Naisten kuntosalikulttuuri - kuvia perseestä ja puurosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikai tuo kenenkään mielestä kovin poikkeuksellista voi olla, koska noilla mitoilla (BMI 25.1) ollaan työikäisten naisten keskiarvon alapuolella (BMI 26.0). Toisaalta taas tuo määrä lihasta noilla rasvoilla, kun voisi oikeasti kilpailla jo CBB sarjassa on äärimmäisen poikkeuksellista. Paljon harvinaisempaa kuin esim. roinan käyttö (~2.4% treenaavista). Ja tuo oli noista kolmesta se vähiten selkeä tapaus.

Eikä tuossa mistään normimimmistä kyse olekaan, vaan äärimmäisen motivoituneesta ja lahjakkaasta sellaisesta, oli ylimääräistä käytössä tai ei.

Ja mistä päästäänkin siihen, että vaikka koen hienoksi, että naisille on myös pieniä sarjoja nykyään olemassa, en kertakaikkiaan ymmärrä, että jotkut asettavat kisatavoitteet itselleen jo ennen, kuin salilla on kertaakaan käyty, saati että selvillä on, onko hommaan yleensäkään taipumusta ja lahjoja. Mutta koska fitness.

Enkä höystä, olen itsekin vastaillut jokuseen sellaiseen kyselyyn, tyyliin 'Haluan Bikini Fitness -kilpailijaksi. Nyt pitäisi siis aloittaa salilla käynti. Mitä teen?' Ja vastaus ei ole ollut välttämättä kauhean rakentava.

Tarkoittaako silmien pyörittely tässä yhteydessä sitä, että koet jotenkin poikkeuksellisena sen, että 167 cm pitkä nainen painaa lähemmäs 70 kg?

Huonon lihaskunnon omaavalle naiselle kyseisessä lukemassa on mukana yleensä kieltämättä jo jokunen kilo läskiä, muttei silloinkaan missään oikean ylipainon puolella olla. Naisten fysiikkasarjassa kisaavalle offilla, ja ainakin yhden Instagramkuvan mukaan tarkan lukeman ollessa 68,8 kg, ja josta itsekin neiti kommentoi 'tungsta formen', se ei mikään valtaisa lukema liene. Vertailun vuoksi googlettelin Anna Virmajoen mittoja, ja ainakin yhdessä Anna-lehden haastattelussa niiden mainittiin offilla olevan 170 cm ja 62 kg.

Eikai tuo kenenkään mielestä kovin poikkeuksellista voi olla, koska noilla mitoilla (BMI 25.1) ollaan työikäisten naisten keskiarvon alapuolella (BMI 26.0). Toisaalta taas tuo määrä lihasta noilla rasvoilla, kun voisi oikeasti kilpailla jo CBB sarjassa on äärimmäisen poikkeuksellista. Paljon harvinaisempaa kuin esim. roinan käyttö (~2.4% treenaavista). Ja tuo oli noista kolmesta se vähiten selkeä tapaus.

Tätä vähän ajoin takaa, jos nyt esimerkkiä heitetään niin Kotipohjan Pekka on samat 167cm pitkä, kakskymppinen jäbä ja kisakireenä oli viimevuonna 65,8kg. Jos sulle on mahdollista että natuna treenaava nainen painaa saman verran kun kenen tahansa mielestä todella lahjakas cbb-mieskisaaja, niin täytyy olla aika kuutamolla.
Ei tää vänkäämisellä parane, kun lopputulema on jo päätetty....

Ei tää vänkäämisellä parane, kun lopputulema on jo päätetty....

Ei varmaan parane, ei. Mielenkiinnolla seurannut Pekka Kotipohjan uraa, mutta ajat sitten jo kyllästyin lukemaan Pekan ketjua täällä Pakkiksella, kun sivutolkulla sielläkin sitä 'Toi roinaa, nyyh, eikä roinaa, no roinaapas' -väninää.

Minulla kieltämättä tuli vähän erilainen mielikuva Penelopen kirjoituksien perusteella itsestään ja vaikuttavista massoista jotka rakennettu +-0 kaloreilla ja tuntumapumppailulla, mitä profiilikuvaa vilkaistessa. Joo varmasti kehitystä tullut hyvin, mutta jos itse esiinnyt profiilikuvassasi niin eihän noista massoista voi puhua samana päivänä, mitä näiden "natuksi" kuvittelemiesi naisten kuvissa näkyi. Ei tuon profiilikuvan mukainen kunto pitäisi roinaepäilyitä kokeneissa saliharrastajissa herättää, kyllä saat syödä ja reenata ihan rauhassa vielä. Myöskin himmailu yläkropan osalta kuulostaa vähän oudolta, ei tuo (minun mielestä) liian massiiviselta voi näyttää.

Ja tarkennettakoon että sinänsä en halua arvostella kenenkään kuntoa, mutta fakta on se että nuo bodynaisten kuvat oli aivan toista maata, ei tuommosta efektiä millään pumpilla kikkailemalla pelkästään saa, jos sitä massaa ei olisi nimeksikään. Siinä oli oikeasti paineista lihaa ja paljon(naiselle).

Minulla kieltämättä tuli vähän erilainen mielikuva Penelopen kirjoituksien perusteella itsestään ja vaikuttavista massoista jotka rakennettu +-0 kaloreilla ja tuntumapumppailulla, mitä profiilikuvaa vilkaistessa. Joo varmasti kehitystä tullut hyvin, mutta jos itse esiinnyt profiilikuvassasi niin eihän noista massoista voi puhua samana päivänä, mitä näiden "natuksi" kuvittelemiesi naisten kuvissa näkyi. Ei tuon profiilikuvan mukainen kunto pitäisi roinaepäilyitä kokeneissa saliharrastajissa herättää, kyllä saat syödä ja reenata ihan rauhassa vielä. Myöskin himmailu yläkropan osalta kuulostaa vähän oudolta, ei tuo (minun mielestä) liian massiiviselta voi näyttää.

Ja tarkennettakoon että sinänsä en halua arvostella kenenkään kuntoa, mutta fakta on se että nuo bodynaisten kuvat oli aivan toista maata, ei tuommosta efektiä millään pumpilla kikkailemalla pelkästään saa, jos sitä massaa ei olisi nimeksikään. Siinä oli oikeasti paineista lihaa ja paljon(naiselle).

Täysin samaa mieltä. Joo, se on ihan sama, vaikka olisi kaikki maailman discovalot käytössä ja käyttäisi kaikki mahdolliset lihaspaineita/pumppia lisäävät oljenkorret, kuten tolkuttomat pumppailut salilla, hiilaritankkaukset, l-arginiinit jne. niin tuollaista "illuusiota" kuin noissa edellämainituissa kuvissa, EI LUODA ilman tarvittavaa lihasmassaa ja kireyttä. Kyllähän noista kuvista nyt jumalauta sokeakin näkee, että lihasta on perkeleesti ja kunto on vielä pirun kireäkin. Esimerkiksi se keskimmäinen tumppukuva. Aika kiitettävä määrä näyttää olevan pihviä kiedottuna luun ympärille, että tuntuisi menevän hieman eri massoissa kuin esim. sinä tuossa profiilikuvassasi.

Tuo sinun kuntosi kuvassa on ainakin semmoinen, jonka kuka tahansa treenaamiseen ja ruokavalioon paneutuva nainen voi kohtuu helposti saavuttaa. Varsinkin jos on esimerkiksi nuoruudessa harrastanut vähänkin jotain lihasta ja voimaa vaativaa lajia ja aloittaa vähän vanhemmalla iällä treenaamisen, niin varmasti pääsee em. kuntoon helpollakin kun käy hetken salilla ja dieettailee ylimääräistä pois. Esimerkiksi oma avovaimoni pääsi noihin massoihin ja ylikin puolen vuoden tavoitteellisella treenillä ja dieettasikin samalla. Hän onkin kyllä harrastanut tanssia koko elämänsä, ennen kuntosaliharrastusta.

Mutta tarkoitus ei siis minullakaan arvostella tai haukkua kuntoa paskaksi vaan tuoda hieman perspektiiviä väittämiisi. Urheilullisessa kunnossa näytät olevan, joten jatka vaan samaan malliin! :)

Voi apua? :D

Miten mä olen voinut ilmaista itseäni noin väärin? Missä kohtaa olen väittänyt olevani 'iso'? Tai puhunut vaikuttavista massoista itselläni? Saati väittänyt olevani jotain poikkeuksellista? Kunhan koitin kumota sitä väitettä, että touhu naisilla toivotonta olisi. Mähän olen tosi pieni, siellä Bikinin massoissa about, mutta kun rasvat alhaalla, niin ne pikkulihaksetkin erottuvat. Ja roinaepäilyt; nehän nyt olivat ihan vitsinä heitettyjä. Voi jeesus.

Ja josko nyt tuo mun kondis oikeasti kiinnostaa, niin enhän mä yläkroppaakaan ole himmannut sen takia, että olisi 'iso', vaan lihastasapainon vuoksi, eli ettei ole enää niin selkeästi jalkoja edellä, ja kuten ennen oli.

Sitten taas josko tämän oli tarkoitus olla puhdasta vittuilua, tai lannistamista mua kohtaan, niin feilasitte täysin. Vaikka esim. niitä olkapäitä kasvattelen, mä haluan olla pieni, pirun kovalla lihaserottuvuudella (huom. peruspunttaajalihaserottuvuus, ei kisojenvoitto erottuvuus) varustettu sellainen tosin. Se ei silti estä minua ihailemasta toisilla naisilla ja miehillä sitä isoakin massaa, koska huomattuna on, että tälläinenkin kondis vaatii kuitenkin jonninverran paneutumista, vaikkei tosiaan mahdottomaksi olekaan osoittautunut.

Johan me(itse ensin omassa postauksessani ja perässä Teräskallo) sanottiin ettei ole mikään varsinainen arvostelu tai vittuilu kyseessä. Aika selkeästi käytit itseäsi esimerkkinä ja kehitystäsi omilla metodeillasi joten aika johdonmukainen oli sitten verrata noihin "natunaisiin" ja kuvauksiisi omasta kehityksestäsi. Tai en tiedä menikö pontti ohi, mutta ei kai kukaan ole väittänytkään että naiselle salitreeni olisi turhaa ja mitään tuloksia olisi mahdollista saada. Se nyt vaan on kuvainnollisesti kun lähtisi kuuta taivaalta hakemaan, jos kuvittelee että natuna noihin "motivaatiokuviin" yleensä kovinkaan geenifriikki voisi päästä puhumattakaan rinnastaa omaa kehitystään tukemaan niitä juttuja että natuna voisi kehittyä miten vaan.

Sama se miehilläkin on, kyllä sitä heikommillakin lahjoilla varustettu saa tietyn kehityspyrähdyksen kun tekee asioita oikein, mutta sitten kun ne omat rajat alkaa lähestyä niin meno on melkoisen hidasta ja pienenkin kehityksen eteen tarvitaan valtavasti aikaa ja ponnisteluja. Naisella tämä entisestään korostuu, jos puhutaan lihasmassan kasvatuksesta. Ja noissa bodynaisten kuvissa sitä kuvitteellista seinää mitä vasten pusketaan on työnnetty aika kauas todennäköisesti niistä rajoista lihasmassan suhteen missä ne rajat lahjakkaallakin alkaa vastaan tulla. Se nyt ei liene epäselvää, mikä sen seinän yli pääsemisen mahdollistaa useimmissa tapauksissa.

Nuo puheet vaan missä naiset alkaa olla puhtain metodein lahjakkaiden miehien (natukehonrakentajien) massoissa, ovat täysin epärealistisia.

Tai en tiedä menikö pontti ohi, mutta ei kai kukaan ole väittänytkään että naiselle salitreeni olisi turhaa ja mitään tuloksia olisi mahdollista saada. Se nyt vaan on kuvainnollisesti kun lähtisi kuuta taivaalta hakemaan, jos kuvittelee että natuna noihin "motivaatiokuviin" yleensä kovinkaan geenifriikki voisi päästä puhumattakaan rinnastaa omaa kehitystään tukemaan niitä juttuja että natuna voisi kehittyä miten vaan.

Sama se miehilläkin on, kyllä sitä heikommillakin lahjoilla varustettu saa tietyn kehityspyrähdyksen kun tekee asioita oikein, mutta sitten kun ne omat rajat alkaa lähestyä niin meno on melkoisen hidasta ja pienenkin kehityksen eteen tarvitaan valtavasti aikaa ja ponnisteluja. Naisella tämä entisestään korostuu, jos puhutaan lihasmassan kasvatuksesta.

Mä lähdin tähän keskusteluun juurikin mukaan luettuani väitteen, että lähtökohtaisesti naisille lihasten kasvatus varsinkin yläkropan osalta on lähes toivotonta = tarkoittanee sitä, että treeni on turhaa ja tuloksia ei saa. Toki oli yksittäinen mielipide, muttei ole ensimmäinen kerta, kun olen Pakkiksella moiseen törmännyt.

Ja tuossa pari postausta sitten myös pointtasin sitä, että vaikka touhu perusnaiselle vaikeampaa on, se ei ole niin vaikeaa, saati mahdotonta kuitenkaan huomioiden sen, että ne tavoitteetkin ovat useimmiten melko maltilliset.

edit: Eikä se lannistaminen ole vain Pakkiksella, saati vain naisten osalta. Näkeehän täälläkin usein uusia threadeja, joiden aiheena on 'Olen 28-vuotias mies, olenko liian vanha aloittamaan treenit', tjsp. Höpöhöpöä kaikki tollainen, salille vaan. Ainakin ryhti paranee jos ei muuta, olettaen toki ettei maveta välilevyjään solmuun.

Mitä ihmettä??? 33 sivua perseistä, mutta ei yhtään persekuvaa vaan täyttä off-topikkia jostain naisten roinaamisesta??? Kuulkaas runk...jätkät, olen hyvin hyvin pettynyt teihin! Ei kait tässä auta muu kuin uhrautua itsellä korjatakseen tilanteen takaisin raiteilleen.

9eb4c10c77a645142953646440fe240a.webp

62291_582253805120603_1659865611_n.webp

1016753_727442317268417_1917195215_n.webp

1898285_501109889999431_1021404069_n.webp

tumblr_myu8ozQ6pj1s8504io1_400.webp

1531698_716386905040625_1882302878_n.webp

1620814_744346172244698_393189815_n.webp

1622768_229773963876629_1747283996_n.webp

10001477_754001967945785_1368772519_n.webp

10173745_766126296733352_7142959770673411741_n.webp

10300661_784887968190518_5762751319109876554_n.webp

10151775_10152052740716762_7710680716422538005_n.webp

20121128_0825112.webp

Tämä olkoon opetuksena kaikille kuinka pysytään aiheessa, nih! Varsinkin silloin, kun on kyse niinkin tärkeästä asiasta kuin perseistä.

Tämä olkoon opetuksena kaikille kuinka pysytään aiheessa, nih! Varsinkin silloin, kun on kyse niinkin tärkeästä asiasta kuin perseistä.

Naisille olisi pitänyt olla jo sieltä yläasteelta lähtien aina kuntotesteissä perkeleesti kyykkyä. Naisten olisi pitänyt osallistua siihen samalla tarmolla kuin miehet leuanvetotesteihin ym ja neidit oikeasti koittaisivat saada paremmat tulokset. Tästä luontaisesti jatkuisi kyykkyperseen kehittäminen sitten aikuisiällä. Saattaisi olla viimeiset vuodet käsillä kun tällaisen trendin lopputuloksista pääsisi itsekin nauttimaan. Kohta olen vain se katkera vanhanliiton setämies jolle lähimmäksi kontaktiksi jäisi noiden kyykkyperseiden irstas kuolaaminen salilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä ihmettä??? 33 sivua perseistä, mutta ei yhtään persekuvaa vaan täyttä off-topikkia jostain naisten roinaamisesta??? Kuulkaas runk...jätkät, olen hyvin hyvin pettynyt teihin! Ei kait tässä auta muu kuin uhrautua itsellä korjatakseen tilanteen takaisin raiteilleen.

Hyvähyvä! Ihan turhaa väitellä siitä kuka käyttää mitäkin. Keskitytään olenNAISEEN. :D

Sama se miehilläkin on, kyllä sitä heikommillakin lahjoilla varustettu saa tietyn kehityspyrähdyksen kun tekee asioita oikein, mutta sitten kun ne omat rajat alkaa lähestyä niin meno on melkoisen hidasta ja pienenkin kehityksen eteen tarvitaan valtavasti aikaa ja ponnisteluja. Naisella tämä entisestään korostuu, jos puhutaan lihasmassan kasvatuksesta. Ja noissa bodynaisten kuvissa sitä kuvitteellista seinää mitä vasten pusketaan on työnnetty aika kauas todennäköisesti niistä rajoista lihasmassan suhteen missä ne rajat lahjakkaallakin alkaa vastaan tulla. Se nyt ei liene epäselvää, mikä sen seinän yli pääsemisen mahdollistaa useimmissa tapauksissa.

Nuo puheet vaan missä naiset alkaa olla puhtain metodein lahjakkaiden miehien (natukehonrakentajien) massoissa, ovat täysin epärealistisia.
Sitä helposti tuloo uran alkutaipaleella sellainen olo et helppoahan se on sitä lihasta raapasta, jossakin vaiheessa sitä sitten huomaakin tuurista riippuen että ei tää nyt ihan yksinkertaista ollutkaan ;) Joskus aikoinaan olin kivoissa massoissa +82 dietin jälkeen olikin sitten painoa 67kg Nimimerkillä mies kynis 4 ewer.. Aihetta sivutakseni nro 12 on kovin.

Mä lähdin tähän keskusteluun juurikin mukaan luettuani väitteen, että lähtökohtaisesti naisille lihasten kasvatus varsinkin yläkropan osalta on lähes toivotonta = tarkoittanee sitä, että treeni on turhaa ja tuloksia ei saa. Toki oli yksittäinen mielipide, muttei ole ensimmäinen kerta, kun olen Pakkiksella moiseen törmännyt.

Edelleen se kommentti oli annettu siinä tilanteessa, kun failure epäili, etteivät fitnessbloggarit saa tuntemattomilta juurikaan kehuja hanskoista ja olkapäistä, jonka käsitin hänen mielestään olevan jonkinlainen edistyneen lihaksen kasvatuksen ja treeniedistyneisyyden mittari. Tarkoitin, ettei naisilla ole yhtä hyviä edellytyksiä sellaiseen, joten vertaaminen miehiin on aivan turhaa. Naiset ovat pienempiä, naisten paino jakautuu enemmän alavartalopainotteiseksi, naisten hormonitoiminta ei tue yhtä hyvin lihaskasvua, jota pitäisi olla miehiä enemmän, koska lähdetään takamatkalta. Treeni ei silti ole ikinä turhaa ja tuloksia tulee, mutta realistinen tavoite voisi olla muualla kuin siinä, että lajia harrastamaton bongaa ne valtavat 50 cm hanskat norjalaisen villapaidankin läpi. Jos nainen saa kehuja käsivarsistaan tai sen yläkropan lihaksikkuus huomataan niin lähes poikkeuksetta naisella on korkeintaan hihaton päällä. Tässä perusteluksi muutama lihaksikkaaksi kehuttu nainen:

minna_pajulahti_01.jpg

marit_craft.jpg

IG-FLAGNORFAIL-DLB-HOODANDHAT_large.png

Edelleen se kommentti oli annettu siinä tilanteessa, kun failure epäili, etteivät fitnessbloggarit saa tuntemattomilta juurikaan kehuja hanskoista ja olkapäistä, jonka käsitin hänen mielestään olevan jonkinlainen edistyneen lihaksen kasvatuksen ja treeniedistyneisyyden mittari. Tarkoitin, ettei naisilla ole yhtä hyviä edellytyksiä sellaiseen, joten vertaaminen miehiin on aivan turhaa. Naiset ovat pienempiä, naisten paino jakautuu enemmän alavartalopainotteiseksi, naisten hormonitoiminta ei tue yhtä hyvin lihaskasvua, jota pitäisi olla miehiä enemmän, koska lähdetään takamatkalta. Treeni ei silti ole ikinä turhaa ja tuloksia tulee, mutta realistinen tavoite voisi olla muualla kuin siinä, että lajia harrastamaton bongaa ne valtavat 50 cm hanskat norjalaisen villapaidankin läpi. Jos nainen saa kehuja käsivarsistaan tai sen yläkropan lihaksikkuus huomataan niin lähes poikkeuksetta naisella on korkeintaan hihaton päällä.

Joo, mä tiedän. Ja pahoittelut että siihen referoin toistamiseen. Tuntuu että keskustelen täällä ihan eri asioista, kuin moni muu. Kun totta, ei ole yhtä hyviä edellytyksiä, ei tule yhtä isoja lihaksia jne. mutta kun sillä ei ole mitään saatanan väliä, kun harva nainen niitä isoja lihaksia edes haluaa, eli ei se koko mutta muoto.

Toki siihen erottumiseen jotain lihasta pitää olla, mutta erottuvuudessa jeesaa esim. matalat rasvat. Ja sikäli kun naiset ovat rakenteellisesti pienempiä ja sirompia, maailma lienee siinä mielessä epäreilu paikka, että sitä voi saada positiivista huomiota niistä 'lihaksista' aika monen monta vuotta vähemmällä treenitaustalla kuin miehet.

Se miksi linkkasin noita fysiikkasarjan kilpailijoiden kuvia, oli kieltämättä hieman provosointia ja alleviivaamista. Mutta jos olisin linkannut bikinimimmejä, replyhän olisi ollut 'No mut tohon pääsee puolen vuoden treenillä'. Ehkä pääseekiin, mutta mitä sitten.

Mä en ole koskaan mitannut hauikseni ympärystä, enkä tule mittaamaan. Ja tiedättekö miksi? Siksi että niin uskomattomalta kuin kuulostaakin, ei kiinnosta tippaakaan. Pääasiassa että näyttää kivalta, ja jopa piukka paita päällä erottuu, että jotain kohoumaa siinä hauiksen kohdalla on. Toki se saa kasvaa, mutta kasvaa sen vähän mitä kasvaa. Ei kauhean kova ja epärealistinen tavoite?

Ja tuossa nyt erikseen katselin, mitä tässä tullutkaan höpöteltyä, niin ei, ongelma ei imo ole edes ilmaisuni epäselvyydessä, vaan luetunymmärtämisessä. Koska miten ihmeessä näiden kommenttien perusteella kukaan voi saada käsityksen, että täällä joku massamonsteri, saati sellaiseksi edes pyrkivä, kirjoittelee? :D

Itsellä on hieman päinvastaisia kokemuksia, koska omasta mielestä se on sitten taas jopa hämmentävän paljon, kun kuulen kommenttia nykyisestä fysiikastani eli 'lihaksista', (vaikka siellä hyvin pienessä kokoluokassa mennään) tutuilta ja tuntemattomilta.

En toki kisakunnossa ole, ja erittäin kaukana figuren saati sitä alempien sarjojen massoista, näin lyhyellä taustalla turha edes haaveilla, mutten niihin edes pyri.

Ja kun me naiset luontaisesti yleensä miehiä sirompiakin ollaan, se vähempikin tosiaan usein erottuu ja riittää.

Ja vielä varuiksi, ettei kukaan ala saivartelemaan siitä, etten nyt kuitenkaan ihan keijukainen ole, koska pituutta 171 cm ja painoa 61 kg, niin tarkoitin itselläni hyvin pientä kokoa bodyskenessä, ei koko maailman naisiin verrattuna.

Musta tuntuu että tää peli on sulta hävitty jo. Mulle nyt on ihan yks hailee otetaanko kuvia perseestä ja käydäänkö salilla tekemässä vain ja ainoastaan sitä persettä. Se ei nyt ole keneltäkään pois jos siellä Irmeli 18v käy kyykkäämässä 5 kertaa viikkoon ja ottaa kuvia kontistaan.

Musta tuntuu että tää peli on sulta hävitty jo.

Niinhän se on.

Kannassani siitä, että kyse on ihan hitosti illuusioista, kamerakulmista, pumpista, rasvan määrästä jne. silti pysyn. :)

Koska vaikka ne linkittämäni mimmit todellakin poikkeuksellisen kovassa kunnossa lihaksistoltaan naisiksi ovat (ja jollaiseksi itseäni en kuvittele), niin samalla mitenkään Vuorelan huimaa kondista väheksymättä, niin verratkaapa naisen kokoa vaikka tässä videossa taustalla näkyviin 'kyniksiin'.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aiempaan keskusteluun osaa sen enempää ottamatta, mutta kyllä toi vuorela mun silmään on helvetin kuuma.. Oman kropan tuotannoilla tohon kuntoon ei todellakaan olla päästy, mutta se nyt onkin mulle se ja sama.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom