Naapurisopu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu
Harvemmin ovat minulta mitään asiallisesti kysäisseet, enemmänkin se on aina ollut sellaista sättimistä ja tivaamista, silloin otan oikeudekseni karjua niin kovaa kuin keuhkoista lähtee. Eria asia jos puhuu asiallisesti eikä sähise silmät kiiluen. Sitä saa mitä nääs tilaa.

Hermoheikot monesti kokevat asiallisenkin huomautuksen tai keskustelun kuin barbaarit hakkaisivat Rooman portteja. Annas kun vihjaatkaan jostain asiasta, joka ei toista miellytä tai hänelle on sattunut vain huono päivä, niin siellä ollaan jo nyrkit pystyssä ja kitarisat punasina. Todella sivistynyttä ja fiksua käytöstä.

Ja tosiaan sitä saa mitä tilaa: jos tosiaan käyttäytyy kuin raivoapina, niin on turha odottaa, että itsekään saisi sitä sivistyneempää ja asiallisempaa kohtelua.

Jos tosissasi koet olevasi jossain oikeassa ja vääryyden kohde, niin älykäs tapa reagoida asiaan olisi olla se asiallisempi osapuoli.
Typerä ja moukkamainen räyhääminen ei ongelmatilanteita ratkaise.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ilmota Isännöitsijälle ja se nakkaa kirj.varotuksen sinne... yleensä siihen hiljenee.
Toki jos on omistuskämpää nii eivät voi häätää,
jos ei oo lunastusoikeutta talonyhtiöllä...nää toki ääritapauksia..!!
poliisit paikalla yöllä nii se helpottaa ainakin väliaikaisesti:dance:

Kyllä muuten voivat. Jatkuvan perseilyn tuloksena sulle voidaan antaa kenkää taloyhtiöstä käräjäoikeuden päätöksellä.

Alkoi mulle siis korottamaan ääntään ja tivaamaan asioita autooni liittyen kotiovellani. Mulla meni hermot ja hillitsin itseni sanomalla vaan, että voi helevetti ja löin oven naaman eteen.Ei näille Ulla Taalasmaille kannata antaa yhtään periksi.

Piti näet peruuttaa,oikaista,peruuttaa,ajaa hieman eteen ja autoja oli kapealla kadulla edessä. Mulla oli jo muutenkin kädet täynnä töitä ja vitutti se vaativa tilanne kunnes joku keski-ikäinen pikku-ukko tulee mäkättämään, että mitä ihmettä minä oikein hommaan. Laskeuduin autosta, menin ukon eteen ja huusin täysiä, että mitä vittua se sulle kuuluu

Roid rage?

Vittu mikä :david:

Hermoheikot monesti kokevat asiallisenkin huomautuksen tai keskustelun kuin barbaarit hakkaisivat Rooman portteja. Annas kun vihjaatkaan jostain asiasta, joka ei toista miellytä tai hänelle on sattunut vain huono päivä, niin siellä ollaan jo nyrkit pystyssä ja kitarisat punasina. Todella sivistynyttä ja fiksua käytöstä.

Ja tosiaan sitä saa mitä tilaa: jos tosiaan käyttäytyy kuin raivoapina, niin on turha odottaa, että itsekään saisi sitä sivistyneempää ja asiallisempaa kohtelua.

Jos tosissasi koet olevasi jossain oikeassa ja vääryyden kohde, niin älykäs tapa reagoida asiaan olisi olla se asiallisempi osapuoli.
Typerä ja moukkamainen räyhääminen ei ongelmatilanteita ratkaise.

Ja vuoden varajeesuspalkinto menee kaapelille :david:
Onnea sinulle jos valittajaseniorit ovat olleet asiallisia, mutta itse en viitsi lähteä kuuntelemaan alistavaan sävyyn mäkätettyä "sä kuule, sun on, sun pitää!" sirkukseen, pönkittäköön egoaan muualla. Kyse on siitä millä äänenpainolla ja sanamuodoilla asiansa ilmaisee. Jos huomaan että joku koittaa vähän olla miestä komentelemalla ja pätemällä niin otan sen riidan haastamisena ja sitten ollaan heikoilla hangilla, kuten sanonta kuuluu. Eli jos huomaan että joku pappa tulee kotiovelleni vähän egoa buustailemaan tai muuten pätemään niin lähetän sen kyllä tyhjin käsin himaan.

Ei sovi mun arvomaailmaan ryhtyä hiireksi ja housuksi jollekin random-naapurikyylälle joka sitten saa kertoa Hilkalle ja Untolle kuinka laittoi senkin huligaanin kuriin ja oli miestä.

Mutta edelleen jos tulee asiallisesti aiheesta huomauttamaan niin ei siinä mitään, ok. Mutta kuten sanoi, päteviä ja vittumaisia papparaisia tai muitakaan sisäpihaässiä en rupea nöyristelemään.

Meillä on aika mielenkiintoinen tilanne, kun yläkerran asuntoon on muuttanut perhe, jossa on poikkeuksellisen villi lapsi. Parin kuukauden aikana ollaan saatu jo yksi kirjallinen huomautus kolistelemisesta ja juoksemisesta, ja pari kertaa naapurit ovat käyneet ovella valittamassa melusta. Epätavallisen tästä asiasta tekee se, että kaikki äänet tulevat meidän yläkerrasta siitä pennusta ja sen aktiviteeteistä, eli nuo äänet menevät talon rakenteita myöten meidän asunnon läpi. Tottakai alakerran naapurit kuvittelevat, että ääni lähtee meistä. Tuon ensimmäisen kirjallisen huomautuksen sattuessa olimme viikon verran poissa kotoa, oli kiva tulla takaisin kotia kun oven takana odotti valituslappu.

Pistää mietityttämään, että mitkä meidän oikeudet tässä asiassa ovat, jos kirjalliset huomautukset johtavat häätöön. Millä todistat, etteivät äänet tule omasta asunnosta vaan yläkerrasta? Pitääkö kutsua jokin äänitarkkailija viikoksi meille asumaan? :) Aika inhottava tilanne. Asiaa on jo kerran selvitelty vuokranantajan kanssa, ja sieltä reaktio asiaan oli, että "meidän pitää nyt vain tarkkailla tilannetta".

Kokemuksia kerrostalonaapureista.

Naapuri 1: Tykkäsi suihkutella kasteluletkulla kesäisin oman pihan lisäksi ohikulkevia ihmisiä.

Naapuri 2: Viroilaiset teinit (3kpl) asuivat alakerrassa ja möykkäsivät minkä kerkesivät yötäpäivää ja parkkipaikalla kuikuilivat toisten ihmisten autoihin sisälle.

Naapuri 3: Kävin tiistaiaamuna koiran kanssa lenkillä aamuviideltä ja ihmettelin naapurin ovelta rapun ulko-ovelle jatkunutta verivanaa ja pihalla rapun edestä löytynyttä veristä leipäveistä. Lenkiltä takaisin tullessa n. puolen tunnin kuluttua veret oli siivottu pois ja veitsi hävinnyt. Vähän ihmetytti ja kummatkin rauhallisesta keski-ikäisestä naapuripariskunnasta näytti olevan elossa jälkeenpäin.

Naapuri 4: Salakuvasi kameralla ihmisiä parvekkeeltaan ja asia paljastui, kun se tuli antamaan ottamaansa valokuvaa minulle.

entä mites jos kiikareilla tähystää vastapäisiin kämppiin? onko sallittua, jos ei nii ei tota varmaa voi todistaa kovin helpolla. meiän talossa meinaa ainaki yks harrastaa tota.

Meille tuli just parisen kuukautta sitten valitus metelöinnistä, maanantain ja tiistain välisenä yönä.. ja kuulemma ennenkin on tälläistä metelöintiä ollut. Itse olin jo 10-11 aikaan nukkumassa, ja mies pelas kuulokkeet korvilla tietokoneella?
Mistähän se metelöinti on kuulunu? vissiin tietokoneen hurina häirinnyt jotain elämäänsä kyllästynyttä mummelia. Ei pidetä koskaan mitään bileitä, ja varsinkaan maanantain ja tiistain välisenä yönä, kun itsekkin olen töissä käyvä ihminen. Joten hieman kumma homma, että silloin oltais metelöity:D

entä mites jos kiikareilla tähystää vastapäisiin kämppiin? onko sallittua, jos ei nii ei tota varmaa voi todistaa kovin helpolla. meiän talossa meinaa ainaki yks harrastaa tota.
6 § (9.6.2000/531)
«Salakatselu»

Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa

1) kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka

2) yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten,

on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

Ja vuoden varajeesuspalkinto menee kaapelille :david:
Onnea sinulle jos valittajaseniorit ovat olleet asiallisia, mutta itse en viitsi lähteä kuuntelemaan alistavaan sävyyn mäkätettyä "sä kuule, sun on, sun pitää!" sirkukseen, pönkittäköön egoaan muualla. Kyse on siitä millä äänenpainolla ja sanamuodoilla asiansa ilmaisee. Jos huomaan että joku koittaa vähän olla miestä komentelemalla ja pätemällä niin otan sen riidan haastamisena ja sitten ollaan heikoilla hangilla, kuten sanonta kuuluu. Eli jos huomaan että joku pappa tulee kotiovelleni vähän egoa buustailemaan tai muuten pätemään niin lähetän sen kyllä tyhjin käsin himaan.

Ei sovi mun arvomaailmaan ryhtyä hiireksi ja housuksi jollekin random-naapurikyylälle joka sitten saa kertoa Hilkalle ja Untolle kuinka laittoi senkin huligaanin kuriin ja oli miestä.

Mutta edelleen jos tulee asiallisesti aiheesta huomauttamaan niin ei siinä mitään, ok. Mutta kuten sanoi, päteviä ja vittumaisia papparaisia tai muitakaan sisäpihaässiä en rupea nöyristelemään.

Onhan se tosiaan miehistä käytöstä raivota ja huutaa naapurin mummeleille ja papoille. Otetaan niiltä käppänöiltä luulot pois ja näytetään kuka talossa määrää.
Armotonta nöyristelyähän se sellainen "asiallinen ja fiksu" käytös on, eikä sellaiseen pidä alentua. Kyllä tosimies karjuu ja haistattelee, jos joku egoistinen kyylämummo esimerkiksi rappukäytävässä erehtyy kuulumisia kyselemään, niinkuin se hänen asiansa olisi. Sehän saattaisi muuten vaikka juoruta etiäpäin, että rakennuksessa asuu joku hyväkäytöksinen nuorimies, jonka kanssa voi ratkaista ongelmia keskustelemalla.

Kyylät ja hermoheikot ovat kyllä ansainneet toisensa naapureiksi.

Meilläkin asuu yks saatanan häiriköitsijä. Musiikkia saattaa kuulua perjantaina klo 0100 asti nii kovalla et erottaa alakerrassa sanat aivan täysin ja sitten se alkaa noin 0500 uudelle. Näin kävi ehkä 3krt nii sen jälkee ilmoitin mielipiteeni asiasta nätisti. Vähän aikaa se uskos mutta sit taas. Sen jälkee menin ja sanoin suoraan " VIttu olin muuten viimmeinen kerta tai katkon sinun jalat" Nyt on ollut hiljaista jo pitkään ^^

Ei tuo musiikki mua häiritse. Eikä normaalit nussimisäänet tms. Mutta joku amisviiksi jos vinguttaa kumeja parkkipaikalla niin sitten meinaan vituttaa.

Siinä mielessä välillä on huvittavaa kun porukka pyytää ymmärrystä musiikin huudattamiselle yöllä että kait sitä saa välillä juhlia, mutta varmastikkaan samoilta ihmisiltä ei löydy ymmärrystä kun heidän naapuri alkaa bilettäjien krapula-aamuna imuroimaan, tamppaamaan tai vaikka remontoimaan.

joo taloyhtiön peejiit on yleensä kohtuu vittumaisia tapauksia. justiisa semmosia eläköityneitä ihmisiä joilla on liian paljo aikaa ja liian vähä tekemistä. meidänki taloyhtiöstä tämmönen löytyy ja tasasin väliajoin sen kans on saanu tapella mitä erilaisimmista asioista,on mm.tullu omilla avaimillaan meidän asuntoon sunmuuta mielenkiintosta.ja muutenki ihan vitun turhantarkka joka asiasta.entiiä huhuja oon kuullu että se olis joku entinen poliisi. se kyllä selittäski paljo sen käytöstä,on nimittäin senverran ylimielistä se käyttäytyminen aina välillä,pitää kato näyttää kuka on herra talossa ja kuka on oikeassa aina.vissiin jääny virka päälle..nykyään alkaa jo olemaan senverta kyrpä otassa että tekis mieli tempasta kupoliin aina ku näkee sen..

Meillä oli yhdessä talossa alakerran naapurina (oma veikkaus) sellainen elämäänsä kyllästynyt mummo, joka rupesi heti jättelemään ihme nimettömiä uhkauslappuja kun muutettiin. Katsoin ekana yönä kämpässä läppärin kaiuttimilla hiljaisella äänen voimakkuudella leffaa illalla niin eikös sieltä tullut lappu jossa (kirjoitustyylillä, jota ekaluokkalainenkin olisi hävennyt) valitettiin möykkäämisestä ja uhattiin poliisilla.

Noh. Oltiin sitten viikon poissa jonka ajaksi laitoin talon ulko-oveen asiakirjamallin mukaisen asiallisen, mutta jämäkän, lapun jossa kerroin ottaneeni asiasta yhteyttä isännöitsijään, vaadin häiriköintiä loppumaan alkuunsa ja kehotin kirjoittelijaa ottamaan yhteyttä minuun mikäli koki asiassa olevan jotakin epäselvää.

Tultiin takaisin ja yöllä taas postiluukusta lappu jossa oli jo sääntöjä, että klo. 22 jälkeen ei saanut kuulemma; tiskata, siirtää verhoja, käydä vessassa, liikutella tuoleja, yms. muuta tahallista häiriköintiä.
(Lisäksi vielä taloyhtiön järjestyssäännöissä hiljaisuusaika alkoi klo. 23!)

Ei muuta kuin lisää soittoa ja kirjallista reklamaatiota, jossa liitteenä saadut lappuset sekä ovessa ollut oma kirjelmäni, isännöitsijälle niin johan loppui häirintä!

Kyseessä oli kuulemma hyvin isännöitsijän tiedossa oleva henkilö ja isännöitsijää lainatakseni, "koko talo rauhoittuisi saman tien jos se yks vaan muuttais pois".

Että tällaista.. Oltiin muutenkin just muutettu takas Suomeen niin oli kyllä tosi "tervetuloa Suomeen!"-fiilis..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom