Naiset päihittävät miehet armeijassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ENEMA
  • Aloitettu Aloitettu
Jännä ois kanssa nähä miten emännät esim. sissiK:ssa pärjäisivät kun lyödään 20-30kg rinkka selkään ja 25km käden osoittamaan suuntaan maastoa pitkin...
Meillä oli täpäri AUK:ssa ja marssittiin se 40 km maastossa ja hyvin ne naiset pärjäs. Tiiä mitä tuolla sissiK:ssa visii sissi ruk:ssa tehdään, mutta meidän ryhmän neitoikainen melkeen ownas mies puoliset marssiat. Tämä siis AUK:n RTK:sta. En tosin tiiä mitä tuolla tarkoitat, mutta ainakin tuon boldatun kohdan ymmärrän täysin. En tiedä tarkkaa määrää paljonko täpäri painaa, mutta veikkaisin tuota kilomäärää, koska siinä on tst-varustus ja kenttävarustus.

Jonkinlainen kannustin tuohon kuntoiluun ja yleensäkin terveydestä huolehtimiseen voisi olla paikallaan..
Toisin sanoen, runttua patterille/komppanialle! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harmi etta mun aikana ei naisia armeijaan paastetty. Mun puolesta olis kylla joku nainen voinut sinne menna, jos minun ei sitten olisi tarvinnut. Veikkaan myos etta suurin osa naisista olisi siella viela minua paremmin parjannytkin.
Tai sitten ei olisi parjannyt, kunhan mina olisin se vaan voinut jattaa valiin.

Sukupuolijakauma tais olla jotain 100 miestä 22 naista kun vuosituhannen vaihteessa Keuruulla intissä olin. Jos en ihan väärin muista niin se tais olla (ainakin siihen aikaan) palveluspaikka, jossa on suhteellisesti eniten naisia Suomessa. Jokunen niistä toki lopetti kesken, mutta oli siinä paljon hyvääkin.. :D

Onnea sinulle, mutta jossain muualla minne erikseen haetaan on tilanne toinen. Esim melkein kaikki erikoiskoulutetut. Varsinkin ilmavoimien joukot (lentäjät, jojä,,,,,) jonne erikseesn haetaan tai päästään vitun hyvin suoritetun p-kauden ja koulupapereiden myötä.

No ei tosiaan tullut haettua ilmavoimiin mutta jos olisin hakenut niin olisin sinne kyllä vaivatta päässyt.

Jännä ois kanssa nähä miten emännät esim. sissiK:ssa pärjäisivät kun lyödään 20-30kg rinkka selkään ja 25km käden osoittamaan suuntaan maastoa pitkin...

Nimen omaan. Eräs naispuolinen kaverini pyrki erikrjk:n viime vuonna. En viitsinyt sanoa sille, että vaikka se jostain syystä pääsisi testit läpi ja pääsisi sisään, niin se ei kuuna päivänä tulisi pärjäämään sielä. Itse luulen, että tuollaisiin paikkoihin ei edes oteta naisia - saivatpa he miten hyvät pisteet testeissä hyvänsä. Skapparithan eivät tätä myönnä, että tarkoituksella pudottavat naiset pois, mutta eiköhän se niin ole.

Miksi kuvittelet että jotku naiset eivät pärjäisi jossain sissiK:ssa. Maailmalla on aika kovia naisia vaellus/vuoristokiipeily yms piireissä ja kyllä siinä on eniten kiinni pääkopasta ja sitten fysiikasta eikä siitä mitä jalkojen välissä on. Kestävyysurheilu puoleltakin löytyy roppakaupalla naisia jotka kantaa sen 20-30 kg rinkan huomattavasti pitemmälle kuin pakkiksen lihaskarjut :)

Paskaa tuo artikkeli mutta niin on paskaa myös valtaosa miesten (ja naisten) kunnosta. Varmasti alle 1% naisista on paremmassa kunnossa keskimäärin kuin tuo intissä oleva 90% miehistömassa. Ja olen ollut intissä naisten aikaan että tiedän millaisia ne siellä on. Suurin osa ei kovinkaan kummoisia mutta verrattuna suurimpaan osaan jätkistä jotka ovat huonokuntoisia kaikesta narisevia kakaroita (kävin intin hieman vanhempana), ennemmin mä ryhmääni otin sen kompanian about ainoan naisen kuin randomilla jonku miehen.

Sinänsä oli tässä tredissä hauska nähdä, kuinka epävarmoja pakkiksen nuoret uroot ovat miehisyydestään, kun pitää omia leuanvetojuttuja alkaa kirjaamaan. Kyllä tytöt/naiset varmasti pysyvät fyysisissä ominaisuuksissa takana, kun vain jaksatte treenata, muilla sektoreillahan he ovat jo ohittamassa/ohittaneet pojat/miehet.
Kun tuon leuanvetojutun kirjoitin niin kyse ei kyllä mistään miehisestä epävarmuudesta ole kysymys, vaan lähinnä yritin sillä vähän ironiseen sävyyn arvostella tuota lehtijuttua mielestäni sen liian yksioikoisesta katsantokannasta. Pointtina tosiaan oli se, että naisista inttiin lähtee varmasti ne jotka ovat motivoituneita siihen hommaan ja nämä luultavasti pärjäävät paremmin kuin se jota homma ei kiinnosta tippaakaan vaan pakosta joutuu sen min. puoli vuotta siellä lusimaan. Tämä pointti minkä sinä ymmärsit epävarmuudeksi miehisyydestä oli se, että on vähän turha yleistää, että naiset pärjäisivät paremmin. Se nyt on selkeä fakta, että noin yleisesti ottaen naiset ovat fyysisesti heikompia. On järjen köyhyyttä verrata "valikoituja" naisia tällaiseen massaan miehiä ja sanoa, että naiset ovat parempia. Sama kuin vertaisi huippu-urheilija naisia kaikkiin miehiin ja sanoisi, että naiset ovat miehiä fyysisesti vahvempia. Jos tässä tapauksessa joku suht hyvä kuntoinen mies tulisi sanomaan, että "ei ne naiset ihmisryhmänä nyt niin kovia ole vaan esim. minäkin pystyn parempiin fyysisiin suorituksiin kuin huippu-urheilija nainen" niin sinä tulkitsisit sen epävarmuudeksi.:thumbs:

Mitä paskaa taas. Ja kuvassa punnertaa vielä tuolla tyttöjen tavalla tämä kyseinen "sissi.." aargh.. Mitäs tuo majuri Sihvonen nyt valehtelee lehdessä. Naiset eivät juuri keskeytä. 2009 keskeytysprosentti naisilla 16, miehillä 14. Toinen asia mikä pisti vituttamaan on, että kyseinen majuri kertoo lehdessä, että kuntotestin rajat ovat samat naisille ja miehille. Näinhän ei ole vieläkään, vaan naisille rajat ovat alemmat.
................ huono . tyydyttävä .. hyvä .. kiitettävä
miehet alle. 2200 .... 2200- ....... 2600- .. 3000-
naiset alle.. 2000 .... 2000- ....... 2400- .. 2800-

Pitänee kirjoittaa sähköpostia kyseiselle majurille. Tosin valehdellahan saa, jos se liittyy mamuihin tai tasa-arvoon.

tasa-arvo on suhteellinen käsite :D Jos miettii sitä että esimerkiksi poliisikoulun ja armeijan kuntotesteissä naisilla on eri vaatimustaso ku miehillä. Mikä tekee miehistä tai naisista nii paljo parempia jollain osa-alueella että niiden fyysiikan pitää olla eritasossa?

Helvetin hieno homma että naiset pärjää siellä hyvin! Mitä useampi siideriperse ja meikkilissu tuolla muuttaa elintapansa niin sen parempi. Kovakuntoisia naisia siellä kaivataankin koska marssit ja TST-harjoitukset kuitenkin viedään läpi samoilla varusteilla, siitä huolimatta mitkä varusteet housuista löytyy. Kyllä mua vituttaisi enemmän raahata jonkun ruikuttavan Ellin reppua pitkin mettää, kuin lukea tollasia lehtikirjoituksia. Toivottavasti noi taistelu-liisat toimii jonkinmoisena motivaattorina myös niille huonokuntoisille hevareille jotka anoo sivariin heti jos aamupuuro on vähänkin väärää sorttia.

Ite muistan kotiutus coopperia juostessa, kun lämäri muijat piipuhti reilun 1000m jälkeen, jonka jälkeen jäivät kakomaan radan varteen. Tosin nyt tasapuolisuuden nimissä pitää mainita meidän spol komppanian paskimmat miehet vetivät alle 5 punnerrusta ja vatsaa, leuoista ei puhettakaan ja cooper oli alle 1400m.

No ei tosiaan tullut haettua ilmavoimiin mutta jos olisin hakenut niin olisin sinne kyllä vaivatta päässyt.

Riippuu pitkälti siitä mihin hakee. Onhan ilmavoimissa ihan perusjuttujakin, kutsuntojen kautta tulevia varusmiehiä eri tehtävissä. Erikoisjoukot erikseen, eli ohjaajakurssille on erikseen haku ja noin 1000-1500 hakijasta pääsee sisälle noin 30-40. Tekniikan puolelle, eli Lentotekniseen AUKkiin hakijoista noin 1/3 pääsee sisälle, muihin ei taida erikseen hakua ollakaan.

Eli varmaan vaivatta olisit päässyt ilmavoimiin, mutta lentokoneiden kanssa tekemisissä on vain lentäjät ja apumekaanikot. Hornetien kanssa tekemisissä ovat ainoastaan apumekaanikot, ei oikeastaan ketkään muut varusmiehet.

Meidän kurssille oli 2 naista hakenut, mahtaa olla melko kiintiöpaikkoja, ku mun käsityksen mukaan melkein kaikissa erissä on ollu se 2 naista. Ei enempää eikä vähempää. Molemmat sattuivat olemaan melko vemppoja, eikä asennetta oikein löytynyt kummaltakaan. Että ei ne naiset joka paikassa niitä innokkaimpia ja terävimpiä ole. Tiedä sitten miksi olivat tuonne halunneet, varmaan töiden takia kun molemmat taisivat olla jotain lentokoneasentajia/opiskelijoita.

"Ite muistan kotiutus coopperia juostessa, kun lämäri muijat piipuhti reilun 1000m jälkeen, jonka jälkeen jäivät kakomaan radan varteen. Tosin nyt tasapuolisuuden nimissä pitää mainita meidän spol komppanian paskimmat miehet vetivät alle 5 punnerrusta ja vatsaa, leuoista ei puhettakaan ja cooper oli alle 1400m."

Ei helvetti voi olla aikuiset miehet näin huonossa kunnossa, perkele jätkät ei läpäise edes Irakin armeijan testejä:) Eikös perhana vuoden aikana ehdi laittaa nuorta miestä kuntoon?

Eikös perhana vuoden aikana ehdi laittaa nuorta miestä kuntoon?
Ehtii, erittäin kovaankin kuntoon. :) Tosin ne paikat mihin huonokuntoiset laitetaan/menevät ei juuri tuollaiseen keskitytä ainakaan mun mielestä, ehkä alussa joo mutta viimeiset 9kk kun ei juuri mitään tee niin tippuu takas samalle tasolle. Vaatii lähes täysin omalta puolelta motivaatiota ja itsenäistä tekemistä.

Itse ainakin viimeisten 3kk aikana tuhlasin aikaa kuntoilemalla, ja kyllä sillä 4-5x (5x ilman lomia) viikossa tunnin lenkki + kuntopiiri setillä aika hurja vaikutus oli. Tosin harva jaksaa moista, se nyt on selvä, etenkin noissa huonokuntoisten komppanioissa.

Eikö tuon verran kävele? 9min kilometri.
Haipakkaa on tuo kävely, meinaan 1400m Cooper = 7km/h. Kyllä joillekki voi melkein 1½ kilsan nopea kävely olla tosi raskas. :D

Miten tuo on ylipäätään mahdollista??

Vuosituhannen vaihteessa Säkylässä tornihuhut kertoivat urbaania legendaa, että Mato Valtonen olisi painellut 12 metriä coopperissa ja ollut vielä kaiken lisäksi jatkuvassa liikkeessä! Kertoo kyllä pikemminkin rautaisesta, mutta joidenkin mielestä hyvinkin kyseenalaisesta asenteesta, kuin huonosta kunnosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom