Naisen logiikka & urheilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruger
  • Aloitettu Aloitettu
Anonymity sanoi:
Oletteko nähneet Morgan Spurlock'in Super Size Me -leffan? Se oli tehty aika Hannu Karpo- ja Michael Moore-tyyliin, mutta kyllä se pisti pyörittelemään päätä siitä huolimatta. Siinä leffassa haastateltiin mm. erästä miestä, joka oli syönyt elämänsä aikana muistaakseni yli 19 000 Mäkkärin hampurilaista. Hampurilaisateriat olivat vähän eri kokoluokkaa kuin meillä... siellä Jenkeissä kun kaikki on niin suurta.

Jees, tämä dokumentti oli kyllä melkoisen kiinnostava ja :urjo: .
Laskeskelin tämän dokumentin jälkeen että montako bigmäkkiä olen
itse elämäni aikana syönyt: yhden ainoan. Syy lienee siinä että olen kasvanut maalla, mäkkäreiden ulottumattomissa lisäksi meillä on kotona aina syöty erittäin terveellisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehrmann sanoi:
no siis, eli periaatteessa Trinity ja minä oltiin samaa mieltä. Kyllähän sen duunin saa, jos näkyy jotain paperilla, mutta hei, kantsis ottaa töihin laatutyöntekijöitä, eikös? Okei mielipiteet sikseen, töihin otetaan niitä, ketkä näyttävät tärkeiltä

:rolleyes: Aikasemmin tässä tredissä sinä nimenomaan jyrkästi kieltäydyit allekirjoittamasta tätä Trinityn postausta:

Trinity sanoi:
On se NIIN väärin että tällaiset tyypit sitten saa niitä töitä liikunnan parista, mutta asioista paljonkin tietävä (sekä treeni-, että ravintopuoli) ei pääse edes haastatteluun kun ei ole mitään todistuksia mustaa valkoisella... :curs: :curs: :curs:
PERKELE!

EDIT: Jaaha, se Ehrmannin posti, josta tuon quoten otin, hävisi näköjään jonnekin. Huomasitko kenties itsekin mokasi...?

Jees gillyanne, mutta väärinkäsityksiä saattaapi sattua.

No ainakaan täällä päin lukion ekaluokkalaisilla ei ole hajuakaan hiilihydraateista, proteiineista tai mistään muustakaan ravintoon liittyvästä. Puolet eivät todellakaan tiedä mitä esim. proteiinit ovat ja osa taas on sitä mieltä, että ei niitä syö kun bodarit. Lisäksi moni kaverinikaan ei usko, että ruokailulla olisi mitään suurempaa merkitystä bodailussa vaikka kuinka selittäisi. Ruokailu on suurimmalla osalla tasoa suklaalevy+pari leipää päivässä, joskus saattaa kyllä mennä esim. pussillinen lihapasteijoita yms. Maitoa ei kukaan juo kouluruualla ainakaan, mutta limpparia lypsetään oikein vauhdilla, eikä edes lightejä, koska ne ovat "läskeille jotka yrittää laihduttaa". Lisäksi moni toteaa aina, että ei tämän ikäisenä ole vielä mitään väliä kuinka epäterveellisesti syö, eikä huomata sitä kuinka kivasti läskitissit jo roikkuvat ja kaljamaha kasvaa...

Hyvä kirjoitus ringside! :rock: :rock:

ringside sanoi:
MIKROHAN OLI VITTU VASTA ÄSKETTÄIN KEKSITTY! Miettikää ihan oikeesti, että miten paljon perkelettä toi helvetinkone on ihmiskunnalle tuottanut. Sillä perinteisellä systeemillä tulee väkisinkin terveellisempää. Tuskin olen kovin hakoteillä, jos väitän, että mikrossa valmistettavat safkat näyttelee aika pientä osaa pakkislaisten ravintoympyrässä.

Tosta olen erimieltä. Kyllä tunaa on mukava lämmittää mikrossa. :thumbs:

Mikroaaltouunissa voi tehdä ihan hyviä ruokia nopeasti: kanajuustoleivät rulettaa! Onhan se parempi valmistaa mikrossa pieniä aterioita pitkin päivää kuin vetäistä kerralla joku 2.000 kcal päivällinen sudennälkään.

Muuten olen kyllä sitä mieltä että naiset pitävät kunnostaan keskimäärin parempaa huolta kuin miehet. Äijien kohdalla ajatellaan että ns. elintasomaha on jo 30-vuotiaille aivan normaalia. Naiset sentään vielä sinnittelee tässä iässä eivätkä anna perseen levitä taistelunorsun mittoihin. :)

ringside sanoi:
Tässä Herra Haba ja Gilly-täti -- Tää menee niiiiiiin vituiksi.
Tossa olikin sitten mun ajatusmaailmani tiivistettynä oikeen kauniisti. :5: ja
papukaija.jpg
merkki

Ringside tuossa naulasi jo tämänkin keskustelun päästä lattiaan, joten ei siitä sen enempää.

Yksi naistenlehtianekdootti pakko laittaa. Luen toisinaan paskalla Annaa tai mitä nyt sattuu käteen. Jossain tällaisessa oli yhden palstan kysely (neljän naisen katugalluppi) suosikkiroskaruoasta. Tädit vastailivat melko ennustettavasti, mutta yhden akan tarina lähes pudotti pytyltä. Muistinvarainen lainaus:

"Suosikkiroskaruokani on täyslihapihvi ruisleivän välissä. Syön sellaisen vain kerran vuodessa, roskaruoka kun ei sovi minulle."

Tuossa kommentissa on niin paljon vialla etten edes aloita. Sata vuotta ravitsemusvalistusta on tuonut Suomen kansan tähän pisteeseen. Kiva kiva.

Samaa mieltä edellisten kanssa: Ringsiden juttu oli asiaa.
Ite olin yli 10v ennen kuin ensimmäist kertaa maistoin hampurilaista -en tykännyt. Kebabia maistoin ekan kerran 21v -en tykännyt... Meillä oli pienenä kans karkkipäivä ja limsat ja herkut suht harvinaisia. Sen sijaan urheilukentälle vietiin varmaan joka päivä.

Olin nyt viikonlopun kylässä vanhalla kaverillani ja siellä oli hoidossa 5v poika. Limsaa piti saada, pizzaa piti saada ja ruokapöydässä keskusteltiin vielä eri hampurilaisten eroista jne. Mä en tosiaan 5v ois ees tienny mikä on hampurilainen! Ton lapsen äiti oli 16v saadessaan lapsen ja yh, joten ehkä sekin on vähän vaikuttanu asiaan ettei ole niin kovia sääntöjä, mutta ikävä kyllä taitaa olla tosi arkipäivää, että pikkulapsetkin totutetaan mäkkäreihin jne. Mulle ei tulis mieleenkään viedä pientä lasta roskaruokalaan...Menköön vaik sit vasta kun on omaa rahaa tai jotain...
Mua ei oo penskana totutettu noihin hamppareihin jne ja enpä syö niitä oikeastaan vieläkään.

Toinen juttu tuolla kylässä oli tää kaverini, joka korvasi päivän ruoat jollain litkulla, jonka kuulemma pitäis laittaa aineenvaihdunta käyntiin ja painon pudota. Kuuri kestää 10pv ja se on saatu jostain verkostomarkkinointijutskasta.
Eikä se, että korvaa päivän ruoat litkulla mutta illalla sit pizzaa, sokerillista limsaa, karkkia... Ja muutenkin ruoasta puuttui kaikki se terveellinen osa...Päiväruokana oli pelkkää juustopastaa ilman lisukkeita, kun ne litkut ei riittänykään pitään nälkää...
Eihän siihen enää voinu mitään sanoo :(

reinhardt sanoi:
Ringside, tuletko lasteni isäksi?

Näitä viestejä lukiessa jo ihan herkistyy. Missä luuraavat Fabien ja Hannibal? :)

ringside sanoi:
Sipsiä myytiin 50 gramman pussissa ja Kokispullon koko oli 3 desiä.

Ruoan ylipäänsä ja erityisesti kaiken epäterveellisen paskan pakkauskokojen kasvu on ilmiö, jota olen itsekin monta kertaa ihmetellyt ja kauhistellut. Silloin kun itse olin pieni (tai pienihän mä oon vieläkin, mutta se on eri asia ;) ), limupullojen standardikoko oli todellakin 1/3 l. Sitten tulivat litran pullot, seuraavaksi 1.5l ja nykyään vakio myyntipakkaus taitaakin olla 2x1.5l paketti. Perunalastuissa ja karkeissa sama juttu: aikoinaan vakiokoko oli luokkaa <100 g. Nykyään taitaa pakkauskoko heilua 300g nurkilla. Väittäisin, että jopa valmisruoan pakkauskoot ovat kasvaneet sitä mukaan kun niiden myynti on lisääntynyt; pakastepizzatkin taisivat olla ennen ~250g luokkaa, nykyään pakastealtaassa näkyy lojuvan pääasiassa 400-700g läppiä.

Pikkupakkauksiakin saa toki edelleen, mutta ne maksavat lähes saman kuin kolme kertaa isompi megapakkaus, jolloin hintatietoinen :david: tottakai ostaa sen isomman paketin ja vetää 300g sipsejä napaansa yhdessä illassa. Kas kun lapset ovat edelleen sellaisia, että herkkuja ei säästellä, vaan kaikki pitää syödä heti...

Hämmästyttävintä kaikessa on se, miten nopeasti muutos on tapahtunut. Kaikki edellämainittu perustuu nimittäin minun omiin henkilökohtaisiin muistoihini, ja siitä ei ole todellakaan paljoa aikaa, kun minä olin skidi. Väittäisin, että koko kehitys, eli paskaruoan maihinnousu, on tapahtunut alle 15 vuodessa. Jos sama suunta jatkuu, niin ei pysty edes kuvittelemaan, miltä maailma näyttää seuraavien 15 vuoden päästä :urjo:

Kun määääää olin lapsi, saatiin siskon kanssa korkeintaan kerran kuussa 1 litran kokispullo ja pieni pussi perunalastuja puokkiin. SE oli juhlaa!

Kesällä mökillä saatiin sitruunalimsaa tai janaista puffaa saunan päälle, mutta ei edes joka viikko. Tosson kaivo, sanoi isä kun janoa valitettiin.

Karkkia sai yllin kyllin kun kävi itse varastamassa kulmakaupasta. Vanhemmat ei ostaneet kuin vappuna ja jouluna.

Viikkorahat oli 3 markkaa per nenä, paitsi yhdellä porvarilla naapurirapussa kympin. Me inhottiin sitä kun sen isä oli porvari ja sillä oli amerikkalainen auto.

70-luvulla rahaa roskaruokaan ja herkkuihin ei yksinkertaisesti OLLUT. Kyllä Tampereen Keskustorin grillissä myytiin lihistä (yhdellä tai kahdella nakilla), munataskua, lenkkiä ja pärämätsiä, ja tietysti mustaa. Grilliruoka ei ollut trendikästä eivätkä lapset kuluttajia.

Tästä seurauksena koulussa oli keskimäärin yksi läski per luokka. Olihan maito rasvaista ja leivällä voita.

* Toisaalla riehuvaa neekerithreadia sivuten - täällä kehitysmaissa ihmiset ovat sangen hoikkia, mutta heti kun joku rikastuu, alkaa maha kasvaa kuin pullataikina. Syy on se että vauraiden ruokavalio, etupäässä päivittäiset ranskalaiset ja suuret olutsammiot, on vihdoinkin saavutettavissa. Köyhä kansa rouskuttaa vihanneksia ja maissipuuroa, ja rasvaprossat pysyy aika alhaisina. Vähän niin kuin Suomi 50-luvulta nykyaikaan, satakertaisesti nopeutettuna.

no-body sanoi:
limupullojen standardikoko oli todellakin 1/3 l. Sitten tulivat litran pullot, seuraavaksi 1.5l

Pikkupakkauksiakin saa toki edelleen, mutta ne maksavat lähes saman kuin kolme kertaa isompi megapakkaus

Kas kun lapset ovat edelleen sellaisia, että herkkuja ei säästellä, vaan kaikki pitää syödä heti...

Muistan itekki noi pullot. Semmosen sai joskus lomamatkalla systerin kanssa puokkiin, ja joskus mökille saunaan kokonaisen. Synttäreillä oli sitten litran pulloja! Oisin halunnu monesti tollaisen pullon vieläkin ostaa, vaan harvassa ovat. Tuo nollakolmonen tuntuu olevan pienin kerta-annos kahviloissakin. Ei saa enää irtolimua lasillista hanasta. Puolenlitran pullo taas on niin myrkkykallis, että sellaiseen ei helpolla hairahdu. Litraset on taas vähissä ja puoltoistanen on taas jo semmoinen leka että enpä välittäisi moista kiskoa edes puoliksi.

Valmisruoat on tuhonneet kansamme kulinaristisen sivistyksen. Eräs kaupunkilaiskaverini ei muuta syökkään. Kerran kun oltiin kaupassa se sanoi että tänään kyllä ostan kunnon oikeaa lihaa enkä mitään tissiposkiviherpiipertäjävalmisroskaa. Lihatiskiltä otin naudan kulmapaistia kun rupesi itelläkin pihviä haluttamaan. Tarjosin kaverille kans hyvää palaa, jossa rasva oli tasaisesti 'marmoroitunut'. Kaveri kattoi pitkään palasta. Lopulta poju otti saarioisen valmispihvejä ja vielä autossa jaksoi paasata 'oikeest lihast'. Sama jannu ei tunnistanu popkorneja. Huuli pyöreenä katto ku paukutin niitä kattilassa. Ilmeisesti se on luullu että moinen eväs on teknoherkkua joka on kehitelty putkahtamaan paperipussin sisällä olevista rakeista.

Ja tosiaan, lapset eikä monet vanhemmatkaan eivät ikinä opi olemaan syömättä kaikkia herkkuja kerralla. Vaimon pikkusisko vetasi koko lavallisen tarjouksesta ostettua pillimehua kerralla kun silmä vältti. Laattahan siitä lopulta lensi.

Itse suhtaudun light-herkkuihin aika kielteisesti, koska ne opettavat ihmisen mässyttämään koko ajan jotakin. Maha siinä venyy ja huutaa koko ajan lisää. Kevytherkuista vieroittautuminen näille puputtajille aiheuttaa suuret tuskat. Kessuttelustakin pääsee helpommin irti. Lisäaineita ja säilöntäaineita on ihmiset jo niin täynnä, että hautausmailla on ongelmana se että ihmiset eivät maadu niin että saataisiin kuopattua lisää jengiä samaan paikkaan.

Rinkulle ei mitään lisättävää. Mutta kuvaavaa minusta tosiaan on se että muutos on ollut niin saatanallisen nopea länsimaissa, että lääketiede ei ole pysynyt mitenkään perässä. Tutkijoilla on sormi suussa vieläkin sen suhteen mikä edes aiheuttaa metabolisen oireyhtymän ja millä siihen voisi oikeasti vaikuttaa (liikunta ja ruokavalion kontrollointihan on ihan turhaa, eihän se toimi kun sitä ei kukaan harrasta...).

Oikeasti, eihän tuossa näyttäisi olevan mitään keinoa kuin iskeä kuluttajia sinne missä se tuntuu (=lompakkoon), mutta sitä ei voi tehdä kun se on terveysfasismia ja natsismia ja olosuhteen uhrien päähän potkimista.

Tää on tosiaan hauskaa, koska vaikka itse olen vaan 22v, niin jopa mun lapsuudessa (no oon mä vielä aika kakara...) oli tilanne vielä aivan toinen, kuin nykyään. Vanhemmat eivät vieneet mua esim. koskaan mäkkäriin syömään ja mun ensimmäinen kerta mäkissä oli, kun luokkalaisella oli mäkkisynttärit, kun olin jotain 9v... Nykyään mäkki on niin tavallista, että vanhemmat jopa ostavat usein drive-in:stä ruoat mun pikkusiskolle, kun ovat hakeneet hänet koulusta... Kuulemma hän on niin nälkäinen, kun tulee koulusta, että hänen on pakko saada ruokaa, jotta jaksaisi odottaa oikean ruoan valmistumista. Kuitenkin mä olin itse kakarana myös aivan helvetin nälkäinen samassa tilanteessa, mutta mulle heitettiin nenän eteen pari kinkkuruisleipää... Onneks vanhemmat eivät sitten osta limuja mäkkärista, vaan pelkästään sen purilaisen, jonka kanssa systeri juo maitoa.

Limut oli tosiaan myös vielä niissä 1/3l pulloissa (minäköhän vuonna kokikset siirty vakiona 0,5l kokoon?) ja limua ostettiin pelkästään synttäreille ja jouluaatolle ja sitten kesällä juhannuksena. Karkkia en saanut ikinä vanhemmilta, viikkorahan käytin yleensä johonkin aivan muuhun, kuin karkkiin, mutta pari kaveria aina halusi karkkia ja heillä oli köyhät vanhemmat, jotka eivät maksaneet viikkorahaa, joten he keräsivät metiköstä pulloja ja ostivat niillä karkkia... Se oli musta jopa ihan hauskaa, joten olin itsekin aina messissä ja ostettiin sitten irtokarkkeja tyyliin nallekarkkeja 20 pennillä jne. :D

Mun mielestä tää saatannallinen kehitys alkoi juuri siihen aikaan, kun menin yläasteelle ja kehitys oli niin järisyttävän nopeeta, että lukiossa 2. luokalla tuli kouluun jo se limu- ja karkkiautomaatti...

Vähän ohi aiheen mutta itseäni ylipäätään ihmetyttää kun ala-asteikäiset lapset juoksevat kaupassa kahdenkympin setelin kanssa ostamassa karkkia ja limua, ja helposti useamman kerran päivässä. En tiedä onko nykyään normaalia antaa jopa alle kymmenvuotiaille muksuille parikymppiä karkki ja limpparirahaa kouluun vai olenko vaan itse jäänyt aikanani tämmöisestä paitsi?

Ainiin, ja naistenlogiikkaa lyhyesti: Syö mahdollisimman vähän (ihan sama mitä mutta vähän) ja liikkua ei saa liikaa ettei tule isot rumat lihakset (näyttää läskiltä ja isolta). Tämä oli parasta mitä olen tuttavapiirissä kuullut. Ja juomisia ei tarvitse laskea kunhan juo sitä light siideriä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom