Naudan sisäfile...?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
Tällanen typerä kysymys, joku varmaa osaa kertoo myös vastauksen...Ostin tossa just neljä kiloo naudan sisäfilettä pakastimeen, kun ei ruotsin laivalla ole niin kovin kallista, about 10€/kg...Sellasta vaan oon miettiny, että onko toi jotenki kuitenki huonoa ravintoa bodarille ainakin esim. dietillä, ku kanasta aina jauhetaan vaa...Eihän tossa naudan sisäfileessäkään ole kuitenkaan rasvaa nimeksikään ja protskuaki o reilut 20g/100g...?

PeeJii84 sanoi:
Tällanen typerä kysymys, joku varmaa osaa kertoo myös vastauksen...Ostin tossa just neljä kiloo naudan sisäfilettä pakastimeen, kun ei ruotsin laivalla ole niin kovin kallista, about 10€/kg...Sellasta vaan oon miettiny, että onko toi jotenki kuitenki huonoa ravintoa bodarille ainakin esim. dietillä, ku kanasta aina jauhetaan vaa...Eihän tossa naudan sisäfileessäkään ole kuitenkaan rasvaa nimeksikään ja protskuaki o reilut 20g/100g...?

Aivan loistavaa kamaa on ja sopii bodarille kuin painot käteen.

W00t myydäänkö ruotsin laivoilla lihaakin? Pitääkö se ostaa keittiöstä vai löytyykö se viinahyllyjen välistä?

Kyllä täällä menee punaista lihaa dieetilläkin. Muuten tulisi turhankin hoikka olo..
Muistat vaan, että niiden pihvien kanssa voi syödä muutakin kuin ranskalaisia tai lohkoperunoita... ;)

Misanthrop sanoi:
Kyllä täällä menee punaista lihaa dieetilläkin. Muuten tulisi turhankin hoikka olo..
Muistat vaan, että niiden pihvien kanssa voi syödä muutakin kuin ranskalaisia tai lohkoperunoita... ;)

Kyllä menee hyvä pihvi hukkaan ilman noita. Parempi tyytyä siis pelkkään seitiin..;)

Asiasta mikki hiireen, mutta Ruotsin laivoilla (ainakin Silja Europa) myydään myös muuten ylihintaisia Twinlabin suojaravinteita inhimilliseen hintaan. Itse ostin multimineral-purkin 9€. (120kpl)

Misanthrop sanoi:

Hyvä vaihtoehto lohkoperunoille: Folioperunat. Kypsentämisen jälkeen halkaisee sen perunan ja laittaa haluamansa täytteet väliin. Itse käytän valkosipulivoita. Että tuo yhdistelmä on niin :kuola:

Hyvää mättöö se sisäfile on, ellei jopa luksusta. Ei olis pitäny lukee tätä, nyt se on itteki marssittava paikalliseen hakemaan brassilihaa hintaan 17,90€/kg... :(

Mää ostan suoraan lihaa, hintaan 2-4 euroa kilo, riippuen onko härkää vai nautaa... Jauhelihat ja sisäfileet samaan hintaan ja koirille tulloo sitten kaikki ylimääräset.

Riittävän iso pakastin ja muutama tuttu, niin homma hoituu.. :D

Tuli tuosta sisäfileestä mieleen, näin kun en ammattilainen ole, että miten olette sen valmistaneet?

Itte olen vaan paistanut pannulla satunnaisia aikoja niin, että pihvi jää sisältä mediumiksi. Paistaminen vain tuntuu oudolta, kun katselee noita "keskimääräisiä" paistoaikoja/puoli mediumille pihville. Mediumille kun on ilmoitettu 3min./puoli ja ainakin minun pannulla 3min./puoli on aika paljon enemmän raan puolella, kuin mediumin. Pihvin paksuus tietysti vaikuttaa asiaan, mutta samoja paksuuksia olen leikannut, kuin ravintoloissakin.

Eilen TV:stä tulleessa Ruoka-ohjelmassa tehtiin lammasta ja sitä paisteltiin pannulla ensin molemmilta puolilta fiiliksen mukaan ja sitten uuniin 180 asteeseen n.10 minuutiksi. Oliskohan naudanlihallekin hyvä tyyli?

Korostan vielä, että en ole ammattilainen tässä asiassa ja jotakin ammattilaista tietämättömyyteni saattaa huvittaa :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo kyllähän toi naudan sisäfile aika herkkua. Proteiini on punaiseslihas hyvää ja eikös just naudalihasta saa hyvin kreatiiniä?

entisenä "lihamiehenä" täytyy sen verran sanoo et haistakaa kunnolla sitä lihaa ennen ku paistatte.. on ollu niissä brassi lihoissa hirveet määrät pilaantunutta lihaa..! :urjo:

Muistaakseni punaiseksi jätetyssä naudanlihassa on arakidonihappoa, eli samaa kuin kananmunankeltuaisessa, näin muistan zone-kirjasta lukeneeni. Eli kannattaa paistaa melko well-doneksi.

Flea sanoi:
Tuli tuosta sisäfileestä mieleen, näin kun en ammattilainen ole, että miten olette sen valmistaneet?

Itte olen vaan paistanut pannulla satunnaisia aikoja niin, että pihvi jää sisältä mediumiksi. Paistaminen vain tuntuu oudolta, kun katselee noita "keskimääräisiä" paistoaikoja/puoli mediumille pihville. Mediumille kun on ilmoitettu 3min./puoli ja ainakin minun pannulla 3min./puoli on aika paljon enemmän raan puolella, kuin mediumin. Pihvin paksuus tietysti vaikuttaa asiaan, mutta samoja paksuuksia olen leikannut, kuin ravintoloissakin.

Eilen TV:stä tulleessa Ruoka-ohjelmassa tehtiin lammasta ja sitä paisteltiin pannulla ensin molemmilta puolilta fiiliksen mukaan ja sitten uuniin 180 asteeseen n.10 minuutiksi. Oliskohan naudanlihallekin hyvä tyyli?

Korostan vielä, että en ole ammattilainen tässä asiassa ja jotakin ammattilaista tietämättömyyteni saattaa huvittaa :)

Sisäfilettä :kuola:

Juu, ei noita paistoaikoja pysty oikein sanomaan. Riipuu niin paljon pihvin paksuudesta ja lämpötilasta millä paistetaan.
Toi telkusta tullut tyyli on myös hyvä varsinkin paksumpia pihvejä valmistaessa. Otetaan ensin kunnonväri pannulla molemmille puolille ja maustetaan jonka jälkeen laitetaan uuniin.

themastodontti sanoi:
Muistaakseni punaiseksi jätetyssä naudanlihassa on arakidonihappoa, eli samaa kuin kananmunankeltuaisessa, näin muistan zone-kirjasta lukeneeni. Eli kannattaa paistaa melko well-doneksi.

Mitäs tuo nyt sitten käytännössä haittaa? Itse paistan sisäfileepihvit vain pinnasta ruskeiksi. Ja carpacciokin (raaka, oliiviöljyssä ja balsamicossa marinoitu liha) on aivan älyttömän hyvää :kuola:

Harim sanoi:
Mitäs tuo nyt sitten käytännössä haittaa? Itse paistan sisäfileepihvit vain pinnasta ruskeiksi. Ja carpacciokin (raaka, oliiviöljyssä ja balsamicossa marinoitu liha) on aivan älyttömän hyvää :kuola:

Netistä löytyy kyllä juttuja jos kiinnostaa, en nyt muista tarkkaan mitä zone kirjassa sanotaan, olisko huonojen eikosanoidien tuotantoon vaikuttanut.

tässä oli jotain mainintaa
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/archive/index.php/t-607.html

tässä on jotain mainintaa
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/e-epa_faq.html

tossakin jotain
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=575&highlight=arakidonihappo

Mutta tiedä näistä..zonessa sitä oli leimattu pahaksi...

juha340 sanoi:
Kyllä menee hyvä pihvi hukkaan ilman noita. Parempi tyytyä siis pelkkään seitiin..;)

Erästä vanhempaa tuttavaani lainaten: Perunasta ei tule kuin iso paska. :D
Olen itse oppinut syömään pihvini mainiolla ruokahalulla pelkän hyvän salaatin kera.
Kokeilkaapa muuten joskus lihan lisukkeena kesäkurpitsa"pastaa" -vetelette kesäkurpitsan nauhoiksi kuorimaveitsellä, maustatte oliiviöljyllä, suolalla ja mustapippurilla ja panette höyryttäen.

:kuola:

En ole paistellu sisäfilettä kuin uunissa tai grillissä mutta grilliin pätee ainakin marinoituna (esim alkoholiton punkku alkosta) ja hiukan hakattuna, että kun toiselta puolelta tulee nesteet pintaan on aika kääntää ympäri ja toisella puolella nesteiden näkyessä on se kypsää. Ei sitkastu tuolleensa tehtynä.

Nälkä.. :kuola: :5:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom