Naapurisopu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ollaan asuttu 2 viikkoa tässä uudessa,ja seinänaapuri ystävällisesti antoi "tuparilahjaksi" kartongin huopaa, jonka toinen puoli oli tarrakiinnitteistä:rolleyes: "juu, kannattaa niihin vetolaatikoihin laittaa ja oven pieliin. niin ja alakerran naapurit kiittävät sitten kun on huonekaluissakin.." totesin, että huonekaluissa meillä on jo tassut ja teki kyllä mieli syöttää se huopa naapurille samoin tein. hymyilin kuitenkin kiltisti, mutta jos hän alkaa vetolaatikoista naputtamaan jatkossakin, niin täytyy sanoa että anteeksi vain, mutta kerrostalossa asumisen äänet kuuluvat kuvaan.
hän itse sanoi, että "varmasti olettekin jo kuulleet kun yskin vessassa ja tykkään kuunnella musiikkia". sanoin, että eipä ole kuulunut ja että elelepä aivan rauhassa. herkkäkorvainen naapureiden kuuntelu- eikun siis työkyvyttömyyseläkkeellä oleva vanhempi nainen kyseessä....

haaparannan mustalaiset on nyt sitten tuomittu ns kirvesjupakassa

Perheelle tuomiot Haaparannan kirvesjupakasta

Viisi saman perheen jäsentä tuomittiin perjantaina osallisuudesta Haaparannan lähellä Ruotsissa tehtyyn pahoinpitelyyn. Perheen jäsenet yrittivät keväällä murhata entisen naapurin kirveellä, ja tämä sai hengenvaaralliset vammat.

Perheen kaksi aikuista poikaa sai kuuden vuoden tuomion. Heidät myös tuomittiin maksamaan runsaan 230 000 kruunun (noin 22 000 euron) vahingonkorvaukset uhrille, 47-vuotiaalle miehelle.

Yli 70-vuotias isä, kaksi tytärtä ja perheen ystävä saivat kuudesta kahdeksaan kuukauteen vankeutta rikollisen suojelusta. Kolmas poika lähetettiin mielentilatutkimukseen kun oli käynyt ilmi, että myös hän oli ollut osallisena tekoon.

Syytettyjen penkille joutunut perhe on ollut kahdenkymmenen vuoden ajan ilmiriidoissa naapureidensa kanssa.

Entinen naapuri oli tullut keväällä käymään entisessä kodissaan, kun perheen jäsenet kävivät hänen kimppuunsa.

http://www.kaleva.fi/plus/juttu769575_page0.htm

Ei noista keski-ikäisistä valittajista kannata välittää tai ainakin jos alkavat soittaa turpaansa niin antaa vähintään samalla mitalla takaisin.Mikä heille antaa sen etuoikeuden, että he voivat puhua kullekkin miten ikinä haluavat. Minä olen kokenut nämä keski-ikäisten "no life" tyyppien asenteet ja olen oppinut käyttäytymään heidän säännöillään. Muutama esimerkki. Eräs keski-ikäinen nainen tuli valittamaan kotiovelleni autooni liittyen, joka oli muuten aivan naurattavan minimaalinen ja hänelle täysin kuulumaton asia. Alkoi mulle siis korottamaan ääntään ja tivaamaan asioita autooni liittyen kotiovellani. Mulla meni hermot ja hillitsin itseni sanomalla vaan, että voi helevetti ja löin oven naaman eteen.Ei näille Ulla Taalasmaille kannata antaa yhtään periksi.

Toinen tapaus oli kun olin kääntämässä pakua (kaukana sieltä missä asun) ja sattui hieman ongelmia käännössä. Piti näet peruuttaa,oikaista,peruuttaa,ajaa hieman eteen ja autoja oli kapealla kadulla edessä. Mulla oli jo muutenkin kädet täynnä töitä ja vitutti se vaativa tilanne kunnes joku keski-ikäinen pikku-ukko tulee mäkättämään, että mitä ihmettä minä oikein hommaan. Laskeuduin autosta, menin ukon eteen ja huusin täysiä, että mitä vittua se sulle kuuluu (vastaus oli nöyristelevästi - kuulun taloyhtiön hallitukseen),painu helvettiin häiritsemästä siitä kun yritän oikaista autoa. Vaimo huusi ukollensa autosta, että #### tule ny äkkiä tänne. Ilmeisesti haluten auttaa ukkoansa, ettei kannata alkaa aukomaan turpaansa kaikille tiettyyn kellonaikaan. Alkoipa ukko yhtäkkiä nöyrästi auttamaan käsimerkeillä auton peruutusta...Siis aivan uskomatonta. Vieläkin ärsytää tuommonen röyhkeys, että luullaan voivan puhua kelle tahansa miten halutaan. Minä ainakin vastaan röyhkeyteen röyhkeydellä, mutta en ikinä alkaisi valittamaan pienistä, turhista ja minulle kuulumattomista asioista. Jokainen tehköön asiansa kuten haluaa kunhan ei häiritse "liikaa".

Niin totta, tuntuu että keski-iän jälkeen suurin osa ihmisistä muuttuu kusipäiksi. Vanhassa talossa kyylättiin pyykkejä, jos et ollu aamu 7-8 niitä hakemassa, niin alussa ne oli kasassa laskostettuna, myöhemmin sitten narun päähän vedettynä. Eikä sitä eläkeläispariskuntaa kiinnostanu vaikka ne ois vähän kosteita ollutkin. Miehen kanssa tuli toimeenkin ihan ok, ämmä jaksoi natista ja keksiä ihan omiaan. Mm. pesukone palaa, jos pyykkipulveria ( se laatikko) on sen päällä jne.. :rolleyes:
Seinänaapuri jyskytti kerran nyrkillä seinää, tosin ihan aiheesta. Avokki ei ollut millään mittakaavalla hiljainen sänkypuuhissa aamukolmelta. Tuon jälkeen naapuriston mies moikkas aina avokkia ja sitä jututti, minua ei kyllä tervehditty :D

Nykyinen kämppä on tuohon verrattuna pelastus. Opiskelijakylän perheasunto, ikähaarukka asukkailla jotain 18-30v, varmaan suurin osa reilu parikymppisiä. Kukaan ei kitise turhista, vuorotellen pidetään meteliä ja siedetään sitä vastavuoroisesti. Säästyy niin paljolta turhalta kitinältä ja kyyläykseltä, kun ketään ei kiinnosta olla se kyttäävä kusipää. Vastaavasti, jos aiheesta käy reilusti oven takana sanomassa, niin sekin on täysin ok. Tämä tehtiin selväksi samana päivänä jo kun muutettiin.

Stemppasin viime lauantaina. Aina joskus olen kiinnittänyt huomiota siihen, että naapurissa asuava apina soittaa musiikkia vitun kovaa.
Tulin tuolloin kotiin siinä puolen yön maissa ja menin nukkumaan. Pari minuuttia sängyssä loikioiltuania huomasin, että musa soi taas ja lujaa.
Laitoin päälle seuran paidan ja salihousut. Menin oven taakse ja soitin ovikelloa. Äänestä kuulin, että ali-ihmiset avasivat välioven mutta jäivät sen taakse. Odotin aikani ja soitin ovikelloa uudestaan. Apinat jäivät lässyttämään oven taakse mutta eivät uskaltaneet avata ovea.

Johtuen tämän hetken ilmapiiristä en edes viitsi sanoa, että minkä hain kaapista varmuuden vuoksi...

Kysytääs täältä neuvoa viime yön tilanteeseen:

Kerrostaloon muuttanut vähän aikaa sit uuet naapurit. Noh parit kerrat ja saanu kuplan ottaan ku pojat kuuntelee teknoa niin perkeleen kovalla, eikä siinä mitään jos pietään kekkereitä esim viikonloppusin 18 - 24. Itekki oon pitäny kekkereitä ja varmasti on tullut ääntä, etten mie nyt pienestä jaksa valittaa. Noh viime yönä palo käämit kuitenkin kunnolla, alku illasta tekno jauho normaalisti 18 - 23 jolloin seurue vissiin siirty baariin. Joskus 04 tai 05 vissii pojat piti sit pienet jatkot - tosin musiikki oli vaan niin koval et basson tunti rinnassa omassa sängyssä. Käytiin kuuelta ovella valittamassa tästä, pahoitteli kovaa ääntä ja musiikki loppu pariks kymmeneks minuutiks. Noh sitten tekno taas jauhamaan ja huutamaan. Kokonaisuudessa 05 - 09 vitullista musiikin luukutusta.

Nyt tässä oon miettiny et jos kirjallista palautetta haluan laittaa isännöitsijälle ni mitäköhä tuohon pitäs sit kirjottaa? tarvinko jotain allekirjotuksia muilta naapureilta? sen ainakin tuosta opin et turha se on mennä ovelle valittamaan ku ei vammaset opi. Pitänee ens kerralla soittaa ne poliisit.

Kerrostaloon muuttanut vähän aikaa sit uuet naapurit. Noh parit kerrat ja saanu kuplan ottaan ku pojat kuuntelee teknoa niin perkeleen kovalla, eikä siinä mitään jos pietään kekkereitä esim viikonloppusin 18 - 24. Itekki oon pitäny kekkereitä ja varmasti on tullut ääntä, etten mie nyt pienestä jaksa valittaa. Noh viime yönä palo käämit kuitenkin kunnolla, alku illasta tekno jauho normaalisti 18 - 23 jolloin seurue vissiin siirty baariin. Joskus 04 tai 05 vissii pojat piti sit pienet jatkot - tosin musiikki oli vaan niin koval et basson tunti rinnassa omassa sängyssä. Käytiin kuuelta ovella valittamassa tästä, pahoitteli kovaa ääntä ja musiikki loppu pariks kymmeneks minuutiks. Noh sitten tekno taas jauhamaan ja huutamaan. Kokonaisuudessa 05 - 09 vitullista musiikin luukutusta.

Nyt tässä oon miettiny et jos kirjallista palautetta haluan laittaa isännöitsijälle ni mitäköhä tuohon pitäs sit kirjottaa? tarvinko jotain allekirjotuksia muilta naapureilta? sen ainakin tuosta opin et turha se on mennä ovelle valittamaan ku ei vammaset opi. Pitänee ens kerralla soittaa ne poliisit.

ilmota Isännöitsijälle ja se nakkaa kirj.varotuksen sinne... yleensä siihen hiljenee.
Toki jos on omistuskämpää nii eivät voi häätää,
jos ei oo lunastusoikeutta talonyhtiöllä...nää toki ääritapauksia..!!
poliisit paikalla yöllä nii se helpottaa ainakin väliaikaisesti:dance:

Ei noista keski-ikäisistä valittajista kannata välittää tai ainakin jos alkavat soittaa turpaansa niin antaa vähintään samalla mitalla takaisin.Mikä heille antaa sen etuoikeuden, että he voivat puhua kullekkin miten ikinä haluavat. Minä olen kokenut nämä keski-ikäisten "no life" tyyppien asenteet ja olen oppinut käyttäytymään heidän säännöillään. Muutama esimerkki. Eräs keski-ikäinen nainen tuli valittamaan kotiovelleni autooni liittyen, joka oli muuten aivan naurattavan minimaalinen ja hänelle täysin kuulumaton asia. Alkoi mulle siis korottamaan ääntään ja tivaamaan asioita autooni liittyen kotiovellani. Mulla meni hermot ja hillitsin itseni sanomalla vaan, että voi helevetti ja löin oven naaman eteen.Ei näille Ulla Taalasmaille kannata antaa yhtään periksi.

Toinen tapaus oli kun olin kääntämässä pakua (kaukana sieltä missä asun) ja sattui hieman ongelmia käännössä. Piti näet peruuttaa,oikaista,peruuttaa,ajaa hieman eteen ja autoja oli kapealla kadulla edessä. Mulla oli jo muutenkin kädet täynnä töitä ja vitutti se vaativa tilanne kunnes joku keski-ikäinen pikku-ukko tulee mäkättämään, että mitä ihmettä minä oikein hommaan. Laskeuduin autosta, menin ukon eteen ja huusin täysiä, että mitä vittua se sulle kuuluu (vastaus oli nöyristelevästi - kuulun taloyhtiön hallitukseen),painu helvettiin häiritsemästä siitä kun yritän oikaista autoa. Vaimo huusi ukollensa autosta, että #### tule ny äkkiä tänne. Ilmeisesti haluten auttaa ukkoansa, ettei kannata alkaa aukomaan turpaansa kaikille tiettyyn kellonaikaan. Alkoipa ukko yhtäkkiä nöyrästi auttamaan käsimerkeillä auton peruutusta...Siis aivan uskomatonta. Vieläkin ärsytää tuommonen röyhkeys, että luullaan voivan puhua kelle tahansa miten halutaan. Minä ainakin vastaan röyhkeyteen röyhkeydellä, mutta en ikinä alkaisi valittamaan pienistä, turhista ja minulle kuulumattomista asioista. Jokainen tehköön asiansa kuten haluaa kunhan ei häiritse "liikaa".

Enemmän minua näissä tarinoissa kyllä kummastutti sinun käytöksesi kuin naapureiden.
Todella huonoa käytöstä osaltasi. Vihanhallinnan harjoittelu voisi olla paikallaan.

Minkälainen hermoheikko alkaa tuolla tavalla raivoamaan, jos toinen kysyy viattomasti mitä olet tekemässä?

Kyttääjille just pitääkin huutaa. Muuten ne alkavat viemään kuin märkää rättiä ja taas on yksi "housu" nöyryytettävänä. Jossin ratkaisu ihan oikea, itsellänikin palaa hermot pikkuasioista naputtaviin wannabe-kyttiin.
Jos ei kestä lämpöö niin pysyy pihalle keittiöstä, vai miten se sanonta meni. Eri asia jos valittaa aiheesta, ja silloinkin asiallisesti.

Jos on vuokratalo, niin nimiä vaan naapureilta listaan, ylös päivät jolloin on metelöity, minkälaista meteliä ja mihin aikaan. Me tehtiin niin, että kirjattiin pitkältä ajalta metelöinnit, tulostettiin lappu ja kierreltiin hakemassa naapureilta nimet paperiin, tai noin isännöitsijä käski tehdä. Kaksi kertaa kerättiin nimet.

Täällä meni aika kauan (melkein vuosi) ennenkuin porukka saatiin häädettyä, mutta onneksi se porukka lähti. Meno oli jotain sanoinkuvaamatonta, poliisit kävi vähän väliä. Pääsin katsomaan huoltomiehen kanssa tuota kämppää häätöä edellisenä päivänä, niin se oli täysin tuhottu, keittiönkaapit lattialla paskana, vesi tuli meidän kämppään ja vaikka mitä.

Kyttääjille just pitääkin huutaa. Muuten ne alkavat viemään kuin märkää rättiä ja taas on yksi "housu" nöyryytettävänä. Jossin ratkaisu ihan oikea, itsellänikin palaa hermot pikkuasioista naputtaviin wannabe-kyttiin.
Jos ei kestä lämpöö niin pysyy pihalle keittiöstä, vai miten se sanonta meni. Eri asia jos valittaa aiheesta, ja silloinkin asiallisesti.

Kyttäämistä on se, kun kysäset parkkipaikalla naapurilta mitä hän on tekemässä autolla venkslatessaan?
Tai huomautetaan vaikkapa pelastustielle pysäköimisestä?

Sekö oikeuttaa huutamaan ja raivoamaan kuin jokin apina? Kas kun ei turpiin lyö jokaista "hirveetä kyylää", joka vilkaisee kadulla päinkään.
On eriasia joutua jonkun todellisen naapurikyylän jatkuvan vainon kohteeksi kuin saada itkupotkuraivari ihan normaalista ja harmittomasta kanssakäymisestä.

Spongebob;2292777 Täällä meni aika kauan (melkein vuosi) ennenkuin porukka saatiin häädettyä sanoi:
Samanlaisen tapauksen nähnyt stadin kämpässä Pihlajistossa ja kaupunki lähetti 13000e:n korjauslaskun asukeille häädön jälkeen. Kämpässä oli enää ehjänä keittiö ikkunat ja puolet parkelaseista, joten halvalla pääsivät. Nyt vuoden asunnottomana olemisen jälkeen saivat taas vuokra-asunnon kaupungilta = ihme toimintaa kaupungin osalta, kun monet kunnollisesti elävätkään asunnottomat eivät saa asuntoa noin nopeasti.

No life mummot on kaikista pahimpia. Meillekin tuli nimetön kirjelappu kun sattui menemään roskien mukana maitopurkki sekajätteeseen. On se nyt kumma, jos ihmisellä ei ole muuta tekemistä kuin aukoa toisten roskapussit ja tutkia niiden sisältöä.

No life mummot on kaikista pahimpia. Meillekin tuli nimetön kirjelappu kun sattui menemään roskien mukana maitopurkki sekajätteeseen. On se nyt kumma, jos ihmisellä ei ole muuta tekemistä kuin aukoa toisten roskapussit ja tutkia niiden sisältöä.

onneksi ei ole nykyisessä kerrostalossa missä nyt asun tämmöistä. Edellisessä missä vietin melkein 19 vuotta oli kaksi kyttääjä mummoa molemmissa rapuissa. Aina oli aukomassa turpaansa jos pikkupoikana pihalla leikittiin ja sitten isompana kun oltiin tupakilla pihalla.

Nykyisessä paikassa tämmöisiä ei ole. Yksi asia mihin olen törmännyt on kun varataan pesuvuorot pesutupaan ja olet saanut yhen koneen pestyä pyykkiä menet hakeen lisää pyykkiä niin eiköhän sinne joku spede ole laittanut omat pyykkinsä, noh tein tästä suivautuneena kaverille jekun, piilotin sen pyykkikopan mankelihuoneeseen. :evil: Kun listassa johon nimet varataan on paljon tyhjää tilaa niin ei tarttisi toisen pyykkivuoroja viedä. :curs:

Kyttäämistä on se, kun kysäset parkkipaikalla naapurilta mitä hän on tekemässä autolla venkslatessaan?
Tai huomautetaan vaikkapa pelastustielle pysäköimisestä?

Sekö oikeuttaa huutamaan ja raivoamaan kuin jokin apina? Kas kun ei turpiin lyö jokaista "hirveetä kyylää", joka vilkaisee kadulla päinkään.
On eriasia joutua jonkun todellisen naapurikyylän jatkuvan vainon kohteeksi kuin saada itkupotkuraivari ihan normaalista ja harmittomasta kanssakäymisestä.

Harvemmin ovat minulta mitään asiallisesti kysäisseet, enemmänkin se on aina ollut sellaista sättimistä ja tivaamista, silloin otan oikeudekseni karjua niin kovaa kuin keuhkoista lähtee. Eria asia jos puhuu asiallisesti eikä sähise silmät kiiluen. Sitä saa mitä nääs tilaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom