PikkuT sanoi:painoa "vainajalla" oli ollut melkein 4,5kg...
4,6kg (eli minä) ~150cm äidistä...en mahtunut. Syntymäni jälkeen pari viikkoa sairaalassa.. ehkä se selittää jotain minusta..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
PikkuT sanoi:painoa "vainajalla" oli ollut melkein 4,5kg...
MissEvilEve sanoi:Niin sitä kai lapsena on vähän eri asiat tärkeitä, pyörä voittaa elämän :lol2:
Jilly sanoi:Nyt on tietty pakko kysyä, miten paljon tiedät hevosista? Luulisin, että kyseinen ratsastaja ei ole valinnut itse tuota "kiitoa" etenemismuodoksi. Ja omaa hölmöyttä tuossa on tietysti se, että ei ole tiedostanut isoa ongelmaa joka tuolla hevosella on, vaan asia on pitänyt toistaa kerta toisensa jälkeen uudestaan.Mutta toisaalta. On minuakin viety pelhameilla. Ja ne ei ole enää mitkään ihan kevyimmät hallinta välineet hevoselle. Seuraavaksi hallinta keinoksi tuossa tilanteessa en keksi muuta kuin hevosen kaatamisen. Ja kuka sen uskaltaa/haluaa tehdä.. noh.. käykää kokeilemassa.
Itsellä on todellakin se tavoite, että sama hevonen ei minua kahdesti vie. Kerran voi yllättää..
Bigr sanoi:On sitä joskus nappulana tullu nuppineula nielastua, kun tuli leikittyä puhallusputkileikkejä
HarryG sanoi:En hirveästi. Jotain.. ;)
Jos se hevonen veis sua kymmenen kertaa, niin eiköhän sille löydy ratsastaja joka saa sen kuriin. Tai jos ei saa niin sit siitä vaan ei oo sellaseen.
sgege sanoi:SerialLoser, se on out of body experience. Ei minusta mitenkään liity tähän.
B-fit sanoi:Ensinmäinen läheltä piti tilanne syntyi kun olin joskus 5-7vuotiaana isoveljen kanssa leikkimässä kevät jäillä .Meitä oli kielletty menemästä jäälle mutta sen ikäisille pojille sillä taisi olla paremminkin "kehoitus" vaikutus .No jossain välissä minä sitten tipahdin jään läpi ,onneksi oli isoveli auttamassa ja pääsin säikähdyksellä ja kastuneilla vaatteilla.Pelkäsin mennä kotiin kun tuli tehtyä sellaista mikä oli kiellyttyä, joten jäin kuivattelemaan vaatteita kevät aurinkoon.Lopuksi veli haki vanhemmat paikalle koska en suostunut lähtemään rannalta pois.
Toinen kerta mikä muistuu mieleen tapahtui jenkeissä kun olin vähän yli 20 vuotias.Oltiin lähdetty parin kaverin kanssa sinne opiskelemaan lentolupakirjaa
TOP GUN elokuvan innostamina .Kaikki meni siihen asti hyvin kunnes oli kolmas yksinlento kerta kyseessä ja piti harjoitella niin sanottua pehmeän kentän lähtöä.Siinä on tarkoitus saada kone mahdollisimman aikaisessa vaiheessa irti kentästä jopa alle normaalin sakkaus nopeuden ja kerätä sitten tarpeeksi nopeutta aivan kentän pinnassa lentäen.
Minä tietenkin tulevana lentäjä ässänä kiskaisin koneen ilmaa liian alhaisella nopeudella(n.60mph) ja kun oikaisin nokan takaisin kentän suuntaisesti niin kone(cessna170) tipahti takaisen kenttään ,hiukan vasen pääpyörä edellä
Jonka seurauksena kone kääntyi kiitotie vasemman puoleiselle nurmikolle ,ajattelin jo hetken että tästä päästään pelkällä säikähdyksellä mutta kuinka väärässä olinkaan,suoraan edessäni oli aika syvä oja jonka jälkeen alkoi maissipelto. Kone lähestyi ojaa varmaankin n.60mph nopeudella
minä olin tietenkin paniikissa työntänyt ohjaussauvan aivan eteen ettei kone vahingossakaan enää nousisi,sen seurauksena kone oli aika etupainoinen .Tullessani ojan kohdalle nokkapyörä repeytyi irti ja tipahti ojaan
kone ja minä jatkettiin viellä hiukan aikaa matkaa kunnes koneen potkuri osui maissipeltoon jonka seurauksena kone nokan kautta ympäri ja katolleen maissipellolle.Onneksi koneessa nelipiste vyöt ,minä jäin roikkumaan pää alaspäin turvavöihin.Hetken mietittyäni missä taivas missä maa ,tajusin että mitään vakavampaa ei ole itselleni tapahtunut.Seuraavaksi koneesta "masterit" pois päältä ettei syty tuleen ja sen jälkeen vyöt auki tipahdus kattoon sekä ryömiminen ulos koneesta .
Ulkona ollessani huomasin että sillä koneella ei kyllä vähään aikaa lennettäisi.Itselleni suurin kolaus tapahtui omalle egolle.Oli siinä lennonopettajalla ihmettelemistä kun kävelin takaisin lennonjohtoon ja se kysyi että enkö lähtenytkään lentämään.Sanoin että joo joo mutta lento oli aika lyhyt ja nyt kone on parkeerattu pellolle.
Pienen paperisodan ja kuulustelujen jälkeen päästiin taas lentämään mutta seuraavat pari tuntia harjoiteltiin opettajan johdolla kyseistä lentoon lähtöä.Loppujen lopuksi sai suoritettua sen lupakirjan romuttamatta enempää koneita.
Kolmas kerta kun oli tuuria mukana tapahtui kun olin jotain 25v.Olin lainannut kaverin moottoripyörää viikonlopuksi .Oltuani päivän reissussa ja lähtiessäni seuraavana aamuna toive rikkaana kohti uusia seikkailuja.
Olin Vaasan ja Mustasaaren rajalla ja lähdin liikennevaloista kiihdyttämään edellä olevien autojen ohi.Luulin omaavani suuret ajotaidot ja ohittavani pari autoa vasemmalta puolelta siten että mahdun pyörän kanssa autojen ja keski- korokkeen välistä ,no en mahtunut.Moottoripyörän etupyörä hipaisi keskikoroketta jonka jälkeen kuljettajasta tuli matkustaja,roikuin hetken sarvissa kuin pyykki narulla.Pyörä nurin n.100km nopeudessa, pyörä liukui siististi kyljellään korokkeen yli vastapuolen kaistalle ja sitten ojaan.Itse perässä korokkeelle en niinkään siististi(voltit/kärrynpyörät) jonka jälkeen vastapuolen kaistalle ja ojaan.Onneksi ei ollut vastaan tulijoita.Volttien jälkeen kun saan kypärän pois päästä ja tajuan olevani omilla jaloillani;niin ensinmäiseksi huomaan että samaan suuntaan menevä auto jonka nähtävästi olin ohittanut liikennevaloista lähtiessäni hidastaa kohdallani vauhtia ja huutaa ikkunasta:"aivan oikeen sinulle kaahari "ja jatkaa matkaa.
Taas selvittiin muutamalla mustelmalla.
Kaveria piti rauhoitella hiukan pidempään ,koska hänen piti lähteä pyörällä parin viikon päästä europpaan,onneksi pääsi matkaa vaikka olikin hiukan teipattu kasaan.
Viellä yksi joka tapahtui kun olin töissä.Meille tuli tyypillinen ilmoitus että joku pieni teollisuushalli on tulessa.Kaverin kanssa oltiin ensinmäinen savusukelluspari ja lähdettiin konttaamaan letkun kanssa siihen suuntaan missä epäiltiin että tulipalo olisi saanut alkuunsa.Palo ei ollut levinnyt viellä kovin laajalle alueelle ja koska kyseessä oli metallivertas niin ajateltiin ettei siellä sitä palokuormaakaan olisi kovin paljon.
Kun paikallistimme palopesäkkeet(näkyväisyys aika surkea ja savuraja alhalla)ja olimme aloittamassa sammuttamista, niin huusin edellä olevalle kaverilleni että vuotaako sinun paineenalentajasi vai mistä toi suhina tulee.Lähdin konttaamaan ääntä kohdin ja ajattelin törmääväni kaverin paine-ilmapulloon mutta edessäni olikin 11kg nestekaasupullo joka oli täysin auki ja venttiili paskana.Siitä sitten hätäinen ilmoitus kaverille että lähden viemään pulloa ulos.Onneksi oli helppo löytää ulos letkua pitkin,ulos päästyä pullo hankeen jäähtymään ja tyhjentymään sekä ilmoitus pullosta muille ,Sen jälkeen takaisin sisälle kaveria auttamaan.Vaikea sanoa .kuinka paljon sitä kaasua sinne oli päässyt vuotamaan mutta ei ainakaan niin paljon että seos oli syttynyt.Koska eipä tässä oltaisi tätä kirjoittamassa jos seos olisi ollut otollinen viikatamiehelle.