Naiset päihittävät miehet armeijassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ENEMA
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän provoakin on jutussa mukana, mutta kenties siinä on tarkoituskin vähän herättää nuoria ajattelemaan asiaa. Mua ei kiinnostanut intti pätkääkään, mutta kyllä mua nyt olis vituttanu jos ihan tavallisille tytöille olis hävinny sekä coopperissa että lihaskuntotesteissä..
Ja kehuskellaan vielä itsekin, ei mun aikana naisia edes otettu jääkäreihin. Taisivat suurin osa olla viestikomppaniassa/tykäreinä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ahahahaaaaaaaaaa! :D

Toi jälkimmäinen mielipidekirjoituksen tapainen on kyllä kamalinta paskaa, mitä olen koskaan silmieni eteen saanut. Ei pysty lopettamaan nauramista! Voi herran jumala sentään, Ismo! :D

Omana aikanani ainakin kovakuntoisimmatkin naiset oli korkeintaan keskivertoporukkaa fyysisillä ominaisuuksilla mitattuna. Jos otetaan hypoteettinen alokasryhmä, jossa on pelkästään motivoituneita henkilöitä mukana, tulee miehet poikkeuksetta valtaamaan kärjen sotilaalle tärkeitä ominaisuuksia mitattaessa.

Huiman käsittämätön juttu kyllä. Piti uudestaan lukea nuo läpi.

"Yhä useampi armeijaan astuva nainen on fyysisesti vahvempi kuin miespuoliset toverit" - Alokkaat ovat kaikinpuolin niin kirjavaa sakkia, että siinä joukossa motivoitunut nainen on helposti fyysisesti vahvempi kuin osa miespuolisista. Heti kun siirrytään fyysisesti vaativampiin aselajeihin tai vaikka rukkiin, mistä on karsittu huonokuntoiset pois, niin siellä on jo kovempi juttu, jos onnistuu olemaan kunnoltaan keskikastia. Toisaalta, miksi edes pitää uutisoida siitä, että osa naisista on vahvempia kuin osa miehistä? Mä olen kuvitellut, että tämä on tarkoituskin. Miksi PV edes ottaisi naisia armeijaan, jos ne kaikki olisivat lähtökohtaisesti heikompia kuin kaikki miehet? Tyhmä lehtijuttu.

jos ne miespuoliset toverit ois kaikki sellasia jotka haluaa olla siellä niin tilanne vois olla vähän toinen

Aika kova tyttö on, jos suorittaa ErikRjk-kurssin tai Sukin kurssin. Silloin myönnän olevani heikompi sukupuoli.

Iltalehden artikkelin mukaan naisten varusmiespalveluksen keskeyttäminen olisi suhteessa vähäisempää kuin miehien, mutta kapteeni ja kasvatustieteilijä Mikael Salon väitöskirjan mukaan keskeytysprosentti on sama, noin 20. Minusta se on erittäin korkea, kun ajatellaan, että armeijaan epäsopivin aines lienee jo karsittu päältä pois ennen koko leikin aloittamista.

Sinänsä oli tässä tredissä hauska nähdä, kuinka epävarmoja pakkiksen nuoret uroot ovat miehisyydestään, kun pitää omia leuanvetojuttuja alkaa kirjaamaan. Kyllä tytöt/naiset varmasti pysyvät fyysisissä ominaisuuksissa takana, kun vain jaksatte treenata, muilla sektoreillahan he ovat jo ohittamassa/ohittaneet pojat/miehet.

Onkohan tuohon 20 prosenttiin laskettu mukaan naisten "harkinta-aikana" varusmiespalveluksen keskeyttäneet naiset? Ja on tosiaan yllättävän korkea määrä tuo 20 prosenttia.

Ehdotankin artikkelin perusteella seuraavaa, koska naiset ovat vitusti parempia niin laitetaan intti naisille pakolliseksi ja äijille vapaaehtoiseksi. Siitä on paljon hyötyjä, saadaan siideriperseet kapenemaan, parempi armeija koska artikkelin perusteella naiset parempia, ja äijien ei tarvii enää käydä siellä koska ketään ei kiinnosta.

P-kauden tupakaveri (aktiiviurheilija) juoksi cooperissa 4100m ja täpöt pojot lihaskuntotestissä, mutta ei ollut pelkoa että "sotahullut" olisivat edes alikiksi päästäneet. Muut aivoja vaatineet tehtävät ei sitten ihan luonnistuneetkaan samaan malliin. Kyllä siihen jotain muutakin vaaditaan. P-koe ainakin on karsiva.

Mä sain siitä psygologisesta testistä # merkinnän joka on joku puoli hullu ja pääsin silti aukkiin.Kyllä saa olla melkonen jos ei siihen lafkaan pääse.
Yritin siis valehdella että saisin paremmat pojot,ei onnistunut mutta aukkiin sitä mentiin niin että heilahti!Kyllä intissä pärjää vaikka ei oiskaa kaikki inkkarit kanootissa!;)

Mä sain siitä psygologisesta testistä # merkinnän joka on joku puoli hullu ja pääsin silti aukkiin.Kyllä saa olla melkonen jos ei siihen lafkaan pääse.

Oon aina miettinyt mitä ne tarkoittaa mä sain ## ja sit mua yritettiin pakottaa rukkiin oli melkoinen homma saada ittensä pidettyä pois sieltä.

Sinänsä oli tässä tredissä hauska nähdä, kuinka epävarmoja pakkiksen nuoret uroot ovat miehisyydestään, kun pitää omia leuanvetojuttuja alkaa kirjaamaan. Kyllä tytöt/naiset varmasti pysyvät fyysisissä ominaisuuksissa takana, kun vain jaksatte treenata, muilla sektoreillahan he ovat jo ohittamassa/ohittaneet pojat/miehet.
Pointti mun mielestä se että "tulokset" spesifeistä sektoreista ovat täysin epäsopivia yleistykseen. Eihän tuossa ole mistään muusta kyse kuin uuden ilmiön laajemmasta mediahuomiosta, ja toki tuollainen sitten potkii eteenpäin/ylöspäin sitä uutta nousijaa.

Kuten moni täällä onkin jo mainunnut, niin naisten ja miesten määrien suhde armeijaan menemiseen - varsinkin motivaation mukaan on täysin eri luokkaa. Iltalehti on taas varmaan tehnyt aika suoria päätöksiä ilman sen tarkempia tarkateluita. Kyllähän naisten määrä alikkina tai koksuna kertoo niitten motivaatiosta käydä samalla hieman pitempään, kun yli puolet miehistä haluaa päästä pois 6kk, tai jopa jollain keksitylläkin syyllä. Viihdelehti, viihteelliset artikkelit :0:

Ihan hyvä suoritus tuo naisilta on. Lähtökohtaisesti naiset ovat kuitenkin niin paljon fyysisessä suorituskyvyssä jäljessä, erityisesti voimantuotossa, että ihan ok suoritus naisilta, jotka tuonne viitsivät lähteä vapaaehtoisesti ryynäämään. UFC.ssäkin sanovat ” Hard work beats talent when talent refuses to work” tms. Silloin kun itse kävin intin, niin naisia oli ainoastaan viestikomppaniassa mutta yksi tappokuntoinen, alle 50kg mimmi sieltä löytyi, joka voitti tetsarinkin kanssa juostessa 3000m coopermiehiä aukissa.

Iltalehden tekstihän on hieman provosoiva mutta onko naisilla nykyään samat vaatimukset kuin miehillä? Muistaakseni esim. kuntotesteissä kiitettävien rajat olivat alhaisemmat. Erikoisjääkärikurssiakaan ei ole tainnut yksikään nainen käydä.

Karu tosiasia olisi se, että jos firmasta saataisiin kaikki movet, asennevammaiset, huonokuntoiset yksilöt pois joita tulee pakosti, koska noin 80% ikä haarukasta suorittaa palveluksen, olisi suomen reservissä sellaisia taistelijoita, että auta armias! Jos miehistä se priima, kerma tai miksi ikinä sitä halutaan kutsua ainoastaan pääsisi tai suorittaisi palveluksen, tulos olisi aika toisenlainen. Naisista juurikin se priima lähtee suorittamaan asepalveluksen, toki poikkeuksiakin on, mutta 5000 x vähemmän kuin mitä se on vastakkaisella sukupuolella. Ei tuossa ole mitään järkeä, mutta toisaaltä missä sitä nyt ylipäätään on. Jos naisilla olisi samanlainen pakko suorittaa asepalvelus tai "siviilipalvelus" ja noin 80% naisten ikä haarukasta suorittaisi palveluksen olisi joukossa muutama enemmän tällänen ei niin laatu luokka oleva eliitti taistelijoita. ;)

Aika kova tyttö on, jos suorittaa ErikRjk-kurssin tai Sukin kurssin. Silloin myönnän olevani heikompi sukupuoli.

Jännä ois kanssa nähä miten emännät esim. sissiK:ssa pärjäisivät kun lyödään 20-30kg rinkka selkään ja 25km käden osoittamaan suuntaan maastoa pitkin...

Hehe, kyllä se vaan olisi sinuakin nuorena bodarina vituttanut saada ansiotonta paskaa niskaan. Aivan kuten sinua vituttaa nykyäänkin saada ansiotonta paskaa niskaan, olet varmaan vuosien varrella huomannut?

Vielä kahdeksan vuotta sitten taisi parolassa olla yhteensä noin kymmenkunta naista palveluksessa. Loppuun asti palvelleista taisi ihan hyvä osa tehdä työnsä peruskundin tavoin. En kyllä lääkintäkoulussakaan muista kenenkään mimmin mitenkään erityisen hyvä olleen. Lähinnä toisin päin, johtuen tietysti kovemmasta vaatimustasosta.

Hjortron sanoi:
Toisaalta, miksi edes pitää uutisoida siitä, että osa naisista on vahvempia kuin osa miehistä? Mä olen kuvitellut, että tämä on tarkoituskin. Miksi PV edes ottaisi naisia armeijaan, jos ne kaikki olisivat lähtökohtaisesti heikompia kuin kaikki miehet? Tyhmä lehtijuttu.

Mä kun luulin, että tuossa 15 vuotta sitten eräs ruotsinkielinen puolustusministeri runnoi läpi lain naisten vapaaehtoisesta palveluksesta. Ei siinä varmaan puolustusvoimilta kysytty yhtään mitään.

Edit: Ennen kuin mahdollinen jeesustelu alkaa, niin mä kyllä kannatan kaikkia naisia armeijassa. Jos meidän komppaniassa olisi ollut puolet ja puolet, niin aivan varmasti olisin pillunkiilto silmissä tetsannut enemmän. Veikkaan, että kundien keskeyttäminen vähenisi rajusti, tosin parisuhteet kärsisivät inttipojilla varmasti vieläkin enemmän :D

Ei nyt kannata niin vakavasti ottaa mitä nuo paskalehdet kirjoittaa. Siellä on ollut taas palstan täytön tarvetta ja joku sivari toimittaja on sitten vääntänyt vähän täytettä. Relatkaa...

Hehe, kyllä se vaan olisi sinuakin nuorena bodarina vituttanut saada ansiotonta paskaa niskaan. Aivan kuten sinua vituttaa nykyäänkin saada ansiotonta paskaa niskaan, olet varmaan vuosien varrella huomannut?

Vielä kahdeksan vuotta sitten taisi parolassa olla yhteensä noin kymmenkunta naista palveluksessa. Loppuun asti palvelleista taisi ihan hyvä osa tehdä työnsä peruskundin tavoin. En kyllä lääkintäkoulussakaan muista kenenkään mimmin mitenkään erityisen hyvä olleen. Lähinnä toisin päin, johtuen tietysti kovemmasta vaatimustasosta.

Mä kun luulin, että tuossa 15 vuotta sitten eräs ruotsinkielinen puolustusministeri runnoi läpi lain naisten vapaaehtoisesta palveluksesta. Ei siinä varmaan puolustusvoimilta kysytty yhtään mitään.

Edit: Ennen kuin mahdollinen jeesustelu alkaa, niin mä kyllä kannatan kaikkia naisia armeijassa. Jos meidän komppaniassa olisi ollut puolet ja puolet, niin aivan varmasti olisin pillunkiilto silmissä tetsannut enemmän. Veikkaan, että kundien keskeyttäminen vähenisi rajusti, tosin parisuhteet kärsisivät inttipojilla varmasti vieläkin enemmän :D

Olis muuten leirit menneet paljon sutjakkaammin jos olis ollu 50-50 jako siihen aikaan kun kävin. Ai perkele, lohtajallakaan ei ois yöt ollu läheskään niin kylmiä..

Yritin siis valehdella että saisin paremmat pojot,ei onnistunut mutta aukkiin sitä mentiin niin että heilahti!Kyllä intissä pärjää vaikka ei oiskaa kaikki inkkarit kanootissa!;)

Onnea sinulle, mutta jossain muualla minne erikseen haetaan on tilanne toinen. Esim melkein kaikki erikoiskoulutetut. Varsinkin ilmavoimien joukot (lentäjät, jojä,,,,,) jonne erikseesn haetaan tai päästään vitun hyvin suoritetun p-kauden ja koulupapereiden myötä.

Voi jumalauta, mitä itkua taas.. Heräilkää, ja lukekaa ajatuksella tuo teksti; kyllä siellä asiaakin on, vaikka se viihteelliseen ja provosoivaan sävyyn kirjoitettu onkin. Nykyään nämä palvelusikäiset nuoret miehet on niin paskassa kunnossa, etten ihmettele yhtään sitä, jos jokunen nainen veteleekin enemmän leukoja tai juoksee kovempaa kuin perus 6kk:n läskiposkipoika. Jonkinlainen kannustin tuohon kuntoiluun ja yleensäkin terveydestä huolehtimiseen voisi olla paikallaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom