäni tehnyt ja sen jälkeen mennyt hikoilemaan salille. Enkä ottanut niitä edes purkista. Jollain muulla voi tietysti olla eri juttu. Muuttujia on niin paljon.
Sama. En ole koskaan kokenut tarvetta niille. On ollut fyysistä työtä sekä hirveitä aerobisia treenejä. Kramppeja tai muita ei ole ollut koskaan. Eikä myöskään ongelmia jaksamisessa. Syön varmasti suolaa riittävästi. Varmasti on plasebolla iso osuus. Varsinkin perus puntti treenissä. Eihän niissä ehdi tulla vajetta yhtään mistään.

Sama. En ole koskaan kokenut tarvetta niille. On ollut fyysistä työtä sekä hirveitä aerobisia treenejä. Kramppeja tai muita ei ole ollut koskaan. Eikä myöskään ongelmia jaksamisessa. Syön varmasti suolaa riittävästi. Varmasti on plasebolla iso osuus. Varsinkin perus puntti treenissä. Eihän niissä ehdi tulla vajetta yhtään mistään.
Voi silläkin tietysti olla vaikutusta asiaan, jos juo vähän niin kuin varmuuden vuoksi niin paljon, että runsaan hikoilun lisäksi juoksee vielä tunnin välein kusella. Kai siinä elektrolyytit huuhtoutuu kropasta pois.

Voi silläkin tietysti olla vaikutusta asiaan, jos juo vähän niin kuin varmuuden vuoksi niin paljon, että runsaan hikoilun lisäksi juoksee vielä tunnin välein kusella. Kai siinä elektrolyytit huuhtoutuu kropasta pois.
Joo itselläkin meinaa mennä joskus veden määrä yli. Aina tulee hörpittyä kun jossain näkyy vesihana. Liian väritön kusi kertoo että nestettä on liikaa. Näin ainakin body lehdissä on opetettu takavuosina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom