Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No on kyllä hirveät nuo sun selkäliikkeiden painot. Mulla on mave ja kyykky aika lailla samoissa, mutta kulmasoutua väännän melko repivällä tekniikalla 95kg:lla, ylätaljaa 65kg:lla ja alataljaa 85kg.

Oudolta nuo sarjapainot tuntuu toisinkin päin. En ole ikinä tehnyt ylätaljaa alle 70kg, edes silloin kun ihan ekaa kertaa aloittelin, joten ihmetyttää miten et saa ylätaljassa 65kg enempää vaikka kuitenkin mavesta päätellen voimaakin on jonkin verran. Tässä huomaa että ihmiset on erilaisia ja joillekin sopii jokin toinen liike paremmin kuin toinen.

Minun pitäisi kyllä vahvistaa jalkoja toden teolla ja opetella oikeat suoritustekniikat maveen ja kyykkyyn...

VIP-forumilla on meikäläisestä yksi kuva nykyisen diettini puolesta välistä jos joku haluaa sitä vilkaista.

Oudolta nuo sarjapainot tuntuu toisinkin päin. En ole ikinä tehnyt ylätaljaa alle 70kg, edes silloin kun ihan ekaa kertaa aloittelin, joten ihmetyttää miten et saa ylätaljassa 65kg enempää vaikka kuitenkin mavesta päätellen voimaakin on jonkin verran. Tässä huomaa että ihmiset on erilaisia ja joillekin sopii jokin toinen liike paremmin kuin toinen.

Minun pitäisi kyllä vahvistaa jalkoja toden teolla ja opetella oikeat suoritustekniikat maveen ja kyykkyyn...

VIP-forumilla on meikäläisestä yksi kuva nykyisen diettini puolesta välistä jos joku haluaa sitä vilkaista.

No joo, itellä nuo jalat kulkee aika paljon muuta kroppaa edellä, joten niistä varmaan suhteessa hyvä mave johtuu. Taljoissakin on tietysti eroja, että jonkun taljan 80kg voi olla toisen taljan 50kg, mutta tykkään tehdä tuota ylätaljaa hyvin pitkällä ja rauhallisella negatiivisella osalla. Se vaikuttaa jonkin verran painoihin.

Joo niin se kyllä on.. itse en itseasiassa ole vielä kertaakan nähnyt että kukaan tekisi puhtaalla tekniikalla, käyn kyllä aamusta salilla kun ei oo paljoa väkeä mutta kuitenkin...:D

Moni kehonrakentaja ainakin on neuvonut tekemään vaan helvetin isoilla romuilla tekniikasta viis pari sarjaa ja sitten pari sarjaa puhtaammin päälle. Vai aattelitko et pro-kehonrakentajien 200kg:n kulmasoutusarjat olisivat puhtaita? :D

Esim. näillä tekniikoilla voi hyvin vetää isommilla romuilla ja sitten "pumppia" päälle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mavea ei pysty enää tekemään entisen(tavallaan vaikuttaa vielki) välilevynpullistuman takia. Pienillä romuilla, siis <40kg onnistuis mutta turhaudun vähintään 2 treenikerran jälkeen koska pystysoudussakin menee paremmin...
Lääkäri tosin sanoi pari vuotta sitten että et voi jatkaa painonnostoa missään muodossa. hyvin on menny nyt kun oon ollu varovainen toin alaselän kanssa ja keskittyny enemmän yläselkään ja leuanvetoihin.

Mavessa kyl meni täs vuos sitte 150kg yks toisto, mutta sitte ei tarvinnukkaa mitää nostaa pariin viikkoo

Vähän OT, mutta itsekin keräilin välilevyjä salin seiniltä maven seurauksena muutamia vuosia takaperin. Mavet jäi vähäksi aikaa siihen, mutta kaikkia muita jatkoin (toki tekniikoita siistien) normaaliin tapaan. Lisäksi tein ahkerasti kiertoja yms. keskivartalojumppaa. Oireet seuraili pari vuotta aaltomaisesti, mutta viimeiseen viiteen vuoteen ei ole ollut enää minkäänlaista oiretta. Maveakin tehdään nykyään railakkaammin kuin koskaan.

Tämän siis oli tarkoitus tsempata!

Tosin olen kuullut, että toisilla oireet ovat seurailleet koko iän...

Moni kehonrakentaja ainakin on neuvonut tekemään vaan helvetin isoilla romuilla tekniikasta viis pari sarjaa ja sitten pari sarjaa puhtaammin päälle. Vai aattelitko et pro-kehonrakentajien 200kg:n kulmasoutusarjat olisivat puhtaita? :D

Esim. näillä tekniikoilla voi hyvin vetää isommilla romuilla ja sitten "pumppia" päälle.

No pro bodybuilderit on juttu erikseen, monet niistä tekee liikket niin ja näin.. ja tuo ronnien tekniikka oli vielä hyvä verratuna mitä oon nähnyt itse. Enemmän se olkapäihin ja epäkkäisiin ottaa jos aivan pystysuoras sitä kulmasoutua teet ;) Ei se tarkoita että jos joku pro bodybuilderi tekee liikeen aivan paskalla tekniikalla niin sun niin kannattais tehdä..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No pro bodybuilderit on juttu erikseen, monet niistä tekee liikket niin ja näin.. ja tuo ronnien tekniikka oli vielä hyvä verratuna mitä oon nähnyt itse. Enemmän se olkapäihin ja epäkkäisiin ottaa jos aivan pystysuoras sitä kulmasoutua teet ;) Ei se tarkoita että jos joku pro bodybuilderi tekee liikeen aivan paskalla tekniikalla niin sun niin kannattais tehdä..

Tarkoitin ihan näitä meidän suomalaisia bodareita jotka vetävät suunnilleen samalla tekniikalla (Pajunoja)... jolta tuon vinkin sainkin.

Tarkoitin ihan näitä meidän suomalaisia bodareita jotka vetävät suunnilleen samalla tekniikalla (Pajunoja)... jolta tuon vinkin sainkin.

Okei.. kyllähän se ihan hyvin voi toimia, itse en kuitenkaan jatkuvasti noin tekisi.. :whip:

Edit: ja itse nyt tarkoitin tuolaisia perussiimojakin jotka ei voi tehdä ok tekniikalla vaan pistää aivan liian paljon painoa aina ja sit niitä riuhtoo ylös aivan kauhealla tekniikalla... :D

Itse tekisin rinnalle jos on olkapää ongelmia.. ihan yhtä hyvin se olkapäihin ottaa, eikä olkapäät mee paskaks.. mutta ihan hyvältähän nuo painot näyttää :rock:.. et kuitenkaan vissiin kauhean kauaa oo treenannu?

Itse asiassa treenit aloitin 2005, mutta 2007 ja 2008 leikattu oikea olkapää, joka on kehitystä (lue=salilla käyntiä ylipäänsä) hidastanut. nyt ei enää olkapään kanssa ongelmia kummemmin. Ja tuohon PP rinnalle vai niskan taakse, minulle sopii paremmin niskan taakse. jotenkin liike ei rasita meikäläistä niin pahasti mitä täältä on saanut yleensä lukea. tällä hetkellä yhtenäistä salilla käyntiä on takana vasta pari kuukautta, mutta lihasmuistin ansiosta on palattu niille "kultaisille" ajoille sarjapainojen suhteen. Tästä suunta ainoastaan ylöspäin!

Vähän OT, mutta itsekin keräilin välilevyjä salin seiniltä maven seurauksena muutamia vuosia takaperin. Mavet jäi vähäksi aikaa siihen, mutta kaikkia muita jatkoin (toki tekniikoita siistien) normaaliin tapaan. Lisäksi tein ahkerasti kiertoja yms. keskivartalojumppaa. Oireet seuraili pari vuotta aaltomaisesti, mutta viimeiseen viiteen vuoteen ei ole ollut enää minkäänlaista oiretta. Maveakin tehdään nykyään railakkaammin kuin koskaan.

Tämän siis oli tarkoitus tsempata!

Tosin olen kuullut, että toisilla oireet ovat seurailleet koko iän...

Kiitti tsempistä, pian täytän 21 joten ikää ei kauheasti vielä ole ja selkä on kuin milläkin vanhuksella. Ja siis tuo pullistuma ei johtunut mavesta, eikä muustakaan salikäynnistä.
Tuli 18v kesänä kesätöissä tehtyä viikko pelkkiä lapiointihommia, melkeempä 10h putkeen joka päivä. siitä lähtien vaivannut. lääkärille menin vasta 3kk särkyjen alettua, tyhmä kun olin.

Millaisiä kiertoja/liikkeitä/sarjoja teit? painaa tuo välilevy välillä ilmeisesti tuohon iskiashermoon kun jalkaa särkee niin perkuleesti.

Onneksi pystyy ylävartaloo treenaamaan melkein huoletta. Jalat on saanu enemmän vaan aerobista.

Miten on, milloin tulee naturaalin kehityksessä seinä vastaan? Tarkoitan siis lihasmassan kannalta. Tietenkin geenit vaikuttaa mutta sillee suurinpiirtein

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten on, milloin tulee naturaalin kehityksessä seinä vastaan? Tarkoitan siis lihasmassan kannalta. Tietenkin geenit vaikuttaa mutta sillee suurinpiirtein

No aika vaikeahan tohon on vastata, aika paljonhan sun geenit siihen vaikuttaa.. hyvät geenit ja rasvat siinä 15-25% niin voit kasvaa isoks :D

Edit: Jo se että tulee stoppi vastaan niin vaatii aikamoisen työn, ettei varmaan vielä siitä tarvi murehtia.. mutta ei kannata kyllä haaveilla noista pro bodybuildereiden kehoista... hulkki on vissiin treenannut yli 10v se on vähän suuntaa antava, tietty paremmilla geeneillä kuin hulkilla voi enemmän saavuttaa mut ei siitä varmaan kauheesti ohi mennä--- :whip:

Ei ikinä!

rodney_abs_pose2small.jpg

Tällainen kuva tuli googlesta hakusanalla "natural bodybuilder" ja koska Google on suuri ja luotettava kansainvälinen megayhtiö, on meidän luotettava sen tarjoamaan vastaukseen ja päädyttävä seuraavaan päätelmään: Vielä on aikaa

Laitetaas nyt itekin treenipainot muistiin. Voi sitte vaikka parin vuoden päästä käydä ihmettelemässä että mihin suuntaan on menty, kun ei tuota treenipäivyriä oo koskaan oppinut pitämään. Tulokset tältä viikolta, käytössä 12/8/4 toistoinen HST.

Kyykky 8x170 (Vyö)
Veto 8x212,5 (Vyö)
Penkki 8x125 (Rannesiteet)

Aamupainoa 93kg, ja jumppaa takana paltiarallaa 7 vuotta.

Nyt on yksi tavoite ansaittu, nimittäin penkkitulos 100kg!:dance: Tekniikan kun sai kuntoon siinä maksimi 80kg kohdalla, niin nopeastihan tuo 100kg saavutettiin. Onnellinen olo ja nokka kohti seuraavia tavoitteita.:puntti:

Kiitti tsempistä, pian täytän 21 joten ikää ei kauheasti vielä ole ja selkä on kuin milläkin vanhuksella. Ja siis tuo pullistuma ei johtunut mavesta, eikä muustakaan salikäynnistä.
Tuli 18v kesänä kesätöissä tehtyä viikko pelkkiä lapiointihommia, melkeempä 10h putkeen joka päivä. siitä lähtien vaivannut. lääkärille menin vasta 3kk särkyjen alettua, tyhmä kun olin.

Millaisiä kiertoja/liikkeitä/sarjoja teit? painaa tuo välilevy välillä ilmeisesti tuohon iskiashermoon kun jalkaa särkee niin perkuleesti.

Onneksi pystyy ylävartaloo treenaamaan melkein huoletta. Jalat on saanu enemmän vaan aerobista.

Kannattaa hakeutua asiantuntevan urheilulääkärin tai fysioterapeutin luo. Ja jos terveyskeskuksen kautta niin sieltä vaan lähetettä hakemaan eikä pelkää buranaa.

Selkäinahon Sakari on sanonut sivuillaan että välilevyn pullistuman jälkeen voi vielä kuntoutua nosto kuntoon

Heh, minä kun luulin että olen epäsopusuhtainen :D

Penkki 2x6 80kg
Kyykky 3x6 90kg
MaVe 3x6 100kg

162/67kg -90

Sori, huomasin kysymyksesi vasta äsken. Eli treenasin keskivartaloa monipuolisesti. Kierrot tein rauhallisesti istuen keppi niskan takana ja pitkiä sarjoja. Istu ryhdikkäästi ja vältä repiviä toistoja, tai todennäköisesti sulla välilevyt jo sanookin, jos riuhdot liian lujaa. Liike kokoajan hyvällä tuntumalla ja ääriasennosta toiseen. Sattua ei saa missään vaiheessa.

Lisäksi tein vatsarutistuksia ja selänojennuksia, ts. sellaisia liikkeitä, jotka nyt yleisesti keskivartaloa vahvistavat. Tekniikat siten, että selkään ei satu. Lisäksi koetin treenata syviä vatsoja, palstalta pitäisi löytyä tuohonkin hyviä ohjeita.

Ai juu, yksi juttu. Eli venyttele takareisiä ja pakaroita ahkerasti. Jos ne ovat kovastikin jumissa, ranka vääntyy epäedulliseen asentoon ja voi pahentaa iskiasvaivoja. Huomasi hyvin, että kun treenasin keskikroppaa ahkerasti sekä muistin venytellä, vaivat olivat poissa, mutta jos joskus tuli laiminlyötyä (esim. jäi vatsatreenit pariksi viikoksi vähemmälle), niin vaivat tulivat takaisin.

Kannattaa hakeutua asiantuntevan urheilulääkärin tai fysioterapeutin luo. Ja jos terveyskeskuksen kautta niin sieltä vaan lähetettä hakemaan eikä pelkää buranaa.

Selkäinahon Sakari on sanonut sivuillaan että välilevyn pullistuman jälkeen voi vielä kuntoutua nosto kuntoon

Lääkäriltä saa useimmiten lähetteen fysioterapeutille, jonka kanssa katsotaan kuntoutusohjelma. Leikkaukseen lähetetään käsittääkseni poikkeustapauksissa, urheilijat taviksia herkemmin. Eräs lääkäriystäväni ilmaisikin asian kauniisti, että tavis laitetaan leikkaukseen, jos suolikontrolli pettää.

rodney_abs_pose2small.jpg

Tällainen kuva tuli googlesta hakusanalla "natural bodybuilder" ja koska Google on suuri ja luotettava kansainvälinen megayhtiö, on meidän luotettava sen tarjoamaan vastaukseen ja päädyttävä seuraavaan päätelmään: Vielä on aikaa

Liekö tuolla amerikan ihmemaassa on naturaalia sekin jos lyö testoa kankkuun, jonka lääkäri on määrännyt feikatun vajeen vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom