Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No offence, kuulostaa vähän kalajutulta. Ja niinku NEUTRAALI sanoi jossain treadissa, että niihin tuloksiin ajan myötä tulee aika helposti kiloja lisää. ;)

Niinhän tuo kuulostaa aika älyttömältä ja pistinkin vanhuuden höperyyden piikkiin. Kovasti se väitti että piti paikkaansa ja ei pitäny sitä mitenkään kummoisena kun ei oikein ollut vertailu kohtia. Tuon kahden käden pystärin voin jotenkin vielä uskoa, sillä voimaa ja lihaksia ukossa on vaikka ikää jo se 65v ja nuorempana ollu hitusen enempi kumpaakin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niinhän tuo kuulostaa aika älyttömältä ja pistinkin vanhuuden höperyyden piikkiin. Kovasti se väitti että piti paikkaansa ja ei pitäny sitä mitenkään kummoisena kun ei oikein ollut vertailu kohtia. Tuon kahden käden pystärin voin jotenkin vielä uskoa, sillä voimaa ja lihaksia ukossa on vaikka ikää jo se 65v ja nuorempana ollu hitusen enempi kumpaakin.

Mun mielestä on käsittämättömän kova tulos vetää +200kg maasta kun salilla painot loppuvat 136kg!

Okei.. Pistetään korsi kekoon.

Hauis: Nykyisin treenaan täysin puhtailla toistoilla ja ilman pienintäkään heijaria. Sarjapainot ovat Z-tangossa 35kg 8:n toistoa, 16kg käsipainoilla 8 toistoa ja 18kg käsipainoilla 6 toistoa..
"Heijariaikana" meni 10x 40kg Z-tangolla ja 6x 22,5kg käsipainoilla.

Rinta: Ennätyssarjat 10x80kg ja 5x90kg, 1x105kg. Käsipainopenkkiä teen 35kg käsipainoilla 8-10 sarjoja. Vinopenkki 8x75kg ja 5x80kg.

Jalat: Prässiä vedän aika paljolti päivästä riippuen 200-250kg:lla sarjoja ja kyykkyä menee yleensä sarjoja 90-100kg.

Selkä: Maastavedossa meni silloin kun sitä vielä tein (selkä alko reistailemaan ja tiedän että on huono juttu ja olen (kai) oppinut läksyni) 1x160kg ja 5x130kg.
Alataljassa pidän yleensä ns. heijaripäiviä ja heijarittomia päiviä. "Heijaripäivinä" sarjat menee vaihdellen 90-100kg ja heijarittomina 70kilon pintaan. Ylätaljassa niskan taakse painot ovat hallittuina hitaina toistoina 65-75kg ja nopeampina 90kilon pintaan.
Alaselkää treenaan lähinnä tempaisulla ja kevyillä maastavetotreeneillä ja niilläkin melko satunnaisesti :david:

Ojentajissa vedän yleensä ranskalaista punnerrusta ensin muutaman sarjan tosi hallittuja toistoja 30kg ja sitten 35kg:lla. Sen jälkeen hieman nopeampia riuhtasuja vaihdellen 40 ja 45kg:n välillä.

Pystypunnerrusta vedän yleensä smith-laitteessa 55-65kg:n kanssa.

Ikää 16 vuotta, painoa reilu 91kg ja pituutta 182cm. Älkää lynkatko.

Eri sali?:)

Pystypunnerrus oli kokeiltu mikkelin
varuskunnassa noin 60-luvun puolvälissä, muistaakseni. Pitää varmistaa aika ja paikka, jos jonkun isi tahi pappa on ollut vieressä kahtelemassa tätä voimainkoitosta. Kuulostaa niin legendalta että jos hyvä tuuri käy niin ehkäpä joku muistaa paljon kyseisessä paikassa oli painoja tahi on ollut näkemässä.

Tuli tuosta Ragnarökin jutusta mieleen semmoinen kun olin jotain 14-vuotias ja satuin käymään isäukon kanssa semmosella lenkkipolulla missä oli semmoiset kiinteät painotangot 25-60kg. Siinä sitten koitin jotain 42kg tms. suorille kun uko arvioi sitä 60kg painoa ja uhosi jotain minulle että "tämmöset nostettiin nuorempana yhdellä kädellä". Sen jälkeen tämä ottikin keskeltä tankoa yhdellä kädellä kiinni ja tempaisi sen siitä suoralle kädelle.

Olin tuolloin aika hämmästynyt koska se 60kg tuntui isolta painolta semmoiselle yli 50-vuotiaalle vanhalle raihnaiselle pikku miehelle (~170cm/90kg).. etenkin kun sitä ei itse saanut silloin suorille edes molemmilla käsillä. Nyt 9-vuotta myöhemmin en usko että tuo enää onnistuisi, mutta kai se on todettava että kyseisellä äijällä oli jäänyt voimia talteen nuoruudesta kun on tehnyt suht fyysistä työtä koko elämänsä. Muistan kun selitin tuota jollekkin luokkakaverille joka kommentoi tyyliin "joopa joo", mutta kyllä minä olin ja olen edelleen varma siitä mitä näin :)

Pointti lähinnä se että ei ne kaikki hämmästyttävän kuuloiset jutut ole legendaa. Esim. tuossa yhdellä kädellä suorille nostamisessa tekniikka pelannee paremmin (koska se on varma että kyseiseltä äijältä ei 120kg silti molemmilla käsillä olisi suorille mennyt) ja tuo 75kg ei sen puolesta kuulosta mitenkään mahdottomalle jos on isomman puoleinen kaveri kyseessä.

Toivottavasti ei vaikuta liikaa "mun isä on supermies" -hiekkalaatikkoteksiltä. Tuli vaan tuosta aiemmasta tekstistä mieleen. Tottahan sekin on että ne tulokset kasvaa monilla iän myötä. Kyseinen äijä nostanut omien puheiden mukaan kuulemma 120kg suorille 70-kiloisena.

Tuossa aiemmin liioittelin ihan vaan provotakseni, mutta pointtina oli kuitenkin se että jatkuvasti ihminen kehittyy.

Ai olet sitä mieltä että on olemassa jokin yläraja? Mikäs se on? Jos heitetään vaikka ihan hatusta vaikka 200 kiloa. Sekö on maksimi? Ei yhtään enempää? Eikö kiloakaan? Ei kun kyllä se on tuo 200, eikä esim. 201 kiloa.

Aina tulee löytymään vahvempia yksilöitä. Ihmiskroppa on sopeutuvainen ja kyllä se niin on että jatkuvasti sitä kehitytään. Potentiaalia löytyy kyllä, sillä on laskettu että jos ihmisen kaikki lihassäikeet kohdistettaisiin samaan suuntaan, niin voitaisiin nostaa 30 tonnin paino. Tämä siis vain esimerkkinä siitä, missä teoriassa raja kulkisi, käytännössähän tuo on mahdotonta.

Sun logiikan mukaan painonnostokisat joudutaan siis kohta lopettamaan, kun maaginen raja on X-kiloa, eikä grammaakaan päälle. Sama on varmaan sitten myös kehonrakennuksessa, pikajuoksussa, uinnissa, hiihdossa ja eukonkannossa.

Olenko sanonut että on olemassa joku ehdoton yläraja??? Kannattaa taas lukea tarkemmin ennen kuin vastaat. Olen sanonut monestikin aiemmin, että se kehitys tulee olemaan enään hyvin marginaalista...välineurheilua ja urheilua ei pidä sekoittaa keskenään.
Hiihdossa välineet kehittyy, toisaalta taas kehonrakennuksessa roinat/määrät muuttuu.

Painonnostossahan sarjajakoa on muutettu useasti, JOTTA SAATAISIIN TAAS UUSIA MAAILMANENNÄTYKSIÄ :wtf:

Kiitos kun valaisit mua tolla tutkimuksella, koskien ihmisen lihassäikeitä ja niiden maksimaalista nostokykyä, Enhän minä tuota voinut tietää..ei kai kukaan muukaan ollut tuollaisesta ennen kuullutkaan :rolleyes:

Siinä olet oikeassa että ihmisrotu kehittyy vuosien saatossa :hyvä: Mahdollisesti tulee sellaisia uusia superlahjakkuuksia, jotka rikkovat ennätyksiä, mutta se kehitys tulee olemaan kokoajan vain hitaampaa.

Tämän kaiken todistaa esim painonnosto enemmän kuin todeksi. Mutta kunhan sinä vielä pikkaisen aikuistut niin maailma avautuu sullekin enemmän ;):piis:

Siinä kaikki mun osaltani kys aiheesta.

Kiitos kun valaisit mua tolla tutkimuksella, koskien ihmisen lihassäikeitä ja niiden maksimaalista nostokykyä, Enhän minä tuota voinut tietää..ei kai kukaan muukaan ollut tuollaisesta ennen kuullutkaan :rolleyes:

Tämän kaiken todistaa esim painonnosto enemmän kuin todeksi. Mutta kunhan sinä vielä pikkaisen aikuistut niin maailma avautuu sullekin enemmän ;):piis:

Massaa!Voimaa! kirjasta tuon luin ja väitän että sen on aika moni muukin (jopa tältä foorumilta) lukenut. BTW. tuo on muuten aina todellisen professorin valinta tuo ikäkortin peliin lyöminen tyyliin vanhempi on aina oikeassa. Ikään kuin tässä tapauksessa nyt olisi väittelyn osapuolien iällä mitään merkitystä. Mutta joo täältä tähän, eli lisää niitä treenipainoja kehiin:piis:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omat tulokset:
- pp 2x4x150, kapeepena 1x160
- kyykky 190
- kapea maastaveto 230
- veto polven kohdalta 290
Varusteina vyö ja rannesiteet. Omapaino 112.

Menee vähäse offtopiciks mutta laittoko Mavehupso ikinä sitä kyykky videoo?

Laittoi.
Joo no tulihan tuo nosto vaan ei puhdas ja penkki alla penkki selän ja tukisiteiden uupumisen takia:D voin kyllä puhtaankin tehdä mutta kestää pari vk kun selkä palautuu. Meni selkä vähän siinä kun yritin 200kg mutta eihän se tietenkään noussut ja noi kamut puntil ei ollu vahvimpia niin en ottanu varmistamaan ja joutu tipauttaa takaa pois ja osuhan se selkään siinä vähän ja kipiäks meni :( mut kummiski http://youtube.com/watch?v=z5j2xap-UfY
E: Näemmä poistanut sen sittemmin.

Jonkun aikaa on tullut tätä foorumia seurailtua, joten kai sitä voisi aloittaa myös kirjoittelun. Tässä siis joitakin meikäläisen sarjapainoja:

Raaka rinnalleveto sylistä: 5x100
Työntö: 3x110
Etukyykky: 3x130
Maastaveto (kapea): 3x200
Penkki: 5x120

Oma paino n. 87 kiloa

Tarkoittanee rinnallevetoa seisoma-asennosta, eli tanko on jo lähtöasennossa reisien puolessa välissä. Tavallaan vähän vajaa maastavedon loppuasento.

Juurikin tuota meinasin. Olen tuolla tavalla tekemällä koettanut kehittää loppuvetoa ja kääntövaihetta.

ransu alkaa oleen hyvässä kunnossa! :rock: Jatkoja ja eritoten MALTTIA!
Hianoo!

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom