Naisten kuntosalikulttuuri - kuvia perseestä ja puurosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä Suomeen tarvittas ehottomasti myös kesäsin auki olevia Venice Beach tyyppisiä ulkosaleja, jossa vois biitsillä pumpata bikineissä ja miehet ilman paitaa ( ehkä myös ilman housuja)! Pääsis ottaa kunnon selfieitä.

Eikös sellainen ole ollut uimastadionilla jo vuosikymmeniä?

Kyllä on aika saatanan harvassa millään bloggaajilla tollaset luvut. Varsinkaan näillä fitnessbloggareilla. Nehän hihkuu innosta soikeana CAPS LOCK PÄÄLLÄ kun on tullut lisäravinnefirmalta ilmainen pönikkä tai uusi patukka.

Nyt puhuttiinkin Jen Selteristä. Voisin löydä vetoa, että tuo tekee nykyisin millin vuodessa noilla perseposetuksillaan..

Kyllä on aika saatanan harvassa millään bloggaajilla tollaset luvut. Varsinkaan näillä fitnessbloggareilla. Nehän hihkuu innosta soikeana CAPS LOCK PÄÄLLÄ kun on tullut lisäravinnefirmalta ilmainen pönikkä tai uusi patukka.

Aika moni hihkuiskin innosta uuden patukan tai pönikän tähden jos siitä maksettais 5 000 €/kk.

En ota kantaa vaatteisiin, mutta kai tämä ilmiö liittyy tähän samaan yksilön korostamiseen/henkilöpalvontaan, mikä on kasvanut kaiken sosiaalisen paskamedian myötä. Kaikelle omalle toiminalle halutaan huomiota ja hyväksyntää ja halutaan nostaa itsensä jalustalle. Ulkomaanmatka tai joku suuri tapahtuma menee täysin hukkaan, jos sitä ei pääse mainostamaan somessa ja keräämään huomiota. Sama koskee treenaamista, ei treenata omaksi iloksi vaan oma some-elämä pitää saada loistamaan. Puuroa ja persettä blogiin viikolla ja sidukkaa naamariin viikonloppuna.

Sitä minä vaan, että miksi lähes kaikki noista mimmien trikoista on mustia. Tarttis olla sellaisia ihon värisiä. Ei toki mitään mummopuuteria tai läpinäkyvyyttä, vaan niin että valikoimassa olis laaja ihoväriskaala, josta kukin voisi valita oman ihotyypinsä huomioiden näyttävän auringonottorusketussävyn.

En ota kantaa vaatteisiin, mutta kai tämä ilmiö liittyy tähän samaan yksilön korostamiseen/henkilöpalvontaan, mikä on kasvanut kaiken sosiaalisen paskamedian myötä. Kaikelle omalle toiminalle halutaan huomiota ja hyväksyntää ja halutaan nostaa itsensä jalustalle. Ulkomaanmatka tai joku suuri tapahtuma menee täysin hukkaan, jos sitä ei pääse mainostamaan somessa ja keräämään huomiota. Sama koskee treenaamista, ei treenata omaksi iloksi vaan oma some-elämä pitää saada loistamaan. Puuroa ja persettä blogiin viikolla ja sidukkaa naamariin viikonloppuna.

Joo, nuo vaatteet oli aika random heitto multa aloituspostissa. Moni tuntui tarttuvan siihen eikä halunnut lukea aloituspostia kokonaisuutena. Aika hyvin tiivistit ilmiön taustalla olevan jutun, tai mitä tässä hain.

Huomiohuoraaminen on noussut uudelle tasolle sosiaalisen median kautta. Kaikesta pitää voida tykätä, kaikkien pitää olla jotain vitun oman elämänsä staroja ja koettaa saada followereita, tykkäyksiä ja näin ja näin. Jokainen treeni pitää listata tilapäivitykseen, että kaikki varmasti tietää että nyt treenataan, kun se ei kropastakaan näy. Ihmiset kuulemma voivat saada hypettämisestä jotain mielihyvää, ja se hypettämisestä saatu mielihyvä on tärkeämpää monelle kuin itse harrastamisesta/tekemisestä saatu mielihyvä.

Sosiaalinen media ei edes anna kovin totuudenmukaista kuvaa kenestäkään, kaikkihan siellä valehtelee kilpaa miten saatanan hyvin muka menee. Kaikki postaa vain onnistuneet kuvat ja hyvät asiat elämästään ja rakentaa kuvan siitä millainen kuvittelee olevansa/haluaisi olla, sen sijaan että mitään realistista kuvaa välitettäisiin asioista. Aika tyhjää paskaa IMO. Kyllähän siis itsekin olen kyseisissä paskasivuissa rekisteröityneenä, mutta enpä ole treeneistäni yhtään päivitystä tehnyt tai jaksa vaihtaa edes oletuskuvaa ikinä.

Toinen ongelma mikä tuossa somessa on, että kuulemma ihan tieteellisten tutkimuksienkin mukaan se johtaa monella laiskistumiseen. Kun ihminen ilmoittaa tekevänsä somessa jotakin suurta ("Aloitin juuri salitreenin ja tavoitteena kisalavat!" tai "Aion kesäkuntoon 2014!") etukäteen, tykkäyksistä ja kavereiden kannustavista kommenteista saatu mielihyvä laukaisee ihmisessä tyytyväisyyden tunnetta jo etukäteen, ilman että sitä varsinaista juttua tarvitsee tehdä. Riittää että saa hehkutusta, jolloin tavoite on täytetty ja mielihyvämekanismit aivoissa alkaa toimia, mikä taas johtaa laiskistumiseen kun ei sellaista paloa enää siihen juttuun sitten ole. Kohta keksitään jotain uutta, en mä teekkään sitä kun mä teen tätä.

Tietty ton voi välttää sillä, että pitää lärvänsä ummessa tavoitteista, kertoo vain saavutetuista tavoitteista. Mutta monella se facebookin räpläys ja yleinen minä-minä-minä nettiegoilu on lähtenyt ihan lapasesta. Ei riitä enää ees se fabo, pitää tunkea omaa persettä/tissejä/lärviä joka sivulle, instagramiin, tumbluriin, kuvakkeeseen, cityyn ja Tinderiin, että varmasti nyt tulee huomiota/vonkausta/tykkäyksiä/kullia/pillua joka suunnasta. Internet on täynnä faktatietoa, mutta moni ei tiedä mikä tiedosta on luotettavaa ja mikä ei, joten iskee runsaudenpula ja lopputuloksena ainoa mitä sitten tehdään on paskaviihdesivujen pläräys ja merkityksetön hype sekä itsekorostus. Internetistä on tullut nykypäivän telkkari, jolla turrutetaan mieltä ja johon on helppo hukata fokus omista tavoitteista.

^^Reilu 500 viestiä ja vihdoinkin Failure vei jalat suusta. Tiivistää ja tyhjentää perin tehokkaasti syyt miksi henk.koht olen luopunut kaikesta SoMesta jo aikoja sitten. Taino, voidaanko pakkis lukea someksi? :D

Joo, nuo vaatteet oli aika random heitto multa aloituspostissa. Moni tuntui tarttuvan siihen eikä halunnut lukea aloituspostia kokonaisuutena. Aika hyvin tiivistit ilmiön taustalla olevan jutun, tai mitä tässä hain.

Huomiohuoraaminen on noussut uudelle tasolle sosiaalisen median kautta. Kaikesta pitää voida tykätä, kaikkien pitää olla jotain vitun oman elämänsä staroja ja koettaa saada followereita, tykkäyksiä ja näin ja näin. Jokainen treeni pitää listata tilapäivitykseen, että kaikki varmasti tietää että nyt treenataan, kun se ei kropastakaan näy. Ihmiset kuulemma voivat saada hypettämisestä jotain mielihyvää, ja se hypettämisestä saatu mielihyvä on tärkeämpää monelle kuin itse harrastamisesta/tekemisestä saatu mielihyvä.

Sosiaalinen media ei edes anna kovin totuudenmukaista kuvaa kenestäkään, kaikkihan siellä valehtelee kilpaa miten saatanan hyvin muka menee. Kaikki postaa vain onnistuneet kuvat ja hyvät asiat elämästään ja rakentaa kuvan siitä millainen kuvittelee olevansa/haluaisi olla, sen sijaan että mitään realistista kuvaa välitettäisiin asioista. Aika tyhjää paskaa IMO. Kyllähän siis itsekin olen kyseisissä paskasivuissa rekisteröityneenä, mutta enpä ole treeneistäni yhtään päivitystä tehnyt tai jaksa vaihtaa edes oletuskuvaa ikinä.

Toinen ongelma mikä tuossa somessa on, että kuulemma ihan tieteellisten tutkimuksienkin mukaan se johtaa monella laiskistumiseen. Kun ihminen ilmoittaa tekevänsä somessa jotakin suurta ("Aloitin juuri salitreenin ja tavoitteena kisalavat!" tai "Aion kesäkuntoon 2014!") etukäteen, tykkäyksistä ja kavereiden kannustavista kommenteista saatu mielihyvä laukaisee ihmisessä tyytyväisyyden tunnetta jo etukäteen, ilman että sitä varsinaista juttua tarvitsee tehdä. Riittää että saa hehkutusta, jolloin tavoite on täytetty ja mielihyvämekanismit aivoissa alkaa toimia, mikä taas johtaa laiskistumiseen kun ei sellaista paloa enää siihen juttuun sitten ole. Kohta keksitään jotain uutta, en mä teekkään sitä kun mä teen tätä.

Tietty ton voi välttää sillä, että pitää lärvänsä ummessa tavoitteista, kertoo vain saavutetuista tavoitteista. Mutta monella se facebookin räpläys ja yleinen minä-minä-minä nettiegoilu on lähtenyt ihan lapasesta. Ei riitä enää ees se fabo, pitää tunkea omaa persettä/tissejä/lärviä joka sivulle, instagramiin, tumbluriin, kuvakkeeseen, cityyn ja Tinderiin, että varmasti nyt tulee huomiota/vonkausta/tykkäyksiä/kullia/pillua joka suunnasta. Internet on täynnä faktatietoa, mutta moni ei tiedä mikä tiedosta on luotettavaa ja mikä ei, joten iskee runsaudenpula ja lopputuloksena ainoa mitä sitten tehdään on paskaviihdesivujen pläräys ja merkityksetön hype sekä itsekorostus. Internetistä on tullut nykypäivän telkkari, jolla turrutetaan mieltä ja johon on helppo hukata fokus omista tavoitteista.

Onneksi voi sentään pakkotoistolla päteä sillä kuinka on parempi kuin kaikki nuo somea käyttävät idiootit!

^^Reilu 500 viestiä ja vihdoinkin Failure vei jalat suusta. Tiivistää ja tyhjentää perin tehokkaasti syyt miksi henk.koht olen luopunut kaikesta SoMesta jo aikoja sitten. Taino, voidaanko pakkis lukea someksi? :D
Mitä muutakaan se olisi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onneksi voi sentään pakkotoistolla päteä sillä kuinka on parempi kuin kaikki nuo somea käyttävät idiootit!

Mitä muutakaan se olisi?

Periaatteessa tämä on kyllä lähinnä tiedonhakusivu enimmäkseen mulle, vaikka omissa viesteissäni harvoin on informaatioarvoa. Luen treenistä käytännön vinkkejä viisaammiltani, täällä on joukossa henkilöitä joiden treenistä/ravinnosta kirjoittamaa voi pitää aika pitkälti faktana. Kuvien esittely on täällä mahdollista, mutta ei ollenkaan keskeistä. Joten enpä rinnastaisi sosiaaliseen mediaan. Foorumeita (ja Pakkotoisto) oli jo vuosia ennen kuin koko somesta alettiin edes puhua. Itse en ainakaan ole väittänyt olevani kokonaan näiden ilmiöiden yläpuolella tai ulkopuolella, tiedostan vain ne mahdolliset ongelmat siinä. Facebook voi olla ihan hyvä lisä yhteydenpitokeinoihin, kun pitää sen homman "pienellä liekillä."

Suurimman osan treenitiedostani olen ottanut täältä, yhdistellyt vähän kavereilta kuulemaani ja kantapään kautta opittuun. Luin sivua jo aika kauan ennen liittymistä. Oikeastaan voisi sanoa että hankin lihakset Pakkotoiston avulla, joten en nyt tiedä onko ihan turha sivu kuitenkaan. Muun muassa gymlogit löysin tätä kautta, mistä on ollut paljon apua. Samoin stickyt ja aloittelijoiden osio on ollut tarkassa syynissä aikanaan.

Aika moni hihkuiskin innosta uuden patukan tai pönikän tähden jos siitä maksettais 5 000 €/kk.

Ex-tyttöystävä parin vuoden takaa oli suomen mittakaavassa ihan "menestyvä" muoti/meikki bloggari ja nykyään taitaa juurikin jotain lisäravinnepurnukoita olla blogissa em. asioiden lisäksi. Ei noilla blogeilla kyllä ihan oikeasti kovin paljon rahaa tehdä pl. sitten ihan maailman eniten seuratut eli PewDiePie ja vaikka Jen Shelter. Suurin osa tekee tuota bloggailua täysin omaksi ilokseen ja vähän päiväkirjan korvikkeena. Sitten kun saadaan se 200e arvoinen näytelaukku niin tehdään siitä blogipostaus tai jotain "saat 1e kun joku ostaa tuotteen sun suosituskoodilla". Eli sellainen perusbloggari tekee sellaista 100-500e kuussa, ei suinkaan 5000e/kk. Suomessakin pitää olla melkein iltapäivälehtien seuraama, että saat jotain elantoa tuosta eli Hussi, Virmajoki, ruusila ym. Näilläkin tulonlähde ei perustu kyllä pelkästään blogimainontaan vaan ollaan Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 listoilla töissä, promotilaisuuksissa esillä, vedetään treining campeja ja pidetään heille blogia ja koitetaan saada näkyvyyttä lehdissä jos vain pystytään. Nämäkään ei kyllä taida tehdä sitä 5000e/kk, lähellekään.

Hyvä kommentti kyllä ja yhdistyy siinä mielessä koko ketjun aiheeseen, että edelleen ei välttämättä olla edes hyväkuntoisia tai pyritä siihen. Pyritään vain näyttämään hyväkuntoiselta ja antamaan maailmalle kuva siitä, että juuri sinä treenaat niin pirun lujaa. Postataan kuva kun teet 25 vatsalihasliikettä himassa instagramiin 20 läheisimmän samassa tilanteessa olevan kaverisi liketettäväksi, sitten voi hyvällä omatunnolla käpertyä Fazerin sinisen kanssa katsomaan täykkäreitä.

Tuli heti mieleen kaksi postausta viime viikolta facebookkini feedistä: (enkä halua dissata näitä henkilöitä itsessään, hyvä että treenaavat. dissaan ilmiötä)
1) Eräs hieman pyöreä nainen on päivitellyt jo vuoden putkeen treeneistään ja minullekin on välittynyt kuva, että kai siellä sitten treenataan lujaa kun kerran viikossa tulee treenipäivitys. Kuvissa ei ole tapahtunut pienintäkään kehitystä, mutta tämä nainen saa jokaiseen treenipäivitykseensä aina saman lauman huutamaan "ei vitsi sä treenaat paljo!!!" "mieletöntä!!".
2) Toinen tuttu joka on varmaan kymmenettä vuotta putkeen aloittamassa taas kesädiettiään. Ilmoitti, että nyt lähtee 10kg, PT:ltä hommattu taas ohjelma jne. Taas kymmeniä ylistäviä kommentteja joiden joukossa legendaarisia "mutta eihän sulla oo ees mitä tiputtaa!!" "Sähän kuihdut sit ihan kokonaan..". Uskon vakaasti, että tätä diettiä jaksetaan taas se kokonaiset kaksi viikkoa, mutta hyvä mieli on jo saatu aloituksesta, 'yrityksestä' ja siitä, että some-tuttavasi saavat rinkirunkata.

Koonti 22 sivusta:

Trikoot ovat ärsyttäviä,
...koska trikoiden jalkaan vetäminen on huomiohuorausta,
...ja huomiohuoraus on ärsyttävää,
= Ärsytyksen multihuipentumana kukaan ei myönnä vetävänsä trikoita jalkaan huomiohuoratakseen.

Hyvä kommentti kyllä ja yhdistyy siinä mielessä koko ketjun aiheeseen, että edelleen ei välttämättä olla edes hyväkuntoisia tai pyritä siihen. Pyritään vain näyttämään hyväkuntoiselta ja antamaan maailmalle kuva siitä, että juuri sinä treenaat niin pirun lujaa. Postataan kuva kun teet 25 vatsalihasliikettä himassa instagramiin 20 läheisimmän samassa tilanteessa olevan kaverisi liketettäväksi, sitten voi hyvällä omatunnolla käpertyä Fazerin sinisen kanssa katsomaan täykkäreitä.

Tuli heti mieleen kaksi postausta viime viikolta facebookkini feedistä: (enkä halua dissata näitä henkilöitä itsessään, hyvä että treenaavat. dissaan ilmiötä)
1) Eräs hieman pyöreä nainen on päivitellyt jo vuoden putkeen treeneistään ja minullekin on välittynyt kuva, että kai siellä sitten treenataan lujaa kun kerran viikossa tulee treenipäivitys. Kuvissa ei ole tapahtunut pienintäkään kehitystä, mutta tämä nainen saa jokaiseen treenipäivitykseensä aina saman lauman huutamaan "ei vitsi sä treenaat paljo!!!" "mieletöntä!!".
.

Mulla on eräs kamppailija tuttava samanlainen.. Some päivitysten mukaan äijä treenaa 20h viikossa syö pelkkää kanasalaattia ja muutenkin on terveellisen elämän perikuva ja tätä on jatkunut ainakin 3v ja aina sama jengi peukuttaa hulluna.. No huumoria tästä tekee kaverin ruumiinrakenne, tyyppi on täysi säkki pitäisi tiputtaa ainakin 20kg pois ennen kuin hän näyttäisi edes perus urheilulliselta tyypiltä.

Voisiko joku vielä tiivistää, että miten tämä on sitten teiltä kaikilta itseltänne pois? Onko joku täällä saanut pakit sellaiselta trikoo-tytsyltä, joka ei ollut oikein missään kunnossakaan ja söi suklaata, mutta oli silti pokkaa antaa oikeasti treenaavalle karjulle pakit, vai mikä tässä harmittaa? Myönnän itsekin tosin joskus naureskelevani salaa oikein näyttävästi meikatuille trikootytöille salilla, mutta jos mulla olis parikymppisen wannabe-fitneksen kroppa, niin aivan varmasti itsekin käyttäisin paljastavia trikoita ja laittaisin sata miljoonaa kuvaa nettiin. Ihan teidän kiusaksi. Voisitte sitten porukalla itkeä miten ärsyttävää se on. :haart:

Kyllä pyöräilijä noissa täysissä vetimissä on melko huvittava ilmestys, sen enempää kantaa ottamatta trikoiden välttämättömyyteen pyöräilyssä.
Sekin ihmetyttää että kamat on kehitetty kilpapyöräilijöitä varten huomioon ottaen ilmanvastus jne. ja kun niillä on kunnon reisilihakset niin trikootkin näyttävät ikään kuin kuuluvan yhteen urheilijan kanssa.
En kuitenkaan kaupungilla ole nähnyt yhtään pyöräilijää jolla olisi minkäänlaista lihasta missään vaan rimppakinttuja ovat kaikki, vaikka asusteet ja pyörät ovat viimeisen päälle joten lähinnä taitaa olla liikaa rahaa ja tarve egoilla varusteilla.

Seuraavassa opetusvideossa avataan maantiepyöräilyn saloja myös trikoiden osalta. Suosittelen videota eritysesti kaikille pyöräilyn harrastajille. Onko lajin perusteet hallussa? :D
How To Be a Road Biker

Julkisiahan nuo verotiedot on, joten siitä vain kaivelemaan. Pikaisella googlettelulla suomessakin suosituimmat muotibloggarit näyttää tekevän sen +5000€ kuussa. (isossa maailmassa tuohon tietysti saa helposti heittää nollan perään, tai enemmänkin)

Mutta tosiaan turha kuvitella että tuo tulisi ilmaiseksi. Bloggaaminen on tuossa tilanteessa kokopäivätyö. Joka muuta väittää voi yrittää joka saatanan päivä kirjoittaa sen omaa kohderyhmää kiinnostavan postauksen, järjestellä kuvauskamat/-paikat, ottaa laadukkaat kuvat, photoshoppailla ne, järkkäillä blogimainonnan, jne..

On myös saatanan typerää dissata ulkonäöllään menestyneitä ihmisiä. Kauniita naisiakin on maailmassa miljoonia, ja kilpailu nyt vaikka niistä mallisoppareista on aivan saatanan kovaa. Ei se kauneinkaan tyttö päädy Victoria's secret malliksi yhtään sen todennäköisemin kuin yliopiston priimus +500M€ firman toimariksi. Matkalla tarvitaan töitä, oikeita kontakteja, ja toki paljon tuuriakin..

Katkeruutta tästä ketjusta kyllä löytyy..

Voisiko joku vielä tiivistää, että miten tämä on sitten teiltä kaikilta itseltänne pois? Onko joku täällä saanut pakit sellaiselta trikoo-tytsyltä, joka ei ollut oikein missään kunnossakaan ja söi suklaata, mutta oli silti pokkaa antaa oikeasti treenaavalle karjulle pakit, vai mikä tässä harmittaa? Myönnän itsekin tosin joskus naureskelevani salaa oikein näyttävästi meikatuille trikootytöille salilla, mutta jos mulla olis parikymppisen wannabe-fitneksen kroppa, niin aivan varmasti itsekin käyttäisin paljastavia trikoita ja laittaisin sata miljoonaa kuvaa nettiin. Ihan teidän kiusaksi. Voisitte sitten porukalla itkeä miten ärsyttävää se on. :haart:

Kai tässä ollaan niin umpisuomalaisia että tuo menee huomiohuoraamisesta. Myönnän että itselläni kesällä ahdistaa ensimmäisiä kertoja käyttää edes hihatonta paitaa kun (ainakin tuntuu siltä) jengi ajattelee että siellä ollaan esittelemässä itseään. Salilla en käytä niitä koskaan em. syistä, toisaalta en koe niitä kovin mukavinakaan treenivaatteina. Eipä tuo naisten perseiden esittelykään mua mitenkään haittaa, toisaalta en siitä mitenkään hyödykkään joten ihan sama. Postin informaatioarvo 0, kuten 95% tässä ketjussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom