Near death experience! Oletko huijannut kuolemaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
130km/h moottoritiellä kaiteeseen (en ajanut itse) ja auto kimpos toiselle puolelle tietä. Just kun auto oli pysähtynyt toisen kaistan kaiteeseen, niin rekka tuli töötti pohjassa ohi. Poliisisetä sanoi, että tais pojilla olla enkeleitä matkassa.
Seuraavan viikonloppuna samaisessa kohdassa johon me törmättiin oli joku myös ajanut. Seurauksena neliraajahalvaus.
On sitä joskus nappulana tullu nuppineula nielastua, kun tuli leikittyä puhallusputkileikkejä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eka lähtö ollut lähellä jo 0.0-vuotiaana, kun äitimuorin napanuora meinasi kuristaa allekirjoittaneen hengiltä, ja jossain happikaapissa sitten kuulemma rötkötelty henkihieverissä. Hätäkasteet ja pelit oli kuulemma annettu, mutta niinpä vaan siitäkin selvittiin. :)

Kaverin kanssa joskus pentuina ajettiin kolmion takaa kaks päällä mopolla auton kylkeen. Ei ollu kaukana että oltaisiin jääty alle. Siinä oli jo mopolla ja autolla vauhtia riittävästi aika pahaan damageen.

Pari tapahtumaa on ollu. Molemmat alle kouluikäisenä.

1. Oltiin mummon ja pikkuveljen kanssa tulossa bussilla keskustasta. Bussi pysähtyi ja minä en tietenkään kuunnellut mummoa vaan lähdin juoksemaan tien yli bussin keulan puolelta. Kuski tööttäsi, pysähdyin ja samalla ajoi auto ohi.

2. Minä, kaksi rautanaulaa ja pistorasia.

Yksi tapaus, joka myös on pistänyt miettimään, vaikka ei itselle sattunutkaan. Porukoilla oli varattuna Thaimaan-matka juuri sen tsunamin ajalle. Vaihtoivat kuitenkin kuukautta aiemmaksi, jotta pääsivät lähtemään tuttujen kanssa yhtä aikaa.

Tomppa85 sanoi:
Synnytyksessä olin hengittänyt lapsivettä ja sinertänyt kohtalaisesti. Seuraavat pari viikkoa vietinkin teholla ja happikaapissa. Luultavasti tuon takia minulla oli pienenä hirveä vedenpelko: Kävin viisi uimakoulua ennen kuin uskalsin mennä veteen kokonaan. :D Sittemmin opin pitämään uimisesta ja sukeltamisesta. Suurin fobiani liittyy yhä tukehtumiseen ja yökkäämisreaktio on erittäin ärhäkkä.

PikkuT meinasi niin ikään menehtyä jo tuloportille. Äippä väänti meikäläistä kuulema 24h, loppurytäkässä minulta meni solisluu säpäleiksi ja olin jonkinaikaa täysin hengetön. Olin ollut aika hemmetin leveäharteinen 29 vuotta sitten, painoa "vainajalla" oli ollut melkein 4,5kg... Jännä juttu tuo uimataito / -koulu. Opin meinaan itsekkin uimaan vasta 9-vuotiaana pitkällisen opettelun jälkeen, aika paska uimari olen edelleen.

HarryG sanoi:
Käy mielessä, että onko sitä "kiitoa" pakko vetää tollasissa paikoissa? Tai edes kotiinpäin?

Nyt on tietty pakko kysyä, miten paljon tiedät hevosista? Luulisin, että kyseinen ratsastaja ei ole valinnut itse tuota "kiitoa" etenemismuodoksi. Ja omaa hölmöyttä tuossa on tietysti se, että ei ole tiedostanut isoa ongelmaa joka tuolla hevosella on, vaan asia on pitänyt toistaa kerta toisensa jälkeen uudestaan.Mutta toisaalta. On minuakin viety pelhameilla. Ja ne ei ole enää mitkään ihan kevyimmät hallinta välineet hevoselle. Seuraavaksi hallinta keinoksi tuossa tilanteessa en keksi muuta kuin hevosen kaatamisen. Ja kuka sen uskaltaa/haluaa tehdä.. noh.. käykää kokeilemassa.

Itsellä on todellakin se tavoite, että sama hevonen ei minua kahdesti vie. Kerran voi yllättää..

PikkuT sanoi:
PikkuT meinasi niin ikään menehtyä jo tuloportille. Äippä väänti meikäläistä kuulema 24h, loppurytäkässä minulta meni solisluu säpäleiksi ja olin jonkinaikaa täysin hengetön. Olin ollut aika hemmetin leveäharteinen 29 vuotta sitten, painoa "vainajalla" oli ollut melkein 4,5kg... Jännä juttu tuo uimataito / -koulu. Opin meinaan itsekkin uimaan vasta 9-vuotiaana pitkällisen opettelun jälkeen, aika paska uimari olen edelleen.

