Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Penkki on suhteessa todella kova verrattuna maveen ja kyykkyyn, vissiin sitä on hinkattu aika lailla enemmän? Hauiskäännössä voisin omasta kokemuksesta sanoa, että kannattaa lopettaa se ainainen paremman tuntuman haku 40 kg:lla ja kokeilla, mihin ne kädet oikeasti pystyy. Vastausta etsitään vielä, mutta uskon omaavani mahdollisuudet jopa lähelle 70 kg:n puhtaisiin sarjapainoihin - tosin se vie toki vuosia, mutta sanotaan ainakin 10 vuoden sisällä ;) Tähän mennessä mennyt siis 55 kg:lla nelonen.

ei ne isot painot välttämättä isoa hauista tuo, ja tästä on turha väitellä:D
monet vääntää suht isoilla painoilla, ja kädet on "siimat" vaikka tekniikka näyttäisikin olevan ok.

jos voimaa haetaan niin unohtakaa tämä sanoma.:)

Penkki:

Alavinoa olen kaverin kanssa hinkannu, paras sarja 105kg x4, normipenkissä 100kg x2. Yksin uskalla ottaa paljoa. Käsipainoja hinkannu maksimissaan 35kg x5. Yleensä sarjat on kympin luokkaa 70-80kg kun treenaan yksin.

Pystypunnerrus:

Käsipainot 25kg x6 menee. Tangolla olen saanut 50x 4-5. Nämä yleensä neljääkymppiä.

Dippi:

6-8x olen saanut 20kg lisäpainolla. Vaikka pidän itseäni kynäniskana, treenikaverit hädin tuskin tekevät omalla painollaan dippejä.

Hauis, tangolla

10kg tai 12.5kg kiekoilla, 15, 10, 8. Hauis on kasvanut mutta painot jurraa paikoillaan, varsinkin kun yritän olla tekemättä niitä heijareita, ja eri otteilla.

Jalkoja tulee treenattua prässissä ja koneissa, viime aikoina enemmän kun tuntuvat jäävän jälkeen, niinkun varmasti tekevätkin. Legpress jotain 270kgx10.

Selkää treenaan taljassa ja soutamalla. Jotain 50-70kg välillä roikkuu painot.

Maastavetoa olen kokeillut vain kerran, 100kg nousi hikisesti viisi kertaa. Selässä on/oli skolioosi, ryhti on semmosta quasimodo-tasoa aina välillä. Samasta syystä ei kyykky oikein onnistu, jätän ottamatta sen riskin.

Suht. aktiivesti käynyt salilla 2007 lopusta. Sitä ennen jotain satunnaista pelleilyä ja intti jossa katosi nekin voimat. Oma paino oli silloin 65kg. Olen saanut painon melkein 80kg asti, ja laihduttanut sen suht tiukkaan 75kg. Nytten jotain 77kg ja nousussa, kasvot näyttää niin perseeltä kun on läski, että taidan ottaa ihan rauhassa "bulkkia".

Syksyn tavoitteena 110kg penkistä puhtaasti, olis mielestäni realistinen, kun se "melkein" nousi jo.

Ja oma pituus oli 176cm.

Hauiskäännössä voisin omasta kokemuksesta sanoa, että kannattaa lopettaa se ainainen paremman tuntuman haku 40 kg:lla ja kokeilla, mihin ne kädet oikeasti pystyy. Vastausta etsitään vielä, mutta uskon omaavani mahdollisuudet jopa lähelle 70 kg:n puhtaisiin sarjapainoihin - tosin se vie toki vuosia, mutta sanotaan ainakin 10 vuoden sisällä ;) Tähän mennessä mennyt siis 55 kg:lla nelonen.
Mulla on vähän eri kokemuksia. Ilman hirveetä naimaliikettä (ei mikään ultrapuhdas kuitenkaan) tein suoralla tangolla 62kg kolmosen jo joskus amiksessa (7 vuotta sitten), painon ollessa ~75kg. Nykyään oma paino se 10kg enemmän, isommat kädet ja pienemmät painot hauiskäännössä. Siinä mielessä ollaan samaa mieltä että painojakaan ei hyödytä täysin tiputella alas vain tuntumaa hakien. Mutta myöskään hyödytä painojen lisääminen ja tekniikan kustannuksella.
Itse suosin tyyliä jossa voimat pois eka leuanvedolla, sitten ehkä pari sarjaa jollain 50kg ja lopuksi käsipainoilla pitemmät sarjat todella keskittyen.

Joitakin sarjapainoja:

Kyykky 4x6 145kg
Mave 3x6 150kg
Penkki 3x6 90kg (solisluumurtuma vaivaa)
Haukkari tanko 3x8 ~40kg
Pystypunnerrus kp 3x6 28kg

bw 88kg

pistetääs parit omat tulokset. pituutta 176cm ja painoo 88kg

etukyykky 115kg 2x6
penkki 3x10x105, 18x90, 3x3x120kg
syväkyykky 3x4x150kg
mave 3x5x155kg, ykkönen 190kg
pystypunnerrus kp 3x45kg, 10x40kg
ylätaljaa selkä pystysuorassa 4x105kg

Hyviä tuloksia jätkät tykittää natuna! Saipahan aineski jalat taas maanpinnalle XD

186cm ja 94kg
pena 1x 108kg
kyykky 2x 120kg
mave 1x130kg kerran koittanu
pystypunnerrus kp 10x 25kg
hauberi suoratanko 10x 40kg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
dippi 3*70kg
sotilaspenkki 5*100
leuka 25 toistoa 10 kg lisäpainolla

ite pituus 171 ja paino 75 kg

Tätä oon monesti miettiny että miten porukalla voi olla dippi niin järetön penkkiin verrattuna. En nyt yritä käydä kärkkäästi käsiksi sun tuloksiin vaan otin vaan esimerkiksi kun iski silmään.:kippis1:
Ja samoihin lihaksiin ottaa, mutta toki eri tavalla. Ite en vois kuvitellakkaan mistään 70kg dipistä, mutta 100 kilon penkkailu ois aika leluilla leikkimistä

Tätä oon monesti miettiny että miten porukalla voi olla dippi niin järetön penkkiin verrattuna. En nyt yritä käydä kärkkäästi käsiksi sun tuloksiin vaan otin vaan esimerkiksi kun iski silmään.:kippis1:
Ja samoihin lihaksiin ottaa, mutta toki eri tavalla. Ite en vois kuvitellakkaan mistään 70kg dipistä, mutta 100 kilon penkkailu ois aika leluilla leikkimistä

Kehonpaino vaikuttaa. Penkissä suuresta kehonpainosta on hyötyä ja dipissä haittaa.

Tai sitten kaikki yksinkertaisesti laskevat oman painonsa mukaan tuohon dippitulokseen :).

no omat säälittävät treenipainot

sjmv 6x12x100kg
Kyykky 6x12x70kg
penkki 3x12x75
Dippi 3x6x30kg

saa nähä nouseeko intissä :)

Kehonpaino vaikuttaa. Penkissä suuresta kehonpainosta on hyötyä ja dipissä haittaa.

Tai sitten kaikki yksinkertaisesti laskevat oman painonsa mukaan tuohon dippitulokseen :).

Minusta onkin kaikkein järkevintä että lasketaan se omapaino mukaan siihen dippitulokseen. Jos sitä ei tulokseen sisällytetä eivät tulokset ole keskenäään ollenkaan vertailukelpoisia. Vähän eri asia tehdä dippejä 70kg painolla kuin satakiloisena.

Minusta onkin kaikkein järkevintä että lasketaan se omapaino mukaan siihen dippitulokseen. Jos sitä ei tulokseen sisällytetä eivät tulokset ole keskenäään ollenkaan vertailukelpoisia. Vähän eri asia tehdä dippejä 70kg painolla kuin satakiloisena.

No just. En tod. tiedä ketään kuka tekisi näin.

Eli jos 70kg jätkä tekee +30kglla 5 toistoo ja 100kg jamppa 5 toistoo niin ne on yhtä vahvoja?

Voihan sen tietysti noinkin ajatella...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom