naksu sanoi:Limut oli tosiaan myös vielä niissä 1/3l pulloissa (minäköhän vuonna kokikset siirty vakiona 0,5l kokoon?) ja limua ostettiin pelkästään synttäreille ja jouluaatolle ja sitten kesällä juhannuksena. Karkkia en saanut ikinä vanhemmilta, viikkorahan käytin yleensä johonkin aivan muuhun, kuin karkkiin, mutta pari kaveria aina halusi karkkia ja heillä oli köyhät vanhemmat, jotka eivät maksaneet viikkorahaa, joten he keräsivät metiköstä pulloja ja ostivat niillä karkkia... Se oli musta jopa ihan hauskaa, joten olin itsekin aina messissä ja ostettiin sitten irtokarkkeja tyyliin nallekarkkeja 20 pennillä jne. :D
Täähän alkaa mennä oikein nostalgiaksi. Me saatiin mummolassa limukori juhannukseksi, jotain smurffilimsaa niissä 1/3 pulloissa. Jokaista pulloa piti käydä erikseen pyytämässä ja maanittelemassa. En tuosta karkkipolitiikasta ihan tarkkaan muista, mutta luulen että rahaa sai suht helposti jos jaksoi itse kävellä/ pyöräillä/ hiihtää lähikauppaan n. 3 km niitä ostamaan. Siellä irtokarkit maksoi oikeesti joskus 10 penniä kappale!!! Mikähän nykyään on pienin hinta kaupoissa?
Vähän kauhistuttaa, miten omien lasten kanssa (jos niitä ilmaantuu) tulee pärjäämään näitten sokeri- ja rasvavuorten keskellä. Onko se aina jatkuvaa "Mäki haluan kilon pussin tota ja tota ku kaveritki saa" -vinkumista. Pysy siinä sitte tiukkana ku naapurin Villekin pääsee joka päivä mäkkäriin ja saa super size-aterian välipalaksi.