Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pistää silmään täällä jannujen pystypunnerrukset käsipainoilla... 40kg hantteleilla vedellään 10 sarjoja vaikka esim. penkki on alle 150kg. Voisikohan joku kertoa "tekniikan" millä saisin itsenikin moiseen "pystärikuosiin" vai ovatko toistot 10cm pitkiä?
Itse olen 15v, ja olen tehnyt pystypunnerrusta käsipainoilla 2*8*36kg, vaikka penkkimaksimi liikkuukin vain siellä 120kg-125kg tietämillä. Mutta minulla nyt on muutenkin olkapäät muita lihaksia edellä...

Oma näkemykseni parhaasta mahdollisesta tavasta kehittää pystäriä:

Omasta mielestäni olkapäille kannattaa valita pääliikkeiksi pystypunnerrus istuen tangolla, ja pystypunnerrus käsipainoilla, joita sitten vaihdellaan vuorotellen joka toisessa treenissä. Vain 1-2 sarjaa(täysin loppuun asti), ja toistot 8-12. Ei pakkotoistoja tai muitakaan erikoistekniikoita, paitsi restpauseja niin halutessaan. Eli tehdään esim. kymmenen toistoa(täysin loppuun asti), levätään 30sek, tehdään uudestaan esim. kolme toistoa, levätään 30sek, ja tehdään vielä esim. kaksi toistoa. Näin ollen toistoja tuli yhteensä 10+3+2=15rp. Suoristustekniikka niin, että tangolla liike tehdään aivan rinnasta saakka(ei kuitenkaan pompauteta), ja käsipainoilla niin alhaalta kuin vain pystyy, ja yläasennossa käsipainot viedään yhteen. Negatiivinen vaihe kestää aina vähintään kaksi sekuntia, ja paino(je)n alastullessa niitä pitää jarrutella kaikin voimin(samalla pidätetään hengitystä ja kerätään paineita positiivista vaihetta varten). Heti tangon rinnalle / käsipainojen olkapäille osuessa painot nostetaan räjähtävästi ja täydellä energialla, yrityksellä ja voimalla ylös, hengitetään voimakkaasti ulos, ja sitten jatketaan taas negatiivisesta vaiheesta.

Ja ensimmäinen toisto käsipainoilla punnerretaan ehdottomasti yksin ylös, ilman avustusta(niin myös muutkin).

edit. Ja jokainen kerta kun tehdään pystäriä (tai mitä tahansa muuta liikettä), pyritään saamaan enemmän toistoja tai painoja kuin viime kerralla. Ja tämä tietenkin edellyttää lähes kaikissa tapauksissa kehonpainon nousua...

Itselläni ongelma käsipainopystärissä on se ensimmäinen toisto. Kun painot saa suorille käsille niin kyllä niitä toistoja jaksaa tehdä, mutta ongelma onkin saada ne painot suorille käsille aloitusasennosta. Istun penkille painot reisillä ja nostan painot siihen olkapäiden korkeudelle, mutta mulla ei tule muuta kuin olkapäävammoja kun puserran painoja noin alhaalta...

Nuo pystypunnerrusliikketkin on siinä mielessä turhia verrata kuormamääriä, koska tosiaan noita suoritustekniikoita on niin monia. Jotkut uskottelevat itselleen tekevänsä pystypunnerrusta käsipainoilla ja selkänoja on jossain 60-75 asteen kulmassa ym. samankaltaisia esimerkkejä löytyy. Parasta on vertailla niitä itse hartialihasten kokoa, näkee kuka on ollu rehellinen itselleen ja keskittynyt hyvin.

Itselläni ongelma käsipainopystärissä on se ensimmäinen toisto. Kun painot saa suorille käsille niin kyllä niitä toistoja jaksaa tehdä, mutta ongelma onkin saada ne painot suorille käsille aloitusasennosta. Istun penkille painot reisillä ja nostan painot siihen olkapäiden korkeudelle, mutta mulla ei tule muuta kuin olkapäävammoja kun puserran painoja noin alhaalta...

Se sarja merkitsee enemmän kuin se eka toisto kuolleista koska suurin osa lihasduunista tehdään sarjan aikana. Pyydä kaveri auttamaan eka vaikka. Parempi tehdä eka ylös kaverin kanssa ja kovilla painoilla itse sarja omin voimin, kuin että et saa sitä ekaa ylös ja et pysty tekemään sarjaa yhtäsuurilla painoilla ja joutuisit tekemään sen pienemmillä niin että ekakin tulee mutta sarja itsessään jää keveäksi. Lihaskasvun kannalta.

Oon 29v, 180cm / 87kg , vuoden verran reenannu "puolivakavasti", sitä ennen oli sellaista satunnaista rääpimistä, jossa penkkitulos oli max 80 ja mavet ja kyykyt jäi tekemättä. Nykyään penkin max on 100 ja noilla muilla en uskalla ykkösiä kokeilla kun veikkaan että tekniikka ei ole siihen tarpeeksi rautainen. Tosin just kattelin jotain laudalta löytynyttä videota, ja totesin että eipä taida penkkitekniikkakaan olla kohdallaan. Oon menny sellaisella "Ja minähän en millään jouskariselällä nostele"-asenteella :)

Penkki 2x6 - 87,5 kg
Mave 3x5 - 105 kg
Kyykky 3x5 - 100 kg

Hmm mitäköhän tähän ketjuun nyt valehtelisi:

Sottupena 28kg, 5 toistoa
Pystypunnerrus 16kg, 5 toistoa
Kulmasoutu 29kg, 5 toistoa
Maastaveto 50kg, 5 toistoa

Tuossa muutama erittäin surkea. (Tosin mavessa loppukin jo painot kun on rautaa kotona vain 50kg, että katotaanhan sitä myöhemmin)

PS Shagrath teen itse tangolla seisten pystypunnerruksen. Ei tule olkapäävammoja kun rinnallevedon kautta tekee.

Ikää 17, paino pyörii siinä 95-100kg, pituus 185-187cm
Penkki 9x80kg ja max 100kg
Kyykkyä en ole tehnyt vielä kunnolla (tangon paikka hakusessa)
Mavessa kokeiltu vain 100kg (sain jopa ylös asti)
Leukoja ehkä 1 :dance:
Selkä aika heikko verrattuna muihin lihaksiin :david:

Ikää 17, paino jotai 100-105 ja pituus 185
sanotaanko tähän nyt penkki 10 x 90, dippejä 6-8 20 kg lisäpainolla ja vielä vaikka wanha maastavetotulos 10 x 130

Laitettaan nyt nuokin omat.
Ikä 24 (salia n.3v vähä enemmän tosissaan)
Pituus 187cm
Paino n.110g

Sotilaspenkki 150kg
Maastaveto 220-230kg
Kyykky 170 (nyt vähä vähemmän)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näihin varmaan jää mun mun tulokset kun tiputan painoo reilusti, eikä voimailu ole enää tärkein asia elämässä:
JK raw 15x152.5, 5x5x175ilman vyötä, 1x225 vyöllä, siteillä ja vyöllä 235
PP raw 10x140, 8x150, 5x160, 3x170, 1x185, merkeillä kisassa 162.5, kapee pp mutkatangolla 160 ja 160+minikumit tuplana
Mave 5x5x200 ilman vyötä, 7x210, 3x230, 1x250 vyöllä, vedot perinteisellä
Vauhtipunnerrus niskantakaa 9x102.5, 1x130
RRV 125 jos oikein muistan
Näiden aikoihin omapaino on ollu välissä 115-120 ja vuosia kulunu n. 7

jaaha kait tänne pitää itekin kirjottaa surkiat tulokset :p
Ikä: 24v
Paino: 76.5kg
Pituus: 181,5cm
Treenivuosia: 1v. Enemmän ja vähemmän aktiivista menoa.

Penkki 1 max 120kg. Toisto max 80kgx22. melko sama onko jalat penkillä vai maassa kun ei niitä osaa hyödyntää. menee vain takareidet jumiin kun maassa pitää "raskailla painoilla". lastenpainot ne vielä on...
Mave 1 max 120kg aika vähälle jäänyt kun ei ole päässyt alkua pitemmälle vielä.(kään).
kyykkyä tehnyt ehkä yhteensä 2-3kk ja max 3x80kg :S heikot on jalat.
"olkapääkoneessa" 90kg pakalla vissiin joku 5-7x.
Hauiskääntö levytangolla 60kg taitaa olla ykönen atm.
Vinopenkki 80kgx6.
joopajoo eli eipä mitään erikoista. Mutta naturaalia todellakin..

Ramonz;2932738 begin_of_the_skype_highlighting**************2932738******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************2932738******end_of_the_skype_highlightin:dance2:g sanoi:
[/B]

.

Ramonz;2932738 begin_of_the_skype_highlighting**************2932738******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
90kg pakalla vissiin joku 5-7x.

OT: Ass To Mouth :dance:

ikä 19, pituus 190, paino 97, treeniä takana 1½ vuotta. Penkki 120, siihen lopetin penkin tekemisen, pystäriä käppäreillä 30-35kg, mave sarjaa 150kg. (en oo ennen tehnyt) tällästä tää kukkakepin elämä on..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom