Eihän mun pitänyt jatkaa tästä, mutta jatketaan nyt sitten kuitenkin. Uskoakseni ollaan yhä myös aiheessa, linkatuista naisista kun kahdella Insta on täynnä myös niitä berberikuvia ;)
Eli jos vähärasvaisuus, pumppi ja oikea kuvakulma saavat aikaan ihmeitä niin puhuuko tuo sen puolesta vai vastaan, että naisilla on hyvä potentiaali ylävartalon lihasten kehittämiseen?
Ei, mutta yksittäinen kuva ei ole myöskään mikään faktinen todiste roinaamisen puolesta. Illuusiolajihan tämä on, ja lienee moneen kertaan todettu, että moni jopa niissä oikeissa sarjoissa kisaavista miehistä 'ei huppari päällä näytä paljon miltään', lyhyitäkin kun usein ovat, mutta sitten lavalla valoissa, kisakireänä efekti on luokkaa god damn. Ja tjeu; kovaa treeniä monta vuotta, rasvat alas ja pumppi päälle, hanska 20 cm lähemmäs kameraa kuin muu kroppa, hyvät ylävalot, ja vähän tuuria mukaan, niin johan tulee huikeaa kuntokuvaa normipakkislaisellakin.
Roinaepäilyt kuuluvat lajin luonteeseen, ja yleistähän se on. Mutta kun täällä sinisilmäiseksi väitettiin, niin sitä en tunnusta ihan olevani. Olen aika paljon iäkkäämpi kuin moni muu tässä keskustelussa, ja ensikokemukset bodyskenestä ovat 80-luvulta, vaikka tavoitteellisen treenin aloitin itse vasta viime syksynä. Ja silloin aikoinaan käyttö oli imo paljon liberaalimpaa sekä tasoa, että sitä jopa sen ikäisenä tajusi aika nopsaan, mistä osalla kyse. Ja sittemminkin, kun nyt tarkemmin asiaa ajattelen, olen tuttavapiirini valinnut hyvin, huonosti, tai hyvin huonosti, koska sivusta on tullut seurattua kaikenlaista. Siinä sitten oppinut laskemaan myös juurikin niitä todennäköisyyksiä, ja keskimmäisen mimmin osalta todennäköisyyksiä käyttöä vastaan on enemmän kuin puolesta.
Kaksi muuta, niin en tiedä. Hyvinkin mahdollista, muttei kuulu mulle, eikä itseasiassa teille muillekaan. Ja anycase, yhtään ainoaa ainetta ei liene, mikä tarjoaisi suoran tien suuriin lihaksiin. Paljon kovaa duunia se silti vaatii. Ja kuten Sumu totesi, näitäkin on, että vaikka menossa sitä sun tätä, lopputulos on kaikkea muuta kuin toivottu.
Entä miten nämä geeni-ihmeet todistavat keskivertonaisen lihaskasvatuspotentiaalista?
Eivät mitenkään, mutta itse kommentoit aikaisemmin, että naisten lihastenkasvatus varsinkin yläkropan osalta on toivotonta touhua jo lähtökohtaisesti. Toki samassa yhteydessä puhuit myös geenien vaikutuksesta, ja totta, niillä on suuri vaikutus. Ja geenit ovat miesten puolella, muttei kuitenkaan täysin. On meillä varmaan jokaisella tuttavapiirissä myös sellaisia miehiä, jotka vuodesta toiseen salilla touhuavat jopa kohtalaisen oikein, mutta eipä se paljon missään näy.
Ja oikeasti, tässä ON paljon yksilöllisiä eroja, ja paskamyrskyn uhallakin tunnustan, etten itse treenaisi tavoitteellisesti, jollen kokisi, että taipumusta hommaan jonkin verran on. Satun olemaan kuitenkin sen verran tuloshakuinen, ja tässä perinteisessä bodaustreenissä itse lasken tuloksiksi lihaserottuvuuden, ja joka ei kaiketi etene, jos ne lihakset eivät myös kasva.
Jos pelkän pakkistotuuksien mukaan olisin elänyt, olisin lopettanut aikoja sitten, koska kehitystäni vastaan ovat mm. seuraavat faktat: Olen nainen, ja vieläpä keski-ikäinen. En bulkkaa, eli menen lähes +/-0 -linjalla, koska tykkään olla tikissä 365. Ja mataliin rasvoihin meno, ja niissä pysyttely ilman mitään hormonaalisia ongelmia oli sekin niin helppo prosessi, etten itsekään ole vielä siitä ihmetyksestä toipunut. En tiedä myöskään penkkitulostani, ja sarjapainoissa progressio menee muutenkin niin ja näin, koska tuntumapumppailen. Mutta niin vain gainsseja silti näköjään tulee. Olkapäät vaatineet kieltämättä erityishuomiota, koska haluan että ovat pyöreät ja erottuvat muutenkin kuin pumpissa, mutta muuten joutunut yläkropan osalta itseasiassa himmaamaan, ettei ole edellä. Roinaa ei ole ollut koneessa tippaakaan, ellei sellaiseksi sitten silloin tällöin olutta ja nuudeleita lasketa, mutta hiilarit ovat vaan niin jees. En toki kisakunnossa ole, ja erittäin kaukana figuren saati sitä alempien sarjojen massoista, näin lyhyellä taustalla turha edes haaveilla, mutten niihin edes pyri.
Pointti tässä mainostuksessa? Se, että yksilöllisiä eroja todellakin löytyy, ja jos ei joku juttu omalla kohdalla pelitä, ei voi sanoa, ettei kellään muullakaan. Ja se, ettei nainen voisi lihaksia saada, on ihan paskaa. Eri keskustelu on se, miten isoja lihaksia, mutta sen kokoisten, että ne selvästi erottuvat hankinta on näköjään täysin mahdollista, ja jopa yllättävän helppoa, jos on taipumusta ja motivaatiota.
Toisilla tietysti geenit ovat omaa luokkaansa, mutta ihan tuollaiseen en usko kenenkään pystyvän ainakaan jos säännöllisiä ja tavoitteellisia treenivuosia ei ole tyyliin ikävuosista 15-35 ja pohjalla jokin muu liikuntaharrastus pienestä pitäen.
Afaik keskimmäisen mimmin osalta niitä tavoitteellisia treenivuosia saattaa hyvinkin olla jopa 15 ellei yli, koska ensimmäisissä kisoissakin käytynä jo 2000-luvun alkupuolella.