Mulla massaa oli 4400 g, ja se oli ilmeisesti suuri syy synnytyksen vaikeudelle. Minä kun olin vielä esikoinen, niin ahdasta oli... :rolleyes:

Sittemmin leveistä hartioista on ollut vain hyötyä. :D

Itselläkin ensimmäisenä tulee mieleen tuo auton ojaan laittaminen. ½ metriä aikasempaa, jos olisi lähteny kohti ojaa, olisi edessä ollut lyhtypylväs. Vaikka nopeutta ei ollut kuin 60km/h, niin silti olisi äkkipysäys ollut ikävä. Varsinkin, kun takapenkin pojillä ei ollut turvavöitä. :rolleyes:

Vielä tänä päivänäkin mietin, oliko ekat sanat siellä ojan pohjalla: "vittu meidän isä tappaa miut", vai "sattuko kenellekään mitään" :D

Tuohon uimataidottomuuteen ja hukkumisiin.. Omat vanhempani eivät antaneet minun leikkiä minkäänlaisilla uimaleluilla, ennen kuin osasin uida n.20 metrin matkan mökinrannasta laiturille. Kyllähän se tietty vitutti, kun serkut sai läträtä renkailla sun muilla. Samalla samalla kun minä alottelin käsipohjalla. Mutta.. Isä, äiti ja mummo omaavat kaikki vähintään uinninohjauksen peruspaperit, joten opettelu ei kauan vienyt.

Joskus penskana päätin fiksuna jätkänä oikaista polkupyörällä moottoritien yli joskus illalla kun liikennettä ei paljoa ollut... näin kyllä että kiihdytyskaistalta tuli auto mutta tottakai siitä piti silti mennä kun olin varma että ehdin siitä ensin. oli sen verran pimeää että autokuski ei varmaan voinut nähdä kun tulin sieltä tiensivusta pyörällä siihen, oli ihan paristakymmenestä sentistä kiinni etten jäänyt alle. Että nolotti jälkeenpäin kun meni tekemään jotain noin typerää, varmaan autokuskikin hetken aikaa paniikissa kun yhtäkkiä joku singahtaa pyörällä pusikosta eteen.

Intissä taistelupari aiheutti itselleen near death experiencen hyppäämällä kovapanosammunnoissa mun eteeni just kun olin ampumassa, se kaveri ei itsekään taida tietää kuinka hemmetin lähellä oli ettei saanut luotia päähänsä.. mulla oli jo sormi vetämässä liipasinta taaksepäin kun se siihen eteen pomppasi.

Hengenlähtö ei ole ollut varsinaisesti ihan lähellä mutta muutamanan tapahtuman jälkeen on ruvennut sitten miettimään, että pitäiskö jättää extremeleikit vähemmälle.

1. kaverin kanssa oltiin about 12-v talvella ajelemassa pyörillä järvenjäällä. Ulkona oli jo pimeää ja vuodenaika ehkä kevättä. Lähdettiin sitten siirtymään yhdeltä rannalta toiselle ja huomattiin vasta puolessa matkassa, että eihän se jää kestäkään. Poljittiin ihan paniikissa se matka ja koko ajan jää mureni renkaiden alta ja kun katottiin taaksepäin niin näkyi jo vettä. Kun päästiin lähemmäs rantaa niin sitten jää petti mutta ei siinä ollut vettä kun enää puolisen metriä. Silloin tuli mieleen, että mitä jos se olis pettänyt keskellä järveä.

2. Olin ehkä 11-v kun oltiin pelaamassa lätkää. Kaveri sitten laittoi kiekon mailan lavalle ja heitti sen täysiä ilmaan. Olin keskellä kenttää ja katselin ylöspäin kun kaverit rupes huutamaan täysiä "Varoo!!", päähän se sitten kopsahti, onneksi takaraivoon eikä naamariin.

3. Viime kesänä otin pyörällä hyvät vauhdit yhdestä jyrkähköstä mäestä. Mäen jälkeen täyty ylittää tie, joka ei ole kovin vilkas ja autot yleensä pysähtyy töyssyihin. Kun tulin tien kohdalle, vauhtia oli jo aika pirusti ja oikealta huomasin pyöräilijän, joka tuli myös aika hyvää vauhtia. Onneksi en alkanut jarruttaa, vaan otin hieman vasemmalle ja renkaat meni kiviselle pientareelle, matkaa pyöräilijään jäi n. 30cm. Jollain ihmeellä sain pidettyä pyörän pystyssä. Siinä olisi voin saada sekä minä että toinen pyöräilijä mukavan ilmalennon.

4. Autolla ajaessani joskus innostun painamaan kaasua ja muutaman kerran on ollut aika lähellä. Ohituksissa on pari kertaa ollut tosi tiukalla kun on rekka ilmestynyt eteen, siinä tulee kiire polkea sitä kaasua ja saada auto takaisin omalle kaistalle. Myöskään sateisella kelillä ja mutkaisella tiellä ei kannata leikkiä rallikuskia, pirun pelottavaa kun auto lähtee vesiliirtoon ja luisuun.

HarryG sanoi:
Käy mielessä, että onko sitä "kiitoa" pakko vetää tollasissa paikoissa? Tai edes kotiinpäin?

Kuten Jilly tuossa mainitsi (ja omassa postissanikin luki), niin tuo kiitolaukka ei kyllä noissa tilanteissa ollut kyllä ratsastajan tahto, vaan hevosen päähänpisto. Jotkut (onneksi hyvin harvat) hevoset ovat vain joskus sellaisia "ryöstäjiä", että niitä ei fyysisillä voimilla saa haluamassaan vauhdissa pidettyä. Kun joku siellä päässä naksahtaa niin se on menoa.

Oma moka oli tietenkin se, ettei heti ensimmäisen kerran jälkeen alkanut tarkkaan miettimään reittivalintojaan. Tosin reittivalinnoillakaan ei tuon yksilön kanssa voinut ihan täyttä turvallisuutta taata (ja ei, kentällä ratsastaminen ei ollut vaihtoehto). Suurimmaksi osaksi tuo heppa kuitenkin toimi aivan upeasti, joten sitä halusi luottaa siihen, että se toimii silläkin reissulla. Aina ei sitten toiminut. Mutta ihana otus muuten :haart: .

HarryG sanoi:

Tää kysymys varmaan kuuluu esittää sille hevoselle sitten siellä kotona. Kuten jo tuossa aiemmin jo tuli todettua, tokkopa se alkuperäinen idea tuli ratsastajan taholta. Kun heppa lähtee viemään ryöstölaukkaa, se tarkoittaa että elikko on vienyt, ryöstänyt, ellei jopa luvattomasti käyttöönottanut tilanteen haltuun. Yleensä pyrkivätten kotia kohti turvaan mahdollisimman ripeässä tahdissa.

Edellinen todettakoon kokemuksen syvällä rintaäänellä, itse olen päätynyt pillastuneen hevosen selässä syvän ojan pohjalle, hevonen päällimmäiseksi jalat ylöspäin sätkien kun koppakuoriaisella. Jos ei olisi ollut ojan täydeltä lunta, olisi varmaan käynyt hassumminkin - toisaalta jos ei olisi ollut ojan täydeltä lunta, olisi elikko ehkä tiedostanut ettei siitä kohti kannata tsuikkasta pellolle. Puolisen tuntia kerkesin siellä hepan kanssa odotella ennen kun joku sattui kohdalle, oli sen verran jyrkät pientareet ettei hevonen päässyt kääntämään itseään oikeinpäin. Mikä ehkä sekin plussaa, ottaen huomioon että oli ihminen välissä. Traktorilla se lopulta nousi.

E: Jahas, Ponipeikko ehti jo itsekin vastata. Myönnettäköön vielä että kävin kyllä itsekin uudelleen samaisen yksilön :haart: selässä.

Joskus pikkuisena, ikää 2-3v, olin ollut kesämökillämme ollut leikkimässä laiturilla, vanhemmat molemmat mökissä sisällä. Olin siitä sitten pudonnut veteen tietysti uimataidottomana. Isovanhempieni koira oli minut sieltä vedestä sitten rannalle repinyt.

Joskus tuossa 16v iässä olin kavereideni kanssa suomenlinnassa ryyppäämässä pussikaljaa, siellä pääsykiellettyrakennusalue-alueella. Onnistuin sitten kauheassa kännissä tietysti putoamaan sieltä alas, joku 5m pudotus kivikkoon. Seurauksena muutama mustelma päähän, lihasruhje jalkaan toinen ranne vähän asfaltti-ihottumaa saaneena.

Lapset ja humaltuneet ovat herran hyvässä hoivassa, todellakin.

Ainiin, tuli vaan noista puljauskokemuksista mieleen. Ensimmäistä kertaa 2 vuotiaana laiturille päästyäni olin äitini mukaan ottanut vauhtia ja hypännyt suoraan pää edeltä järveen. Liiallinen äly vaivasi minua jo pienestä pitäen.

Mä ajelin autolla puoli vuotta sitten tutulla hiekkatiellä. Ajattelin painaa vähän kaasua vanhalla 93 vuosimaallin autollani. Yhtään en sitten huomannut( muistanut) jyrkästi kaartuvaa mutkaa ja sekunnissa minusta tulikin matkustaja.

Vauhtia oli noin 120km/h, pitkän suoran päässä. Jarruttaa ehdin metrin pari ja siinä sitten "anglia katolleen kääntyi, vielä vinossa (jyrkän mutkan) liikennemerkkikin lie joka ohjaus virheestä vääntyi"....
Pyörähdin takaisin pyörille ja katkoin kaikki metsän puut siinä kohtaa. Auto oli välillä perä välillä keula menosuunnassa. Mikä olikaan sen tarkoitus ettei siinä ollut yli 10cm paksuja puita. Auto meni ihan päreiksi.

Kaikki ainekset oli kuolla.

-Pyörästä petti jarrut täydessä vauhdissa just ennen risteystä. Sivulta tuli pakettiauto aika lujaa, hyvin siinä ehti ajatella, että nyt tuli lähtö. Onneksi pakukuski sai jarrut lukkoon ja auton seis. Ei paljon jäänyt, että olis oltu nokkakoriste. Jostain kumman syystä ei tullut mieleen laittaa esim. jalkaa maahan tms.

-Hoitapaikan täti vei omat muksunsa ja mut uimahalliin. En osannu uida, mutta suoraa päätä syvään päähän testaamaan. Täti veti hiuksista pintaan, kun huomasi kivi-imitaationi. Oli aika vihainen.

-Ei itselle vaan siskolle sattunut. Leikittiin kaivon päällä ja kun sisko astu siihen kannelle, se kippas ja tyttö mulahti kainaloita myöten kaivoon. Rimpuili ylös ja leikit jatku. Äitee ei vaan tykännyt kun asiasta kuuli.

inflames sanoi:
-Hoitapaikan täti vei omat muksunsa ja mut uimahalliin. En osannu uida, mutta suoraa päätä syvään päähän testaamaan. Täti veti hiuksista pintaan, kun huomasi kivi-imitaationi. Oli aika vihainen.
- Joskus itsekin ihmettelin, kun ei se käsipohjaa uinti onnistunutkaan syvässä altaassa. Tai menihän se muuten hienosti ,mutta hapen saanti kuulemma tuotti vaikeuksia.

- Ja sitten joskus nuorena myöskin, juostiin kavereiden kanssa kokkoa ympäri jussina ja kun ei mitään sattunu niin juostiin aina lähempää ja lähempää sitte jossain vaiheessa menin sinne kaatumaan. Enkä itse edes tajunnu nousta ylös mutta joku hieno ihminen tuli ja kanto mut saman tein jokeen viilentyyn.

Joskus kakarana yrittäny ladata patteria laittamalla kahta johtoo jatkojohdon reikiihin. Kyllähän siinä kipunoita lenteli ja loppu päivän peukalo turtana, mutta kait jotenki veti vaan oikosulkuun niin en saanu suurempia tälliä.

Kuolema vaanii hattuhyllyllä

Tässäpä teille pieni tarina elämisen raskaudesta.

Olin 5v kloppi, oli kaunis kesäpäivä ja näin. No sitten sain idean että menen auton takakonttiin piiloon. Tuumasta toimeen: sisälle, luukku kiinni ja menoksi. Hauskaa riitti muutaman minuutin. Isä oli sisällä, luuli mun kai leikkivän jossain ulkona tavalliseen tapaani eikä siten osannut huolestua kun mua ei näkynyt. No sitten äiti tuli ostoksilta kotiin ja alkoi ihmettelemään että missä olen. Etsivät tosi kauan, kunnes jostain syystä keksivät kai vahingossa katsoa auton takakonttiin. Siellä olin piilossani, käpertyneenä sikiöasentoon hysteerisesti itkien alistuneena pakottavalle tilanpuutteelle.

Pientä poikaa vietiin maailman kylmässä kyydissä. Oli vain pimeys, ahtaus, tuska ja vararengas. Sellaista oli elämäni 2 tuntia honda civicin takakontissa.

Vaikea selittää, mutta toivottavasti joku tajuaa. Olin joku vajaa 10-vuotias, kun kotona rakennettiin ulkorakennusta. Valu oli osittain tehty, ja siinä oli pystyssä noin 20cm välein jotain 5mm harjateräksiä. Juoksin yhtä lautaa pitkin terästen yli ja kaaduin ---> siitä ilmalentoa kyljelleen terävien harjaterästen väliin. Seuraus: Paitaan 2 reikää + mahaan ja selkään sellaiset veriset "naarmut"... eli ei juuri mitään. Jos en olis osunut suoraan kyljelleen terästen väliin, niin olis tullut varmaan muutama kaunis reikä kehon läpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom