Naisten kuntosalikulttuuri - kuvia perseestä ja puurosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hahah. Itse käyn kunnon bodarisalilla missä käy näitä naisia jotka treenaavat tosissaan, mutta on kyllä niilläkin treenivaatteet ja meikit ihan vimpan päälle:D Musta lähinnä tuntuu että mä saan katseita osakseni kun oon aika tavis nainen. Mulla on ne mustat trikoohousut, ei meikkiä, treenaan kyllä kovasti, ja lihaksia löytyy, mutta myös rasvaa, koska syön mitä haluan. Eli pääosin terveellisesti mutta en jaksa raahata sitä saakelin maitorahkaa ja banaania mukana joka paikkaan, ja mä haluun syödä sen kakkupalan jos käyn kaverin kanssa kerran viikossa kahvilla. Mä siis olen täysin normaalipainoinen ja hyväkuntoinen nainen, mutta tuntuu että tällä hetkellä kaikki diettaa ja tavoitteena saada ne "rasvat minimiin" koska kesä tulee. Eli mä en harrasta diettaamista tai mitään muutakaan, mut tää saa mun olon tuntemaan itteni jotenkin kummajaiseks, vaikka mä en halua olla täydellinen enkä odota mitään järkyttävää lihaserottuvuutta. Mulle riittää se että näytän sopivan sporttiselta ja mulla tissit pysyy kasassa:D Ja vielä tarkennukseksi että EI, en pelkää lihaskasvua.

Eli pääosin terveellisesti mutta en jaksa raahata sitä saakelin maitorahkaa ja banaania mukana joka paikkaan, ja mä haluun syödä sen kakkupalan jos käyn kaverin kanssa kerran viikossa kahvilla. Mä siis olen täysin normaalipainoinen ja hyväkuntoinen nainen, mutta tuntuu että tällä hetkellä kaikki diettaa ja tavoitteena saada ne "rasvat minimiin" koska kesä tulee.

Mikä saa sut olettamaan, ettei hoikat naiset syö kakkua? Omakohtaisesti ainakin huomannut sellaisen kieltämättä positiivisen jutun, että mitä tikimmässä on, sitä paremmin kroppa kestää myös kaikenlaista skeidaa, ja ilman että se näkyy yhtään missään ainakaan läskinä.

Varjopuolena nopeassa aineenvaihdunnassa ja korkeahkossa kaloritarpeessa on se, että max. 4h pärjää syömättä, ja siten tulee niitä eväitä roudattua mukanakin, kun ei halua/jaksa tehdä syömisestä aina niin spektaakkelia. Rahkaa ja banaania toki vähemmän, kun muitakin vaihtoehtoja on.

Kyllä minäkin kakskakkosena ja vielä kolmekakkosenakin pystyin syömään kokonaisen kakun eikä näkynyt missään:) Toista on nykyään:jahas: Muistin tämän persetrikookeskustelun viikonloppuna, kun sain ystävältäni lahjaksi treenitopin ja kortissa luki, että 'Nyt voit varmaan luopua siitä hupparista?'. Mies ilahtui kovin ja totesi, että sä todellakin alat käyttämään tollasia toppeja salilla, etkä sitä boyz from da hood -hupparia ja niitä löysiä housuja, sullahan on trikootkin. Aamulla oli hyvin tyytyväinen salilla ja sanoi että paljon fiksumman näköistä, nyt näytät urheilijalta etkä gansterilta. Itsehän olin ajatellut, että tässä iässä on kaikkien etu, jos käytän mun gansterimallin hupparia ja löysiä housuja. Mutta mun kaverit häpeääkin mua:jahas: Että en nyt kehtaa enää boikotoida trikoita. :laumasielu:

Itse kirjotan blogia, josta tienaan noin puolet elannosta+muut "luontaisedut", joita tulee useammalla sadalla kuussa. Vaikka ihan kivoja juttuja noi on, niin ei se blogilla tienaaminen niin yksinkertaista ole. Se satasenkin tienaaminen kuussa on ison duunin ja aika monen affiliatelinkin kautta tehdyn myynnin tulos:) Keskimääräinen tienesti nykyään perus suht suosituista blogeista taitaa olla satanen-pari muutaman kuukauden välein.
Anteeksi kun olen utelias paskiainen, mutta mitä käytännössä tarkoittaa "noin puolet elannosta"?

En ole vielä ymmärtänyt sitä, että miksi sali-ja treenikuvien jakaminen netissä on noloa "huomiohuoraamista" (vihaan tuota sanaa, enkä käytä sitä enää tämän jälkeen), elvistelyä ja itsensä paremmaksi asettamista? Yleisesti ottaen nettiinhän laitetaan kuvia sellaisista asioista, mitkä ovat iso osa arkea, ja jos se on treenaaminen, niin mikä siinä on väärin? Jos muusikko laittaa välillä kuvia keikasta, nuoteista, itsestään soittamassa, se on ok. Jos tyypit laittaa biletyskuvia kaljapullojen ja drinkkien kanssa joka viikonloppu, se on ok. Autoista, mopoista, lemmikeistä ja taloremontista saa laittaa kuvia ja ne on ihan fine, ketään ei häiritse. Mutta auta armias, jos laitat kuvan lenkkipolulta tai salilta, niin johan keräät huomiota. Se on minusta vaan niin omituista.

Varmaan ne lemmikkikuvat aika nopeasti selataan ohi. Muusikkokin voi ihan oikeutetusti laittaa kuvia keikastaan ja Virmajoki kisakunnostaan. Ehkä kärjistettynä eniten yleistä ärsytystä aiheuttaa kejussa jo monesti mainuttu ilmiö. Eli se Kirsi 20v ostaa salikortin ja betterbodiesin housut, lukee myös, että ehrmannia kannattaa vetää ja puuro on hyvästä. Sitten alkaa jokainen facebook-päivitys olemaan "train hard biitch!!" ja tykätään jokaisesta fitness-yhteisöstä. Salille meikataan ja mennään lähinnä ottamaan perseposekuvia, kyykätään pelkällä tangolla ja tehdään 10min crosstraineria, mutta hiki ei saa tulla, ettei meikit leviä. Sitten niistä sadasta eri kuvakulmasta otetuista venkoiluposeerauksista valitaan se, mistä oma äitisikään ei sinua tunnista mutta juuri siinä asennossa perse näytti yhden framen ajan hyvältä. Se kuva sitten instagramiin tageilla #trainhard #fitnessforlife #fitnessgirls #nopainnogain muiden puuro- ja ehrmannvellikuvien sekaan. Ollaan luotu täydellinen illuusio treenaavasta ihmisestä ja some-elämä kukoistaa, jotkut turkkilaiset miehet tykkäävät kuvistasi joukkoina. Kaiken tämän jälkeen olet kuitenkin ihan yhtä paskassa kunnossa kuin silloin 3viikkoa sitten kun aloititkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielenkiintoinen tämä perseenkasvattamistrendi! Osaako joku kertoa että miksi nykyään kaikki naisfittiblogit on täynnä näitä perseenkasvatusvinkkejä ja -kuvia? Itellä ollu aina sen verran äässiä et oon ajatellu et oispa kivaa saada sitä osastoa pikkuruisemmaks ja toiset taas haluavat suuremmaksi palloperseeksi...

Haluavat kasvattaa lihasta, jotta näyttää hyvältä. Sinä haluat laihduttaa läskiä, jotta näyttää hyvältä.

En ole vielä ymmärtänyt sitä, että miksi sali-ja treenikuvien jakaminen netissä on noloa "huomiohuoraamista" (vihaan tuota sanaa, enkä käytä sitä enää tämän jälkeen), elvistelyä ja itsensä paremmaksi asettamista? Yleisesti ottaen nettiinhän laitetaan kuvia sellaisista asioista, mitkä ovat iso osa arkea, ja jos se on treenaaminen, niin mikä siinä on väärin?

Kyse on paljon siitä minkä tyylisiä kuvia ottaa. Treenikuva on eri asia kuin persekuva.

Sitten niistä sadasta eri kuvakulmasta otetuista venkoiluposeerauksista valitaan se, mistä oma äitisikään ei sinua tunnista mutta juuri siinä asennossa perse näytti yhden framen ajan hyvältä.

Tämä! Pari kertaa käynyt ulkona naisen kanssa, jonka tavannut netin syövereistä. Kuinka naiset osaavatkin ottaa itsestään todella vääristäviä kuvia. Kuvissa saadaan itsensä kauniiksi, mutta sitten livenä tilanne onkin aivan toinen :urjo: Never again! p.s. mä haluun oppii kans!

Myös se pistää oikein vituttamaan, että joku oikeasti läskiperse voi hyvällä omalla tunnolla selittää että kyykkää, siksi perse on niin iso. Se on sitä fitnessiä, ei läskiä :face:

- - - Updated - - -

Mikä saa sut olettamaan, ettei hoikat naiset syö kakkua? Omakohtaisesti ainakin huomannut sellaisen kieltämättä positiivisen jutun, että mitä tikimmässä on, sitä paremmin kroppa kestää myös kaikenlaista skeidaa, ja ilman että se näkyy yhtään missään ainakaan läskinä.

Varjopuolena nopeassa aineenvaihdunnassa ja korkeahkossa kaloritarpeessa on se, että max. 4h pärjää syömättä, ja siten tulee niitä eväitä roudattua mukanakin, kun ei halua/jaksa tehdä syömisestä aina niin spektaakkelia. Rahkaa ja banaania toki vähemmän, kun muitakin vaihtoehtoja on.

En ehkä ilmaissut itseäni oikein, mutta tarkotin että välillä itsellä on "epänormaali" olo kun suurin osa kaveripiristä tai työkavereista diettaa ja elää vain sillä maitorahkalla. Pistää miettimään että onko täällä enää ketää joka uskoo että syömällä normaalisti ilman diettejä voi myös päästä bikinikuntoon. Tuntuu että nää blogit juuri vaikuttaa kovasti asiaan. Ja puhun nyt siis edelleen omasta tuttavapiiristä:)

Tähän persekuva asiaan pakko sano, miten mua ärsyttää se että taas suurinosa niistä mun tutuista jotka ei urheile, kokoajan naljailee mulle että millonkas mä poseeraan persepystyssä instagramissa. Kun sanon että niitä ei nähdä, niin tokaistaan vaan että "niimpä varmaan." Tähänkö tää salikulttuuri on oikeesti menny? Mä olen käynyt 2 vuotta salilla ja vasta nyt tästä on joillekkin tullu iso asia. "Kohta varmaan käytät lisäravinteita." - no hei, otin ne käyttöön jo ku alotin saleilun:D

Pistää miettimään että onko täällä enää ketää joka uskoo että syömällä normaalisti ilman diettejä voi myös päästä bikinikuntoon.

Mä osittain. Toisaalta mun normaali aamupala on kaurapuuro ehrmannilla ja mehukaitolla+öljy. Sekä normaali iltapala on lisää ehrmannia. Kuitenki lounas ja päivälliset vedän ihan kunnon aterioina liiemmin miettimättä. Sekä herkkuja menee, mutta koitain pitää järjen kädessä. Monet tutut naiset ja miehetkin syö vähän mitä sattuu ja todella paskastikin, silti monista ei todellakaan usko, että joka päivä syödään karkkipussi ja suklaalevy.

Se salaisuus on mun mielestä siinä, että itse kun olen "maltillisella bulkilla" niin lisään noin 400-500kcal päivän saantiin, tämä tapahtuu tyyliin annoskokoa kasvattamalla, pikkaisen herkkuja lisäämällä ja parilla lasilla maitoa. Kun peruskulutuksen lisäksi syö tämän niin puolessa vuodessa tulee 5kg lisää painoa osittain itsestään. Taas sitten cuttikuurilla tekee vastakkaisen, eli tiputtaa annoskokoja, jälkkärit pois ja juomia vaihtaa vähän vedeksi ja sitten ollaankin nopeasti siellä -200 tai -300kcal paikkeilla. Tähän cuttikaloreihinkin mahtuu ihan helposti myös jätskejä, lettuja, kakkupaloja, suklaata ja karkkeja kunhan vain määrät pitää järkevinä. Toinen ihminen saattaa syödä peruskaloreina 1200kcal ja siihen päälle 500kcal suklaata, mutta kokonaiskalorit on 1700kcal niin hän jopa laihtuu. Taas hänen hyvä kaverinsa syö mielestään samalla tavalla, mutta pienet muutokset, naposteltavat ja eniten ehkä annoskoot aiheuttavat sen, että hänen peruskalorinsa onkin 1700kcal ja siihen päälle 500kcal suklaata. Jos molempien tyyppien kulutus on siellä 1900kcal paikkeilla, niin vaikka he mielestään syövätkin suht. samalla tavalla, molemmat herkkuja jne niin toinen tiputtaa painoa tai pysyy hoikkana, toisen paino taas nousee ja muutamassa vuodessa tuo ero saattaa olla 20kg.

mua ärsyttää se että taas suurinosa niistä mun tutuista jotka ei urheile, kokoajan naljailee mulle että millonkas mä poseeraan persepystyssä instagramissa. Kun sanon että niitä ei nähdä, niin tokaistaan vaan että "niimpä varmaan." Tähänkö tää salikulttuuri on oikeesti menny?

Tuo kertoo sun kavereista eikä salikulttuurista.

Ongelmahan on siinä, että tätä kautta reenaamisesta kiinnostuneet mimmit ei osaa vetää sitä rajaa, vaan joko ei liikuta ollenkaan tai sit tavotteena on bikini-/bodyfitness eikä mitään siltä väliltä. Just tuo överiksi vetäminen on sitä mitä ei voi käsittää.

Mut sit toisaalt on sitä miehissäki niitä, jotka ostaa 10 kg jauhoja ja luulee et muuten ei kasva paitsi vetämäl prodedrinkin joka välis. Ja sit viel laitetaa facee/ig kuvii niist omist lisäravinteist ja tägit #panostus #nyreenataan #kesäkunto.

Ongelmahan on siinä, että tätä kautta reenaamisesta kiinnostuneet mimmit ei osaa vetää sitä rajaa, vaan joko ei liikuta ollenkaan tai sit tavotteena on bikini-/bodyfitness eikä mitään siltä väliltä. Just tuo överiksi vetäminen on sitä mitä ei voi käsittää.

Olisikin tällainen "ongelma" olemassa. Minua ei ainakaan haittaa vaikka puolet Suomen naisista olisi bikinifitness-kunnossa. Enemmänkin tilanne on se, että instagramissa jokaisella aloittelevallakin treenajalla on hyvännäköisiä peppukuvia ja luodaan illuusio "fitnessmuijasta!!". Kun taas tuolla kaupungilla tallailee menemään, niin ei näitä fitnessmuijia nyt ihan liiaksi tule vastaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom