En ole vielä ymmärtänyt sitä, että miksi sali-ja treenikuvien jakaminen netissä on noloa "huomiohuoraamista" (vihaan tuota sanaa, enkä käytä sitä enää tämän jälkeen), elvistelyä ja itsensä paremmaksi asettamista? Yleisesti ottaen nettiinhän laitetaan kuvia sellaisista asioista, mitkä ovat iso osa arkea, ja jos se on treenaaminen, niin mikä siinä on väärin? Jos muusikko laittaa välillä kuvia keikasta, nuoteista, itsestään soittamassa, se on ok. Jos tyypit laittaa biletyskuvia kaljapullojen ja drinkkien kanssa joka viikonloppu, se on ok. Autoista, mopoista, lemmikeistä ja taloremontista saa laittaa kuvia ja ne on ihan fine, ketään ei häiritse. Mutta auta armias, jos laitat kuvan lenkkipolulta tai salilta, niin johan keräät huomiota. Se on minusta vaan niin omituista.
Muusikkoesimerkki on vähän huono, koska jos keikalle jonnekin kunnolliseen esiintymispaikkaan pääsee, on tehnyt luultavasti vuosien työn ja on jotakin skillsejä, joita on vain harvoilla. Ammattimuusikot ovat varmasti naistenkin keskuudessa haluttuja. Mutta tämä juuri salin aloittaneiden tyttöjen persebloggailu vertautuu enemmänkin teinipoikaan, joka juuri osti kitaran eikä osaa sitä soittaa, mutta ottaa kuvia itsestään sen kanssa netin täyteen. Vanha kikka, en usko tosin että kovin toimiva koska kaikki tajuavat että se on joku makuuhuonekitaristi, kun kuvissa ei näy muuta kuin se makuuhuone taustalla. :D
Tässähän se juuri onkin. Hoikan nätin naisen, joka on voittanut mukiinmenevän perseen geenilotosta, on hyvin helppo luoda illuusio "treenarista" ottamalla sopivia pyllistelykuvia sporttivaatteissa. Naisen kropalta vaaditaan muutenkin yleisesti ottaen niin paljon vähemmän, että sitä pidettäisiin "seksikkäänä". Siihen kun lisätään pumppi, urheilulliset kamat ja kuvakulmien virittely, niin voidaan hämätä valtaosaa ihmisistä. Tekemättä juurikaan/lainkaan varsinaista treeniä. Tällaisilla kuvilla huijataan etenkin miehiä, jotka eivät treenaile itse. "On treeni muuten mennyt perille, wau!" Taviksen silmään jo ne oikeanlaiset vaatteet ja puuropostaukset luovat ehkä kuvan fitness-laifstailista. Ajattelevat varmaan, että "eihän tuollaista timmiä fitnesskissaa uskalla edes lähestyä tällainen tavallinen mies". Siinä missä itse vain röhönauran, koska kuvista näkee että ei ole mitään tehty. Tietysti ehkä tavismies ei edes halua, että naiselle kasvaa mitään varsinaisia lihaksia, joten sen mielikuvissa jo Better Bodiesin trikoissa on ihan tarpeeksi urheilullisuutta, lihaksia ei haluta naisella edes nähdä, että omat riisikeppikädet vaikuttaisi edes jotenkin miehekkäiltä.
Homma kummiskin tuntuu menevän hyvin nopeasti siihen, että monet näistä muutaman kuukauden treenanneista persbloggareista eivät kelpuuta enää tavismiehiä :D Vaan hamuavat lihaksikasta äijää. Ainakin mitä omat kokemukset sanoo. Tällaiset mimmit alkaa mulle, että "Hei meillä on niin paljon yhteistä, sä käyt salilla ja mä käyn salilla, vähänx ihkuu..." No ei vittu ole mitään yhteistä. Ei. Eihän se estä persbloggaria panemasta, mutta siis valoja päälle. Ei ole yhteistä.
Eipä mulla ainakaan ole mitään ruokabloggailua vastaan, ei persekuviakaan vastaan eikä trikoita vastaan, SITTEN kun naisella on jo näkyvää lihasta ja ne gluteukset on todella TREENATTU. Kannattais vaan olla hipihiljaa, kunnes on saanut jotakin konkreettista aikaan. Tämä valheellinen "sporttitytön esittäminen" nollameriiteillä, on se mikä on vähän rasauttavaa. Ja se, että se menee läpi niin monille ja tällaiset mimmit saavat perusteetonta kiitosta ja hehkutusta. Niiltä turkkilaisilta, mutta vähän muiltakin.
Tai ainakin mitä itse omaa treeniuran aloitusta muistelen, mulle oli vain etua siitä ettei kukaan tiennyt mun aloittaneen treenaamaan. En halunnutkaan, että kukaan tietää. Kattelin ihan rauhassa sitä hommaa ja makustelin tilannetta, päivä kerrallaan. Kasvaako lihas, onko musta tähän hommaan? Vähitellen kun tajusi, että jumalauta kasvaahan se, enkä ole lopettanut vieläkään, niin vähitellen lopetin asian salailun. Alkoi vähitellen mieltää itsensä treenarina. Ei se muutos tapahdu yhdessä yössä. Yksi aika merkittävä askel on se, että joku jota et ole koskaan tavannut, tai henkilö joka ei voisi mistään päätellä että käyt salilla, kommentoi että näytät lihaksikkaalta. Monellekkohan naispuoliselle persbloggarille on
koskaan käynyt näin?