Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei kannata hirveesti vertailla taljassa tehtyjä liikkeitä toisiinsa. Hirveet erot niissä.

Joo ei ole kovin vertailukelpoisia, meidän salilla on kolme eri taljaa joilla oon tehny ojentajapunnerruksia ni yhdessä saa tehdä täydellä pakalla(50kg) ja siihen vielä joku 20kg limppu roikkumaan n.15 toiston sarjoja ja sitte taas toisessa ei tarvii ku jonku 35kg painoja ni tulee samat sarjat..

Viime viikolta ja tältä päivältä:

Mave 5*95 kg
Takakyykky 4*75 kg
Penkki 4*50 kg

Käsipainolla kulmasoutua on mennyt 10*17,5 kg mukavasti kummallakin kädellä, pystypunnerrusta istuen käsipainoilla 10*12,5 kg.

Pitäisi kerätä nämä vastaukset taulukkoon. Voisi sitten tehdä pisteparvet ja voisi nähdä missä on suhteellisesti vahvempi ja missä heikompi.

Päivitellään hieman ku viimeisestä on kulunut jo monia kuukausia.

Etukyykky 3x12 120kg
Takakyykky 2x6 160kg (ei kyl failureen asti menny, toinen kovin sarja ehkä 4x10 140kg)
Rack-veto polven korkeudelta 3x8 220kg
Penkki 3x5 115kg
Kulmasoutu tangolla 3x8 130kg

Treeniä takana noin 1v 9kk.

^Millai ton ojentajan taljassa otit?

No kunhan tuli nyt mieleen kun tein vastikkaan sen. Joo eroja löytyy ja tullu tehtyy monia mutta tää on yks niistä joissa painot pitää paikkansa. Kyllähän täältä löytyy monenlaisa eri liikettä missä kerrottu millä tehty. Mitä enemmän, sen parempi. 50kg oli pakka joten laitoin k.painoja 3kg. 50x6 tein ennen 4.

Joo ei ole kovin vertailukelpoisia, meidän salilla on kolme eri taljaa joilla oon tehny ojentajapunnerruksia ni yhdessä saa tehdä täydellä pakalla(50kg) ja siihen vielä joku 20kg limppu roikkumaan n.15 toiston sarjoja ja sitte taas toisessa ei tarvii ku jonku 35kg painoja ni tulee samat sarjat..

Tuo johtuu suoraan siitä, että toisessa on väkipyörien avulla vastus puolitettu (70kg/2 = 35kg) ja toisessa on suora vastus. Tuntumahan noissa puolitetuissa ja suoralla vastuksella olevilla taljoilla on vähän erilainen.

Aika kovat painot tuolle treeni määrälle. Minkä ikänen oot?

22 vuotta tulee keväällä täyteen. Olen ollut pienestä asti niitä luonnostaan riskejä ihmisiä, penkistä meni satanen lukiossa parin kuukauden hassulla penkkihauis-"treenillä", joka sitten loppuikin mainittuun saavutukseen. Kesäisin on tullut aika paljon harrastettua puunpilkontaa ja muuta fyysistä askaretta, mutta varsinaista salitreeniä takana tosiaan nyt vajaat viisi kuukautta. Saa nähdä mihin lahjat riittävät, 150 kg penkistä alle vuoden treenillä olisi aika makea saavutus, syyskuuhun asti aikaa:) Taitaa kuitenkin muodostua turhan kovaksi urakaksi, tällä hetkellä maksimi siis lienee n.125-130 ja vajaan viiden kuukauden takainen lähtötaso n.95-100kg. Mitä ovat kokeneemmat mieltä, onko tuo mahdollinen?

Penkki 1x100kg(2x97.5kg)
Mave 1x180kg(8x160kg)

ja kyykyssä oon 130kg ottanu, enempää en viittinyt laittaa, vaikka olisi varmaan tullut.

Nyt 4kk treeniä takana.

Tosiaan ylipainoinen penska oon; 17v 180cm ja 92kg.

EDIT: Eli tuo oli siis puolkyykky =D Syvää oon ottanut 90kgx8.

22 vuotta tulee keväällä täyteen. Olen ollut pienestä asti niitä luonnostaan riskejä ihmisiä, penkistä meni satanen lukiossa parin kuukauden hassulla penkkihauis-"treenillä", joka sitten loppuikin mainittuun saavutukseen. Kesäisin on tullut aika paljon harrastettua puunpilkontaa ja muuta fyysistä askaretta, mutta varsinaista salitreeniä takana tosiaan nyt vajaat viisi kuukautta. Saa nähdä mihin lahjat riittävät, 150 kg penkistä alle vuoden treenillä olisi aika makea saavutus, syyskuuhun asti aikaa:) Taitaa kuitenkin muodostua turhan kovaksi urakaksi, tällä hetkellä maksimi siis lienee n.125-130 ja vajaan viiden kuukauden takainen lähtötaso n.95-100kg. Mitä ovat kokeneemmat mieltä, onko tuo mahdollinen?

125kg-> 150kg on verrannollisesti tuplasti pidempi matka kuin 100kg->125kg, vaikka prosentuaalisesti nousu onkin pienempi. Ei se mahdottomuus ole, jos on erittäin lahjakas treenaaja. Esimerkkinä monet treenaa vuosikausia noiden rautojen välimaastossa.

Parhaat mahdollisuudet penkkituloksen nostaamiseen kyseisessä tilanteessa on bulkkaaminen... kun kehonpaino nousee, nousee takuuvarmasti myös penkkitulos. Jos taas kehonpaino pidetään vakiona, on tietyn voimatason jälkeen hyvin vaikea saada edes 2,5kg lisää sinne tankoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
125kg-> 150kg on verrannollisesti tuplasti pidempi matka kuin 100kg->125kg, vaikka prosentuaalisesti nousu onkin pienempi. Ei se mahdottomuus ole, jos on erittäin lahjakas treenaaja. Esimerkkinä monet treenaa vuosikausia noiden rautojen välimaastossa.

Parhaat mahdollisuudet penkkituloksen nostaamiseen kyseisessä tilanteessa on bulkkaaminen... kun kehonpaino nousee, nousee takuuvarmasti myös penkkitulos. Jos taas kehonpaino pidetään vakiona, on tietyn voimatason jälkeen hyvin vaikea saada edes 2,5kg lisää sinne tankoon.

Jep, tiedostan kyllä että matkaa on rutkasti enemmän kuin pelkkien kilojen valossa näyttää. Bulkkaamiseen en kuitenkaan ajatellut ryhtyä, ei tämä tavoite mikään elämää määrittävä tekijä ole. Treenataan nykyisellä metodilla niin kauan kuin tulokset nousevat ja sitten keksitään jotain uutta kun alkaa kehitys tökkiä:) Ensimmäinen tavoite on vedonlyöntiin perustuva 135 kesäkuuhun mennessä, mistä koko saliharrastus oikeastaan sai alkunsa. Jos se saavutetaan, katsotaan sitten tuota toista.

Penkki 1x160kg 18x100kg
Mave 250kg
Kyykky 5 x 195kg (polvi leikattu, toisesta jalasta puuttuu lihaa)
Pystypunnerrus 6x55kg
Rinnalleveto raaka 6x3x85kg (paska tekniikka)
110kg kilon salkkuja, yhteensä siis 220kg kannoin jotain 15m. Tämmöstäkin tuli kokeiltua joskus.

Pituus 181cm, Painoo tällä hetkellä 112kg. 2 vuotta treenii takana. Ensimmäiset 16kk tulokset nousi hurjaa vauhtia, sen jälkeen 9kk ei ole tapahtunut oikein kehitystä. Jengi vittuili aluksi että vedän jotain kamaa kun penkkitulos nousi 50kg, vaikka sivuraiteen piztsa epäilyttävintä mitä olen suuhuni työntänyt. Tarkotus olis pudotella painoo reippaasti ja toivoo ettei kaikki voimat häviä.

Kyykky: 107,5kg 3x10
Mave: 107,5kg 3x8
Penkki: 70kg 3x8

Penkki junnaa vähän paikoillaan saattaa johtua siitä, että oon vuoden ollu dietillä. Pitäs vissiin ottaa takasin päin :P

Kyykky: 107,5kg 3x10
Mave: 107,5kg 3x8
Penkki: 70kg 3x8

Penkki junnaa vähän paikoillaan saattaa johtua siitä, että oon vuoden ollu dietillä. Pitäs vissiin ottaa takasin päin :P

Minä kiinnittäisin ennemmin huomiota tuohon kyykyn ja vedon suhteisiin, jotka on aika hassut.

Penkki 1x160kg 18x100kg
Mave 250kg
Pystypunnerrus 6x55kg
110kg kilon salkkuja, yhteensä siis 220kg kannoin jotain 15m. Tämmöstäkin tuli kokeiltua joskus.

Pituus 181cm, Painoo tällä hetkellä 112kg. 2 vuotta treenii takana. Ensimmäiset 16kk tulokset nousi hurjaa vauhtia, sen jälkeen 9kk ei ole tapahtunut oikein kehitystä. Jengi vittuili aluksi että vedän jotain kamaa kun penkkitulos nousi 50kg, vaikka sivuraiteen piztsa epäilyttävintä mitä olen suuhuni työntänyt. Tarkotus olis pudotella painoo reippaasti ja toivoo ettei kaikki voimat häviä.
Hyviä tuloksia 2v reenillä.

Penkki 1x160kg 18x100kg
Mave 250kg
Pystypunnerrus 6x55kg

Uskomattoman huono pystypunnerrus penkkiin verrattuna :hyper: Jos ei sitten oo kyseessä 55kg käsipainot, jolloin olis taas aivan törkeen kova tulos :D Mutta muuten kyllä pirun kovaa liikuttelua..

Sitä on keskittynyt enemmän noihin penkkiin ja maveen (ja kyykkyyn kunnes jalka kestää). Pystypunnerrus ollut enemmän semmonen apuliiike. Seisaaltaan olen tehnyt niin että en auta jaloilla yhtään. Joskus aikanaan tullu painittuu niin siitä toi perusvoimapohja varmaa peruja. Ajattelin että jos tiputtais painon tonne 95kg kevääseen mennessä ja yrittäis syksyn aikana saada menetetyt voimat takaisin painon nousematta. Jos onnistuu niin vois lähtee kokeileen tonne raw kisoihin syksyllä. 630kg oli näköjään ysivitosten finaaliraja.

Päivitetään.

Raw penkki 12x120kg,3x150kg, 1x165kg, solttupena vyöllä 24x87,5kg
Raw kyykky 1x172,5kg
Raw veto 3x200kg, 1x220kg

Kaikista löytyy vielä video todistusaineistoksi ja kukaan tuskin natuutta epäileekään :)

Omapaino tulosten tehdessä ollut 81-85kg

Onhan tuota jotain edistystäkin saanut, että samoilla eväillä eteenpäin.

Päivitetään

Raw penkki 24-26x100kg(ei muista tarkkaan)13x120kg heh, huono, 6x150kg,3x160kg, runkkupenkki ykkönen 175kg (rädyn 10x10x100kg oli paperia)
Raw kyykky 9x152,5kg,3x180kg,1x192,5kg siteillä 9x170kg,2x200kg,1x210kg
Raw veto 5x210kg,1x240kg
Vino käsipainopenkki 14x50kg,8-10x55kg, 6x60kg
Vauhtipunnerrus tangolla 1x100kg
Hauiskääntö KP:noin 6x32,5kg heiluttiin kovin :)
Eipä tule mieleen muita painoja.

omapaino ollut tuloksia tehdessä 88-94kg, pituus 173cm. Hetkeen ei ole ennätysraudat liikkuneet:(
Yhtäjaksoista treeniä takana 2 vuotta ja muuan kuukausi. Sitä ennen paljon räpistely kausija.

Onhan tuota jotain edistystäkin saanut, että samoilla eväillä eteenpäin.
Nyt on varmasti muutettava treenejä että saa lisää voimoo ja lihaa ukkoon.

Back
Ylös Bottom