Naapurisopu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu
Mä olen kerran saanut varotuksen äänekkäistä bileistä, jotka naapuri piti. Ei uskonut isännöitsijä, etten ollut koko viikonloppuna kotosalla, vaikka äiti oli mukana kertomassa että siellä luuhasin.
Munaton naapuri ei tunnustanut, vaikka kävin kiroamassa sen alimpaan helvettiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo taloyhtiön peejiit on yleensä kohtuu vittumaisia tapauksia. justiisa semmosia eläköityneitä ihmisiä joilla on liian paljo aikaa ja liian vähä tekemistä. meidänki taloyhtiöstä tämmönen löytyy

Ettekös te itse ole kyseisen hemmon pj:n hommaan valinneet? Kaikki taloyhtiön luottamushenkilöthän valitaan joka vuosi, joten miksi valita vittumainen kaveri?

Entisessä rivitalossa kun tuli porukoiden kanssa asuttua, oli naapurina aika vainoharhainen vanharouva.

Syytöksiä oli esim. että meidän puolella varastossa oli "kone" joka lämmitti hänen käyttövetensä ettei saa kylmää vettä kahvinkeittämiseen! Toinen oli taas että minä syyllistyin viinan trokaamiseen, kun olin viikonloppuna viihteelle lähdössä yksi viinapullo muovipussissa:D

Tietysti autonpeseminen taloyhtiön pihalla oli kiellettyä, koska pesuaineista tuli METAANIN hajua suoraan vanhanrouvan raikasilmaputkeen.

Yksi ehdotus rouvalla oli kanssa, että nuoremmat taloyhtiön pojat sammuttaisivat mopot 200metriä ennen taloja ja taluttaisivat ne pihaan ettei tule pakokaasua pihalle.

Sai kyllä nauraa aina näitä syytöksiä, mutta loppuvaiheilla ennen muuttoa oli pinna aika kireällä:curs:

En tiedä kumpi tässä on naapuri helvetistä, minä vai alakerran ukko... Tilanne on se, että olen asunut tässä kerrostalossa kohta vuoden, ja koko sen ajan alakerrassa on asunut äijä, jolla on harvinaisen heikko itsehillintä ja harvinaisen kova ääni. Harva se päivä se kirkuu aivan järjettömällä äänellä kaikkia kilinvitunperkeleitä, syyttää jotakuta jostain ja paiskoo tavaroita. En vieläkään tiedä, onko sillä joku keskustelukumppani siellä vai itsekseenkö se ärjyy. Jos siellä on joku muu, niin ilmeisesti se toinen puhuu rauhallisella puheäänellä tyyliin: "Ymmärrän kyllä näkökantasi, mutta rohkenen olla eri mieltä, sillä..." Ehkä se pieksee vaimoaan siellä päivät pitkät ja se kolina lähtee siitä. Tämähän ei tietysti mulle kuulu, vaan mun ongelma on kotirauhan puute.

Olen monta kertaa herännyt siihen raivoamiseen, monta kertaa on keskittyminen työhön ja opiskeluun mennyt vituiksi. Minulla on työhuone kotona, joten olen kotona päivisin paljon. Kotona on paljon syystä tai toisesta alakerran äijäkin. Olen valittanut asiasta taloyhtiölle, ja sieltä on kai lähtenyt varoitus tai pari tälle ukolle.

Kerran nauhoitin sitä sen järjetöntä huutoa, poltin sen cd:lle ja pudotin äijän postiluukusta. Ei mitään vaikutusta, raivarit jatkuivat. Sitten kävin pari kertaa soittamassa ovikelloa. Rääkyminen loppui, mutta ovea ei avattu. Joskus loppusyksystä menin taas soittamaan ovikelloa ja huusin oven läpi, että tuuhan naapuri ulos niin jutellaan vähän kotirauhasta ja häätöuhasta, vittu jos ei toi järjetön kirkuminen lopu niin perkele sä oot kohta entinen naapuri.

Sitten olikin alakerrassa kiitettävän hiljaista seuraavat pari kuukautta. Sitten se volyymi alkoi taas hiljalleen nousta. Viime viikolla heräsin eräänä aamuna siihen, että se rääkyy repeatilla, että "voi perrrrkeleen perrrrkele, voi perrrrkeleen perrrrkele..." Kiskaisin verkkarit jalkaan ja paidan päälle, menin alakertaan, potkaisin ovea ja soitin kelloa. Äijä tuli oven taakse ja kysyi sieltä oven takaa: "Mikä sulla on ongelma?" Selitin sille mikä mulla on ongelma ja sanoin että nyt perkele tulee häätö, opettelisit vähän hillitseen ittees, tää on vittu kerrostalo, saatanan apina.

Laitoin taloyhtiöön meiliä aiheesta. Sieltä vastattiin, että se mies oli justiinsa soittanut sinne taloyhtiöön ja pahoitellut, että "tilanne karkasi hallinnasta". Ne lisäsivät vielä, että talossa on hiljaisuus kello 22-07, ja tuona aikana naapuri ei ole heidän tietääkseen raivonnut ja että kyllä päivisin saa kuulua normaaleja asumisen ääniä. Ahaa, no sitten ei mitään ongelmaa, jos aamuseiskasta iltakymppiin saa huutaa kuin syötävä. Normaalia asumistahan tuo vaan.

Ehkä mä oonkin tässä se pain in his ass, pahansisuinen naapurikyttääjä.

En tiedä kumpi tässä on naapuri helvetistä, minä vai alakerran ukko... Tilanne on se, että olen asunut tässä kerrostalossa kohta vuoden, ja koko sen ajan alakerrassa on asunut äijä, jolla on harvinaisen heikko itsehillintä ja harvinaisen kova ääni. Harva se päivä se kirkuu aivan järjettömällä äänellä kaikkia kilinvitunperkeleitä, syyttää jotakuta jostain ja paiskoo tavaroita. En vieläkään tiedä, onko sillä joku keskustelukumppani siellä vai itsekseenkö se ärjyy. Jos siellä on joku muu, niin ilmeisesti se toinen puhuu rauhallisella puheäänellä tyyliin: "Ymmärrän kyllä näkökantasi, mutta rohkenen olla eri mieltä, sillä..." Ehkä se pieksee vaimoaan siellä päivät pitkät ja se kolina lähtee siitä. Tämähän ei tietysti mulle kuulu, vaan mun ongelma on kotirauhan puute.

Olen monta kertaa herännyt siihen raivoamiseen, monta kertaa on keskittyminen työhön ja opiskeluun mennyt vituiksi. Minulla on työhuone kotona, joten olen kotona päivisin paljon. Kotona on paljon syystä tai toisesta alakerran äijäkin. Olen valittanut asiasta taloyhtiölle, ja sieltä on kai lähtenyt varoitus tai pari tälle ukolle.

Kerran nauhoitin sitä sen järjetöntä huutoa, poltin sen cd:lle ja pudotin äijän postiluukusta. Ei mitään vaikutusta, raivarit jatkuivat. Sitten kävin pari kertaa soittamassa ovikelloa. Rääkyminen loppui, mutta ovea ei avattu. Joskus loppusyksystä menin taas soittamaan ovikelloa ja huusin oven läpi, että tuuhan naapuri ulos niin jutellaan vähän kotirauhasta ja häätöuhasta, vittu jos ei toi järjetön kirkuminen lopu niin perkele sä oot kohta entinen naapuri.

Sitten olikin alakerrassa kiitettävän hiljaista seuraavat pari kuukautta. Sitten se volyymi alkoi taas hiljalleen nousta. Viime viikolla heräsin eräänä aamuna siihen, että se rääkyy repeatilla, että "voi perrrrkeleen perrrrkele, voi perrrrkeleen perrrrkele..." Kiskaisin verkkarit jalkaan ja paidan päälle, menin alakertaan, potkaisin ovea ja soitin kelloa. Äijä tuli oven taakse ja kysyi sieltä oven takaa: "Mikä sulla on ongelma?" Selitin sille mikä mulla on ongelma ja sanoin että nyt perkele tulee häätö, opettelisit vähän hillitseen ittees, tää on vittu kerrostalo, saatanan apina.

Laitoin taloyhtiöön meiliä aiheesta. Sieltä vastattiin, että se mies oli justiinsa soittanut sinne taloyhtiöön ja pahoitellut, että "tilanne karkasi hallinnasta". Ne lisäsivät vielä, että talossa on hiljaisuus kello 22-07, ja tuona aikana naapuri ei ole heidän tietääkseen raivonnut ja että kyllä päivisin saa kuulua normaaleja asumisen ääniä. Ahaa, no sitten ei mitään ongelmaa, jos aamuseiskasta iltakymppiin saa huutaa kuin syötävä. Normaalia asumistahan tuo vaan.

Heh..aika hyvä tuo Jazka81:n juttu, sinällään perseestä kun tuo on totta mutta jotenkin pääs mullakin nauru tätä lukiessa, se ukko ei ole terve :hyvä:.

Sitä ei koskaan tiedä kun muuttaa et minkälaista sakkia asuu seinien takana.
Mä tossa joskus kerroin myös oman tarinan eli meidän yläkerrassa asuu nelikymppinen yksinäinen mielisairaan näkönen akka joka kotona ollessaan vain siivoaa välittämättä kellon ajoista...ja ei mitään vaikutusta vaikka ilmottelet taloyhtiölle tai pistät lappua postiluukusta, oikein välillä vituttaa olla kotona kun koko ajan kuuluu huonekalujen siirtelyä, kolinaa, imurointia, akka hakkaa joka päivä mattoja pihalla..ja mikä parasta..ämmä herää joka aamu tarkalleen 6.45-7.00 ja siivous alkaa heti joten meidän on myös herättävä samaan aikaan jos ei satu olemaan korvissa tulppia...
Pihalla ämmää ei pahemmin koskaa näe ku se on jo luikkinut kotio piiloon..parvekkeelta jos sen bongaa niin se on jo sisällä..Mut semmosta se on...Toivottavasti seuraavassa talossa olis tervettä porukkaa seinän takana, sinällään perseestä lähtee tästä saunallisesta kaksiosta joka on rakennettu v2000 asukkaiden takia...Aikasempi tämän asunnon asukas sano mulle kun kysyin että meluja ei ole jne..luulen että tämä aikasempi asukas kusetti ja lähti tästä yläkerran siivoushullun takia...Tosta viereisestä asunnosta lähti kk sitten nainen ja lapsi yläkerran bilettävän teinin takia..

No onneks päästään kohta helevettiin tästä :D

Jos pakkiksel olis joku Hall of Fame näiden kirjotusten suhteen, ni mä ehdotan että tää jazka palkitaan.:rock:

Mulle sattui hauska tilanne kun tulin duunista.
Menin suihkuun ja hetken päästä joku hakkaa ovea, minä löin pyyhkeen ympärille ja avasin oven silleen vähän reippaammin.
Niin eikös siellä seiso kaks konstaapelia, ensimmäisenä otti pari askelta taaksepäin ja siihen kommentti " otetaan nyt ihan rauhallisesti".
Minä tietysti aivan pihalla et siis mikäs on homman nimi.
"Täältä on kuullunut tappelua ja metelistä on valitettu" sanoi toinen tärkeenä, tilanne muuttu entistä oudommaksi kun olin yksin kotona...
Me tultais katsomaan että kaikki on kunnossa johon sanoin että katelkaa kuulkaa ihan rauhassa.
Oli koominen tilanne, minä istuskelen sohvalla pyyhe päällä, majakka ja perävaunu kiertää kämppää ympäri.
Hetken pyörittyään totesivat että totta tosiaan olin ainut asunnossa. Siinä heidän poistuessaan kysäisin että minkäs niminen piti tämä heidän hakemansa henkilö olla??
"Virtanen" johon totesin mites kun ovessa lukee Lahtinen&Mäkinen(nimet muutettu).
Sen verran herroja opastin että ovat kokonaan väärässä taloyhtiössä, 100m eteenpäin ja sieltä löytyy oikea osoite..
Oli äijät pikkasen nuukkana kun hyppäsivät autoon, mua hymyilytti!!

IL sanoi:
Turun käräjäoikeus on tuominnut naapuriaan terrorisoineen miehen 15 päiväsakkoon, kertoo Turun Sanomat.

Piikkiössä asuva pariskunta asensi tontilleen valvontakameran epäillessään naapurinsa olevan pitkään jatkuneiden tihutöiden takana. Kun pariskunnan peräkärrystä tyhjennettiin rengas, alkoi mies käydä valvontakameran nauhaa läpi, lehti kertoo.

Nauhalla näkyikin, miten naapurin tuntomerkkeihin sopiva mies tuli yöllä pensasaidan läpi peräkärryn luokse seipään näköisen esineen kanssa. Touhuiltuaan kärryn luona hetken mies poistui takaisin aidan läpi.

Useampi ihminen tunnisti miehen nauhalta. Syytetty mies väitti olleensa mittailemassa tonttinsa rajoja, mutta oikeus ei pitänyt selitystä öisistä mittauspuuhista sateessa uskottavana.

Oikeus tuomitsi miehen vahingonteosta 15 päiväsakkoon, joista kertyy miehelle maksettavaa 555 euroa.

Miehellä ja pariskunnalla oli ollut riitoja aiemminkin, ja miehelle oli määrätty lähestymiskielto pariskuntaa kohtaan.
Busted! Hyvän selityksen kyllä keksi :lol2:

Vaihteeksi tilanne päällä. Samassa kerrostalossa vuokrattu kämppä, jonka asukkaana mentaalitapaus. Kela/sossu maksaa vuokrat, joten asunnon omistajaa ei asia kiinnosta. Joutuisi vaan tekemään remontin ennen uutta vuokralaista. Tavaraa lentelee ikkunoista ja tämän tästä on poliisit isolla joukulla raahaamassa sankaria putkaan.

Miten asia kannattaisi ratkaista? Taloyhtiön hallituksen ilmeisesti täytyy antaa kirjalliset varoitukset sekä vuokranantajalle että vuokralaiselle. Jos meno jatkuu, niin pahimmassa tapauksessa osakkeen voi kaiketi ottaa hallintaan.

Eli onko jossain valmiina virallista pohjaa varoitukselle? Miten asiassa pitää edetä?

Meijän talonyhtiössä ei oo kyllä yhtään kusipäätä, tai kyttääjää. Ihme.
Hiljastakin on kun huopatossutehtaassa. Tuntuu, että minä ja eukko pidetään kaikkein eniten meteliä koko talossa. Oon jopa toivonut, että joku tulis joskus sanomaan, jos meteli menee liian kovaksi. Kai sitä sitten ollaan tarpeeksi hiljaa, tai naapureita ei kiinnosta. 1.5v kuitenkin keritty jo asumaan tässä kerrostalokämpässä.

E: vähä muotoilua :)

Entisessä talossa asui naapurina pilleripää-juoppo, joka piti bileitä karkeasti arvioiden neljästä viiteen kertaa viikossa. Bileporukkaan kuului naapuri, tämän miespuolinen kaveri ja aasialaissyntyinen nainen. Yleensä ilta päättyi siihen, että kämpässä huudettiin tappouhkauksia ja kirottiin, jota seurasi järkyttävä kolina ja ryminä. Kolinaa ja ryminää seurasi yleensä poliisien paikalle saapuminen, joskus mukana oli myös ambulanssi kaltoin kohdeltua miespuolista juhlavierasta varten ja taksi tätä aasialaista naikkosta varten. Eräänäkin juhannuksena päiväsaikaan katsoin ikkunasta ryminän ja kolinan lakattua ja huomasin miten naapurin setää talutetaan raudoissa maijan perään - alasti. Melkomoiset juhannusjuhlat oli ilmeisesti ollu.

Minulle naapurin setä oli aina hyvin kohtelias, mutta uhkasi mm. ampua tyttöystäväni koiran ja kerran tiputti sipsejä meidän postiluukusta (???). Tämä tietysti silloin kun olin itse intissä ja tyttöystäväni yksin kotona... Tästä herrasta tehtiin valituksia taloyhtiöön ja juteltiin poliisin kanssa, mutta mitään asialle ei saatu tehtyä. Varmaan sama veitikka asuu samassa asunnossa edelleen.

Tämän naapurin jälkeen ei ole ihan pienestä mennyt naapureihin hermot. Nykyään kun asutaan eri paikkakunnalla ja asunnossa, pahin häiriötekijä on naapureiden viikonloppuisin soittamat Popedat ja amispopit, mitkä imo jopa kuuluu jollain tavalla kerrostaloasumiseen. Mitään häiriötä ei ole ja se on kyllä hyvä, naapureitakin tulee moikkailtua kun tulevat pihalla vastaan.

kuulostaa tuo ap:n teksti keski-ikäsestä pariskunnasta liian tutulta :D itse jouduin aikoinani muuttamaan kämpästä 80-90:kymppisen papan valitusten takia (ei muuten mutta hankin koiran ja ajattelin etten viitti jäädä kuuntelemaan taaskaan narinaa tyhjästä) koska pappa valitti aivan turhasta.. :jahas:

noo pääsin sitten uuteen kämppääni ja rapussa oli siis varmaan 5-6 koiraa yhteensä ja kaikki haukkui.. noo muut naapurit sanoi että eivät ole kummempia kuulleet (haukkumista) kun yksi naapurin täti kerran sanoi: - muut valittaa koiran haukkumisesta ei hän mutta asia olikin niin että hän valitti kaikesta pyöristä koirista jne jne.. ja kyttäilivät ikkunasta pihalle ihan miehensä voimin ja valitti mistä ikinä keksi muuttivat onneksi pois talosta! mutta oli se ikävä kun kohdistivat sen pelkästään minuun.. mutta eivät tienneet kenen kanssa lähtivät leikkimään;D (muutenkin jo naapureihin kyrpiintyneen ihmisen kanssa :D )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom