Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja tavoite olisi: Penkki 90kg,Mave 150kg ja Kyykky 150kg. Toistomäärät samoina. Onkos realistinen tavoite kesäksi? Pari vuotta treeni taustaa ja 3-jakosella ohjelmalla mennään sen 3x vkossa. Ja ikää 30v....

Siis kolmijakoinen läpi kolmesti viikossa (yhdeksän treeniä?!) vai kerran viikossa (kolme treeniä)? Oletan että jälkimmäinen, siinä tapauksessa tilanteessasi vaihtaisin yksijakoiseen ja vetäisin sen läpi vaikkapa kolmesti viikossa.(tai toki voit vetää sen kolmejakoisen kahdesti viikkoon vastaavasti jos tykkäät niin treenata ja aikaa piisaa). Mahdoton sanoa ovatko nuo nousut mahdollisia tilanteessasi: jos olet tosissasi ja fiksusti treenannut viimeisen pari vuotta niin luultavasti ei (prosentuaaliset nousut aika suuria), jos taas olet vasta oppinut treenaamaan kunnolla tms, nuohan menevät kuin tyhjää vaan.

Siis kolmijakoinen läpi kolmesti viikossa (yhdeksän treeniä?!) vai kerran viikossa (kolme treeniä)? Oletan että jälkimmäinen, siinä tapauksessa tilanteessasi vaihtaisin yksijakoiseen ja vetäisin sen läpi vaikkapa kolmesti viikossa.(tai toki voit vetää sen kolmejakoisen kahdesti viikkoon vastaavasti jos tykkäät niin treenata ja aikaa piisaa). Mahdoton sanoa ovatko nuo nousut mahdollisia tilanteessasi: jos olet tosissasi ja fiksusti treenannut viimeisen pari vuotta niin luultavasti ei (prosentuaaliset nousut aika suuria), jos taas olet vasta oppinut treenaamaan kunnolla tms, nuohan menevät kuin tyhjää vaan.

Kerran vkossa läpi. No aika fiilis pohjalta tullut treenattua nuo pari vuotta,nyt ois tarkotus panostaa enemmän. Tarviipas koittaa vaihtaa tuohon 1-jakoseen. Kun olen tuolla 3-jakosella painanut aikast kauan. Nappaan jonkin valmiin ohjelman tuolta,Kiitos nyt vinkistä!! Palaan asiaan vaikka kk.päästä niin näkee onkos nousua tapahtunut.

Paino 80 kilon hujakoilla.

Kyykky maksimi 160kg, sarjapainoja 10x3 140kg, 5x3 145, 10x1 150kg
Mave maksimi 190kg, sarjapainoja 7x3 157,5kg, 7x1 177,5kg
Pystypunnerrus maksimista ei tietoa, sarjapainoja 10x3 53kg, 6x3 53,5kg, 11x1 62,5kg
leuat 3x3 33kg, 6x1 40kg
dipit 10x3 , 15x1 42,5kg
penkki maksimi jostain kuuden kuukauden takaa 90kg, sarjapaino 5x3 80kg
etukyykky maksimi 120kg, sarjoja 8x3 102,5kg, 15x1 115kg

Mun käsityksen mukaan 200 kiloa ollaan kisoissa puskettu noin 80-90kilon painoisena jos liitän nimimerkin oikeaan henkilöön tai sitten olen ihan hukassa. Ja puhutaan raakapenkistä eikä mistään rättiräpistelyistä.

Paino tosiaan päin vittua :)
215kg olen ottanut rannesiteet ja vyö ainoina välineinä, mutta oma paino oli/on n.120kg. Kisoissa en ole käynyt koskaan, mutta perse ei nouse penkistä...ennen kuin lopetan noston ;)

Battlehan voisi valistaa meitä, mies kuitenkin nostanut pitkälti yli 200 hyvin keveänä kaverina. Missä salaisuus?

Treenaan normipenkin max.kerta viikkoon. Painot lähellä maksimia ja toistot 4-5, sarjoja max kolme.
Parhaiten kehityin, kun tein ekalla toistolla korkrintaan 5 toistoa omin voimin(kaveri auttoi kuudennen), pidin 30sek.taukoa ja tein samalla painolla mahd.monta toistoa omin voimin(kaveri auttoi taas yhden) ja vielä kerran sama uudestaan. Se oli penkki, jonka jälkeen joku apuliike 2 x 8 ja rintatreeni oli siinä.

Paino tosiaan päin vittua :)
215kg olen ottanut rannesiteet ja vyö ainoina välineinä, mutta oma paino oli/on n.120kg. Kisoissa en ole käynyt koskaan, mutta perse ei nouse penkistä...ennen kuin lopetan noston ;)

No sitten sekoitan tyypin. Kovat raudat silti vaikka painoa onkin noin "hirveästi" :)

Ikää 21 vuotta ja painoa 95kg! salilla käyntiä takana 5 vuotta josta voimanostoo 3 vuotta.. kovin raw syväkyykky 2x3 165kg, 1x180kg, puvulla 1x230kg.. kovin raakaveto 1x220kg ja puvulla 230kg sekä raakana pinnoista(7cm polvien alta) 1x250kg..raw penkki 1x132,5kg ja paidalla 1x155kg. Muita tuloksia etukyykky 3x115kg ja raakarive 110kg ja ( viidennellä testaus kerralla) tukkipunnerrus 92,5kg.. 7 voimanosto kisaa takana(ipf) raaka yhteistulos kisassa 515kg ja varusteilla 610kg

Luin jostain tutkimuksesta aikanaan että sarjojen määrä ei vaikuttanut hirveesti maksimivoiman kasvuun. Enemmänkin painot ja se kuinka usein treenattiin kyseistä lihasta. Olen myöhemmin yrittänyt googletella tota tutkimusta mutta en ole löytänyt. Itse ajatellut että pitäis ehkä treenata useammin esim. penkki ja vähentää sarjoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
yli 200kg natupenkkaajien treenimetodit ei eroa mitenkään 130kg natupenkkaajista. Ero on genetiikassa... Ei ole mitään supertoimivaa treeniohjelmaa, niinkuin yllä nähtiin. Pari sarjaa silloin tällöin ja jotkut kehittyy, toiset ei.

Ikää 21v ja treeniä takana 4kk,paino huitelee siinä 100kg kantturoilla.

-Penkistä suht helppo 110kg.Penkissä etusormien väli ~45cm,eli aika kapeella otteella.
Kun aloin salilla käymään penkistä tuli ~80kg.

-Mavesta 200kg,ja mavee oon tehnyt jtn 3kk ajan tyyliin 2-3 kertaa kuussa.
Mavesta tuli 140kg kun aloin sitä treenaileen.

Mielestäni ihan hyvin tulosta tullut noinkin lyhyessä ajassa,vai mitä raati on mieltä? :dance:

No kyl toi ainakin kyniksen korvaan kuullostaa hyvältä kehitykseltä. Etenkin kun ite en oo kehittynyt missään liikkeessä yhtään. Vähän läskiä ehkä tullut mut ei muuta.

Kyllä, hän se oli.

Taisi olla sama 215kg norm penkki ja soltussakin ottanut 200 kgtä 80-90 kilosena. Itsekkin olen nähnyt hänen nostavan kisoissa 200kg noin 86 kiloisena.
Jos tällä kertaa yhdistän nimen ja nimimerkin oikeaan henkilöön. :).

edit. Sitten itse kysymykseen. eli harvassa on natikka 200kg punnertajat, helvetin harvassa. Itse olen aina uhonnut että sen tulen nostamaan mutta mutta........ Saa nähdä, kovaa työtä se vaatii ja omalla kohdalla suhkot kovan elopainon sekä terveitä treenivuosia.

Hävettää kirjottaa tänne. Mutta huomiona että tehty vuosi pelkkiä pitkiä sarjoja lihasmassan toivossa. +20kg painoa. Ensimmäisen kerran kokeilin ykkösiä: Mave110kg (3kk tauko jopa viimekerrasta) Penkki 75kg, kyykky 90kg. Pitäis varmaan vetää voimapainotteinen jakso ettei jää toisten jalkoihin?

Kyllä, hän se oli.

Taisi olla sama 215kg norm penkki ja soltussakin ottanut 200 kgtä 80-90 kilosena. Itsekkin olen nähnyt hänen nostavan kisoissa 200kg noin 86 kiloisena.
Jos tällä kertaa yhdistän nimen ja nimimerkin oikeaan henkilöön. :).

edit. Sitten itse kysymykseen. eli harvassa on natikka 200kg punnertajat, helvetin harvassa. Itse olen aina uhonnut että sen tulen nostamaan mutta mutta........ Saa nähdä, kovaa työtä se vaatii ja omalla kohdalla suhkot kovan elopainon sekä terveitä treenivuosia.

Mulla auttoi treenityylin muutto ratkaisevasti...kaikkiin lihasryhmiin oikeastaan.

Hauska miettiä näitä painoja, koska joku +190cm jannu, jos painaa 90kg ,nii on luikku ku mikä tai viiiiitun kireä. Mut, aina pitää olla jokaiselle niitä onnistumisen elämyksiä. Kai..

Kapeasta penkistä 90kg ykkösenä tänään, olkapää liikkeiden jälkeen ja parin kapean penkin sarjan jälkeen. Pystypunnerrusta 27,5kg kp'lla 5 toistoa. Vähän on pienet käsipainot vielä, kun en ole tehnyt käsipainoilla niin pitää keskittyä tekniikkaan tarkemmin.

Back
Ylös Bottom