Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Uus penkki enkka tänää ,80kg! :D että kavereiden naamat oli mutrulla ku niistä paras sai 55kg :D ( tuli kinaa kavereiden kanssa siitä että kuka penkkaa eniten jote mentiin testaa :D)

ikää 14v paino äsken mittasin 70kg ja n. 175cm pitkä

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Salilla käynyt noin vuoden, ja tämän hetken sarja painot näyttää tältä:

Takakyykky - 70kg, 4x10. (Aloitin jalkojen treenaaminen vasta 1,5kk sitten)
Penkki - 67,5kg, 3x10.
Leuanveto leveällä myötä otteella - 8kg, 3x11.
Niskantakaa punnerrus - 37,5kg, 4x10.
Hauis tangolla - 40kg, 3x10

Ikää löytyy 17v, ja 182cm, 68kg.

Salilla oon käynyt nyt about 6 kuukautta. Aikalailla alkutaipaleella siis ollaan, mutta tässä joitakin treenipainoja:

Takakyykky 18x55 kg
Mave 5x5x90 kg
Vinopenkki kp 2x10x20 kg

täydellä liikeradalla tehtynä +50 toistoa. ihan varmasti.. laitan nyt vielä kerran tän videon josta näet mikä se täysiliikerata on http://www.youtube.com/watch?v=kjk8aqMP1xQ

no tiedän jo ettei se ole täysliikerata tai että sitä ei tehdä oikein joten eipä jaksa ees inttää tän enempää :)

Itselläni ainakin pointti lisäpainojen käytössä on se, että noista mainitsemistasi "vajaista" "täysiin" siirtyminen ei käy ihan tuosta vaan. Täytyy jaksaa tehdä sarjoja kohtuullisten lisäpainojen kanssa polvet maassa ennen kuin saa yhtäkään pelkät varpaat maassa.

Itselläni ainakin pointti lisäpainojen käytössä on se, että noista mainitsemistasi "vajaista" "täysiin" siirtyminen ei käy ihan tuosta vaan. Täytyy jaksaa tehdä sarjoja kohtuullisten lisäpainojen kanssa polvet maassa ennen kuin saa yhtäkään pelkät varpaat maassa.
siis eihän polvet maassa versiosta ruukatakaan siirtyä suoraan täyteen liikerataan vaan seuraava vaihe on juuri sama kuin polvillaan, mutta tehdään varpaillaan. siitä sitten tuohon täyteen liikerataan.

eli tämä on se seuraava vaihe johon siirrytään polvillaan versiosta. tuossa nyt ei ole sitä voimapyörää käytössä, mutta ollaan tossa asennossa ja liikutellaan rullaa suorille ja sieltä takas tohon naaman kohdalle eli just samanlain ku polvillaan.
4476286-big.jpg

sitte ku tossa varpaillaan versiossa saa kunnolla niitä toistoja voi alkaa siirtymään siihen täyteen rataan. tai niin minä ainakin tekisin. olen nähnyt kyllä täyden liikeradan tekijän joka ei ole tehnyt koskaan lisäpainoilla kevennettyä voimapyörää vaan kokeili täyttä rataa kun aikansa tuota ns toiseksi vaikeinta versiota teki. toki jos välttämättä haluaa tehdä vaikeimman kautta ja hillua lätkät selän päällä salilla niin ei se mua haittaa. helpompiakin keinoja kuitenkin on.

Tänään prässi (Normannin prässi/hack-yhdistelmä) 12x470, tuloksia tulee tipotellen, mutta onpahan tuoreita. Viikkoa vanhempia tuloksia kun on melkeinpä turha muistella...

Tekee alaslaskun seisten ja ylös polviltaan?

Näitä kun tekee muutaman kerran niin varmaan nopeasti onnistuu jo täydellä radalla tekeminen.

Tai sitten hyppää suoraan tuohon täyteen liikerataan, mutta pyytää kaveria pitämään vähän mahasta kiinni :D

Tekee alaslaskun seisten ja ylös polviltaan?Näitä kun tekee muutaman kerran niin varmaan nopeasti onnistuu jo täydellä radalla tekeminen.

Ei kyllä ihan välttämättä mene kovinkaan nopeesti täydellä, vaikka seisten onnistuukin tekemään laskuja alas. Ainakin miulla parhaiten toimi "täydellä" liikeradalla tekeminen ja sopiva kalteva taso, jota vasten pyörä. Nyt oon taas sen verran heikossa kunnossa, että joutuu tekemään lisäpainoilla ja/tai tuon kaltevan tason kanssa...

Meinasin kynisketjuun postata omat tulokset, mutta pannaan sitten tänne kun se on lukossa.

penkkipunnerrus 80kg
kyykky 80kg
maastaveto 130kg

Olen siis 25v, 184/80. Kolme viikkoa käynyt puntilla, kahden viikon päästä kokeillaan uudet ykköset.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinasin kynisketjuun postata omat tulokset, mutta pannaan sitten tänne kun se on lukossa.

penkkipunnerrus 80kg
kyykky 80kg
maastaveto 130kg

Olen siis 25v, 184/80. Kolme viikkoa käynyt puntilla, kahden viikon päästä kokeillaan uudet ykköset.
Kannattaako niitä noin tiheään kokeilla? Eihän tossa ajassa kerkiä mitään tehä?

Minua neuvottiin tekemään näin siksi, että alussa tulokset saattaisivat nousta pelkällä nostotekniikan paranemisella reilustikin. Näin kolmen viikon jälkeen tuntuisi ihan fiksulta idealta. Meinasin nimittäin kuolla ensimmäisen viikon jalkatreeneissä, nyt sarjat menevät jo paljon helpommin. Tämän 5 viikon totuttelujakson jälkeen alkaisi sitten varsinainen harjoittelu, kun ykköset on lähempänä "oikeaa" maksimia.

Tältä näyttäs tällä hetkellä :

Penkkipunnerrus 1x 95
Mave 10x130
Hack-kyykky 8x110
Kulmasoutu 20x90
tuossa kulmasoudussa pari toistoa jäi varastoon.

:offtopic: nii et mite laitatte suhteessa normaaliin kyykyy painoja hackkii,,, ehkä yks vittumaisimmista liikkeistä ever johtunee ehkä siitä kun jalat jäles yläroppaa ku lenkkareihi menny osa kehityksest ^^

penkki 2x100kgkg
kyykky 2x10x70kg
kulmasoutu 10x70kg,,8x70kg
haukkari (tangol) 2x8x40kg
ranskalaine 2x10x35kg

8kk taukoa salist enne sitä treenannu reilu vuos josta puolivuotta ei osannu tehä oikee mitää oikein :D
nyt treenannu 3kk taas ^^

Zone-sarja -42%
Minua neuvottiin tekemään näin siksi, että alussa tulokset saattaisivat nousta pelkällä nostotekniikan paranemisella reilustikin. Näin kolmen viikon jälkeen tuntuisi ihan fiksulta idealta. Meinasin nimittäin kuolla ensimmäisen viikon jalkatreeneissä, nyt sarjat menevät jo paljon helpommin. Tämän 5 viikon totuttelujakson jälkeen alkaisi sitten varsinainen harjoittelu, kun ykköset on lähempänä "oikeaa" maksimia.

Niin, ja nostotekniikan parantaminen ei tosiaan tarkota ykkösten kokeilua kuukauden treenin ja huonon tekniikan jälkeen.
Se paranee puhtaasti toistoja tekemällä, ei TODELLAKAAN vielä ykkösillä, vai luuletko että esim. penkissä lavat pysyy tiukkana ja kyynärpäät sisällä kun meet tässä vaiheessa lähelle maksia?
Tai että veto ei mee suoraan riiputukseks?
Kokeile vaikka puolen vuoden jälkeen.
Treenaatko muuten body-tyylillä vai voimaa?

Back
Ylös Bottom