Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jännä miten usein "huonot geenit" onkin todellisuudessa sitä, ettei muisteta syödä joka päivä riittävästi terveellistä ruokaa tai treeni on liian yksipuoleista. Kuukauden tai parin intensiivinen setti asiansa osaavan PT:n kanssa voisi ehkä auttaa näkemään missä mennään metsään. Eihän se tietysti ilmaista ole, mutta eipä siellä salilla ole mitään järkeä turhan takia käydä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Laita viime reeni toistoineen/painoineen ja päivän ruokailut, saat vinkkiä sitten.
En mä nyt ihan kaikkea rupea julkaisemaan :nolo: Energiaa tulee noin 3,5...3,8 Mcal päivässä ja noin 50 hh, 25 prot, 25 rasva.
Tuolla "Jos tulee toistot täyteen, laitan lisää painoa ja otan pois jos ei tule." ei tulla kehittymään edes vuosikymmenessä, koska ärsyke on aina sama tai jopa vähemmän.
Miten niin sama jos lisään painoa? Mitä järkeä olisi lisätä painoa jos ei pääse toistotavoitteeseen? Sehän johtaisi vain tekniikan hajoamiseen tai siihen ettei saa painoja liikkeelle.
Lisäksi tuolla "Mallia roinaajasta, joka varoittelee roinaamisen vaaroista? On kai syöminenkin ihan eri asia roinattuna kuin luomuna?" mielipiteellä kannattaa mennä sitten, kun kaikki on oikeesti hanskassa ja tiiät miten hommat kulkee.
Kenelle Savolainen tuonkin heiton mahtoi tarkoittaa? Savolaisenhan väitetään myös sanoneen että jos ei viiden vuoden treeneillä pysty haastamaan Mr. Universejä niin sitten kannattaa vaihtaa lajia tjsp. Jos tuota kirjaimellisesti noudatettaisiin niin eihän täällä juuri kukaan treenaisi yli viittä vuotta. Olenhan tässä nyt pari vuotta opetellut, miten kauan mielestäsi menee että kaikki on oikeesti hanskassa?

En mä nyt ihan kaikkea rupea julkaisemaan :nolo: Energiaa tulee noin 3,5...3,8 Mcal päivässä ja noin 50 hh, 25 prot, 25 rasva.

Miten niin sama jos lisään painoa? Mitä järkeä olisi lisätä painoa jos ei pääse toistotavoitteeseen? Sehän johtaisi vain tekniikan hajoamiseen tai siihen ettei saa painoja liikkeelle.

Kenelle Savolainen tuonkin heiton mahtoi tarkoittaa? Savolaisenhan väitetään myös sanoneen että jos ei viiden vuoden treeneillä pysty haastamaan Mr. Universejä niin sitten kannattaa vaihtaa lajia tjsp. Jos tuota kirjaimellisesti noudatettaisiin niin eihän täällä juuri kukaan treenaisi yli viittä vuotta. Olenhan tässä nyt pari vuotta opetellut, miten kauan mielestäsi menee että kaikki on oikeesti hanskassa?

Tämä menee hieman off-topiciks..Kaikki ois helpompaa, jos postaat reeniohjelmasi vaikka tuonne alottelijoiden osioon. Kaikki on oikeesti hanskassa sillon, kun tietää pääperiaatteiltaan millä ite kehittyy.

Sillä ei oo mitään väliä kuka sano ja mitä.

Siis onko sinulla sitten makkarat vyötäröllä ja pömppömaha (kuten minulla oli kun massaa oli hiukan yli 80 kg) vai mikä sinua tuossa hajottaa?

Onko vaikeaa hyväksyä sellainen mahdollisuus, että geeneillä saattaisi olla vaikutusta lihasmassaankin? Et kai sano lyhyillekään että olisitte syöneet enemmän niin olisitte kasvaneet pidemmiksi?
Jos tulee toistot täyteen, laitan lisää painoa ja otan pois jos ei tule. Toistot lopetan siihen kun painot eivät enää liiku, noin yksinkertaistettuna.

Lopeta nyt eka se geeneistä itkeminen, jookosta?
Toki geeneillä on varmasti vaikutusta, mutta noilla sun mitoilla sulla nyt ei ole lihasta nimeksikään. Lihas kasvaa kun saat sitä energiaa enempi mitä kulutat. Eli sun painon täytyy nousta ja valitettavasti siinä myös samalla tulee sitä läskiä jonkin verran. Sen sitten myöhemmin diettaat pois.

Toki voit jatkaa tolla samalla mallilla, syytät geenejä, syöt vähä ja treenaat löysästi. Takuulla viidenvuoden päästä oot yhtä laihaläski.

Sulla on samanlainen asenne mitä sairaanloisen ylipainosilla jotka vetoaa millon mihinkin kun eivät laihdu.

Jännä miten usein "huonot geenit" onkin todellisuudessa sitä, ettei muisteta syödä joka päivä riittävästi terveellistä ruokaa tai treeni on liian yksipuoleista. Kuukauden tai parin intensiivinen setti asiansa osaavan PT:n kanssa voisi ehkä auttaa näkemään missä mennään metsään. Eihän se tietysti ilmaista ole, mutta eipä siellä salilla ole mitään järkeä turhan takia käydä.

Olen samaa mieltä, että "huonot geenit" ovat melko harvinaisia, jos esim. 5 % eli joka kahdeskymmenes on huonogeenisiä. En tiedä paljonko on mielestäsi harvinainen mutta eihän täällä kovin moni ainakaan minun muistaakseni tunnusta 90 kg mavea kahden vuoden treenillä. Tuomiolauselmaa tässä odottelen. Se syy ei ainakaan muistamattomuus voi olla ellet nyt tosissasi väitä että salaatin unohtaminen kerran kuukaudessa pudottaa pohjan pois. Eikä oikein treenin yksipuoleisuuskaan kun ohjelmassa kuitenkin toistojen määrät vaihtuvat parin viikon välein ja liikkeet parin kuukauden välein. Kuukausi kuulostaa aika lyhyeltä eikä kaksikaan vielä oikein riittävältä. Parempi sijoittaa hyvään tarkoitukseen kuin makuuttaa pankissa. Siitä olen samaa mieltä että valmennuksesta on hyötyä varsinkin aloittelijalle ja jos hyvän valmentajan vain löytää eikä muitakaan vasta-aiheita ole niin ilman muuta kannattaa valmennusta ostaa.

Olen samaa mieltä, että "huonot geenit" ovat melko harvinaisia, jos esim. 5 % eli joka kahdeskymmenes on huonogeenisiä. En tiedä paljonko on mielestäsi harvinainen mutta eihän täällä kovin moni ainakaan minun muistaakseni tunnusta 90 kg mavea kahden vuoden treenillä. Tuomiolauselmaa tässä odottelen. Se syy ei ainakaan muistamattomuus voi olla ellet nyt tosissasi väitä että salaatin unohtaminen kerran kuukaudessa pudottaa pohjan pois. Eikä oikein treenin yksipuoleisuuskaan kun ohjelmassa kuitenkin toistojen määrät vaihtuvat parin viikon välein ja liikkeet parin kuukauden välein. Kuukausi kuulostaa aika lyhyeltä eikä kaksikaan vielä oikein riittävältä. Parempi sijoittaa hyvään tarkoitukseen kuin makuuttaa pankissa. Siitä olen samaa mieltä että valmennuksesta on hyötyä varsinkin aloittelijalle ja jos hyvän valmentajan vain löytää eikä muitakaan vasta-aiheita ole niin ilman muuta kannattaa valmennusta ostaa.

Ei varmasti ole geeneistä kiinni jos ei 2 vuoden treenillä maasta nouse +100kg. :D Itsellä nousis varmaan 200 jos vaan tekis mutta kun kyseinen liike vaan tuntuu siellä missä ei pitäisi eli alaselässä, niin olen tyytynyt tuohon 160kg vetoon joka tuli vuoden treenillä. En varmastikaan ole huonogeeninen mutta en usko että hyväkään. Mulla henk. koht kyykky kovempi kuin mave.

Itse en tällä hetkellä tiedä kuin penkissä ykköseni, ikä 30vee pituus 170cm paino 85-87kg ja salipenkki nyt 175kg. paras sarja ollut 160x6.

Ei varmasti ole geeneistä kiinni jos ei 2 vuoden treenillä maasta nouse +100kg. :D Itsellä nousis varmaan 200 jos vaan tekis mutta kun kyseinen liike vaan tuntuu siellä missä ei pitäisi eli alaselässä, niin olen tyytynyt tuohon 160kg vetoon joka tuli vuoden treenillä. En varmastikaan ole huonogeeninen mutta en usko että hyväkään. Mulla henk. koht kyykky kovempi kuin mave.

Miksi kuvittelet ettei maven kuulu tuntua alaselässä? Täällä on kyllä niin ihmeellisiä käsityksiä siitä minkä pitäisi tuntua missäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lopeta nyt eka se geeneistä itkeminen, jookosta?
No joo eiköhän se ole jo tullut selväksi että geeneistä itkeminen ei ole suosittua. Tosin enhän mä juuri muuta tehnyt kuin postasin omat treenipainoni, jotka on pienenlaiset ja esitin tukeni rotceville, joka kertoi tekevänsä kaiken oppikirjamaisesti mutta syytti kuitenkin itseään vaikka aivan hyvin voi olla että pitäisi syyttää geenejä. Tietysti vedän nämä sanani takaisin jos rotcev nyt tässä ilmoittaa treenipainojen pompsahtaneen keskimääräiselle tasolle koska oli tehnyt jotain aivan väärin.
Toki geeneillä on varmasti vaikutusta, mutta noilla sun mitoilla sulla nyt ei ole lihasta nimeksikään.
Keskimääräisessä haravanvarressa on likimain saman verran lihaa.
Lihas kasvaa kun saat sitä energiaa enempi mitä kulutat. Eli sun painon täytyy nousta ja valitettavasti siinä myös samalla tulee sitä läskiä jonkin verran. Sen sitten myöhemmin diettaat pois.
Niin, juuri tuo tasapainohan siinä ratkaisee. Lahjakkailla lähes kaikki energia menee lihakseen ja heillä rasvaakin on vähemmän kuin heikkolahjaisilla.

Toki voit jatkaa tolla samalla mallilla, syytät geenejä, syöt vähä ja treenaat löysästi. Takuulla viidenvuoden päästä oot yhtä laihaläski.
Mua vähän ihmetyttää että tuomitaan treenit heti löysiksi ojennetuilta kyynärniveliltä. Minusta näyttää että ei tuolla saleilla useimmiten toisten treenit mitenkään ihmeellisen paljon kovempia ole. Enhän mä siellä hirveästi ehdi toisten treenejä tietysti vahtimaankaan.

Sulla on samanlainen asenne mitä sairaanloisen ylipainosilla jotka vetoaa millon mihinkin kun eivät laihdu.
Voi olla, mutta eikös siinäkin ole kyse ihan analogisesta asiasta, eli ylipainoisilla on vaikeampi olla syömättä herkkuja ja mulla on vaikeampi tehdä lihaa? Myönnän ihan suorilta etten ymmärrä ihmisiä jotka eivät voi olla syömättä herkkuja, kun minulla ei ole koskaan ollut vaikea jättää asioita syömättä. Mäkin paheksuin ylipainoisia vähintäänkin mielessäni mutta asenne pehmeni kun tajusin että itse en ole yhtään parempi. Ylipaino ei ole ihan sama kuin lihanpuute koska on helpompi olla laiha kuin lihaksikas. Lihavasta tulee laiha kun vähentää syömistä mutta lihaksen tekeminen vaatii paljon työtä.

Minusta näyttää että ei tuolla saleilla useimmiten toisten treenit mitenkään ihmeellisen paljon kovempia ole.

Niin, kun suurin osa ihmisistä treenaa enemmän tai vähemmän päin persettä. Vähän riippuen salista tietty.

..enhän mä juuri muuta tehnyt kuin postasin omat treenipainoni, jotka on pienenlaiset ja esitin tukeni rotceville, joka kertoi tekevänsä kaiken oppikirjamaisesti mutta syytti kuitenkin itseään vaikka aivan hyvin voi olla että pitäisi syyttää geenejä.

Ei kukaan 2v treenannut tee asioita oppikirjamaisesti.

Koko tämä "jonkun syyttäminen" on kummallista. Pitääkö aina jotain syyttää jos asiat ei mene hyvin? Mulla kaverit menee penkissä ohi, mutta maasta jaksan vetää enemmän - syytänkö nyt jotain muuta vai katsonko ensin pari vuotta miten voisin kehittää rinta-olka-akselia tehokkaammin? Jos 2v on treenattu ja paino noussut 65kg -> 70kg 180cm+ pitkällä jätkällä, pitää alkaa geenejä syyttelemään? Kannattaa ennemmin vaihtaa lajia jos ei ole pitkäjänteisyyttä intohimoa muuhun, kuin geenien syyttelyyn netissä. :D

Ja tuossa joku mainitsi että ei pidä itseään kovin lahjakkaana, muttei huononakaan kun mave nousi vuodessa 160kg:aan, no itsellä taisi se 130kg nousta vuoden treenin jälkeen kun 55kg rungosta alotti treenit.

Ei nää punttitouhut mitään parin vuoden pyrähdyksiä ole jos kehittyä halutaan. Nyt itsellä ~87kg/174cm mitat 4v punttitouhujen jälkeen ja vatsalta löytyy makkaraa varmasti ashraeta enemmän, mutta täälläpä halutaankin panostaa siihen tekemiseen ja syömiseen. Suunta on kuitenkin eteenpäin, kun viimeksi dieetti alkoi 82 kilosta, nyt ollaan jo 5kg yli ja tässä kilo-pari lihasta taas tullut vuoden aikana.
Oranki voi kertoa jos kysyt siltä, että miten lepsulla reenillä täällä joensuun suunnilla nää hyvägeeniset kehittyy... ;) :D :D

Joo ei tässä touhussa ole pikavoittoja, mutta kehitys on huomattavasti nopeampaa, kun syö, nukkuu ja treenaa järkevästi selvällä progressiolla. Itselläkin on useampi vuosi tullut pyörittyä salilla ilman selvää suunnitelmaa ja aloittaessa paino oli varmaan 60 ja pituus n. 180cm.
Koska en syönyt hyvin, ei summittainen treeni tuottanut hyviä tuloksia, vaan kehityin todella, todella hitaasti. Nyt viimeisen 11kk aikana, kun olen saanut syömisen jonkilaiseen ruotuun, olen kehittynyt enemmän kuin edellisinä treenivuosina yhteensä.
Esim. kyykyn sarjapainot noussut +50 kg. Vieläkin olen todella hintelä 83kg/187cm, jolloin lihaskasvu ei ole optimaalisinta, eli syödä pitää enemmän.

Tämä menee hieman off-topiciks..Kaikki ois helpompaa, jos postaat reeniohjelmasi vaikka tuonne alottelijoiden osioon. Kaikki on oikeesti hanskassa sillon, kun tietää pääperiaatteiltaan millä ite kehittyy.

Sillä ei oo mitään väliä kuka sano ja mitä.

No niin, nyt siellä on uusi lanka ettei tarvi enää kuormittaa tätä ot:lla.

Omia viimeaikaisia räpellyksiä treeneissä:

Maastaveto 5x205 ja 8x195
Penkkiä 2x130 ja 1x135
Vinopenkkiä käsipainoilla kympin sarjoja 40 kg:lla
Pystypunnerrus tangolla 10x60
Kyykky 6x160

Painoa 75 kg tai vähän alle, pituus 164 cm :D

Ala- ja ylätaljassa tappia joutunut siirtämään yhä alemmaksi. Pena taas pyörinyt samassa max. 100 kg:ssa (ykkönen) jo kaksi vuotta, eikä siitä nouse, vaikka vammat ovat ohitettu. Meitä on moneen junaan. Voihan tietysti olla, että jossain vaiheessa penkkiin tulee "teholoikka"...

Salijumppaa takana säännöllisen epäsäännöllisesti bouttia vuodesta 1983. Painoa nytyy 120 kg.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom