Naturaalien treenipainot?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tai sitten se penkki on kaikista vaikein liike... Kunnon kaari, lavat yhteen, jotta saat tukevan asennon ja kyynärpäät eivät lähde leviämään sivuille. Kannattaa kiinnittää huomiota!

tässä ihan hyvä linkki aiheesta. http://www.youtube.com/watch?v=vUcjOIZc80c

Tai sitten on persjalkanen ja pitkäkätinen. Itsellä ainakin välitykset suosii aikalailla enemmän tuota mavea kuin penkkiä, ja suhteet penkin ja maven välillä on suunnileen samat kuin latelalla. Väittäisin silti, että omaan melko hyvän penkkitekniikan.

Tai sitten on persjalkanen ja pitkäkätinen. Itsellä ainakin välitykset suosii aikalailla enemmän tuota mavea kuin penkkiä, ja suhteet penkin ja maven välillä on suunnileen samat kuin latelalla. Väittäisin silti, että omaan melko hyvän penkkitekniikan.
Ruumiin rakenteella on tässä hommassa aika iso osa. Mulla ei ole kovin hyvä tekniikka penkissä mutta lyhyet kädet niin kuitenkin ihan kohtuu rautoja saa nostettua.

penkkii

edit. Toisaalta en saa hyötyä irti lyhyvistä käsistäni kun en osaa kauhean leveältä nostaa enkä saa selkää kaarelle vaikka kuinka keppuloisin penkillä.

Mulla on ainakin juuri näin. Kädet pitkät vrt. muu keho. Nyt pitää panostaa tuohon penkkiin ja sen tekniikkaan, kun se on selvästi jäljessä muita tuloksia. Ja oletan, että n. 15 vuoden aktiivinen pyöräily on auttanut jalkojen ja keskivartalon nopeaa kehitystä.

Tai sitten se penkki on kaikista vaikein liike... Kunnon kaari, lavat yhteen, jotta saat tukevan asennon ja kyynärpäät eivät lähde leviämään sivuille. Kannattaa kiinnittää huomiota!

tässä ihan hyvä linkki aiheesta. http://www.youtube.com/watch?v=vUcjOIZc80c

Voisitko selventää mitä meinaat penkissä kyynärpäiden leviämisestä sivuille? Vai vääntääkö jätkä penkkiä kyynärpäät kyljissä kiinni?

haluisitko kertoo lisää noista turhista, kun en oikeen tiiä :D :worship: kiitos etukäteen

Paineilmavehkeet ym. hilavitkuttimet eli kannattaa treenata vapailla painoilla

Taljat on ihan hyviä. Mutta esim. just rintaprässi, reiden ojennus/loitonnus, selän ojennus, paineilmalaitteet, pec deck, se "vartalon kierto" jne ovat ainakin minun mielestäni turhia. Ja esim. ristitalja kans. Kertokaa toki muutkin mielipiteitänne. Eli siis iMO käsipainot, levytanko ja levypainot, ylätalja, alatalja ja smith-laite on sellasia että muilla ku niillä en tekis. Vapaat painot kaikista parhaita. Ylätaljan ei btw ainakaan pahemmin kuuluisi ottaa rintaan, toki voi vaihdella tekniikasta riippuen. Lähinnä yläselkään ja hauiksiin mulla ja kavereillani ottaa mitä ollaan juteltu.. Vähän niin kuin leuanveto.

Sen takia kannattaa suosita vapaita painoja että niiden kanssa tehdessä tasapaino ja tukilihakset kehittyvät samalla kun painot kasvavat. Lisäksi kun ei ole mitään mekaanisesti määrättyjä liikeratoja niin on paljon parempi, ne kun voivat pitemmän päälle olla aikamoisia rajoitteita..

Taljat on ihan hyviä. Mutta esim. just rintaprässi, reiden ojennus/loitonnus, selän ojennus, paineilmalaitteet, pec deck, se "vartalon kierto" jne ovat ainakin minun mielestäni turhia. Ja esim. ristitalja kans. Kertokaa toki muutkin mielipiteitänne. Eli siis iMO käsipainot, levytanko ja levypainot, ylätalja, alatalja ja smith-laite on sellasia että muilla ku niillä en tekis. Vapaat painot kaikista parhaita. Ylätaljan ei btw ainakaan pahemmin kuuluisi ottaa rintaan, toki voi vaihdella tekniikasta riippuen. Lähinnä yläselkään ja hauiksiin mulla ja kavereillani ottaa mitä ollaan juteltu.. Vähän niin kuin leuanveto.

Sen takia kannattaa suosita vapaita painoja että niiden kanssa tehdessä tasapaino ja tukilihakset kehittyvät samalla kun painot kasvavat. Lisäksi kun ei ole mitään mekaanisesti määrättyjä liikeratoja niin on paljon parempi, ne kun voivat pitemmän päälle olla aikamoisia rajoitteita..

kerroit paremmin kuin noissa parissa aikasemmassa viestissä yhteensä, kiitos paljon :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Kyllä peck deck voi olla ihan mukavaa vaihtelua. Sillä saa ainakin hyvän tuntuman.. Mutta noin muuten oon samaa mieltä, että vapailla painoilla vaan!! Paitsi sellane iha perus smith on kyllä aivan haitarista, eikä siinä tule luonnollista liikerataa.

Reidenojennukset eristää reittä hyvin, sillä pystyy kätevästi etukäteisväsyttää reiteen hyvää polttoa ja puristusta. Ristitaljalla ja pecdeckillä saa rinnasta puhtia pois ja niitäkin voi käyttää kätevästi etukäteisväsytykseen rinnalle johon punnerruksia päälle. Pecdeckin idea on olla nimenomaan eristävä liike, siiinä ei ojentajat tee duunia ollenkaan. Kuten ei ristikkäistaljassakaan, vaan homman pitäisi kaiken toivon mukaan mennä vain rinnalle.

Smithillä saa erittäin hyvää eristystä rintaan ja jättää sen tasapainoilun pois vaikka ylävinopenkissä (taas vaihteen vuoksi). Tosin ei se kaikille sovi, kuten ei monet muutkaan liikkeet. Turhia liikkeitä ei ole edes olemassa. Kyllä niillä omat paikkansa on, mutta vaan eri tarkoitukset. Jos se ei jollekin sovi, niin ei se liikkeestä turhaa tee. Jos kerran smith, taljat, deckit ja muut "vemputusliikkeet" on totaalisen turhia, niin miksi isot muskelimiehet niitä vaan kummasti vääntää? Hmmm....:D

Mutta makuasioita sanoi Musti.

Joo, tosiaan itsekkin teen ojennuksia ja koukistuksia, unohtu ne mainita, olen hyväksi havainnut :D Prässi kans on hyvä.

Muskelimiehillä on jo sen verran lihaa että ne saattaa vaikka yrittää ikään kuin muotoilla lihaksiaan erilaisiksi (mahtaa kuulostaa typerältä), aloittelijalle vaan on tärkeintä ensiksi sitä lihasta hommata, ja sitä saa esim. rintaan taatusti parhaiten punnerrusliikkeillä :)

Muskelimiehillä on jo sen verran lihaa että ne saattaa vaikka yrittää ikään kuin muotoilla lihaksiaan erilaisiksi (mahtaa kuulostaa typerältä), aloittelijalle vaan on tärkeintä ensiksi sitä lihasta hommata, ja sitä saa esim. rintaan taatusti parhaiten punnerrusliikkeillä :)
Ei siis turhia liikkeitä yleisesti, vaan ehkä vähemmän käyttökelposempia aloittelijalle. Mutta tuskin siihen kehitys tyssää vaikka joskus jotain eristävääkin mukaan ottais niiden punnerrusliikkeiden kanssa.;)

eli pitäskö taljat sun muut unohtaa :( oon saanu tosi hyvin ylätaljal tuntumaan yläselän ja rinnan ):

alatalja ja ylätalja on ihan käteviä

Jotta tämä threadi palautetaisiin taas on topicciin, niin laitetaan nyt oma vaatimaton takakyykkysarja viime maanantailta:

10x10x90kg (ATG)

Käveleminen ottaa kipeää edelleen...

edit. aikaa koko settiin meni kutakuinkin n. 10 minuuttia

Viimeksi muokattu:
Eilen tein yhden käden soutua vipuvarslaitteella 115kg/puoli 2 x 6 ja polvistavetoa vähennyssarjana 300kg x 1, 280kg x 2 ja 250kg x 6. On vähän hellänä selkä...

Nämä tulokset tehty treeneissä 2009:

Etukyykky ilman vyötä 180kg
mave ilman vyötä 260kg
Mave vyöllä 280kg
Vauhtipunnerrus tangolla 125kg
Punnerrus tangolla 2*95kg
Ylöstyöntö tangolla raakana 3*140kg
8" tukkipunnerrus (allemenolla) 135kg
Raakatempaus 90kg
Raakarive 130kg
Farmit 155kg/käsi 20m
Merimies 360kg 10m