Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän siinä on, että täällä näyttää melkein kaikilla olevan mave todella selvästi edellä kyykkyä. Minulla kumpikin aika lailla samoissa, siinä 170-180kg. Toki joku vaikutus on varmaan siinä, että mave treeni on yleensä samalla treenikerralla kyykyn jälkeen, mutta en usko että siinä silti suurta eroa on kun ihan loppuun ei ole tullut kyykkyä tehtyä...

No kyllä kai se mave on 99% ihmisistä kovempi kuin kyykky jos molempia treenaa tasaisesti. Sehän on selvä jo ihan fysiikan lakien perusteella. Itse asiassa melkein luulis että omat kyykkyraudat mavettaisi keposesti vaikkei treenaisi koko maastavetoa. Tämä on tullut monesti todettua että vaikka ei treenaa vetoa moneen kuukauteen, niin silti se on saattanut jonkin verran jopa kehittyä, tai vähintään pysyä samassa jos vain kyykkyraudat on kasvanu. Sitä en sitten tiedä mistä se johtuu että joillain se veto on samoissa tai pahimmillaan heikompi kuin kyykky. Useimmiten syynä lienee kyykyn vajaus, eli kyykky on pyllistelyä lähinnä. Itsellä on vedon ja kyykyn ero 40-50kg vedon eduksi.

Taitaa myös mavessa pääasiallisesti vaikuttavat lihakset (kehon takaosastossa) olla kehittyneet vahvoiksi ihan ruumiillisen työn takia. Maastavetohan on hyvin hyödyllinen ja funktionaalinen liike jos ajatellaan minkätapaisesta liikkeestä olisi hyötyä myös ruumiillisessa työssä, salin ulkopuolella. Takaosaston lihaksethan (pakara, takareidet, koko selkä) ovat melko massiivisia/vahvoja verrattuna muihin kehon lihaksiin. Toki kyykyssä rasittuu samoja lihaksia mutta voimantuotto ei ko. liikkeessä ole ihan samalla tasolla, monesti jo tekniikan ja liikkuvuuden puutteen vuoksi, mutta myös puhtaasti epäedullisempien nivelkulmien takia.

Minulla on mave ja kyykky ollut aina todella lähellä toisiaan. Selityksenä esim. Kyykkyyn tullut panostettua paljon enemmän. Yhreen aikaan en tehnyt mavea ollenkaan vaan kyykkäsin 3 kertaa viikossa. Sitten tekniikka kyykyssä olen hionut mahdollisimman tarkasti, kun taas maven tekniikassa on ollut ongelmia. Vahvat etureidet ja heikko selkä.

Mutta allekirjoitan sen että suurin osa lähellä olevista kyykky mave tuloksista johtuu korkeasta kyykystä. Minun käsittääkseni eivät kuitenkaan kaikki.

Saas nähdä mikä on suhde tällä kertaa kun testailen maksimit kolmen viikon sisällä. Tähän asti kehitys suunta on ollut että mave tulos on kerta kerralta parempi suhteessa kyykkyyn. Johtuu myös siitä että liikkuuvuuden myötä kyykky syvyys on parantunut.

Pystypunnerrus tangolla 3x8-10 40kg
Leveä penkki 2x8-10 50kg
Scot hauista tangolla 3x8-10 25kg
Ranskalainen punnerrus tangolla 2x10 31,5kg/3x10 25kg

Kulmasoutu tangolla 3x10 50kg
Kulmasoutu kp 3x8-10 30kg
Maastaveto 3x8 70kg
Takakyykkyä 3x8 50kg

mave ja kyykyn vasta aloitin, joten todellapieniä, mavettaa jaksaa isoimmillakin painoilla, muttakun jää jalkoihin, niitä pääsi tehtyä vasta vähän aikaa sitten. Treeniä takana 7kk...180/67 ikää 16.
http://img179.imageshack.us/i/uutta003.jpg/ tuossa joku kuvakin, kun en vippejä omistele

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No jos mulla on maximi se 95kg ja 75kg pitäs mennä 10toistoa niin ei puhettakaan.. Ehkä 8 vois olla just ja just. Ja nyt kun 100kg on loppuojennusta vaille niin sitten pitäs mennä 80kg 10kertaa. Ei mulla ainakaan. Mutta niinkuin todettua tuli että aikalailla henkilökohatsata tälläset vertaukset...

Noh tuo taitaa enemmänkin toimia pienissä painoissa. Isommissa sitten haarukka toki kasvaa. Taitaa olla aika lähellä, että porukka tekee 75 prosentilla maksimista sen kympin? Eli satasen maksimilla kymppi tulee 75? Onko kovin kaukaa haettua.

Noh tuo taitaa enemmänkin toimia pienissä painoissa. Isommissa sitten haarukka toki kasvaa. Taitaa olla aika lähellä, että porukka tekee 75 prosentilla maksimista sen kympin? Eli satasen maksimilla kymppi tulee 75? Onko kovin kaukaa haettua.

Varmasti lähempänä. Omalla kohdalla osuu jopa tarkalleen oikeaan.

Ei sarjaennätyksillä ja maksimeilla ole "mitään" tekemistä keskenään. Siis kun vetäsee perusvoimakauden läpi, esim. juuri 110kg:n maksimilla, niin aluksi nousee vaikka 3x4x90kg ja kauden jälkeen 6x6x95kg, niin maksimi ei ole välttämättä noussut ollenkaan! Mutta jo parin viikon maksimikaudella alkaa rauta nousemaan ja maksimi tavallaan nousee tyyliin 10kg kuukaudessa.

Lihakset oppii kestämään sarjoja enemmän, ja sillä välin maksimi jopa laskee. Sitten treenataan tyyliin yhden kahden toiston sarjoja niin alkaa löytymään se maksimi.

Jotain pumppailuu näin "peruskaudella"

Kyykky 10*10*100

Penkki 10*6*90

Mave oiskohan kovin sarja 8*170 ja maksimi mitä ottanu 205 viime aikoina ollu selän kanssa vähän ongelmia mutta siitä se taas lähtee.
Kaikki otetuu ilman vyötä tai siteitä.

sillälailla

jalkakyykky 30x100kg/1x185kg, hack-kyykky 120kg+kelkka? 1x40, 160kg+kelkka 4x10
penkkipunnerrus 60x60kg, 30x90kg, 16x100kg, 11x110kg, 8x120kg, 1x135kg(pysäytys rintaan), vinopenkki 1x125kg(jyrkkäkulma)
maastaveto 1x210kg(helpohko)
pystypunnerrus(smith) 2x6 80kg+tanko, käsipainoilla 4x10 40kg/käsi(vanha tulos)
painoa ollut noita tehdessä 95kg, pituutta 180cm.

Back
Ylös Bottom