Naisen logiikka & urheilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruger
  • Aloitettu Aloitettu
Eriö sanoi:
Ellen kovin väärässä ole, oli Tiede-lehdessä noista light-tuotteista jokunen aika sitten juttua. Eikä se positiivista kuvaa niistä antanut. Muistaakseni siinä sanottiin niiden nimenomaan edistävän lihoamista/haittaavan laihtumista, eikä toisinpäin. Kaivelempa sen artikkelin esiin ja varmennan hatarat muistikuvat.

Ainakin omakohtaisesta kokemuksesta voin todeta, kun siirryin käyttämään näitä light ja vähärasvaisempia vaihtoehtoja:Esim Kevytmaito -> rasvaton, Kokis -> Pepsi Max, juustot, jugurtit, mitä vaan niin aina se vähärasvaisempi vaihtoehto niin sitten vasta alkoi laardia salakavalasti kerääntymään!! Ilmeisesti sitten noiden myötä muuttui syömistottumukset tai jotain.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei ainakaan juustojen tms. maitotuotteiden vaihtaminen vähärasvaisempaan pitäis edistää lihomista. Eri asia on sitten jos niitä syödään ihan hirveitä määriä (eli kaloreita tulee enemmän kuin normiversiota syöden). Esim. vähärasvaisissa juustoissa on ainakin enemmän proteiinia kuin runsasrasvaisissa, joten mun mielestä ne kuuluu ehdottomasti bodarin ruokavalioon. Tietty niistä saa tosi paljon kalsiumiakin. :thumbs:

Joo tottahan se on tuo annoskokojen kasvu, justiinsa tuli äidin kanssa juteltua näistä asioista.

Nuoruudessa vanhemmat sai muutaman karkin (tosi pieni pussi nykyisiin verrattuna). Itse muistan kun saatiin 5 markkaa ja sitten kun ikää oli jo 10 vuotta niin 10 markkaa viikossa. Tolla sitten ostettiin niitä 90 gramman jättipusseja.

Sitten tuli 200 gramman pussit. Näitä seurasi 400 gramman megapussit, jotka ovat varmaan jo syrjäyttäneet 200 gramman pussit.

Siinä missä me isommat saimme pikkupussin viikossa, pikkuveli (8 vuotta) saa joka viikko perjantaina 400 gramman pussin. Hän ei kuitenkaan saa syödä kaikkia kerralla vaan pitää riittää koko viikonlopuksi... paljon tossa on silti.

Niin ja tottakai itsekin oon sortunut noihin 400g pusseihin, joita tulee syötyä ehkä joka toinen viikko.

Niin juon mä limukkaaki, ostin tänäänkin 2x1,5 litraa. Se vaan sattuu olemaan Hartwall Jaffa LIGHTia.

pikkuGee sanoi:

Voihan ziisus minkälaista stooria tuolta löytyy...

"Mie kuulin jostain, että saa syödä yhden sipsipussin oäivässä, mutta ei mitään muuta. Tällä keinolla laihtuu... No miehän sipisinpersona ihmisenä koetin tätä ja söin muutaman päivän aikana ainoastaan pussillisen sipsiä per päivä. En laihtunut grammaakaan, mutta turvotuin ja iho rupesi kukkimaan!!!Että näin..." :thumbs: :worship:

Yllätys, ettei tämäkään ihmedieetti toiminut :david: :curs: Pitäisköhän luoda tunnukset tuonne ja heittää sinne linkki tähän keskusteluun?

Eilen illalla kuultua: 'Ei ois pitäny syödä töissä niitä kahta perunaa, olis saanu syödä kotona enemmän.' Johon totesin: 'Aivan, olisit saanut kotona syödä ne kaksi perunaa.' Menipäs vaimokkeella alahuuli pitkäksi. Olen jo sen verran ajatuksenlukija, että tiedän paljonko ja mitä kotona olisi saanut niellä niiden kahden töissä syömättä jätetyn perunan tilalle. Ja aina jos annan vinkkiä laihutukseen tai korjaan räikeimpiä epäkohtia vaimon dieetissä, saan kuulla että helppoahan se sun on sanoa. No niin on helppoa sanoa, kun joka arki-aamu lähen seittemän kaheksan aikoihin pyörällä salille. Ja joka päivä pyöräilen pienen lenkin ja liikun muutenkin. Kesällä kuljen pitkiä matkoja kalassa ilman autoa. Nälkä ei mulla pahemmin kyrsi ja ruoalla ei tarvi vetää joka kerta itteään ähkyyn asti. Niin, ja tv-ohjelmat ja elokuvat ei kiinnosta yhtään, mulla on parempaakin tekemistä.

Naisten logiikasta ylipäätänsä:

Miksi ostetaan ylipäätänsä miljoonia eri purkkia hiusten pesua varten?
Nehän ovat kuollutta kudosta ja eivät siittä muuksi muutu vaikka shampoo sisältäisi mitä tahansa vitamiineja. Eikä ne kaks haaraset korjaannu vaikka millä pesis, ei niihin autakun sakset.

Ja sitten nuo hajuvedet. Ostetaan periaatteella mitä pinempi purkki sitä kalliimpi. Sitte ku ittee laitetaan ni joka helveko aines o hajustettua: Shamppoo, hoitoaine, kasvovedet, hiuslakat, käsirasvat, yms. Lopp tulos (tuoksu) on sitte jotain muuta kuin se hieno hajuvesi, joka on ylisuuren hintaan nenä pystys ostettu jostain ylihinnotetusta hienosto puodista.

Mä olen ihmetellyt myös tuota hiusjuttua, mutta vaikka hius on kuollutta tavaraa, niin kysymyshän on loppujen louksi siitä, että nämä paremmat aineet "tukkivat" paremmin niitä hiuksen huokosia (tai jotain) ja tekevät hiuksista siksi paremmin käsiteltävät, kuin mitä ne olisi, jos jollain Linna-shampoolla pesisi.

Tuo sana hoitoaine on vähän harhaanjohtava, sillä ei se aine sinällään hoida. Minä ainakin käytän noita parempia aineita ja hiukseni ovat nyt helpommin käsiteltävät. Muotoilutuotteissa eron huomaa siinä, että nuo halppistuotteet esim. jämähtävät tukkaan kiinni siihen malliin, ettei niitä saa kunnolla pois. Jotta mies ymmärtäisi pointin vähän paremmin, niin voisi verrata noita aineita esimerkiksi kittiin.Mitä parempi kitti, sitä parempi lopputulos. P.S. Onko olemassa hyvää ja huonoa kittiä (tällainen naiskysymys tähän väliin)?

Ja minulla ei joka aine ole hajustettua jo ihan sen takia, että ihoni ei kestä niitä hajustettuja aineita. Mutta hyvästä ja kalliista hajusta en tingi. Halvalle en halua haista ja toivon, että myös miehet käyttävät kunnon tuoksuja ainakin hienommissa tilanteissa.

Ahvena sanoi:
Eilen illalla kuultua: 'Ei ois pitäny syödä töissä niitä kahta perunaa, olis saanu syödä kotona enemmän.' Johon totesin: 'Aivan, olisit saanut kotona syödä ne kaksi perunaa.' Menipäs vaimokkeella alahuuli pitkäksi. Olen jo sen verran ajatuksenlukija, että tiedän paljonko ja mitä kotona olisi saanut niellä niiden kahden töissä syömättä jätetyn perunan tilalle. Ja aina jos annan vinkkiä laihutukseen tai korjaan räikeimpiä epäkohtia vaimon dieetissä, saan kuulla että helppoahan se sun on sanoa..

Ahvena, rakas veljeni, mä tiedän NIIN hyvin, mistä sä puhut. Mä kirjoitin tästä jo tuolla aikaisemmin, mutta mä kiroan syvimpään helvettiin sen ihmisen, joka keksi sanat "dietti" ja "laihdutuskuuri". Siis näin suomalaisessa kielenkäytössä. Jenkithän käyttää dietti-sanaa, kun ne viittaa ruokavalioon. 99 prossaa tästä suomalaisten naisten jutusta on tätä, että noudatetaan jotain tiettyä jutskaa, jotta saavutettaisiin se paino johon pyritään. Ja sitten jutska heivataan helvettiin ja vedetään sata kiloa mässyä, kun on niin vitun "voittaja" olo. Kaikki menisi niin hyvin, jos tää suomalais-kansallinen alkoholikulttuuri siirtyisi ruokaan - viikot tipatta ja perjantaina perseet. Kyllä sitä paskaakin pitää ihmisen välistä vetää. Toisaalta fakta on se, että en minä tiedä miltä tuntuu HALUTA jotain sokeria. Mun elimistö noudattaa kellontarkkaa hiilis/protskuvajesykliä, joka on aika tarkkaan plusmiinus nolla. Helppo sanoa, kun ei tee mieli enempää kuin kuluttaa.

Anonymity sanoi:
Mä olen ihmetellyt myös tuota hiusjuttua, mutta vaikka hius on kuollutta tavaraa, niin kysymyshän on loppujen louksi siitä, että nämä paremmat aineet "tukkivat" paremmin niitä hiuksen huokosia (tai jotain) ja tekevät hiuksista siksi paremmin käsiteltävät, kuin mitä ne olisi, jos jollain Linna-shampoolla pesisi.
.

Selitä mulle se mainos, jossa on niitä palloja, mitkä menee hiuksissa oleviin kuoppiin. Onko kaikilla niitä kuoppia? Mitä ne kuopat on? Mitä ne pallot on? Mä en ole koskaan tajunnut sitä...

Hajusteista sanoisin sen, että onko naiselle ihan ok, jos työkaveri pyytää käyttämästä jotakin parfyymiä allergiaan vedoten? Mulle tulee siitä jotenkin vaivautunut olo. Olen silti tehnyt niin, että sanon sen samalla sekunnilla kun oireet puskee, enhän minä sille mitään voi.

Jotenkin ehkä näin...

En ole mikään hiusasiantuntija enkä ihan tarkalleen tiedä, mitä mainosta tarkoitat, mutta... (kysytkö sä tätä nyt ihan tosissasi?)

Ne pallot taitaa olla just sitä hoitoainetta (=kittiä) ja ne kuopat (=monttuja seinissä) ovat niitä huokosia. Se on ilmeisesti niin monimutkainen mainos miehille ja on siksi suunnattu naisille... ;) naisilla kun on noi tippaleipäaivot ja miehillä vähän suorempi putki.

Tuo hajusteasia on mielestäni ihan ok. Kyllä mä oikeasti ymmärrän, jos joku on allerginen ja minusta on ihan ok, jos tämä henkilö huomauttaa siitä asiallisesti, koska ainakaan itse en ole ennustaja, enkä välttämättä osaa huomioida tätä seikkaa. Voi kieltämättä olla vaikeaa selittää jotain sellaista, jota muut eivät ehkä tiedä edes olevan olemassakaan tai mihin he eivät suhtaudu välttämättä tosissaan, kun eivät näe oireita. Luin jostain allergialiiton sivuilta asiasta, mutta onko kysymys nimenomaan allergiasta vai siitä, että olet herkempi hajuille noin muuten? Mitä oireita siitä tulee?

pikkuGee sanoi:
voi tsiisus mitä juttua esim: Mie kuulin jostain, että saa syödä yhden sipsipussin oäivässä, mutta ei mitään muuta. Tällä keinolla laihtuu... No miehän sipisinpersona ihmisenä koetin tätä ja söin muutaman päivän aikana ainoastaan pussillisen sipsiä per päivä. En laihtunut grammaakaan, mutta turvotuin ja iho rupesi kukkimaan!!!Että näin...
:lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
on noita ihmisiä joka lähtöön! :david:

Mielenkiintoinen keskustelu. Tänäpäivänä nuo viisikymppiset ovat niitä joilla on lihavuutta ja metabolista oireyhtymää. Hehän ovat niitä sodanjäleistä sukupolvea joka ei koskaan saanut karkkia ja limsaa tai mäkki ruokaa.
Takaisin ei ole menoa, joten parasta olisi opettaa niille jälkipolville syömään hyvin ja terveellisesti. Kuinka kaikkea ei tarvitse syödä kerralla, karkki ei lopu, limsaa et pysty juomaan maailmasta pois. Kielto
kulttuuri IMHO ei auta asiaan laisinkaan. Sitä enempi tekee mieli.
Jos lapset näkevät vanhempiensa nauttivan liikkumisesta ja syövän terveellisesti, tulee siitä heille elämäntapa.
Tuttu kertoi aina lapsena saaneensa maistaa vanhemmilta hyviä viinejä, ja kas kun tuli biletysikä ei ne kamalat siiderit maistunut ollenkaan.
Edit kirjoitusvihre

Tuolla Painonvartioiden sivuilla on muuten keskustelu-etusivulla maininta ettei saa keskustella pisteistä... WTF???
Eli sinne ei esimerkiksi voi kirjottaa että se pisteiden laskeminen ja noudattaminen on todella huono idea ja siinä tulee syötyä aivan liian vähän ja liian vähän proteiinia... jne. Kummaa hommaa tuokin.

Trinity sanoi:
Tuolla Painonvartioiden sivuilla on muuten keskustelu-etusivulla maininta ettei saa keskustella pisteistä... WTF???
Eli sinne ei esimerkiksi voi kirjottaa että se pisteiden laskeminen ja noudattaminen on todella huono idea ja siinä tulee syötyä aivan liian vähän ja liian vähän proteiinia... jne. Kummaa hommaa tuokin.

Tuohan on ihan luontevaa, painonvaalijathan on yritys, jonka tarkoituksena on myydä omia tuotteita. Siksi ei ole soveliasta, että niiden tuotetta haukutaan niin keskustelupalstalla. Siitähän voisi kärsiä myynti. Se, että siellä on puhetta tollaisesta sipsidieetistä on niille vain hyvä. Porukka lihoo, niille tulee huono olo ja sen jälkeen voidaankin mennä hakemaan kirjakaupasta uusi pisteraamattu. Samalla tavalla voisin sanoa, että painonvaalijoiden etu yrityksenä ei ole ihmisten pysyvä elintapojen muutos. Siitäkin kärsisi myynti, joten tuollainen tyypillinen jojolaihdutus sopii sillekin firmalle enemmänkuin hyvin.

Delmonte, näinhän se asia todellakin on. Mutta ihmetyttää kuitenkin tuo, että pisteistä keskusteleminen on kokonaan kiellettyä. Luulisi jo kuulostavan painonvartioissa laihduttavienkin korvaan aika oudolta...

Trinity sanoi:
Delmonte, näinhän se asia todellakin on. Mutta ihmetyttää kuitenkin tuo, että pisteistä keskusteleminen on kokonaan kiellettyä. Luulisi jo kuulostavan painonvartioissa laihduttavienkin korvaan aika oudolta...

Voip olla, että pisteistä ei saa puhua, koska näin kalliiden kirjojen suuret salaisuudet leviäisi. Kukaan ei enään ostaisi pistevihkoa, kun helpommin tietäisi ne netistä ilmaiseksi kattomalla.

Lisäksi pisteistä ei saa keskustella, koska tyhmemmänkin pitäisi tajuta/muistaa jo ala-asteella opetettu ravinto-ympyrä. Jos tuosta ympyrästä ja pisteistä puhutaan samana päivänä, ei tarvi olle Einstein että kokee ahaa-elämyksen. Ja jos painonvartijat ottaisivat eväsrinkulan mukaan laskuihinsa, pistejutskat menisi sen verta monimutkaiseksi, että tavallinen tallaaja ei enää jaksa innostua.

Sitä en kiellä etteikö 'Pointseilla' laihtuisi, mutta terveelliseksi sitä en sanoisi edes ohranjyvä silmäkulmassa. Onhan se hienoa, kun painonvartijoissa saa suödä pullaa ja paakkelsiakin. Saahan sitä järkevämmässäkin ruokavaliossa viiinerin joskus vetää, kokonaisuus ratkaisee.

Mun mielestä paljon koko painonvartija-touhusta kertoo se, että tuollakin palstalla jotkut ihmetteli sitä, kuinka kaikki voimat lähtee, eikä jaksa enää urheilla. Joku kertoi ettei BodyPumpissa jaksa enää lähellekään niillä painoilla millä ennen. Pitäis alkaa jo hälytyskellot soimaan. Ja nyt puhun myös omasta kokemuksesta, sillä nolona myönnän, että olen itsekin ollut joskus muinoin pisteillä 2 VIIKKOA. Siihen jäi mun pisteilyt kun salilla ei jaksanut tehdä yhtään mitään ja "lihakset suli silmissä". Nämä pistelistat sain joltain tutulta monisteena... Tämän kokemuksen jälkeen aloin ottaa selvää asioista ja kaikki muuttui parempaan päin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom