Naisten kuntosalikulttuuri - kuvia perseestä ja puurosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei juma tätä vääntämistä naisten kireistä treenivaatteista. Itse käytän niitä tasan siksi, että on vaan paljon mukavampi treenata ja hikoilla niissä teknisestä materiaalista valmistetuissa räteissä kuin ihoon liimautuvissa puuvilla t-paidoissa ja collegehousuissa. Aloitin treenaamisen viimeksimainituissa, joten kokemuksen myötä olen todennut ne tekniset treenivaatteet yksinkertaisesti mukavimmiksi. Onks se niin väärin, häh? Vai vieks se jotain pois treenin "kovuudesta" jos siitä erehtyy vaatetuksella tekemään vähäänkään mukavampaa? :rolleyes:

Ei juma tätä vääntämistä naisten kireistä treenivaatteista. Itse käytän niitä tasan siksi, että on vaan paljon mukavampi treenata ja hikoilla niissä teknisestä materiaalista valmistetuissa räteissä kuin ihoon liimautuvissa puuvilla t-paidoissa ja collegehousuissa.

Kireät vaatteethan ovat liimattuna ihoa vasten kokoajan, joten jos juuri se häiritsee, niin eikös vaatevalinta ole silloin vähän kyseenalainen

Aloitin treenaamisen viimeksimainituissa, joten kokemuksen myötä olen todennut ne tekniset treenivaatteet yksinkertaisesti mukavimmiksi. Onks se niin väärin, häh? Vai vieks se jotain pois treenin "kovuudesta" jos siitä erehtyy vaatetuksella tekemään vähäänkään mukavampaa? :rolleyes:

Tai sitten voisi vain myöntää, että kyseessä on ensisijaisesti ulkonäköasia. Eihän siinä mitään pahaa ole, mutta tympäsee tekosyyt ja asian kaartelu, kun ilmeisesti hävetään myöntää mikä on pääsyy.

Nimenomaan tästä syystä huippu-urheilijat tunnetusti välttelevät viimeiseen asti ihonmyötäisiä treenivaatteita kisasuorituksissa, koska ne taistelevat liikettä vastaan.

Riippuu lajista ja lajikulttuurista. Esimerkiksi jalkapalloilijoilla ja vahvinmieskisailijoilla on useimmiten tavallinen löysähkö t-paita ja shortsit. Kumma kyllä ovat aika kovatasoisia urheilijoita kuitenkin ja pärjäävät lajeissaan siitä huolimatta.

Mä en kyllä ymmärrä tuota kireiden vaatteiden epäkäytännölliseksi väittämistä. Niinkun ya-ya sanoi, kyllä ne urheilijoiden vaatteet tuppaa olemaan jotain kireetä trikoontapasta lähes lajissa kun lajissa, koska ne on kaikkein vähiten suoritusta häiritseviä. Jos kehtaisin, niin varmaan itekkin treenaisin tiukoissa trikoissa. Tai en mä tiedä, oikeastaan en näe että sillä ois vittuakaan väliä onko ne vaatteet kireät vai ei, kunhan on mukavat.

Mulle tulee tän ketjun otsikosta mieleen yksi mun tuntema nainen. Instagrammissa viimeisimmät kuvat nytkin muutama saliselfie, joku fitness-meemikuva ja pari kuvaa safkoista ja yks uusista treenivarusteista. Puheessa joka kolmas lause on joku viittaus johonkin fitness-laifstailiin. Mutta mun mielestä tuossa nyt vaan yhdistyy tää nykynuorison, varsinkin naisten, some-huomiohuoraus-kulttuuri ja fitness-harrastus. En mä kumpaakaan osaa mitenkään pahana tai ärsyttävänä nähdä. Jos joku jaksaa harrastaa ja tykkää jakaa tekemisensä muiden kanssa, niin ei se oo multa pois. Eikä se kovaa treenaaminen tee siitä mun mielestä yhtään enemmän tai vähemmän hölmöä, salikuva on salikuva otti sen kuka tahansa.

Millon mies haluaa näyttää seksikkäältä?

GASP ainoa merkki mikä tuli mieleen näistä "body" - vaatteista.

Aa, tässä ilmeisesti tullaan yhteen thredin ihmetyksen aiheista. True hc bodarin tavoite ei ole näyttää seksikkäältä vaan pärjätä urheilulajissa nimeltä kehonrakennus.
Minun tavoitteeni taas on näyttää hyvältä peruspulliaisen mittapuulla ts. seksikkäältä. Pukeutumisella on tavoitteen kannalta oma roolinsa. Sikäli kun olen pakkiksen keskusteluja seurannut, aika harva tuntuu olevan aikeissa kiivetä lavalle? Uskoakseni monella muullakin treenaajalla on tavoitteena näyttää hyvältä? Thredin aloittajakaan ei ole viitannut kilpailusaavutuksiinsa, joten tein oletuksen, että harjoittelun tavoitteena on esteettisempi keho merkityksessä pillunsaanti helpommaksi.

Seksikkyys kiinnostaa massoja, joten siksi naisten perseet saavat palstatilaa säkrifaissista riippumatta. Marginaaliurheilu kiinnostaa ainoastaan asiaan vihkiytyneitä, joten kehonrakennus ei koskaan tule saavuttamaan yhtä suurta suosiota. Miesten pitää menestyä jossain suositussa lajissa, että saavuttavat lajillaan seksikkyysnosteen.

Aa, tässä ilmeisesti tullaan yhteen thredin ihmetyksen aiheista. True hc bodarin tavoite ei ole näyttää seksikkäältä vaan pärjätä urheilulajissa nimeltä kehonrakennus.

EI HC-bodari voi näyttää seksikkäältä. Ei ainakaan "tavallisten" ihmisten mittapuulla. Jos nyt kattoo yleisiä puketumistrendejä niin ehkä se sittenkin on parempi bodarin laittaa pilottitakki kuin yrittää änkeä trendivaatteita päälle :D. Omassa ryhmässään varmasti löytyy ihailijoita, ihan kuten jokaisessa (urheilu)alakulttuurissa.

Riippuu lajista ja lajikulttuurista. Esimerkiksi jalkapalloilijoilla ja vahvinmieskisailijoilla on useimmiten tavallinen löysähkö t-paita ja shortsit. Kumma kyllä ovat aika kovatasoisia urheilijoita kuitenkin ja pärjäävät lajeissaan siitä huolimatta.
Nimenomaan, vahvinmieskisailijat nauraa ulkonäköpaineiden alla murtuville piukkapöksyille.

gallery_picture_0358776001385986555.jpg
Zydrunas.jpg

Kireät vaatteethan ovat liimattuna ihoa vasten kokoajan, joten jos juuri se häiritsee, niin eikös vaatevalinta ole silloin vähän kyseenalainen

Nuo tekniset materiaalit joita näissä treenivaatteissa käytetään, toimii niin että ne siirtävät kosteutta ihon pinnalta pois, jolloin vaate tuntuu ihoa vasten kuivemmalta. Eli mielummin tosiaan kuivalta tuntuva, hengittävä ihonmyötäinen vaate, kuin märkä ihoon liimautuva kangas.

Tai sitten voisi vain myöntää, että kyseessä on ensisijaisesti ulkonäköasia. Eihän siinä mitään pahaa ole, mutta tympäsee tekosyyt ja asian kaartelu, kun ilmeisesti hävetään myöntää mikä on pääsyy.

Totta munassa ne kireät vaatteet toimii motivaattorina, kun näkee treenin lomassa miten kroppa on kehittynyt ja missä on vielä parannettavaa :thumbs: Mutta kun täällä vaan jaksetaan vääntää siitä että voiko kireissä vaatteissa olla muka oikeasti hyvä treenata, niin koitin ainakin omalta osaltani kertoa, että oikeasti on.

Noin muuten voin kertoa, että käyn usein treenamassa niin, ettei salilla välttämättä edes ole ketään muita, jolloin argumentti siitä, että laittaisin kireät vaatteet salille vain näyttääkseni hyvältä, ei ole oikein validi. Enkä edes ota salilla selfieitä instagramiin, eli ketään ei edes näe miten kuuma salikissa olen :lol2:

Minun tavoitteeni taas on näyttää hyvältä peruspulliaisen mittapuulla ts. seksikkäältä. Pukeutumisella on tavoitteen kannalta oma roolinsa.

Mä aattelin suoraan, että seksikkäältä ja siitä tulee mieleen vaan jotkut pikkumustat. Eihän äijät nyt seksikkäältä halua näyttää vaan komeimmalta ja paremmilta kuin muut, juuri kuten sanoitkin.
Ei tuon "seksikkyyden" paikka minusta salilla kyllä ole. Ei mua kiinnosta naisten eikä miesten pukeutuminen salilla, kukin pukeutuu miten haluaa. Kyllä mä naisen kauneuden salilla nään vaikkei sotamaalausta ja vaginaan meneviä housuja olisikaan. Ihan samalla tavalla nostaa testoja jos kyseessä on muutenkin söpö tapaus. Vaikken niihin varsinaisesti mitenkään kiinnitäkkään huomiota, mutta koska hetero niin typerä sanoo etteikö muka huomaisi. Ukot nyt on aina typerän näköisiä salilla vaikka niillä olisi mitä päällä. Ei salilla kenenkään tarvi yrittää mitään.

Peruskireät trikoothan ei edes enää ole 'se juttu', vaan nykyään pitää olla saatanan kireää kompressiovaatetta. Ja treenin jälkeiseen palautumiseen sitten vielä siitäkin perkeleesti tiukempaa palautumisvaatetta.

Kompressio on päivän sana. Jokaisella itseään kunnioittavalla salikissalla on kompressiovaatteet. Eipähän saatana selluluutit hytky.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on yksi naispuolinen frendi joka on aika kovassa tikissä, hän sanoi että hänen tulee treenattua kovemmin kun hän pukeutuu poikamaisesti ja löysiin vaatteisiin. Että on kokeillut näihin sexypöksy-trikoisiinkin pukeutumista ja silloin hänellä on niin naisellinen ja "huomion kohteena olemisen" fiilis, ettei vedä treenissä itsestään ihan kaikkea irti. Tietty tämä oli vain hänen subjektiivinen kokemus. :)

Tietenkin monet naiset varmasti pystyvät vetämään yrmyt treenit, siitä huolimatta että on pukeutunut naisellisuutta ja seksikkyyttä korostaviin vaatteisiin. Monella naisella kuitenkin se treenin löysyys on yleisellä tasolla syy-yhteydessä siihen, ettei pystytä jättämään sitä omaa naisellisuutta edes hetkeksi kuntosalin ulkopuolelle. Mitä ehkä tarvittaisiin, että saisi niitä kovempia sarjoja/painoja nousemaan. Kuntosalille mennään näyttämään rumalta, että voisi sitten muualla näyttää hyvältä, mielestäni. Tätä ajatusta vasten tuo kalliiden, viimeistä huutoa olevien piukeiden treenihousujen hankkiminen heti ensimmäisenä harrastusta aloittaessa on vähän outoa. Kyllä mäkin salin ulkopuolella mietin miltä näytän, salilla sitten vähemmän.

Ja se että yleisurheilijat käyttävät trikoita, ei nyt kyllä välttämättä pelkästään selity sillä että ne olisivat ainoat käytännölliset. Vaan kyllä siinä on myös se elementti, että yleisurheilijoiden kropat ovat seksiobjekteja, joita katsotaan. Kamerat kuvaavat niin paljon naisurheilijoiden perseitä, kuin vain suinkin kehtaavat.

Ei mulla ainakaan mitään ongelmaa ole tiukoissa kuteissa treenaavista muijista, siinähän treenaavat. Ehkä toi aloituspostauksen irvailu kohdistui enemmän niihin, jotka hommaavat ne kamppeet ennen kuin on mitään tuloksia ja ottavat kotonaan sheikkeri toisessa ja iPhone toisessa kädessä näitä "Reeniä horo reeniä" -kuvia. Tää nettihehkutus omista mitättömistä treeneistä nyt on vain osa tätä nättien teinityttöjen starakulttuuria, missä jokainen haluaa olla joku seiskajulkkis ja tulla kuuluisaksi nopeasti, mieluiten klikkaamalla hiirellä. "Seuraatkaa mua instagramissa!" Se että sinulla on perse, ei tee sinusta mielenkiintoista henkilöä.

Ja se että yleisurheilijat käyttävät trikoita, ei nyt kyllä välttämättä pelkästään selity sillä että ne olisivat ainoat käytännölliset. Vaan kyllä siinä on myös se elementti, että yleisurheilijoiden kropat ovat seksiobjekteja, joita katsotaan. Kamerat kuvaavat niin paljon naisurheilijoiden perseitä, kuin vain suinkin kehtaavat.

Joo, varmasti Blanka Vlašić tekisi parempia tuloksia collegehousuissa, mutta kun sitä berberiä nyt vaan täytyy näyttää kameralle..

Joo, varmasti Blanka Vlašić tekisi parempia tuloksia collegehousuissa, mutta kun sitä berberiä nyt vaan täytyy näyttää kameralle..

Joku tuossa otti jalkapallon esimerkiksi, hyvin tuntuu kulkevan juoksu Ronaldolla viherkentällä ilman trikoitakin. Juoksee 100m 10,46 sekunnissa. Tietenkään varmaankaan tiukat kamppeet eivät ole yleisurheilijoillakaan ensisijassa tästä ulkonäkösyystä, en mä sitä väitä. Kunhan totesin, että yleisölle/medialle se kroppien syynääminen on osa yleisurheilun huomioarvoa.

Ja mitä nyt noihin tiukkoihin kuteisiin tulee, niin nykyään jokainen semiläski siideripallo vetää ne samanlaiset kireät makkarankuoret päälleen salille. Ja kesälläkin läski / selluliitti tursuaa legginseistä ja muista tiukoista vaatteista yli katukuvassa. Jospa ne vaan olisikin tiukkakuntoisten mimmien yksinoikeus, mutta kun ei.

Joku tuossa otti jalkapallon esimerkiksi, hyvin tuntuu kulkevan juoksu Ronaldolla viherkentällä ilman trikoitakin. Juoksee 100m 10,46 sekunnissa. Tietenkään varmaankaan tiukat kamppeet eivät ole yleisurheilijoillakaan ensisijassa tästä ulkonäkösyystä, en mä sitä väitä. Kunhan totesin, että yleisölle/medialle se kroppien syynääminen on osa yleisurheilun huomioarvoa.

Ronaldo käyttää kentällä sitä mitä Real käskee. 10.46 se ei silti juoksisi satasta edes niissä trikoissa.

Kuntosalille mennään näyttämään rumalta, että voisi sitten muualla näyttää hyvältä, mielestäni. Tätä ajatusta vasten tuo kalliiden, viimeistä huutoa olevien piukeiden treenihousujen hankkiminen heti ensimmäisenä harrastusta aloittaessa on vähän outoa. Kyllä mäkin salin ulkopuolella mietin miltä näytän, salilla sitten vähemmän.

Osasyy noiden kalliiden treenikamppeiden hankkimiseen heti harrastusta aloittaessa varmaan liittyy joillakin myös siihen, että ollaan vähän "välineurheilijoita", ainakin siinä mielessä että ajatellaan että kun kerta on kamppeisiin nyt panostettu niin pakko sinne salillekin on sitten mennä. Tosin epäilemättä jos kuvioon liittyy tuo instagram/blogi-setti, niin kyseessä on se fitnesspimun imagon rakentaminen.

Mä en ollut muuten ennen tätä threadia edes kuullutkaan jostain better bodiesista :D Kävin kattoo millasia ne on, ja mun mielestä ne on ihan saatanan rumia.

Real Madrid valehteli antaessaan tiedon? No, kyllähän tuo aika uskomattomalta kuulostaa kieltämättä. En mene vannomaan. Mutta ei saliharrastajien tarvitse välittää ilmanvastuksesta treenatessa. Mä oon saanut ihan ok tuloksia treenamalla shortseissa ja tavallisessa T-paidassa, joka kieltämättä on joskus täysin märkä alaselkään asti kyykkypäivän jälkeen, mutta mitä vittua sitten. Olen menettänyt puoliksi tajun kyykätessä monesti, näkökenttä hämärtynyt ja kaatunut lattialle suorin jaloin sekä oksentanut salin lavuaariin. Yhyy märkä paita joka vähän liimautuu ihoon, onpas vitun kamalaa. Eihän tollasta edes tiedosta, ennen kuin treeni on ohi ja lämmöt alkaa tasaantua. Kai mä sitten olisin ottanut jo ainakin 10% enemmän joka liikkessä jos olisin käyttänyt pinkkejä joogahousuja.

No mut joo, ihan vitun sama.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom